Praatgroep - Reik naar de sterren

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 31 Juli 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik zit er over na te denken om mee te doen. Maar ik vraag me iets af. Ik heb op het open veld over het algemeen de gewassen en unieke bomen staan.
    Ik ben daar op een vrij lage level mee begonnen gezien het gratis water. Nu nog omdat ik het nu eenmaal zo gewend ben.
    Op de woelige weide heb ik voornamelijk de werkstallen en XXL bomen staan en op de hoofdakker de rest.
    Mijn vraag is, maakt het uit waar ik het event gewas plant gezien de drop items?
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Nee, het maakt niet uit op welk van de 3 velden je het eventgewas zet.
    Als je moeite hebt de drops bij elkaar te krijgen, zou ik wel na de start van het event de lange werkstallen en lange bomen van de akker weghalen. Daar kan je dan beter (event)gewas neerzetten, zodat je meerdere keren per dag kans hebt om daar drops van te krijgen.

    Zelf maak ik het makkelijk, door bij de start van een event (bijna) alles te verwijderen en kwartveldjes neer te leggen. Ik heb wel knechten, dat maakt natuurlijk wel uit. Maar op deze manier kan ik ervoor zorgen dat ik steeds iets zaai, dat op tijd klaar is als ik net gelegenheid heb om te oogsten.

    Als je de sterren nog goed kunt gebruiken, kan ik je dit event wel erg aanbevelen. Het is niet heel erg moeilijk, het lijkt me goed haalbaar.

    Edit: nog een ander puntje: op de open plek (het bos) krijg je 10% (of was het 5%?) meer ep van je stallen en bomen. Maakt niet uit voor het event, maar misschien toch snel verdiende ep door de stallen en dure bomen een keer naar de open plek te verhuizen. Juist de xxl bomen en de (werk)stallen.
    Het gratis water is eigenlijk niet heel veel waard, 1 bd per water, persoonlijk vind ik de extra ep op de open plek fijner.
     
    Laatste bewerkt: 2 Augustus 2017
  3. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik denk wel, dat ik ook weer mee ga doen. Maar wel in de relax mode. Dat betekent dat ik niet ga ombouwen en dus wel zie waar ik uit ga komen. Haal ik de wolkenrij, prima, haal ik hem niet, ook prima!
     
    daisy17858, rikmark, riekje111 en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. omaatje75

    omaatje75 Forum-ambassadeur

    Hier in het zeeuwse ga k er ook weer tegen aan. k Heb gelukkig
    nog niets omgebouwd. En het lijkt ook eenvoudig. Maar wel hard
    werken in mijn vakantie :p
     
  5. wima3102

    wima3102 Forumbewoner

    Wij gaan ook zeker meedoen. Weet iemand of je de opdrachten willekeurig kan afhandelen of moet je eerst bijv 1 helemaal afhandelen en kan je dan pas naar 2
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Er is geen vaste volgorde al is het aan te raden 4 als laatste te doen om dat daar de wolkenrij in zit.
     
    daisy17858, BoerAnnelies, riekje111 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. wima3102

    wima3102 Forumbewoner

    Dankje Enk, voor het antwoord. De wolkenrij (als we daar komen) staat als laatste op de planning.
    Succes allemaal
     
    daisy17858, blackscorpion64 en eevee60 vinden dit leuk.
  8. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Doe weer mee op een laag pitje, gewoon te druk op dit moment.
     
  9. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

  10. aubry47

    aubry47 Forumkoning

    daisy17858, eevee60 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  11. blackscorpion64

    blackscorpion64 Alwetend orakel

    Opa doet juist de wolkenrij als eerste.
    Waarom?
    Met ruilevents in de verre toekomst kan je misschien het missende sieritem nog bemachtigen maar de wolkenrij niet meer ;)
    Het leven van een boertje bestaat altijd uit het maken van de juiste keuze :music:
     
    daisy17858, rikmark, hildemarc en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Bedankt voor je reactie. Het maakt dus iets uit, woelige weide verplaatsen naar de opeen plek. Die 1 BD maakt nu niets meer uit nee, zoals ik al schreef ben ik hiermee begonnen dat ik het bos vrijspeelde en iedere BD er nog toe deed en later uit gemak zo gelaten,
    Zal het in de loop van deze dagen veranderen, verandering is tenslotte ook leuk. 8)
     
    daisy17858, blackscorpion64 en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Is hele goede reden opa
     
  14. hoppetje

    hoppetje Regelmatige auteur

    Hopelijk is het niet te bewolkt de komende dagen en zien we allemaal veel sterren.
     
  15. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Als ik me niet vergis is augustus de maand van de vallende sterren.;)
     
  16. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    en ja hoor..deze probeer ik ook te doen...:music:...heb de laatste tijd problemen met internet maar ga er voor...:p...nog steeeds
    uitvogelen hoe het zit met de kisten die ik heb met de plantenkas...:wuerg:
     
    daisy17858, rikmark en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  17. riekje111

    riekje111 Forumkenner

    Een goed ideetje Blackscopion had ik nog niet aan gedacht :)
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  18. Nelis-Joost

    Nelis-Joost Doorzetter

    Die wolkenrij probeer ik wel te krijgen omdat ik erg krap zit met mijn sterren, bij het vorige event haalde ik de wolkenrij ook niet dus moet dit keer nog meer mijn best doen, verder iedereen succes met het event :)
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Op zich is het een goed idee, alleen krijg je hier het sieritem maar 1 keer. Dan moet je het echt hebben van de mensen die de staak niet halen maar de items wel en ze dan ook nog willen ruilen.

    Heb de gewone staken en baha vanmorgen al geoogst, nu wachten op 14uur om van start te gaan :)
     
    daisy17858 en blackscorpion64 vinden dit leuk.
  20. .corrie.

    .corrie. Teller

    iedereen in de startblokken?

    succes allemaal!
     
    -matthias1952-, daisy17858, rikmark en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.