Praatgroep Recycl-o-maat

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 7 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Er is maar 1x een wolkenrij vrijgegeven, en dat was met een verjaardagsevent. Tot nu toe was er maar 1 sieritem te winnen in de recyclomaat. "De terugkeer van de Nublons". In alle prijscategorieën had je evenveel kans, waardoor ik in de laagste categorie meerdere heb kunnen bemachtigen, terwijl spelers die er evenveel batterijen in de L stopten er soms niet 1 hadden. Een wolkenrij bij de recyclomaat is nieuw. En ik ben dus ook wel benieuwd of die er volgende keer ook in zit.
    Lekker als je bereid bent om de sieritems te ruilen omdat je de rij toch niet hebt, en vervolgens de volgende keer toch de rij krijgt en de sieritems niet meer omdat die maar eenmalig per speler zijn.
    o_Ok gewas, en ik zit me zelfs af te vragen of we toen dezelfde sterrenbloemen konden verbouwen. Ik heb er toen in ieder geval geen wac voor gebruikt.
    Tja, aangezien bij mij het meeste plezier vergalt is als ik met een grijze wolkenrij kom te zitten, zal ik je advies ter harte nemen en met plezier voor de andere groepen gaan. Of ik de M-groep aandurf wacht ik nog wel even af. Tot nu toe zijn alle wolkenrijen bij mij nog goed gekomen. De enige grijze rij waar ik tegen aankijk is van de bloemen. Maar de vrolijke lelie komt de meeste weken wel een keertje in het rad om mij nog een kans te geven.
     
    -ymked55- en VosStiertje vinden dit leuk.
  2. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Allez Ron......het ergste dat er is, is aankijken tegen een "ongewilde"* halfvolle wolkenrij.......wetende dat de sieritems héél zeldzaam zullen zijn om te ruilen, aangezien ze maar 1 keer te winnen zijn ! Enkel door diegenen die niet graag wolkenrijen oogsten en je kan je best voorstellen wat er als tegenprestatie wordt gevraagd, roze stallen enz. en niet zomaar eentje....

    Het lijkt me nog erger als visje tik.....daar kon je de items tig keer winnen en dan ook ruilen en wel bij het eerste ruilevent....wat een grote uitzondering is.

    *met ongewild bedoel ik dus dat je het item totaal niet hebt.....
     
    VosStiertje vindt dit leuk.
  3. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Afgelopen ruilevent kon je zelfs de items van het lopende event al ruilen, wat ik dus echt belachelijk vond. Zullen er genoeg zijn die dus daar door een grijze wolkenrij hebben. Bij visje tik kwam er al een hoop commentaar van spelers dat ze tegen een grijze rij aan moesten kijken en daar werden nog aardig wat items te ruil van aangeboden. Met dit event heb je dus niet dat spelers ze dubbel hebben dus dan word het al hopen dat andere spelers de wolkenrij dan niet hebben gekregen. Ik heb zelf maar 1 grijze wolkenrij (die van de speeldoosjes), maar daar heb ik de items wel van.

    Maar Ron ik kom wel bij jouw aankloppen als ik een van de items mis want jij vind het blijkbaar dus niet erg om een grijze wolk te hebben, hoef ik me daar in ieder geval niet druk om te maken :)
     
    -ymked55-, VosStiertje en Daxter1966 vinden dit leuk.
  4. bearke89

    bearke89 Actieve auteur


    Event gewas: (tijdens event)

    Sterrenbloem
    [​IMG]
    • Tijd: 8 uur
    • Level: 2
    • EP / gewas: 30 (dus 1 x 1 veldje)
    • Te oogsten op Hoofdakker, Woelige weide, Open plek en Bahamarama
    • Aanvangs aantal: 10
    • Inleverwaarde: 40
    • Wordt aan einde event omgewisseld voor 4 EP + 4 BD


    Dit keer wel (gelukkig). ;)


     
  5. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Klopt het dat het event nog niet begonnen is?

    Sorry ik ben een dag abuis. Het begint morgen pas.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, je krijgt nu vast batterijen bij je oogst. Morgenmiddag om 2 uur zal het event beginnen.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  7. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Leuk eventgewas voor de beginners.En helemaal voor spelers die bahama net vrij hebben,dan schiet je daar door de eerste levels heen
     
    -ymked55-, schaapje52 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  8. kokkertje

    kokkertje Forum-commissaris

    'k Zat ook al te wachten, foutje -.--.-
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  9. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Ron je hebt misschien wel gelijk, maar ik vind het een verschrikking een lege rij, de wolkenrijen langs gaan om te kijken welke klaar zijn is al een hele opgave en doe ik dan ook maar 1 x op een dag. Maar als je dan ook nog lege rijen tegenkomt, en die heb ik nu al 2 (de bloemenrij en die van visje-tik) nou daar zit je dan helemaal niet op te wachten. Ik ga wel voor de "S en L" en zet deze items ( die ik misschien wel win) gewoon op de siertuinen.

    Dank je wel voor de reactie. Ik dacht echt dat het toen ook om de Recycl-o-maat ging. Maar goed, niemand is, denk ik, blij als die met een lege of halfgevulde wolkenrij zit ........ jij en ik sowieso niet ;):)........ dat is nu wel duidelijk. Nog bedankt voor de tip om alleen voor de "S en L" te gaan.
     
    -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga ook eerst voor S en L, heb ik daar de sieritems van, dan ga ik voor M (misschien)want bij de M moet je zowel nog een sieritem als de wolk binnen halen. Heb je straks de wolk en komt item niet meer. Krijg ik een sieritem, zet ik die wel op mijn sier eilandje als ik M niet doe. Ik vind het wel weer leuk en heb er zin om te beginnen en hoop nog een keer een huur een super te krijgen.

    Ik heb nog eens even naar de prijzen gekeken van M en die zijn wel erg mooi. Dus ik ga gewoon voor de S, M en L. 8)
     
    Laatste bewerkt: 10 Augustus 2015
    -ymked55- vindt dit leuk.
  11. bearke89

    bearke89 Actieve auteur

    Ik ga wel eerst voor de wolk, misschien dat je dan evt de items straks kan ruilen :)
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  12. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    En ik ook, zat om 14.00 uur netjes klaar.:wuerg:xD
     
    -ymked55-, .Fisherman. en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ik heb dat wel vaker op het forum gelezen vandaag. Heel veel spelers dachten dat het event vandaag al zou beginnen.
    Ik dus ook:wuerg:xD. Wat is er aan de hand? Allemaal last van de warmte, toe aan vakantie, of gewoon een beetje dom ;)(heel klein beetje dan)
     
    -ymked55- en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. farmerstorjo

    farmerstorjo Commandant van het forum

    Ik vind dit allemaal niet zo vreemd. Er zijn mijns inziens een aantal problenem bij de FAQ.

    Ten eerste: In het hoofdmenu onder de titel event faq-s is geen faq te vinden ove de recyvl-o-maat. Ik heb dus onder onder events moeten kijken en vandaar uit de doorverwijzing naar de event-faq moeten aanklikken.

    Ten tweede: In de event-faq staat geen datum en/of tijd wanneer het event start. Dit moet je weer zoeken onder de aankondiging van het event. Ik heb in eertse instanties de startdatum dus maar gezocht in de speculaasjes, maar daar staat ook weer geen tijd in. Normaal staat de startdatum en tijd gewoon in de event-faq.

    Ten derde: Aangezien de dropitems al lekker om je oren vliegen is het logisch dat iemand tot de conclusie komt dat het event vandaag zou beginnen.
     
    -ymked55- en Moe154 vinden dit leuk.
  15. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Denk allemaal in verwarring omdat veel events op maandag beginnen en deze begint op dinsdag. Daar komt bij dat we al een paar dagen de batterijen krijgen. Dat zorgt denk ik ook voor de verwaring.

    Morgen begint het event, maar ik ga morgen avond pas beginnen. Heerlijk nu het nog kan een dagje wet met ons gezin. Lekker naar de dierentuin, daar genieten van het mooie weer en van de dieren en elkaar. Hoop dat het weer niet te mooi word, maar wel lekker haha. Dan als ik thuis kom ga ik kijken wat ik ga inleveren en hoeveel het oplevert. o_Ok ik zit echt niet te wachten op een grijze staak en wil erg graag de parfumerie dus ik ga voor S en L. En dan zie ik wel weer hoe het mijn voorraad staat, mijn batterijen en de sieritems. Dan bedenk ik wel of ik verder ga met M.

    Succes iedereen!
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  16. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    ik vul de recycl-o-maat de eerste keer met 250.000 kroppen sla :p
     
    Laatste bewerkt: 10 Augustus 2015
    -ymked55-, herma1234 en bearke89 vinden dit leuk.
  17. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Dat ruimt wél lekker op in je voorraadschuur! (ik neem tenminste aan dat je die niet nog allemaal moet inzaaien? :wuerg:) xD
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Klopt helemaal.
    Die editie kon je ook al geen Bahamarama spullen inleveren.

    En er was eerder ook geen eventgewas bij dit event, dat is nieuw.
    Het event is alle voorgaande keren steeds een beetje anders geweest dan vorige afleveringen. Het principe werd wel gehandhaafd maar de goederen en prijzen werden aangepast.

    Toch zou ik me als ik jullie was niet al te veel zorgen maken over het vol krijgen van de wolkenrij.
    Mits je in alle drie de maten meespeelt.

    En nee ik geef geen items weg. Ik beperk me tot het weggeven van advies.
     
    lammetjes, BoerAnnelies, -ymked55- en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Ruilen dan maar Ron.xD
     
    -ymked55- en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. wolters63

    wolters63 Regelmatige auteur

    waarom, makers van bp, geen wolkenrij in de schuur zetten hetzelfde als dat de items in de schuur komen, die moet je toch ook zelf plaatsen, waarom krijgt de speler dan niet de keus om een wolk te plaatsen ja of nee, zo los je het probleem van half lege rijen mooi op
     
    -ymked55-, Gozertje, fairie en 7 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.