Praatgroep Recycl-o-maat

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 7 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, ik vulde altijd flink vol. Het is precies zoals je zegt. Als je 250.000 erin stopt, kan je meteen 5 x 50.000 spelen, of meerdere keren die kleinere.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  2. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Oke, bedankt. Ik dacht het al wel, maar wilde het toch zeker weten.
     
    -ymked55- en farmermikkie vinden dit leuk.
  3. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Begin met mijn rozen, heb even gekeken en dat is al ruim anderhalf miljoen aan punten.
     
    -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  4. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Ik dus ook even gekeken in mijn overvolle schuurtje, De rozen heb ik zo'n slordige 4,6 miljoen aan puntjes en als toetje 3,4 miljoen aan anjertjes, dus dan zijn ze nog ergens goed voor xD Van het eventgewas ga ik lekker relaxt zaaien en oogsten:music:
     
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het eventgewas biedt aan spelers vanaf level de kans een gewas te groeien met een hoge EP-waarde en een voor de groeitijd van het gewas redelijke puntenwaarde.
    Hogere basis-EP betekent een hogere kans op het dropitem.
    Zo kan ook een speler in level 10 volop meedoen met dit event.

    Het stof en de splinters zijn alleen te krijgen door ze te kopen in de groothandel, ze komen niet uit de grond.

    Zolang er genoeg in de silo zit én je genoeg batterijen hebt blijven de knoppen groen.
    Je kunt dus met een volle silo en voldoende batterijen vijf keer achter elkaar level L spelen.

    Je kunt de silo ook tussentijds bijvullen. Er kan alleen nooit meer dan voor 250.000 punten tegelijk in.
     
  6. InfinityMinusOne

    InfinityMinusOne Forumleerling

    Is het officieel zo dat hogere basis-EP altijd een hogere kans-op-dropitems betekent?

    Om te verduidelijken wat ik bedoel:
    Het is altijd duidelijk geweest dat groeitijd, basis-EP en kans-op-dropitems gecorreleerd zijn (i.e. hogere groeitijd gaat meestal gepaard met hogere basis-EP en hogere kans-op-dropitems), maar de eerste twee kunnen soms van elkaar afwijken (zoals bij dit event-gewas bijvoorbeeld), en ik heb nooit eerder ergens informatie gezien dat de kans-op-dropitems dan altijd gecorreleerd is met de basis-EP, ipv dat het gecorreleerd is met de groeitijd of zelfs helemaal onafhankelijk wordt ingesteld door de spel-ontwerpers. Als kans-op-dropitems altijd gecorreleerd is met basis-EP, dan is dat goed om te weten.
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Het is altijd zo geweest dat de basis-EP de belangrijkste graadmeter was.
    Ten onrechte werd er vaak gesproken over 'je langste gewas neerzetten' omdat groeitijd en basis-EP voor een groot deel ook gelijk opgaan.
    Maar bijvoorbeeld de Hop voor lagere levels en de Roos voor wie verder is hebben een relatief hoge EP-waarde in verhouding tot de groeitijd. En daarvan is ook altijd bekend geweest dat ze relatief meer dropitems gaven dan te verwachten was vanwege hun groeitijd.

    Dat betekent niet dat het een 1-op-1 relatie is tussen de kans op dropitems en de basis-EP, maar die formule is het geheim van de programmeurs.
    Dat de formule ingewikkelder is kun je ook afleiden uit het feit dat 4 kwartakkers samen evenveel kans op een drop-item geven als 1 grote akker.

    Maar de programmeurs kunnen ook de algemene dropkans aanpassen of voor een zeker gewas, boom of (werkstal) een afwijkende waarde geven. Of aan bepaald drop-item een andere waarde geven zoals nu met de batterijen waar de kans wordt verhoogd zodra het event van start gaat. Dat zijn echter allemaal factoren waar de speler niets mee kan doen.

    De regel hoe hoger de basis-EP hoe meer kans op een drop-item geldt vrijwel altijd en is dus een goede basis voor je planning. En geldt trouwens ook voor bomen en stallen!
     
  8. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    mag ik toch even zeuren?
    ik zat nog enkele dagen geleden te hopen op een 'dump-event' toen mij mijn enorme hoeveelheid begonia's onder de ogen kwam....
    dus ik was eerst enthousiast. Maar nu ik naar de prijzen kijk weet ik niet of ik het wel waard vind om spullen in te leveren.

    Ik vrees toch ook weer zeer voor een incomplete wolkenrij.... het is alweer niet van mijzelf afhankelijk of ik de items voor de staak haal, laat staan de staak zelf. en daar heb ik een pokke hekel aan

    want dit zal wel net weer zo gaan als met het hengelen en dat is voor mij in ieder geval dikke pech
    dus misschien moet ik er niet eens aan beginnen

    vind het toch allemaal ontzettend tegenvallend
    we hoeven toch niet iedere keer een staak erbij te krijgen?! Had liever myst. stallen en stekjes daarvoor in de plaats gezien (al helemaal omdat ook bij het poezenevent het geluk niet aan mijn zijde was en weinig myst.stallen en stekjes heb gekregen)

    wolf en kiwi heb ik ook al genoeg, dus dat is ook geen motivatie... parfumerie zal mij niet gegund zijn (was met bomen-trein ook al zo)

    nee ... niet mijn ding zo'n geluks-events :eek:
     
    Laatste bewerkt: 9 Augustus 2015
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ron, ik heb hier toch nog 2 vragen over, om het voor mij voor eens en voor altijd duidelijk te hebben:

    1. Heeft een gewone struisvogelstal dezelfde kans op een dropitem als een oranje struisvogelstal?

    2. Heeft een gewone boom eenzelfde kans op een dropitem als de XXL versie van dezelfde boom?

    (Ik begrijp dat een stal/boom, die er korter over doet, door vaker te kunnen oogsten, uiteindelijk meer kans geeft. Maar daar gaat mijn vraag nu niet om)
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  10. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Neen, een stal, ook een upgrade, met een hogere basis-EP waarde heeft een grotere dropkans.
    Een XXL boom heeft twee zoveel basis-EP als de gewone boom en dus een hogere dropkans.

    Maar daarmee is niet gezegd dat de XXL twee keer zoveel kans heeft, want de dropkans is niet 1-op-1 gebonden aan de basis-EP. Dat zou ook 1,4 keer zoveel kans kunnen zijn. Of 1,6. Of 1,2.
    Hoe de relatie precies ligt is geheim en wordt mij ook niet verteld.
    Maar het is wel hoger.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tot zover heb ik het ook altijd begrepen en ervaren.
    Ik was de eerste nacht van dit event erg verbaasd dat al mijn xxl bomen (die op een kwart veld dus duidelijk meer ep geven dan een kwartveld rozen) en alle stallen die in de schuur meer waard zijn dan 96 ep, samen maar 66 drops opleverden.
    Verder heb ik iedere oogst met eventgewas ongeveer 60 drops gehad.
    Is het mogelijk dat bij dit event de bomen, als groep, minder dropkans hadden dan gewassen?
    En is het te verwachten dat dit vaak zo is?
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  12. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dank je wel Ron, nu is het helemaal duidelijk.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  13. farmerstorjo

    farmerstorjo Commandant van het forum

    o_Ok ik heb dit keer een vraagje. Het is bij dit event mogelijk dat je de wolkenrij niet bij elkaar krijgt. Dit is volgens de faq echter een regelmatig terugkerend event. Indien dit event in de toekomst weer een keertje komt, kun je dan dezelfde prijzen winnen? Met andere woorden kun je dan dezelfde sieritems en wolkenrij weer winnen zodat je de wolkenrij alsnog compleet kunt krijgen. En kun je dan dezelfde wolkenrij nog eens winnen.
     
    -ymked55-, VosStiertje, bearke89 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb ook een vraagje? In de FAQ staat dat de inlever waarde 40 is. Moet ik dat dan aanhouden als ik bij 250.000 punten in wil leveren. Dus dan is het aan gewassen 6250 sterrebloem bij 250.000. Ik zie zoveel getallen voorbij komen, dat ik het even niet meer snap, geloof ik. Of moet ik dan de ep aanhouden om in te leveren. Ik lees dat sommige wel 1, 2 of meer miljoen aan rozen hebben. Hoe weet je dat dan.
     
    -ymked55- en langeveentje vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De tegenwaarde staat in de schuur. En je hebt helemaal gelijk dat je dus 6250 sterrebloemen nodig hebt om de pot een keer helemaal vol te gooien. Daarvan kun je dan 5x recyclen bij keuze L. Naast deze bloemen ben je dan ook nog 5x35 batterijen nodig.

    De ep telt voor de dropitems. De ep van deze gewassen is zo hoog dat je er net zoveel drops van kunt verwachten als van een veld anjers. Maar wanneer je alleen in de avond wilt oogsten, kun je het ook omdraaien. Je kunt van een veld anjers net zoveel drops verwachten en die leveren veel meer BD- tegenwaarde op voor in de recyclomaat. Heb je wel tijd om in de ochtend en in de avond te oogsten, dan kun je beter wel de sterrebloemen zaaien voor de drops. Te weinig tegenwaarde los je dus inderdaad op met rozen of boomvruchten of anjers als je die normaal veel zaait.
     
    -ymked55- en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ah, dank je wel Coco. Dan zat ik toch goed te denken. Ik heb vakantie, dus ik ga gewoon met de sterrebloem beginnen. Ik heb wel 25.000 rozen op voorraad staan, daar was ik mee bezig voor een quest. Dus daar kan ik ook nog wel wat van missen. Voor de rest niet veel gewassen op voorraad, maar wel wat voorraad aan boomfruit.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  17. bearke89

    bearke89 Actieve auteur


    Hier ben ik ook erg benieuwd naar, dan hoef je je niet zo druk te maken om die wolkenrij, want dat komt dan later wel...

    Aan gewassen heb ik voor eerst wel genoeg, heb 75.000 rozen op voorraad.
    Batterijen nu rond de 200.

    Hopelijk vallen de items een beetje snel uit de automaat :music:
     
    -ymked55- en farmerstorjo vinden dit leuk.
  18. VosStiertje

    VosStiertje Gevorderde

    Ik vind dit wel een hele goede vraag.
    o_Ok ik ben daar zeer nieuwsgierig naar.
    ik weet nog wel van de vorige keer dat ik voor heel veel tegenwaarde in de Recycl-o-maat heb gedumpt maar niet de wolkenrij vol kreeg.
    Als ik me dan ook niet vergis ( maar verbeter mij als het niet zo is) hebben ze de vorige keer de wolkenrij vrij gegeven en kon je na het event zelf bepalen welk item je erop zette, omdat er toen ook al veel klachten waren dat het 3de item moeilijk tot niet te winnen was. Ik vond het toen echt een ellende en heb daarom niet zo'n zin in dit event. Ja zoals Coco al zegt alleen "S en L" doen, want daar zitten ook leuke prijzen in.
    Maar als we een volgende keer opnieuw de kans krijgen om alle sieritems EN wolkenrij vrij te spelen dan wordt het toch wel een ander verhaal. Hopelijk kan een van de Mods hier een antwoord op geven. Ik ben zeer benieuwd naar het antwoord en wacht met spanning af.

    Zelf zou ik veel liever zien, dat je de wolkenrij automatisch krijgt als je alle 3 de items hebt gewonnen OF dat je die vrij kan spelen met batterijen en eventgewas. Dan zit niemand met een lege rij te kijken. Heb je dan namelijk niet alle items, kan je gewoon de items eventueel op de siertuinen zetten en zo toch nog wat TEP's ontvangen. Iedereen blij..... want niemand zit te wachten op een lege rij.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  19. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Wat bij een eventuele volgende editie van dit event als speciale prijzen te winnen valt is nu nog niet bekend.
    Dus daar zou ik maar niet bij voorbaat op rekenen.

    Het enige wat je kan doen is er gewoon voor gaan en je plezier niet teveel laten afhangen van het (kunnen) vullen van die wolkenrij.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  20. -edwin30-

    -edwin30- Commandant van het forum

    laatste keer dat we deze event hadden kon je alleen boomvruchten of dieren inleveren geen gewas
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.