Praatgroep Recycl-o-maat

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 7 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Inmiddels mochten wij ook onze faq aanvullen.
     
  2. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Wat ik nog mis is of er een garantie is op de sieritems of inderdaad zoals bij het vissen dat je met een lege staak blijft zitten, heel erg jammer want in m zitten heel mooie prijzen maar om daar nou een lege staak aan over te houden:wuerg:
     
    Cornelly52 vindt dit leuk.
  3. InfinityMinusOne

    InfinityMinusOne Forumleerling

    Het event-gewas Sterrenbloem groeit even snel als Asperge en Aubrieta (8 uur) en heeft een inleverwaarde van 40, minder dan de 45 die ik voor Asperge zie in mijn schuur, en veel minder dan de 63 die je voor Aubrieta krijgt. Het groeien van normale gewassen heeft zowiezo wat voordelen boven het groeien van event-gewassen (je kunt het naderhand bewaren, je kunt het versnellen met wolkenrijen of gewas-veredeling, je kunt een goede begin-voorraad hebben of op de markt kopen), dus normaal gesproken zou ik verwachten dat, om ons een reden te geven het event-gewas te groeien, de spel-ontwerpers het event-gewas een hogere inleverwaarde zouden geven. Als dat hier niet zo is, wat zouden ze dan bedoeld hebben als reden om ons zover te krijgen het event-gewas te groeien?

    Zou het groeien van Sterrenbloem bij-effecten hebben anders dan het kunnen inleveren van het gewas, zoals kans op Nublonite stof of splinters, of hogere kans op Nublion batterijen?
    Of is het simpelweg dat Sterrenbloem alleen maar bedoeld is voor boeren met lage levels, die nog geen Asperge kunnen groeien?
     
  4. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Zou ik ook graag willen weten, want dan zet ik liever mijn eigen hoge gewassen in.
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De ep, en daarmee de kans op batterijen is hoger dan bij de anjers, het langste gewas met de meeste ep. Voor de inleverwaarde hoef je ze inderdaad niet te verbouwen, maar het is natuurlijk mooi meegenomen. Wanneer je enorme voorraden fruit hebt, kun je dus de eventgewassen op hele velden verbouwen zonder wac, en wat je dan wel verbouwt inleveren, samen met fruit en gewassen die je voor minder dan de helft van de waarde op de markt kunt kopen.
    Aubrietia's verbouwen wanneer je de bloemenrij geactiveerd hebt, levert natuurlijk een leuke tijdsbesparing op die verder niets kost, leuk wat extra ep, en het is niet zeker, maar door die extra ep misschien ook extra drops waardoor ze misschien wel bijna net zoveel opleveren als de sterrenbloemen.

    En nu ik dit zo opschrijf, denk ik dat ik inderdaad geen knechten, wac en kwartveldjes ga gebruiken. Maar ik avonturier nog wel. Ik ben er nog steeds niet echt uit hoe ik dit ga spelen.
     
  6. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hallo all

    Heel leuk event maar met mijn geluk zie ik het somber in met visje tik had ik ook maar 1 item voor op de wolk ????????:cry:

    Maar we zullen zien wat het gaat worden positief blijven toch
    Gr Tineke
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik zie net dit draadje maar kan nog geen FAO of AO er van vinden. Kijk ik er over heen.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt voor de zekerheid de M-klasse als laatste nemen. Of als je zeker wilt weten dat je geen grijze wolk krijgt, deze groep overslaan. o_Ok dan kun je meedoen en leuke prijzen krijgen.
    De OA staat verstopt achter de poezenbende. Rechts in je forumscherm staan de Nublons aangekondigd, daar kun je op klikken. En de FAQ staat niet bij de tijdelijke events omdat dit een terugkerend mini-event is. o_Ok die FAQ is niet vet, ondanks de veranderingen die er geplaatst zijn. Via de OA heb je wel een link.
     
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik dacht dat netzo als Coco aangeeft dat de DI kans hoger is bij het eventgewas dan bij onze andere gewassen. Eerder is er aangegeven dat het vooral voor de boeren in een lager level een mooi gewas is. Zie de citaat hieronder.


    Zelf weet ik nog niet wat ik ga doen. De batterijen komen vandaag al binnen vanaf 14.00uur en ik heb best wel wat rozen in mijn schuur staan en veel boomvruchten. Eerder heb ik hier niet aan mee gedaan omdat ik toen mijn bekers nog niet vol had. Deze staan mede dankzij de koekoeken nu op 30% en daar hoef ik niks meer voor in te leveren.
    o_Ok ik ben met een aantal questen bezig waarvoor ik dieren en gewassen moet inleveren en mijn kleurpaletten gaan er super snel door heen omdat ik met de bloemist bezig ben (wil zelf graag witte onschuld kunnen maken). Dus ik denk dat ik zeker een aantal stallen ga zetten. Dan kan ik verder met mijn questen en de DI komen op die manier ook binnen. Voor de nacht zet ik waarschijnlijk lange gewassen, maar of ik op kwartveldjes ga werken met knechten dat weet ik nog niet. Nu werk ik wel wat langer door op de kwartveldjes met WAC. Vind deze cadeautjes echt geweldig! Heb er bijna 200 in totaal ingeleverd :)
     
    -ymked55- en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  10. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    De sterrenbloem geeft 30 EP per kwartakker, dus 120 EP per hele akker.
    Asperge geeft 48 EP per hele akker, en aubretia 53,20 EP per hele akker.
    Op Baha geeft hibiscus van 8 uur 108 TEP per hele akker.
     
    schaapje52 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  11. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Snap eigenlijk niet waarom BP niet de sieritems in dit geval ook meerdere keren laat winnen net zoals bij vissen. Op die manier hebben spelers met minder geluk toch de gelegenheid om de wolk te vullen. Of anders een optie dat je kan kiezen of je de wolkenrij wel wil. Je moet anders maar hopen dat er spelers zijn die de wolkenrij niet hebben gekregen en de items wel.
     
    schaapje52 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  12. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik begin gewoon met het event gewas te zaaien en zie dan wel wat het oplevert. Indien niet genoeg gaan we op een andere tactiek over.
     
  13. fablim

    fablim Oudgediende

    :) ik heb al 979 nublon-batterijen, schiet op om een event mee te starten
     
  14. .Fisherman.

    .Fisherman. Levende forumlegende

    Vraagje , als je het event doet met de gewassen hoeveel gewassen heb je dan wel niet nodig , ik zal er misschien over heen kijken , maar kan het niet vinden

    Groetjes
     
  15. BoswachterAtusia

    BoswachterAtusia Levende forumlegende

    Groot gelijk, :music: doe ik ook en al dat gereken en vergelijken wordt je best wel:wuerg:van:p. Ben maar een simpele speler en heb zo ook al aardig bij elkaar gekregen. Zijn gewoon weer leuke prijzen te verkrijgen en zie wel wat het wordt :cry:
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Net als met visje-tik valt daar niets van te zeggen. Voor de grote kansen ben je 50.000 tegenwaarde nodig. Met gewassen van 40 per stuk is dat 1250 gewassen voor 1 poging. Hoeveel pogingen er nodig zijn voor het sieritem is niet duidelijk. Met visje-tik hadden de meeste spelers ze tussen de 100 en 150x bij elkaar.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zojuist fase 4 van de bloemist gehaald. Moest ik nog wel even 40.000 punten inleveren aan dieren of boomvruchten. Ik heb voor de boomvruchten gekozen en ik moest er 250 van iets inleveren. Daar had ik er meer dan 3.000 van staan. Dus ik denk dat ik met mijn voorraad boomvruchten en rozen een heel eind ga komen. o_Ok heb ik sommige dieren meer dan 200 en daar rode stallen van. Die gaan er denk ik ook gewoon in haha.

    Mijn doel is eerst L, dan S en als laatste pas M ivm de lege staak.
     
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is echt slimmer om je dieren op de markt te plaatsen en er boomfruit voor terug te kopen. Alle dieren zijn op de markt meer waard dan de tegenwaarde, zelfs de koekoeken waar ik er ver onder de prijs 60.000 van heb gekocht. Vrijwel alle boomfruit zit onder de 50% van de tegenwaarde.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  19. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    o_Oit heb ik ook al eens meegedaan aan het event van de nublons. Ik speelde toen nog niet zo lang en had ook weinig voorraad opgebouwd. Eigenlijk heb ik hier ook nog een vraag over. In de FAQ staat, dat je maximaal 250000 punten per keer kunt inleveren. Voor L (de hoogste) heb je 50000 punten nodig. Betekent dit dan, dat je 5 x achter elkaar (of meerdere keren bij M en S) kunt spelen? Dus dan blijven de knoppen groen. Mits je natuurlijk ook nog genoeg batterijen over hebt.
    Ik kan me dit niet meer herinneren van de laatste keer, dat de nublons weer in de stad waren.
     
  20. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Tot en met de laatste keer was dit wel zo. Dan kon je gewoon tot die 250.000 inleveren en dan kon je dit in meerdere keren inleveren. Ik heb toen niet voor elke keer inleveren alleen die punten gedaan die je op dat moment nodig had. Ik heb niet gelezen dat dit veranderd is dus verwacht ik dat dit nu net zo is. Mocht dit wel veranderd zijn dan hoop ik dat een MOD hier op antwoord geeft.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.