Praatgroep Recycl-o-maat

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 7 Augustus 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Heb de FAQ gelezen en de vragen en antwoorden hierboven. Maar het is mij helaas nog steeds niet duidelijk.

    De DI zijn dus de batterijen, die komen vanaf morgen al uit de grond en vanaf het begin van het event, wat start op 11 aug om 14.00uur krijgen we meer DI.

    De bloemen zijn er voor om meer DI te krijgen en evt. in te leveren als je niet genoeg andere spullen op voorraad hebt.

    S kost 10 batterijen en daar zit het 1ste sieritem in.
    M kost 25 batterijen en daar zit het 2de sieritems en de staak in
    L kost 35 batterijen en daar zit het 3de sieritems, de huur-een-superbuur en de parfumerie.

    Dit snap ik allemaal nog. Het is dus weer een kans berekening dat je de staak vol krijgt en dit keer is het niet mogelijk om meerdere sieritems te krijgen, dus een ruilevent heeft weinig meerwaarde. Tenzij iemand de staak niet heeft maar de sieritems wel (kleine kans vermoed ik).

    Maar hoe werkt het verder? Want hoef ik alleen maar 10 batterijen in te leveren en dan krijg ik een prijs uit S of moet ik voor S die 5.000EP inleveren en die 10 batterijen? Of is het een of of? hoe werkt dit??? En wat moeten we met die splinters en stof en hoe komen we daar aan? Kan iemand mij dit uitleggen???
    (Ik heb al meer dan 400 batterijen in mijn schuur staan).
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je moet het aantal batterijen en een tegenwaarde aan andere dingen inleveren. Dan krijg je een prijs uit die categorie.
     
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Oke, dank je voor je reactie. Het is dus een en/ en. Als je dus niet genoeg EP kunt leveren dan kun je de eventgewassen gaan kweken en deze gaan leveren.

    En waarvoor zijn de splinters en de stof en hoe komen we daar aan?
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  4. BoswachterAtusia

    BoswachterAtusia Levende forumlegende


    Het event duurt volgens mij tot 17 augustus, staat in kalender;)
     
    -ymked55- en jessie.1974 vinden dit leuk.
  5. Kabouter_1

    Kabouter_1 Doorzetter

    Dus je HOEFT niet persé event gewas in te leveren? Met de kastanjewolk en SM kom je al een heel eind aan DI toch?
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Die hebben een tegenwaarde en kan je inleveren ipv bijvoorbeeld gewassen. Ze zijn alleen te koop en zitten ook in de mandjes
     
    -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  7. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    ...maar ergens vermelden wát dan die waarde is voert te ver?
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  8. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende


    Außerdem habt Ihr noch die Möglichkeit zwei Joker im Shopping-Center zu kaufen:


    Nublonit-Splitter

    [​IMG]

    Gegenwert 50.000 MP - Preis pro Stück 50 Tulpgulden


    Nublonit-Staub

    [​IMG]




    Gegenwert 10.000 MP - Preis pro Stück 10 Tulpgulden


    uit de duitse faq MP is BD
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Toch veel leuker om samen te ontdekken hoe en wat?
    Het staat niet in de faq-gegevens die wij mogen melden.

    Hoewel als een buitenlands forum de regel breekt kan het zijn dat wij alsnog toestemming krijgen.
    Afwachten maar.
     
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb eens naar de wolkenrij zitten kijken en naar de losse sieritems.

    De wolk duurt 72 uur en krijg je 15.000 TEP.
    De 3 sieritems duurt 14 uur per sieritem, dus je kan 5x oogsten is 70 uur, dan krijg je:

    5 x 2300 tep is 11.500
    5 x 1200 tep is 6.000
    5 x 625 tep is 3125

    totaal samen is 20.625
    Dan kan je toch beter de sieritems op het sierveld zetten i.pv. op de wolk? Dan heb je de wolk niet nodig voor alleen tep.
    Reken ik nu verkeerd :oops: Ik ga dan alleen uit van dat je de tep wil en niet de ep.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is bijna altijd zo dat de losse sieritems meer waard zijn dan een wolkenrij. Maar mijn siertuinen staan vol. Dan gaat het dus niet om hoeveel ep de sieritems geven, maar hoeveel meer ep ze geven. Daarbij kan ik een sieritem van 14 uur wel regelmatig 2x op een dag oogsten, maar nooit meer dan 3x per 2 dagen.
    En de 36.000 ep reken je ook gewoon helemaal niet mee.
    Ik hoop dus een volle wolkenrij te krijgen, maar ga wel eerst voor de L en S categorie om het risico van een grijze staak te beperken.
    Verder moet ik nog even bedenken of ik heel simpel voor 3x per dag eventgewassen oogsten ga, of dat ik een mix maak van stallen, bomen en eventgewas. Wel leuk dat je nooit te weinig eventgewas hebt, en verder leveren die zoveel ep op, dat je die veel beter kunt zaaien dan bijvoorbeeld rozen.
     
    -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ga ook uit van alleen de tep, zie mijn berekening. Als ik bijv de wolk niet krijg en bijv wel 1 of 2 sieritems, dan is dat helemaal niet zo verkeerd qua tep. Ik kijk er natuurlijk heel anders naar als jij dat doet. Natuurlijk is een volle wolk er mooi, maar als ik 1 of 2 items krijg vind ik dat helemaal niet verkeerd.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  13. detje81

    detje81 Forum-overlever

    Ik ben heel benieuwd hoeveel de tegenwaarde van bijvoorbeeld anjers wordt. Want als ik dit event kan spelen door anjers 's avonds te zetten en die na mijn werkdag te oogsten, dan vind ik dat voor mijn werkdagen een stuk relaxer dan 's ochtends voor het werk te moeten oogsten, waar ik eigenlijk geen tijd en energie voor heb.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Snap de beiden argumenten van Schaapje52 en Coco. Ik ga ook liever voor een volle staak, omdat ik die oogst als die klaar is. Mijn siertuin is zo goed als vol, maar op schateiland heb ik nog ruimte zat. Dat komt een beetje omdat toen ik voornamelijk voor de sieritems ging de staken net in het spel waren. Tegenwoordig kunnen we veel staken krijgen en minder losse sieritems.
    Nu heb ik al wel sieritems die alleen EP geven op schateiland staan omdat ik daar toch zoveel ruimte vrij heb.

    Een grijze staak zit ik ook echt niet op te wachten. In L zitten erg mooie prijzen, voor mij het sieritem, de parfumerie en natuurlijk de huur-een-superbuur. Bij M het risico op een grijze staak, waar ik echt niet op zit te wachten. Dus afhankelijk hoe het gaat, ga ik voor S en L. Maar we zullen zien hoever ik ga komen en hoe het werkt.

    Fijn Coco om te horen dat de sterrenbloem meer EP oplevert dan de rozen. Dit is een goed gegeven voor mij, want ik reken nooit zo in het spel haha. Dat laat ik meestal aan jou over :music:Eén ding is zeker; ik heb rozen genoeg om er in te gooien :)
     
    -ymked55- en herma1234 vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De tegenwaarde was vorige keer gewoon de BD waarde die je in de schuur ziet staan. Als je veel fruit op voorraad hebt, kun je samen met die erg lange gewassen vast wel veel tegenwaarde in de schuur hebben. En misschien heb je een kans minder, maar ik denk dat je dit event inderdaad heel leuk mee kunt doen zonder te stressen.
     
  16. detje81

    detje81 Forum-overlever

    Oh dan gaan er ook mooi wat rozen in. Want daar heb ik er wel aardig wat van. Anjers heb ik net ingeleverd in een quest met lange gewassen (weet de naam zo niet). Fruit heb ik van sommige ook wel genoeg. Heb lang niet alle boomsoorten altijd staan, nu vooral diegene die we bij de nieuwe questen weer moesten inleveren en daardoor onder de 2000 staan.
    Maar dan ga ik er een heerlijk relaxed event van maken. Als ik vrij ben eventgewassen en op andere dagen lekker lange gewassen. En heb al heel veen batterijen in mijn schuur staan nog van de vorige keer.
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende


    Ik ben ook altijd blij met rekenen van Coco. :music:Ik heb daar vaak te weinig tijd voor en Coco kan het zo mooi opschrijven en kan je meteen aan de slag. :D Ik hoop ook weer een huur een super buur te krijgen en veel andere leuke prijzen. :D
     
    1-marleen, -ymked55- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De eventgewassen zijn meer ep dan de anjers. En zouden dus net zoveel drops op moeten leveren terwijl ze veel korter duren.
    Alleen de inleverwaarde is 40, en de lange gewassen allemaal flink boven de 100.
    Ik denk dat ik er een leuke mix van ga maken voor mezelf. Maar vooral ondertussen lekker door met de barbier en de koffers en misschien ook wel met de langere werkplaatsen. Ik ben nog behoorlijk wat dieren nodig, en dieren zijn ook lekker voor de verkoop.
    Dat is ook een voordeel van dit event. Het gaat vooral om de drops, de tegenwaarde kun je met handelen regelen als je niet de juiste handel in de schuur hebt.
     
    -ymked55-, BoerAnnelies en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    als ik goed begrijp heb je helemaal geen event gewas nodig ????
     
    -Mandy- en -ymked55- vinden dit leuk.
  20. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Samen dingen ontdekken kan leuk zijn, maar in dit geval vind ik het gewoon ontbrekende informatie. Het nut van melden dat dingen te koop zijn zonder aan te geven wat je ervoor terug krijgt ontgaat me nu eenmaal. Net als recentelijk bij de koop-wolkenrij van het vriendschapsevenement: daar duurde het ook dagen voor duidelijk werd wat de cooldown tijd was. En het maakt natuurlijk nogal wat uit of dat zes uur of 168 uur is natuurlijk...

    Maar uiteraard begrijp ik dat jullie alleen maar melden wat wordt vrijgegeven. Het punt van kritiek was dan ook richting BP gericht...
     
    -ymked55- vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.