Praatgroep - Rare varen-project

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 28 September 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik ben vorig jaar begonnen met een nieuw account. 99 cent uitgegeven in een jaar, en het valt reuze mee. Alle events zijn haalbaar, voor zover je de gewassen etc. hebt vrijgespeeld.
    Het is een kwestie van handig spelen. Met de jaren ervaring, maak je de juiste keuzes. O.a. eerst velden vrijspelen, goed de geruchten in de gaten houden en op tijd inkopen voor events etc.
    Door handig te handelen op de markt, dus de juiste dingen te zaaien voor de verkoop, heb ik daar altijd een wac gehad, gekocht op de markt. Knechten heb je genoeg uit de quests, kistjes, de 7tg aanbieding (soms bioscoop voor tg) en uit sommige events, om een jaar lang niet met de hand te hoeven zaaien.
    Veel oude stallen en bomen zijn nog te verdienen, en bij een ruilevent helpt iedereen je geweldig aan de ontbrekende spullen.
    Het is mij reuze meegevallen.

Level 40 haal je tegenwoordig in een paar weken, dus ben ik het er helemaal mee eens, dat dat veel te snel is om zonder mentor verder te gaan. Hoewel via een mentor of andere spelers of via het forum, ook na level 40 nog altijd advies mogelijk is.

Ik ben een maand geleden (tijdelijk) gestopt met dat kleine account, door tijdgebrek. Bijna in level 100.

jolanda13, LadyFamerieke, rikmark en 4 anderen vinden dit leuk.
  2. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hallo domme vraag misschien maar komen de drops ook van de gewone akkers ?
    Gr Tneke

jolanda13 vindt dit leuk.
  3. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Level 40 was ik met een week , maar ja das de ervaring :music: ... En ik had een hele lieve mentor , die mij ook van alles stuurde ...
    En jij wist dus de weg , had de tijd en was bloed fanatiek zo ik het lees ..en het geluk dat jouw bios het deed ..
    Maar nu zonder ervaring ... en verplaats je dan is in een beginner of een werkende zonder knechten ...
    En niet vergeten sinds die questen er zijn voor de hoge levels ...ist voor de beginners bijna niet meer te betalen om aan bijv produkten te komen ...Dan moet je ook nog veel heel veel tijd besteden weer aan de markt ..

Het is niet zo dat ik tegen het spel of tegen boeren en boerinnen ben die heel graag events spelen ..
    Zelf bent Hofje in die Boerinnen Pensioen ...En daar geniet Hofje nog elke dag van ..
    Maar hoe leuk en mooi zou het zijn als er een grotere groep boeren en boerinnen ook mee kunnen doen aan events ..
    en dan niet alleen voor spek en bonen het 1e stukje ...
    En waarom moet het dieren voer en dan vooral op Bama zo ver weg zitten ...
    BP zou daar veel meer mee bereiken, dan hoe het nu is ...maar ja die kassa van hun he :music:

jolanda13, LadyFamerieke, Batsheba en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. hendrika73

hendrika73 Commandant van het forum

Jammer genoeg niet......

5. AHaW70

AHaW70 Forum-hertog

Zodra ik mijn varens voldoende vermeerderd heb, zal ik ze per stuk aanbieden op de markt. Als ik dit meerdere malen per dag doe, kunnen tientallen spelers op mijn markt één varen kopen en hiermee gaan vermeerderen.
    Als meer gevorderde spelers dit doen, is het probleem opgelost voor de beginners.
    Het zou dan ook wel zo fair zijn, als iedere speler er dan ook daadwerkelijk maar eentje koopt, zodat er heel veel spelers de varens kunnen bemachtigen. Tenslotte moet ik ook beginnen met een paar stuks.

sanne1000, boermars, jolanda13 en 13 anderen vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

Wat een lief idee :inlove: ...

jolanda13, LadyFamerieke, herma1234 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. -freedom5555-

-freedom5555- Keizer van het forum

Vind dit wel een prachtidee op zich, maar denk eraan dat we met "internationale" markten zitten en niet enkel nederlandse/belgische spelers !

8. AHaW70

AHaW70 Forum-hertog

Weet ik, maar als de Nederlandstalige er maar eentje kopen, dan zijn er in ieder geval meer spelers die de varen hebben.
    Ik WAC altijd (met het handje...), dus zodra ik er 500 heb, kan ik alles inzaaien en heb ik er een uurtje of vijf later 1500 extra.
    Als ik dit een paar keer par dag doe, kan ik er heeeeeeel veel aanbieden.
    Maar goed, eerst moet ik hem vrijspelen en dan 500 stuks maken, dus dat duurt wel minimaal een weekje. Of langer, want ik zie heel veel questen in de kalender, en als die eventgewas nodig hebben, gaat dat natuurlijk voor. Geduld dus. Maar komt goed.

9. boerinpetra41

boerinpetra41 Actieve auteur

jammer dat iedereen er negatief op reageert. ik speel het spel van bijna het begin nu 8 jaar en ik haal ook niet ieder opdracht. ik speel wat ik leuk vind en zie wel hoever ik kom ik stop er ook niet veel geld in want het is maar een spel en als ik er geen plezier meer aan beleef dan stop ik gewoon. ik begin ook aan deze nu al wetende dat ik het niet helemaal ga halen. al haal ik maar 1 vaaren dan kan ik zelf weer verder zaaien zo speel ik het spel

10. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Boerin Petra hoi,

Zelf zie ik het niet als negatief. Het zijn m.i. meningen die gedeeld worden. Niks mee toch? Niet iedereen vind speculaas* lekker. :)

*Naar eigen smaak in te vullen.

11. klakje

klakje Oudgediende

Ik doe mee als ik er genoeg van heb. telkens 10 keer 1 stuks. Kan nooit iemand ze alle tien pakken

12. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Hoi ......nou dat is niet altijd waar paar questen geleden was ook event gewas te koop
    Maar al stonden er vijftig op van 1 niet 1 gekregen constant alles weg
    Dus s6
    Gr Tineke

jolanda13, LadyFamerieke en knoepertje vinden dit leuk.
  13. john-j

john-j Forum-hertog

ben het met je eens.
    Ik zou het ook wel iets vinden als er blijvende questen komen waarbij alle bomen en dieren te winnen zijn die er tot nu toe zijn.
    Ik vind het dan ook geen probleem om daar bijvoorbeeld veel gewassen voor moet maken.
    De nieuwe spelers kunnen sommige dingen niet of moeilijk komen en dan wel.
    Ik vind het ook niet leuk dat ik wolkenrijen heb die maar half vol staan.
    De dingen die ik daarop mis kunnen niet worden geruild en kunnen ook niet worden gewonnen in het rad (vind ik erg jammer)Het ruilevent is ook niet meer wat het was.
    Ik bedoel daar mee te zeggen een wac een mooi ruilmiddel was.
    Nu zijn er veel spelers die een wolkenrij hebben waar ze 1 uitkrijgen.
    Ik heb alle ambachten maar doe er niks mee omdat ik op de gewone boerderij nog lang niet alle gewassen en boomvruchten en dieren op de gewenste aantallen heb (en alles zelf wil maken) .
    de wilde ik toen hebben om oa wac te maken maar die krijg ik uit wolkenrij.
    er zijn een hoop dingen veranderd die niet echt ten goede zijn gekomen (mijn mening)
    Ik zit zelf in level 124 en ik zie dat er de laatste tijd veel spelers zijn afgehaakt die nog hoger in level zaten als ik.
    mvg john-j

14. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Eerst de velden maar even klaar maken voor het event. Anders gaat het niks worden natuurlijk.xD

jolanda13, janniekwak en rikmark vinden dit leuk.
  15. missmiertje

missmiertje Gelegenheidsauteur

Kan je dit uitleggen Harm-jan? Ik heb ze ook maar heb ze nooit op mijn land staan omdat ik het nut niet inzie van die "bomen" . Ik speel dit spel al heel lang maar heb er nog nooit geld ingestoken. Merk dat het steeds moeilijker wordt om events uit te spelen. Dit event sla ik dan ook over en wacht totdat ik geluk heb en ze op de markt kan kopen.

16. Margreeth

Margreeth Forum-expert

Ben het met jullie eens hoor. Ik heb heel fantiek gespeeld tot medio 2012 en ben er toen acuut mee gestopt. Nu, sinds april dit jaar weer begonnen. Het blijft een leuk spel maar het is wel veel prijziger geworden. Het is inmiddels onmogelijk een Quest helemaal uit te spelen zonder er geld in te pompen. Dat zou geen probleem zijn als het dan om een klein bedrag zou gaan. En dat is helaas niet het geval.

17. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Wanneer je niet meespeelt, heb je ruimte voor die bomen, leveren het meeste ep per uur en de supermest kunje gebruiken wanneer je wel meedoet. Suzimest die je krijgt zeker op de suzibomen gooien, dat levert je meer suzi op.

18. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

Miss miertje hoi,

Wat Coco al schreef hier boven schreef beantwoord jouw vraag al goed. Suzie-mest levert meer gewas op per veld(je) Super mest verkort de helft van de groeitijd van een gewas. in combinatie met ambachts producten kan de groeitijd nog verder naar beneden worden gebracht..

19. Jasmijn

Jasmijn Forumleerling

ik heb 2 jaar niet gespeeld, door droevige omstandigheden, ik vind het spel zeker erg veranderd, je kan er de hele dag druk mee zijn als je er de tijd voor hebt, de events rollen om je oren, ben er helemaal beduusd van. Ik red de events niet Konijn in de ruimte nog niet af en er is al een volgende, hoe kom ik aan mijn luidsprekers, dus de bomen moeten blijven staan hoe kan ik dan beginnen met gewassen voor nieuwe event, het zou BP sieren er een paar dagen er tussen te laten zodat iedereen relaxed, kan spelen ipv het gevoel krijgen dat je er keihard voor moet werken, en in de stress raakt

20. Roos

Roos Forum-baron

Ik probeer dit event nog even tot me door te laten dringen. Kan iemand(en) eens met me meedenken?

- Iedereen krijgt een paar tropenvaren...
    - Als ik met dit event meedoe, dan krijg ik door tropenvaren in te leveren (en drops) uiteindelijk gewone varen
    - Na dit event is het enige verschil met andere planten, dat je het niet in de stad in de shop kan kopen; alleen op de markt.
    - Er is na het event geen verschil meer tussen mensen die wel of niet hebben meegedaan (?), behalve dat die meedoen zeker weten dat ze minimaal 1 varen hebben om te vermeerderen en die niet meedoen, zullen geduldig moeten wachten tot ze een keer op de markt komen (wat uiteraard wel het geval is, aangezien dat niet binnen een week moet). Maar daarna had het meedoen geen (gemist) voordeel meer.

Meer mis ik toch niet als ik niet mee zou doen? Behalve de upgrades en andere beloningen natuurlijk.
    Is een hypothetische vraag.. ik doe wel mee. Lijkt me goed te doen met 5000 gewas. Voor iemand met alle velden vrij dan.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.