Praatgroep - Poolfeestje

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 15 Januari 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier 114 wafel en 108 rietjes....
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Doe ik ook altijd en kwam er net achter. Hopen dat het opgelost wordt.
    Is ook een mooi kado:inlove:
     
    jolanda13 en _Jeanie_ vinden dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik denk dat het met opzet is gedaan, want de burencadeaus stonden ook niet aangegeven in de FAQ.

    Hopelijk is dit niet blijvend inderdaad, want ik vind het altijd wel leuk om noodlijdende buren/medeforummers een beetje vooruit te helpen met een dropje.
     
    jolanda13 en sproetje06 vinden dit leuk.
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Deze keer zijn de drop-items inderdaad uitgesloten van de burencadeaus.
    Dat is overigens niet voor het eerst, het is vaker gebeurd.
    GameDesign besluit op basis geheime parameters per keer of dropitems cadeau te doen zijn, of ze te koop zijn en waarvan ze droppen.
     
  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Okay das duidelijk Ron. Dank je wel voor je antwoord.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. klakje

    klakje Oudgediende

    Ja dat weet ik, maar omdat ze er nog staan maak ik gebruik van 100% bonus dus voor alle bomen geen 4 maar 8 stuks 24 uur lang.
     
  7. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Ik had 138 rietjes en 144 hoedjes, het begin is er!:D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. sproetje06

    sproetje06 Forumbewoner

    Net begonnen. Na 1,5 jaar weer op de farm.
    160 zoete wafels en 46 rietjes, geen goed begin. Eerst maar weer even inkomen;)
     
    jolanda13, herma1234, farmermikkie en 3 anderen vinden dit leuk.
  9. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou mijn experiment met stallen is bij deze afgeblazen, wat een droevig resultaat zeg xD

    Ik heb de grote akker nu vol gezet met 20-uurs bomen. Die duren wel langer, maar dat moet dan maar (en je kunt er zo maar veel meer van kwijt :music:). Op de andere twee velden doe ik dan de eventgewassen, dat is tien keer oogsten en met water en mest duren ze vijf uur dus dat is goed te doen.
     
    jolanda13, sproetje06 en Margreeth vinden dit leuk.
  10. Margreeth

    Margreeth Forum-expert

    Komt goed hoor, ik ben vorig jaar april weer begonnen (na een pauze van bijna 6 jaar), het duurde even voor ik het weer doorhad, :)blijf het een leuk spelletje vinden
     
    jolanda13, boermars en sproetje06 vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Zal vast wel goed komen, mijn resultaten waren niet veel beter en ik heb er ook nog alle vertrouwen in.

    In ieder geval zou ik één veld vol gooien met bomen, stallen hebben geen nut heb ik gemerkt, want korte stallen droppen echt waardeloos en lange stallen nemen te veel ruimte in ten opzichte van de tijd. En dan verbouw je je eventgewassen op de overige twee velden, dan moet het wel goed komen.

    Welkom terug trouwens :D
     
    jolanda13 en sproetje06 vinden dit leuk.
  12. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier de eerst 3 ingeleverd.....:p
     
    jolanda13, sproetje06 en kakelot69 vinden dit leuk.
  13. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Welkom terug
     
    jolanda13, sproetje06 en Margreeth vinden dit leuk.
  14. -doppie-

    -doppie- Levende forumlegende

    Tipje , voor stallen doe ik in de nacht met de buffs (valentijnspot en kaasballetje) ezels of struisvogels
     
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Maar dan nog haal ik er morgenochtend nog maar hooguit 44 dropjes vanaf. Met de bomen hoop ik morgenmiddag een stuk meer binnen te halen. Ik ben trouwens wel zo blij als een kind dat ik ooit die rune voor bomenverkorting helemaal vol heb gemaakt, want dat scheelt toch mooi twee uur per oogst :p

    Maar ik hou je tip in gedachte, ook al in combinatie met die rij die we laatst hebben kunnen halen. Ik kan ook best nog wel wat struisvogeleieren en kookpotten gebruiken voor de quests dus struisvogels en ezels kunnen nooit kwaad.
     
    jolanda13, sproetje06 en -doppie- vinden dit leuk.
  16. boermars

    boermars Forum-hertog

    235/204
    doe nu eerst de 3 velden met eventgewas op kwartveldjes.
    bomen staan altijd langs zijkant ongeveer 15/20 per veld
    morgen even kijken of ik veldje met bomen ga doen.
     
    jolanda13 en sproetje06 vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier staat de droprate weer vanouds laag voor een eventgewas wat 7 uur duurt
    net wel 60 di's gekregen van 3 velden kwartakkers eventgewas :sleepy:
    (met alleen 3 oogsten eventgewas per dag ga ik dat op deze manier niet halen hier, morgenavond maar eens anjers erop -.- )
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ach, dat wordt hier elke keer weer geroepen, dat de droprate zo vreselijk laag staat en dat niemand het ooit gaat halen. En uiteindelijk haalt bijna iedereen het. En ja, dan moet je er een keertje anjers op zetten. Nou nou poe poe.
     
    jolanda13, domburg en harm-jan70 vinden dit leuk.
  19. thea1963

    thea1963 Forum freak

    dan vergeet ik het andere di, gelukkig dropte die wel aardig hier van de bomen, maar denk dat andere spelers best veel moeite gaan hebben om voldoende di's binnen te harken op de normale manier
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  20. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Op dit moment 441 rietjes en 438 wafels. Ik heb nu in het bos nog een stuk of 50 bomen staan van 12 uur. Als ik die vanavond en morgenvroeg geoogst heb, verwacht ik bijna genoeg rietjes te hebben en blijven alleen nog een aantal bijzondere bomen staan.
    's Nachts zaai ik een groente, want met de wolkenrij Boerderijklusjes krijg ik iedere ochtend +1 voor groenten.
    En omdat we toch tijd genoeg hebben voor het eventgewas, vind ik het zonde om die +1 niet te benutten.
     
    jolanda13 en boermars vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.