Praatgroep Poezenbende

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 31 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier 227 drops binnen
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  2. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    105 dropjes
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  3. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    wwwoooohhhhhh, ik dacht spelboyke kletst uit zijn nek rozen gelijk klaar. Kan niet dacht ik, heb het geprobeerd en inderdaad: comfortveld rozen staak witte onschuld stol rozen erop water erbij en dan sm pop klaar zijn de rozen Hahahahahahahahahhaha.
    Dat is easy had ik veel eerder moeten doen. Srry spelboyke dat ik aan je twijfelde hahahahahahah.

    Zal het nooit meer doen ;)xD

    In 5 min naar 400 drops hahahahahaha
     
    dutchboy, margriet68, BoerAnnelies en 2 anderen vinden dit leuk.
  4. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    140 di's binnen:)
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Water is niet nodig, alleen supermest is genoeg. Ik doe het zelf met de anjers, prei en biologisch katoen op comfortvelden . Anjers geven natuurlijk het meeste ep :) en de extra gereedschap en ambachtspul (zoals kruidendrankjes) zijn ook mooi meegenomen.
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  6. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    welke veredelingen gebruik je dan voor anjers ?????

    Dezelfde als voor rozen waarschijnlijk!!!!!! Ik ga de anjers ook eens proberen want alle veredelingen voor de anjers heb ik al.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    hier de veredeling van uien gebruikt ...inmiddels 1300 DI binnen...:music:
     
    dutchboy, bassiefarmer en schaapje52 vinden dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Jullie hebben allemaal de kastanje staak of niet?
    Want die mis ik en dat kost best wat tijd volgens mij.

    Nu ruim 200DI binnen, erg blij mee!
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Nou...krijg t niet voor elkaar...
    Veredelede rozen met waterliefde, vroegrijp, duo mestliefde en hersenvoer (deze heb ik altijd aan staan)
    witte onschuld op
    stol op
    staak aan

    Dan gewoon veld met rozen gezaaid, mest, supermest en water...duurt nog 0.55 minuten
    Dan comfort met rozen gezaaid, mest, supermest en water...duurt nog 3.uur 33 minuten

    Waar zit t m nu in??
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben ook begonnen en heb nu aan di 125 xD.

    Iedereen veel succes en vooral speelplezier.
     
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Die hersenvoer kan er uit en daarvoor moet je sm-liefde hebben. Die verkort het met 20% als je SM gebruikt. Denk dat daar je verschil in zit.

    Heb nu 1 veld rozen op comfort gezet met SM en water: 36 min nog over. Dat is ook prima te doen. Geeft weer meer EP denk ik dan de gewone akker. Het geeft niet meer EP, maar kost wel minder SM.
    Normale akker levert mij per 12 min 95.12 EP en een comfortveld levert mij per 36min 191.04. Dus dan zou ik anders 3 keer kunnen oogsten. Krijg ik 100EP meer. Maar ach dit kost minder SM en zo is de duur meer gelijk aan die van het event gewas met water en SM.
     
    Laatste bewerkt: 3 Augustus 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Je mist sm-liefde, voor rozen heb je duo-mestliefde en sm-liefde nodig
    ik heb voor de anjers alleen sm-liefde aan, voor prei en biologisch katoen trouwens ook. Die is 25% bij die gewassen, voor de rozen heb je ook duo-mestliefde nodig
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Bij mij duren de rozen 40 min, maar ik heb de staak niet.

    De poezen op mijn akker zijn wel schatjes hoor, zo lief. :music: Zijn anti allergische poezen, ik hoef niet eens te niezen. :inlove:
     
    dutchboy, beereekhoorn, owl. en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Jaaaaa......dat was m
    heb er maar 8 tg aan gewaagd om de veredeling hersenvoer eraf te halen en meteen sm liefde erbij gedaan...en hoppaa....nu op comfort ook meteen klaar....
    Dank je wel:D
     
  15. Lieve

    Lieve Halfgod

    Vind ik ook hoop dat ze blijven komen en het niet moe worden om nog niks te krijgen
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Ik doe al jaren méé maar ik hoor jullie praten over sm liefde wat voor ambachtproduct is dat dan ???? En waar wordt dat geproduceert??
    Want als dat allemaal zo snel gaat heb ik het al Jaren verkeerd gedaan xD
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Dat is geen ambachtsproduct maar een veredeling die je vrij speelt in de broeikas.
     
    dutchboy en lonnie57 vinden dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De veredelingen zijn nog geen jaren populair, maar het is ondertussen wel meer dan een jaar geleden dat het effect van veredelingen bij ieder event werd uitgelegd. Sinds de komst van de kastanjerij (als ik me niet vergis is die van het oogstfeest 2014) is het mogelijk om gewassen a la minute klaar te laten zijn. Sindsdien zijn er weer veel meer spelers energie in de veredelingen gaan stoppen.
    Ik had er voor de kastanjerij al wel een aantal, nadien nog een paar bijgehaald, maar het vorige event is voor het eerst geweest dat ik daadwerkelijk een supermestliefde heb ingezet. Voor het eerst nodig gehad om een event te halen. En nu gaat het niet om het event halen, maar om een poging in de top1000 te komen. Ik hoop met 300 hengels daar in te komen, maar als ik lees hoeveel spelers met de veredelingen bezig zijn, ben ik bang dat er een veelvoud nodig zal zijn.
    De testspelers zijn uit de top1000 gehaald, de eerste speler van dit event staat er al.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hoe doen mensen dat dan? Om nu al in de top 1000 te komen? Met de DI snap ik het nog, maar je hebt ook nog gewassen nodig en best wel wat als je al meer dan 100 hengels wilt maken.

    De eerste 5 hengels staan in de molen. Op alle akkers kwartveldjes met het eventgewas. Vanavond om kwart voor 11 alles oogsten en dan even kijken wat ik ga doen voor de nacht.
     
    Laatste bewerkt: 3 Augustus 2015
    dutchboy vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik weet niet hoeveel mandjes er te koop zijn, maar je kunt in ieder geval van ieder formaat eentje kopen. Dan heb je al 560 katwilgen.
    Op 3 velden op kwartjes met supermest en een uur later heb je er meer dan 2000. Vervolgens kun je dus met gebruik van voldoende supermest ieder uur 2000 gewassen hebben, en in dat eerste uur zet je op het veld wat je niet gebruikt doorlopend een lang gewas dat klaar is op het moment dat het is gezaaid. Maar binnen 3 uur klaar, begrijp ik dan nog niet helemaal, dus er zullen wel meer gewassen te koop zijn.
     
    dutchboy en BoerAnnelies vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.