Praatgroep Poezenbende

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 31 Juli 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rijanne

    Rijanne Forumleerling

     
    dutchboy vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Voor de 100 stuks? Dat is startvoorraad maken vandaag en daarna nog 5x oogsten op alle velden met kwartveldjes en WAC.
    Op comfortvelden kun je de hoekjes niet gebruiken, daarom is het daar in 5x zonder WAC net niet te doen.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Super bedankt voor je berekening. Maar 5uur oogsten en het is een 6uurs gewas, met water zal het er nog 4,5uur over doen ongeveer dus is 2 á 3 keer oogsten per dag. Ben je dus met 2 á 3 dagen klaar voor de 100. Dat is prima te doen. Dan kan ik hier en daar nog wel een boom of stal laten staan voor de producten en dieren die ik nodig heb voor bepaalde questen. Al is meer dan 100keer ook wel leuk om te doen, gezien we toch elke keer een prijs krijgen :) Ik hoop dat ik veel PPP krijg, want daar zit ik regelmatig om verlegen en de prijs is de laatste tijd behoorlijk gestegen :(
     
    dutchboy en ymked55 vinden dit leuk.
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik hoop op 3 oogsten per dag. Moet ik eerder mijn nest uit dan vanmorgen. En dan s'nachts zoveel mogelijk stallen op die binnen 9 uur klaar zijn en minimaal 90 ep opleveren (+ de 3 eekhoorntjes, 3 marmotten en 7 vlinders omdat die ook binnen de tijd klaar zijn en veel BD opleveren) en de ruimte die ik over heb dan zoveel mogelijk vullen met xxl bomen met turbomest.
    Alle mestsoorten lopen bij mij alleen maar op, dus om bij dit event met de top1000 mee te kunnen doen, moet ik ze maar eens volop inzetten.
    Vandaag ga ik de spelwijze van Spelboyke maar eens volgen om gelijk te beginnen met veredelde rozen naast de eerste gewassen. Vanmorgen niets geoogst, en vanmiddag om 2 uur kan dus bijna alles van het veld. Gistermorgen om gedacht om de veredeling van de uien te verwijderen, zodat de rozen er straks in kunnen.
    Genoeg gewassen verbouwen voor ruim 300 drops gaat wel, 1800 drops lijkt me lastiger worden.

    Dus ik vraag er niet vaak om, maar iedereen die dit event een drop mijn kant op wil sturen, wordt daar bij voorbaat voor bedankt. Ik stuur cadeautjes altijd terug in de volgorde van binnenkomst, het kan dus zijn dat je volgende week er gereedschap of iets anders voor terugkrijgt, maar iedereen die me een drop stuurt krijgt ook iets terug.
     
    dutchboy, ymked55, herma1234 en 2 anderen vinden dit leuk.
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    De laatste keer heb ik dat ook gedaan. Toen ik de 10 eventgewassen had, heb ik stol, witte onschuld en WAC gegeten. Ik heb de staken geactiveerd en had 2 dagen van te voren mijn verdelingen vrij gemaakt zodat daar alleen maar rozen in konden staan. Deze staan er nu allemaal nog steeds in. Naast de event gewassen heb ik toen rozen gezet, niet op comfortvelden, maar gewone velden. Hierdoor kreeg ik meer DI. Dit was voor mij meer een test om te kijken hoe het ging met die rozen en dat ging erg goed.
    Mijn mestsoorten lopen niet echt op, maar ze worden ook niet minder. Ik gebruik ze eigenlijk dagelijks voor mijn mammoet bomen. Dan zijn ze eerder klaar en ik gooi er ook bijna dagelijks een suzi mest overheen. Dan krijg je weer meer. Maar met de start van een event gaat het er wel snel door heen, vooral de sm. Maar ach daarvoor is het ook :)

    Ik weet niet of ik 3 keer oogsten per dag ga redden, even uitrekenen. Heb deze week ook nog een aantal afspraken staan (ondanks mijn zwangerschapsverlof), dus daar moet ik natuurlijk ook rekening mee houden. Die dieren in de nacht is wel een goede, helemaal omdat die dieren die jij noemt ik nog nodig heb voor openstaande questen.

    Heb vandaag ook niks geoogst en moet zeggen dat ik mij wel begin te vervelen :(. Nog 1,5uur en dan gaan we van start. Kan bijna niet wachten :)
     
    dutchboy en ymked55 vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik moet nog boodschappen doen, kan me er niet toe zetten terwijl ik over een uur wel terug hoop te zijn.
    Ik heb bij het vorige event de veredeling van supermest voor uien geactiveerd en daarmee het vorige event gehaald. Dat was nadat ik de benodigde eventgewassen had. Ik ben blij met de mogelijkheid van de veredelingen en supermest, maar gebruik dat normaal alleen in noodgevallen.
    Ik gebruik op de xl mammoetbomen dagelijks turbomest, op de xxl mammoetbomen regelmatig, en op alle 29 mammoetbomen dagelijks suzimest. Dit houd de turbo en susimest aardig op een gelijk niveau, daar komt dan regelmatig van het rad en van questen bij waardoor ik nu van ieder meer dan 2000 heb.
    Daarnaast krijg in van die mammoetbomen door de suzimest dagelijks 60 supermest waardoor ik daar nu ook meer dan 6000 van heb.
    Meestal is het me teveel moeite om er bij na te denken welke bomen ik wel suzi wil geven. Soms geef ik de amherstia en andere bijzondere bomen die ik nog volop nodig heb wel suzi.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  7. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Misschien wel slim om die boodschappen te gaan doen. Heb je de rest van de dag tijd voor je spel haha. Ik ga zo een cake bakken. Dood de tijd mooi en als mijn zoon straks uit bed is (loopt hier nog rond) dan is ie klaar en afgekoeld. Kan ie mooi proeven en ik dus ook.
    Ik heb 6 bomen en heb er bijna altijd 5 op staan. 2 XXL sm bomen, 2 suzi, waarvan 1 xl en 1 XXL en een turbo XL boom. Daar heb ik er nog 1 van, maar die gebruik ik niet zo vaak. Dus 5 en jij 29, groot verschil haha.

    De suzi gebruik ik bij de lychee, amherstia, kowhai, sorbus en momenteel ook de mombipruim en sleedoorn. Dus ja dan gaat het er bijna sneller doorheen dan dat ik het terug krijg met 2 bomen.
    Van mij mag de bomen trein wel weer komen, misschien krijg ik meer mammoet XL of XXL bomen :)
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    :music:bijna zo laat.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, de bonenstaakrijen net langs gelopen, de witte onschuld geslikt, langs bommel geweest, nu nog even knechten activeren uit een quest en dan zijn de huisdieren aan de beurt, de siertuinen, en dan F5 om de drops en eventgewassen te krijgen.
     
    dutchboy, ymked55 en eevee60 vinden dit leuk.
  10. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    De event gewassen staan, het aantal drop items is nu 120 stuks.
    We zien wel hoe het gaat lopen dit event.
    Succes allemaal.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier 119 en 114 , gaat vast weer goed komen;)
    In het begin heb ik er meestal wat minder omdat ik alleen een lang gewas zet, dat loop ik wel weer in.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  12. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    zo de di voor de wolk zijn binnen (620 stuks)
    een goed begin nu de 11000 gewassen nog
     
    dutchboy, ymked55 en herma1234 vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    De staak geactiveerd, ambachten gegeten en de eventgewassen staan op. Heb 135 DI binnen gekregen. Nu de rozen weer binnen halen, stallen verwijderen en overal gewassen zetten. Met z'n event oogst ik eerst een aantal akkers, snel de eventgewassen er op en dan ga ik verder met oogsten en dan pas zaaien.

    De cake staat in de oven en de afwas is gedaan :) Over 25 minuten is de cake klaar :)

    Oh ja.. Kunnen jullie de poezen ook niet uitzetten??? Of kijk ik er overheen?
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  14. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    In het eventscherm, linksonder kan je hem uitvinken
     
    dutchboy en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Doe ik toch het nodige fout.
    Ik begon al met vergeten de veredeling aan te zetten, maar die rozen met supermest heb ik verwijderd. Met alle veredelingen, maar zonder de kastanjerij (duurt nog 8 uur) en zonder stol duren de rozen bij mij 40 minuten.
    Op dezelfde manier duren bij mij de uien 44 minuten, dus na dit event gaan de rozen weer uit de veredelingssloten en de uien er weer in.
    Ik heb nog 43 lange stallen te oogsten, heb helaas maar 97 drops uit de eerste oogst.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  16. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    klopt zonder de kastanjestaak duurt het nog lang met de rozen. ik zelf gebruik de staak,witte onschuld,stol, en sm,wac,de veredelderozen op comfortvelden zijn de rozen meteen klaar
     
    Laatste bewerkt: 3 Augustus 2015
    dutchboy en ymked55 vinden dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je wel. Gevonden en erg plezierig dat ik nu weer overal kan oogsten, want die poesjes zaten af en toe toch wel in de weg in mijn scherm. Als ik de molen aan heb staan en ik kan met de poezen spelen, zet ik ze weer aan.
    Zat netzo als met de paashazen te zoeken op het gewone scherm.'

    Bij mij doen de rozen met alle veredelingen en SM er op gewone akkers nog 12 minuten over. Dan kan ik er nog water overheen doen en doen ze er nog 7 min over. Maar ach 12 min is ook goed hoor. Inmiddels 150 DI binnen en nog 1600 SM op voorraad, dus gaat lekker hier.

    Die uien ben ik ook een poosje mee bezig geweest om die veredeling rond te krijgen, maar op een gegeven moment had ik geen uien meer over en de verdelingen schoten niet echt op. Dat wilde ik voor het maken van WAC, maar ja die krijg ik nu ook al uit de staak, dus niet heel hard nodig meer.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  18. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Ik had er 115, met nog een paar bomen die met een half uurtje klaar zijn.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  19. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    111 drops uit de eerste oogst
    Dit heb ik met de uien aangevuld naar 861:)
     
    dutchboy, ymked55, schaapje52 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. owl.

    owl. Levende forumlegende

    158 drops binnen.
    Veel succes allemaal :)
     
    dutchboy, ymked55 en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.