Praatgroep Pittige boerderij dagen / Vurige Chili-dagen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 3 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Zo hier ook de velden vol.
     
  2. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    ja, zo bedoelde ik het
    het heeft me geen supervoer gekost
     
  3. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Morgen gaan bij mij even de eventgewassen niet op Bahamarama, vanwege mini-event dubbele gewassen-EP. Die kans laat ik toch niet voorbijgaan, om wat van de verloren Baha-EP-tjes terug te verdienen. Dan maar een etmaal geen eventgewas op Bahamarama en het event iets later klaar.
    Verder gaat het voorspoedig met het event. De dropitems komen goed, de molen draait zijn drakenvuursaus, de fokdieren zijn op voorraad. Ik vermaak me wel op de markt.
     
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat zat ik ook te denken. Vannacht nog een keer eventgewas op Bahamarama en dan morgenvroeg bamboe. Die is dan mooi om 10 uur klaar. Verder wordt het dan inderdaad Bahamarama gewassen daar. Vraag me alleen even af wat ik met WAC en allemaal kwartveldjes wil op de gewone velden. Daar een keer een echt lang gewas levert ook veel meer op dan eventgewas. Maar om 10 uur kan ik geen 2x meer de habanero zaaien, dus kost me dat dan 3 of 4 oogsten. Ik moet maar eens rekenen hoe ik uitkom met de eventgewassen en de tijd. Zondag kan ik ook geen 2x overdag eventgewas oogsten. Maar ik zit straks op 9000 gewassen. Daarna nog 5x oogsten en de gewassen zijn binnen.
     
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Waarschijnlijk staat er wel ergens een tabel, maar 8 blz lezen vind ik net iets te veel werk.
    Wie kan mij vertellen hoevaak ik moet oogsten op kwartveldjes met WAC om alle event gewassen bij elkaar te krijgen? De andere gewassen heb ik al binnen, vanmorgen al 1 keer geoogst met WAC maar toen stond nog niet alles vol, over 20 minuten mag ik weer :)
     
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Maximaal 10 keer, vermoedelijk 9. Er zijn 20.000 gewassen nodig. En ik haal er ruim 2200 per keer, maar heb nu op 4 bomen na alles eraf. Over 20 minuten kun je dus opletten hoeveel je oogst. En doordat je ook je starthoeveelheid hebt, heb je daarna misschien aan nog 8x genoeg.
     
  7. polkey

    polkey Oudgediende

    Bedankt voor de uitleg over de veldjes dames en heren ;)
     
  8. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Stand van zaken;
    Fase 1 en 2 diamant, fase 3 goud (diamant nog 575 habanero) en fase 4 t/m 7 zilver.
    Nog 13175 habanero en 293 flesjes azijn nodig.
     
    Laatste bewerkt: 8 Oktober 2014
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je voor de uitleg. Natuurlijk heb ik geoogst voordat ik had geteld wat ik had en daarna -.- Maar weet van het vorige event dat ik ongeveer 1800 per keer binnen haal. Heb op de open plek nog een paar stallen staan en op baha haal ik niet alles weg. Dit scheelt waarschijnlijk 1 keer extra oogsten, maar dat moet goed komen. Voor mijn gemak ga ik er vanuit dat ik 10 keer moet oogsten, dan ben ik dus in 4 dagen klaar, want ik kan meestal 3 keer per dag oogsten gezien ik met events samen met mijn getrouwde buur werk :p
    Zo kunnen we en werken en de mooie events halen!
     
  10. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    volgens de planning zaterdag klaar met de gewassen, heb de molen al lopen voor de drakenvuur-saus:).
    Nu kijken wat de dropitems doen, maar event moet te halen zijnxD
     
  11. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik zit hier ook eigenlijk wel mee omdat tijdens de babyboom dit niet bekend was.:oops:
    Ondanks dat de molen ook bij mij 24/7 SV draait, maar dan hebben ze ook nog de drakensaus op een molentijd van 1 uur gezet dus dat zijn 2 dagen minder SV draaien:( Daar word ik niet vrolijk van:eek:
     
    -Nigelle-12 en Sintra98 vinden dit leuk.
  12. mmans

    mmans Forum-hertog

    Helaas staat de molentijd op 2 1/2 uur (met rune 2 1/4 uur) Dus dat kost je 90 of 100 uur molentijd!! Is heel veeeeeeeel en moet je dus wel degelijk rekening mee houden!!
     
  13. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik ben in de gelukkige omstandigheid dat ik het Molen abo heb en ook nog de rune dus bij mij ook maar een uur per drakensaus
     
    -Nigelle-12 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  14. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    De drakensaus staat te borrelen in de molen, over ruim 3 dagen maar weer eens gaan kijken of ze klaar zijn. :oops:
    1 t/m 6 zilver is ingeleverd. Ruim 300 azijn binnen.
     
  15. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    1 t/m 5 zilver ingeleverd met 1 en 3 goud :).
    pomtidom, en ga zo gewoon verder... Ik heb niks uitgerekend, waardoor ik vaak op het eind in de problemen kom LOL, maar ben al een week ziek (griep) en mijn hoofd kan niet rekenen nu.
    Dus ik zie het wel :) aangezien ik toch niet weet of ik wel voor de bonestaak ga met al die bruine dieren die ik niet heb en zo'n vetpot aan BD heb ik nou ook weer niet.

    En Ezels heb ik ook niet, want daar kom ik nu pas achter!! Dus ik hoop dat ze komen met een bonuscode, zoals met de Panda's... want dat krijg ik natuurlijk nooit meer bij elkaar gespaard nu :oops:
     
    bassiefarmer vindt dit leuk.
  16. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Dat word alleen ezel stallen zetten als je deze af hebt, heb ik hiervoor gedaan .
    Tuurlijk net al mijn ezels in d e beker gekiept:oops:xD
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De ezels zijn al lang in het spel. Vermoedelijk kun je er wel 20 krijgen voor sterretjes in de boom, maar een bonuscode zodat iedereen kan fokken zal er niet zijn. De bruine dieren zijn ondertussen allemaal op de markt verkrijgbaar, maandag zal de prijs nog wel een stuk lager zijn. Als je niet te ziek bent om 3x per dag te oogsten met wac, en de molen op tijd aanzet, kom je vast een heel eind. Beterschap.
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  18. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Ik ga dat idd denk ik maar doen, als dit af is, alles vol zetten met ezels en idd, de boom is er ook nog! die zal ik ook nog even pakken, sterren heb ik geloof ik wel.
    De molen had ik gelukkig gisteren al aangezet, vanavond weer een deel aanzetten, dus dat zou goed moeten komen.

    Dankje :)
     
  19. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    :D Zo me bahama stekjes en me mysterieuze schemerlingen geoogst net
    dit pittige boerderij chilli event heeft me veel gebracht

    uitkomst bahama stekjes:
    carambola - pistache - advocaat xl - vijg xl
    uitkomst mysterieuze schemerlingen :
    kattenverblijf - mollenstal - hanenhok - bijenkorf III rood

    dus zeker een mooie opbrengst
     
    bassiefarmer vindt dit leuk.
  20. buikie1512

    buikie1512 Forum-baron

    Als ik het goed uitgerekend heb dan moet ik de habanero nog 6 x oogsten. Ik ga er van uit dat ik de 200 azijn dan ook wel heb.
    De molen staat nu 3 dagen saus te maken. Op het eind maar eens zien wat de prijs is van de fokdieren. Ik heb de BD wel, maar ik vind het toch zonde om 1,2 miljoen uit te geven. Dat is het me niet waard.:p

    @ -tonio76-: de stallen zijn leuk, maar de stekjes een beetje mager.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.