Praatgroep Pittige boerderij dagen / Vurige Chili-dagen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 3 Oktober 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    School, huiswerk en je vrienden zijn veel belangrijker dan een spel. Maar als je serieus wilt gaan voor een event, moet je de eerste dag proberen om met supermest en water iedere 2,5 uur te oogsten. En daarna voor schooltijd, na schooltijd en voor het slapen gaan. Al weet ik natuurlijk niet of je na schooltijd nog 6,5 uur hebt. Als je dat kunt, is het interessant om kwartveldjes te leggen en WAC te nemen. Dan heb je 2000 oogst per keer. In dit event krijg je zelfs redelijk ruim knechten en WAC om te zorgen dat je niet teveel tijd kwijt bent. 3x 10 minuten en je komt een heel eind. Veel spelers op het forum hebben heel veel tijd.
     
  2. cindy420

    cindy420 Forumbeginner

    Ik heb zeker geen 6.5 uur heb, ik ben pas tegen 17.00 uur thuis van school, ik moet iedere dag 10 km heen -weer fietsen, dus blijft er geen 6.5 uur over en inderdaad school etc is ook belangrijk
    en wac heb ik ook niet zoveel, ben pas met de bakkerij begonnen had eerst een jam fabriek, maar dat schiet niet echt op , dus ik zie wel hoe ver ik kom.
     
  3. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Het eerste rood lijkt mij een perfect advies. Kan niet beter! Top.

    Het tweede rood lijkt mij persoonlijk het slecht mogelijke advies wat je schoolgaande jongeren kan geven.. Voor Schooltijd, (ook nog voor het ontbijt misschien??) al inloggen in een online spelprogramma.

    Sorry dit moest ik ff kwijt.
     
    omaatje75 en tootje vinden dit leuk.
  4. cindy420

    cindy420 Forumbeginner

    Voor er een misverstand ontstaan, ik ben de moeder van bobje, en ik heb even gereageerd op je antwoord, maar zoals Bobje al zegt hij heeft niet echt veel tijd en wij als ouders vinden school, huiswerk en vrienden zeker belangrijk, maar ontspanning vindt bobje echt in dit spel en wij ook als hebben wij ook ons werk.
    En bobje mag pas na schooltijd op de computer en zeker niet ,smorgens
     
    Ekeiram37 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik begrijp dat je graag even wil reageren maar ik vind het erg jammer dat je in de wij vorm spreekt en dat je aangeeft dat iedereen klaagt.

    In elk event is wel iets positiefs of negatiefs uit te halen. Veel farmers, veel ideeën, veel wensen, positief of negatief. Iedereen kan en mag zijn of haar zegje doen, mits het niet persoonlijk wordt en dat iedereen in zijn of haar waarde wordt gelaten, dat is mijn mening.
    Dit is absoluut geen persoonlijke aanval naar jou of wie dan ook, maar moest dit toch even kwijt.
     
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Laat bobje mij maar een igm sturen voor een wacje mams en je hebt groot gelijk...
     
    Ekeiram37 en Cornelly52 vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Tja, mijn kinderen zijn tegelijk met mij met het spel begonnen. Toen beide op de basisschool, en nu al lang uitgespeeld. Voor papa voor half 7 opstaan mag niet, en om 7 uur hebben we gezamenlijk ontbijt. En of mijn zoon (nu wel middelbare school) om half acht dan een online spel speelt, televisie kijkt of domme filmpjes opzoekt op de i-pad maakt voor mij geen verschil. En tussen half zeven en zeven heb ik dus ook niet zoveel moeite mee. Ik houd wel in de gaten dat ze zelf de tas inpakken en tandenpoetsen.
    In de tijd dat Bahamarama na 9 uur onkruid was, was het mijn zoon van 9 die s'morgen voor mij oogstte voor het ontbijt. s'Avonds oogstte ik nog een keer voor hem. Maar wel op voorwaarde dat hij s'middags het spel belangrijker vond dan de televisie. Met vriendjes spelen vond ik belangrijker, maar die heeft hij helaas niet op loopafstand.
    Leren plannen, rekenen, doorzetten vind ik zeker positieve punten van Farmerama, maar mensen die dat teveel computertijd vinden begrijp ik ook wel. Kinderen die aangemoedigd worden om tot 8 uur op bed te blijven omdat ze dan nog net op tijd op school kunnen zijn, begrijp ik iets minder. Maar met 2x 10 km fietsen is daar bij bobje zeker geen sprake van.
     
    misslangbein en Ekeiram37 vinden dit leuk.
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier 1 t/m 7 zilver ingeleverd. De velden staan weer vol met gewassen. In de schuur nu nog 227 aan gewas en 144 aan azijn. Er zijn nu 11 drakensausjes klaar, de molen moet iets meer dan 63 uur voor de andere sausjes. Gaat hier erg lekker op comfortvelden en met de 24 uur extra ga ik zeker ver komen. :D
     
  9. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik weet niet of je comfort akkers hebt, maar voor de drops is dat zeker aan te raden aan de start van een event.
     
  10. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik heb toch maar wat bruine kippen gefokt vandaag. De prijzen zijn zo hoog. Ik heb er 15 ingeleverd bij het event, de rest heb ik verkocht. Nu de 8 miljoen bd gepasseerd. xD
    Ik ben alles zo'n beetje door elkaar aan het inleveren, ben het overzicht een beetje kwijt. Ik weet ook niet precies of ik morgen de gewassen al binnen heb of dat ik zaterdag nog een oogst moet. Ik heb ook niet zo'n zin om het uit te rekenen. Het komt vast goed. ;)
     
  11. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Goh, wat grappig, dat zat ik ook net te bedenken. Ik ben ook het overzicht een beetje kwijt. Ik heb nu ook geen zin om te zien hoe ver ik precies ben. Kijk het morgen wel even na. Weet zeker dat het ook wel goed zal komen.... Op de bruine koeien na dan. Wat blijven die krengen duur zeg... Maar, eerlijk is eerlijk, de verkopers hebben groot gelijk. Ik zou ze ook voor die prijs (proberen) te verkopen. Als ik ze gehad zou hebben dus......:wuerg::cry:
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja die bruine koetjes. pfff. Ik heb er 1 xD. Ze zeggen toch wel eens dat is een mooie melkkoe. Nou de bruine kan je wel mooi BD koe noemen, zo hoog als de prijs is. ;)
     
  13. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Nog 9000 Habanero en 160 Azijn te gaan, dus zaterdag zal ik wel klaar zijn. Enkel van de bruine koeien heb ik er maar 15...
     
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik was de tel ook even kwijt met de habanero, maar net weer ingeleverd, en morgenmiddag/avond klaar. Baha deed niet mee vandaag vanwege de dubbele EP-tjes, daar stond Baha-gewas.
    De azijn is al klaar, tot mijn verbazing.
    Nog wel wat sausjes, de molen draait tot zaterdag.
    Ik verheug me er nu al op om straks die bonestaak te gaan oogsten.

    En de mysterieuze stekjes leverden: carambola, paranoot, lychee XXL (yeah), en een palm XL.
    Morgenochtend weet ik wat de mysterieuze stallen geven. Die konden er dankzij de storing niet op tijd meer op om vanavond te oogsten.
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  15. pino460

    pino460 Forum-hertog

    Zo de gewasjes binnen de drop items op 3 na binnen alleen nog 40 uurtjes wachten op de molen en dan is dit event ook weer klaar
     
  16. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    Sorry Coco, tijden veranderen.

    Vroeger speelde ik op straat..met de kinderen van de overkant. Ja, nstuurlijk vochten we ook wel eens met vriendjes.... Een dag later was het weer koek en ei. Ja er was televisie. Maar dat werd beperkt door mij Ouders. Hulde daarvoor. Rekenen leerde ik op school, kwam ik er niet uit, dan hielpen mijn ouders daarbij. De rekenmachine was voor worteltrekken, voor getallen voor achter de komma. Voor Pa en ma op staan..geen probleem als wij maar stil waren. De tv aanduwen...Geen sprake van..Een hand op de TV om te kijken of die warm was zei toen nog genoeg. We mochten spelen, dat dan weer wel...Nogmaals als wij onze ouders maar niet wakker maakten.. Ontbijten deden wij ook samen.. Al had je soms geen honger.. Computerspelletjes hadden wij toen ook al. Speelden wij te lang...Dag computerspelletje, lag dat spelletje toch mooi 3 dagen in de kast..daar hielp geen lief kijken of extra boodschap doen aan.:cry:

    Wij werden (te vroeg naar onze zin) op tijd naar bed gestuurd, dan waren wij wel al wakker voor onze ouders..We vermaakten ons er niet minder om..!

    Mijn ouders zeiden altijd, er is meer in het leven dan dat...je moet ook leren spelen, communiceren. Ik kan ze (al zijn ze er niet allemaal meer) steeds meer waarderen. Tuurlijk Hadden ze hun fouten, tekort komingen, Maar ik ben blij dat mijn jeugd begrenst was. Toen vond ik het allemaal maar niks...Sterker nog, toen ik vond dat ik de strengste ouders ter wereld had.:oops:

    Jeetje ik ben net in de 40...ben ik nu zo oud...?:p

    Edit: Ik moest vroeger ook fietsen naar school 7 kilometer. Toen ik mijn moeder daar veel later eens naar vraag waarom, met de fiets en niet met de bus.... Haar antwoord was: Ik stond doodsangsten uit, jij met jouw fietsje naar school, maar waarom met de bus, als je ook kunt fietsen? het leven is niet als een bus, die op de tijd komt, dat op de halte staat... Ach soms leer je je ouders pas waarderen op latere leeftijd... Volgens mij zou ze boos zijn als ik nu nog achter de pc zat...Of misschien niks zeggen, mij uit bed schoppen om 07:00 met de woorden: s'avonds/snacht een vent, s'ochtends ook een vent, nu je bed uit jij..:oops:

    Sterker nog, wij kwamen dan ook ons bed uit...zonder tegenspraak...!!
     
    Laatste bewerkt: 10 Oktober 2014
    omaatje75 en Ekeiram37 vinden dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, tijden veranderen en technieken veranderen. En verder vinden ouders vaak weer dezelfde dingen belangrijk in de opvoeding die ze zelf ook mee gekregen hebben. Is spelen met de computer en de tv-spellen minder spelen dan met lego? Of is dat aanpassen aan de techniek en extra opletten op gewelddadige spelletjes?
    Met mooi weer naar buiten sturen, zelf lunch leren klaarmaken, 4 km op de fiets naar de basisschool ook al staan er een paar auto's voor de deur, als ouders niet uitslapen en je kinderen niet voor je beneden willen hebben, de kinderen op tijd naar bed sturen zodat ze zonder wekker op tijd wakker zijn, er zijn veel dingen die ik van mijn ouders overgenomen heb. Maar ik mopper niet dat ze een uur met een vriendin aan de telefoon zitten en dat veel te duur is, ze hebben een mobiel en whappen. Ik mopper wel net zo hard als het licht boven aan blijft als ze naar beneden gaan.
    En omdat ik niet op een boerderij woon waar de kinderen de energie wel kwijt kunnen en maar 4 km van school (de middelbare ondertussen) woon, moedig ik sport aan ipv dat ik zeg dat dat geldverspilling is en onnodig blessures oplevert.
    Tot zover mijn opvoeding en motivatie om een kind niet de hele dag achter een beeldscherm te laten zitten, maar rustig om half 7 s'morgens te laten beginnen en om half 9 s'avonds te laten stoppen.

    Zojuist de tweede helft van de saus aangezet, die zijn zondagochtend klaar. En als ik vanmiddag de WAC niet vergeet, dan hoef ik dan maar 35 veldjes met eventgewas meer te zaaien.
     
  18. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 t/m 6 klaar, de benodigde goederen voor fase 7 heb ik...het wachten is op de molen die bezig is met de sausjes.
    Uit de mysterieuze stallen heb ik een bijenkorf rood, kattenverblijf, paardenstal oranje en een vossenburcht en de bomenstekjes leverde me een carambolaboom, lychee XL, pistacheboom en een pitayaboom XL op, niet echt spectaculair op de bijenkorf rood na dan :)
     
  19. krieke5

    krieke5 Forumbeginner

    Bij mij ook alleen nog wachten op de molen. Nog 16 sausjes te gaan. De rest op voorraad.
    party ticket:
    8 propellertjes
    10 propellertjes
    1 kleurmengerij
    1 bruidsboeket

    stekjes bahamarama:
    1 mandarijnenboom xl
    1 kumquat xl
    1 granaatappel
    1 flamboyant (wat het ook moge zijn)
    mysteriestallen:
    2 kattenverblijven
    1 hanenverblijf (hoera)
    1 schaapskooi II oranje
     
    Laatste bewerkt: 10 Oktober 2014
  20. katbla

    katbla Forum freak

    hier uit de mysteriestallen: drie oranje stallen (vis, paard, schaap) en een molletje :sleepy:..

    stekjes heb ik nog niet ....
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.