Praatgroep Piekprestatie

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 5 December 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Heb foutje ontdekt bij 46 moet je ook 80 karabijnhaken inleveren, dus totaal 250 karabijnhaken dit wil zeggen 500 sv.
     
    _Jeanie_, -Coco1968-, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hallo ,
    Heb ik wat gemist ?
    Hoef je geen lange gewassen te zetten:oops: voor DI ?
    Gr Tineke;)
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  3. thea1963

    thea1963 Forum freak

    En als je in het bezit bent van 3 gems en 3 axolotl krijg je wel 16 SV terug van het event :wuerg:
    (ik heb geen 500 SV over voor zo'n slechte prijzen en wolkenrij, misschien moeten we met zijn allen dit event maar boycotten xD)

    Bij dit event zijn geen di's (de dynamiet en ijsbijl komen uit 2 verschillende sier-items) :)
     
    BoerAnnelies, eevee60 en daisy17858 vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Klopt hoor, er komen geen dropitems uit de grond.
    Je krijgt dropitems bij het fokken (karabijnhaak) en uit de 2 sieritems, die je bij vakje 4 en vakje 24 ophaalt en op je akker moet zetten om ijsbijlen en dynamiet te krijgen.

    Je kunt dus lekker doorboeren op de akkers, alleen de hoofdakker is tijdens het event voor eventgewas nodig.
     
  5. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik heb nog wel wat gemzen over. Maar ja de prijs ervan is nog steeds niet om over naar huis te schrijven. bijna slechtste prijs van alle dieren. 3000 bd. Dus blijven ze nog maar even in mijn schuurtje staan
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  6. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Mijn stem heb je. Ik doe in ieder geval niet mee deze X.

    Hier doen ze 2254 BD. dus ook geen optie om ze te verkopen.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Help help, schaap zit vast op de berg en wel bij nr 20. xD Kan schaap starten bij nr 20 naar 21 en dan 22 en dan door naar nr 24 voor het sier item met schaap?

    Schaap gaat alleen voor het leuke sier item, als dit kan. xD Tis een zeer leuk event, maar erg veel nodig met fokken en eventgewas.

    Update: Effe alles gelezen en het is dus mogelijk van 20 naar 21, naar 22 en dan naar 24. Even fokmotel geiten in gestopt voor de karabijnhaken en de gevlekte geit.
    Op naar het mooie sier item ijsbijl in steen. :D Trouwens, de skilift is ook erg leuk, maar staat geen schaap bij.
     
    Laatste bewerkt: 5 December 2017
    Sanham, boermars, _Jeanie_ en 3 anderen vinden dit leuk.
  8. anneke071997

    anneke071997 Forumbewoner

    Helaas, ik sla dit event over, heb weinig supervoer en wil mijn gewassen een beetje op peil brengen
    ben de afgelopen tijd weinig thuis geweest en heb de boederij een beetje veslonst. :cry:
    voor mij dus geen event.:music:
     
    Laatste bewerkt: 5 December 2017
    eevee60 vindt dit leuk.
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je voor de reactie. Afgelopen zaterdag was ik ook in CP, waar ik dus morgen en overmorgen ook naar toe ga. Ik dacht toen in de middag (had knechten aan staan) even mijn eventgewassen te oogsten, maar dat was helaas niet te doen. Heb het toen snel op mijn 4G gedaan. Maar het houd niet over en wil die dagen lekker besteden aan de kids.

    Die sieritems moeten morgen avond vast wel te doen zijn en het fokhotel legen moet ook nog wel te doen zijn, maar de eventgewassen heb ik een hard hoofd in.

    We zullen zien wat en hoe ik er ga komen. Vond het eigenlijk ook wel best na het laatste event. Dacht even lekker een rustig fokevent, maar helaas geven ze ons werkelijk geen dag rust meer tegenwoordig.

    Nog even een vraag. Heb gelezen nummer 20-21-22-24-6-4 Maar daarmee heb je toch niet alles gehad of wel? Voor de staak en de items?
    Las namelijk eerder in het draadje een route met veel meer nummers.

    Welke nummers hebben we verplicht nodig voor de complete staak?
     
    Laatste bewerkt: 5 December 2017
    eevee60 vindt dit leuk.
  10. keukendeur64

    keukendeur64 Forum prof

    Ga zeker starten met zaaien en oogsten. De fok daarentegen zie ik niet goed zitten, heb maar 430 sv...
    Weer geen knechten te verdienen,spijtig.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende


    Die nummers die jij noemt, zijn de vakjes om die 2 sieritems binnen te halen die drops geven. Als het je lukt dat ergens morgenmiddag of -avond te doen, dan kan je die 2 sieritems neerzetten.
    Om die 2 sieritems binnen te kunnen halen, heb je ook 10 karabijnhaken nodig. Dus moet je in het fokhotel wel 10 foks aanzetten.
    Om de wolkenrij met sieritems te halen, heb je meer nodig, miekje maakt een schema. Maar tijd genoeg daarvoor als je weer terug bent.

    Als je alles wilt doen, heb je 5400 eventgewas nodig. Maar je kunt ook een stuk minder doen, en toch de komplete bonestaak halen. Dan heb je maar 3400 eventgewas nodig. ( Je doet dan vakje 1 en 2 in ieder geval niet). Met alleen de hoofdakker beschikbaar voor eventgewas dit event, kan je toch in 6 oogstbeurten op kwartakkers met wac klaar zijn. Dus is het helemaal niet nodig dat je in CP eventgewas doet.

    Lekker genieten met je kids, en als het lukt die 2 sieritems 2 x per dag oogsten. En zelfs als dat niet iedere keer lukt, kan je het nog steeds halen. Veel plezier!
     
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    En het is voor de wolkenrij met sieritems ook niet nodig dat je je morgenavond druk maakt om de sieritems. Je bent maar 2 dynamiet en 3 ijsbijlen nodig voor de wolkenrij en sieritems. Alleen zelf bedenken of je gewas kunt vermeerderen en dan nog 6x kunt oogsten met eventgewas wanneer je terugkomt. In totaal is er 3400 nodig van 1 veld.
    De nummers die volgens mij het handigst zijn, op volgorde van de lijst, niet op volgorde waarop je ze kunt openen zijn volgens mij:
    4,6,8,9,10,11,13.14.16.18.19.20.21.22.23.24.26.27.28.29.30.31.46.47.52.53 en 55.
     
    _Jeanie_, katbla, schaapje52 en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dank je dank je dank je.
    Heb het fokhotel aan gezet, er staan 40 foks te wachten. In de avond wil mijn mobiel best wel even een spel starten voor een paar dingen. Maak een briefje met de nummers voor in mijn agenda haha.

    Genieten ga ik vast wel :). Krijg hulp van mijn ouders, dat is wel erg fijn gezien ik inmiddels 33weken zwanger ben. Zwemmen met 2 kleintjes is dan best een opgave xD. Met eentje is het te doen, maar met 2 wel een beetje veel van het goede.

    Iedereen weer succes en Miekje ik wacht je mooie schema weer af.
     
    hwjstolwijk, _Jeanie_, rikmark en 5 anderen vinden dit leuk.
  14. klakje

    klakje Oudgediende

    heb nog genoeg sv over genoeg gevangen gehad. Morgen om 4 uur stallen legen en weer direct vullen. Tussen 4 en 6 uur krijg je dubbele dieren en farmmunten. Kom ik misschien weer een stukje verder met kastelen in het zand. Alhoewel ik denk dat dat nog jaren zal duren voor die af is. Ze zouden de fokdieren wel eens wat hoger mogen afstellen. Nog steeds geen 1 fokquest af.
     
  15. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    Net geruime tijd naar een berg gestaart....
    Zie ik het goed dat je om de wolkenrij en items te krijgen echt een rambo (geit) en een vliegende geit nodig bent?
     
    eevee60, _Jeanie_ en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Even een vraagje heb nu 5 keer de faq doorgelezen kan nergens vinden met hoeveel eventgewas we starten met dit event.
    Iemand een idee, buitenlandse fora ??????? Mods weten jullie het ????

    Alvast bedankt.
     
    eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    met 10 :)

    Blaue GamswurzLevelZeitEP 4er-FeldKategorieFlächeStartbuchung
    [​IMG]305:00 Std.88EventHauptacker10 (mit neuem Premium 15)
     
  18. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    ja, dat zie je goed.
    De suikergeit kan je laten zitten, maar die 2 die jij noemt zijn nodig voor de bonestaakrij met sieritems.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Schaap heeft de route helemaal doorgenomen, maar vraag mij nog steeds af, waar je nu mag/kan beginnen. Zijn dit speciale punten of kan je overal beginnen op de berg.
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Je kunt alleen beginnen bij vakjes die geen slotjes hebben.
    Ik zie dan alleen vakje 1, vakje 20 en vreemd genoeg vakje 34 (die laatste moet ik eerst nog zien in de praktijk).

    Mocht iemand nog andere startplekken weten, dan houd ik me aanbevolen.
     
    eevee60 en schaapje52 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.