Praatgroep Piñata Party en andere verjaardags-events

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 23 Januari 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

ik heb kistje 1 geopend maar waar kan ik zien wat ik gekregen heb ?..........

2. mmans

mmans Forum-hertog

Heeeeeeeel soms, als ik iets handmatig wil verwijderen en een bijna klare stal per ongeluk verdwijnt, dan lukt het om snel te verversen (rond pijltje in je werkbalk bovenaan) en dan staat de stal er weer. Soms ben ik niet snel genoeg en heb ik pech gehad, maar proberen kun je natuurlijk altijd!!

3. thea1963

thea1963 Forum freak

Waarom zou je in het voorbeeld wachten tot 16:59 uur de volgende dag met het binnenhalen van je kistje?

Maandag begint het buizenevent, ik vermoed dat we net als de vorige keer di's nodig hebben

linkje naar de oude faq
    https://board-nl.farmerama.com/index.php?threads/frappé-olé-pijpleidingen-event.27848/

Als het goed is krijg je na het openen een pop up te zien met wat je gekregen hebt.

4. mmans

mmans Forum-hertog

je krijgt het kistje in het event en moet het dan openen bij het vaasje! Daar krijg je dan de pop up te zien, met wat je gekregen hebt.

5. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

aha..gevonden......:p

6. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Nee, je moet niet wachten tot de volgende dag. Zo gauw je er een oogst voor laat zitten, doe je het verkeerd. Maar zoals Ron het voorbeeld gaf, kan het wel slim zijn. Dus als vanmiddag om 1 uur je kistje klaar is, dan blijf je geen 12 uur meer op om nog 2x te oogsten. Als je weet dat je om 11 uur s'avonds naar bed gaat, dan moet je dus 6 uur eerder het kistje oogsten, dat is vanmiddag om 5 uur. En dat heeft alleen nut wanneer je tussen 1 en 5 gewassen inlevert waardoor je een beter kistje krijgt.

LucieSchreurs vindt dit leuk.
  7. thea1963

thea1963 Forum freak

Ik oogst het kistje overdag gewoon wanneer die klaar is, heb nog niks bijzonders eruit gekregen alleen wat sm en bd (kistje staat hier op niveau 3)

8. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Jeetje wat zijn sommigen van jullie snel. Ik ben nu op 4-7-4-7 en heb een chronisch tekort aan alle gewassen. Vanochtend even wat hop, erwten, orchideeën en munt verbouwen en dan weer verder met de event gewassen.
    Ik heb na het rode pauwenverblijf ook alleen nog sm gekregen. Ik had het iets rooskleuriger ingeschat qua prijsjes maar misschien veranderd dat nog met het ophogen van de kistjes.

-matthias1952- vindt dit leuk.
  9. thea1963

thea1963 Forum freak

Als je genoeg bd hebt zou je de gewassen ook kunnen kopen op de markt, hier is de stand 5-6-5-6

10. -Coco1968-

Vergeet je niet om iedere dag alle zaden uit de zaadhandel te kopen? Daarmee ben je er natuurlijk niet, maar het helpt wel een stuk. De soorten die je niet nodig hebt voor dit event kun je met flinke winst verkopen, waardoor je de andere soorten kunt blijven kopen en inleveren.

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  11. Eleonore_84

Eleonore_84 Regelmatige auteur

Ja heb ik ook wel aan gedacht maar tot nu toe heb ik mijn bd nodig om wac en pinkie pie's aan te schaffen. Het gaat inmiddels aardig goed om voldoende te verkopen om weer wac's te kunnen inkopen. Die balans trek ik liever nog even niet scheef, misschien als noodoplossing later.

Ja dat deed ik eigenlijk nog niet, zie dat dat inderdaad zeker de moeite waard is. Dank je.
    Is trouwens ook niet goedkoop, alle zaden inkopen :oops:. Maar gauw weer verkopen.

Laatste bewerkt: 26 Januari 2018
  12. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

We hebben een feestje vandaag, en bij een feestje hoort natuurlijk wel een bescheiden stukje taart...

Gefeliciteerd Farmerama én alle Farmerama boeren en boerinnen :)

voesje, herma1234, Katinka1700 en 20 anderen vinden dit leuk.
  13. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Hiep hiep hoera! Ziet er goed en lekker uit. Doet u mij maar een stukje met schaap. xD

Katinka1700, jomol40, katbla en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. Klaartjuh

Klaartjuh Levende forumlegende

Zou jij dat schaapje dan opeten? o_O

Ik heb uiteraard alle varkentjes al in veiligheid gebracht :music:

Katinka1700, bjorke-annika en schaapje52 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

Nee natuurlijk niet. :oops: Ik eet er gewoon omheen. :D

16. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

[​IMG] [​IMG]

Katinka1700, jomol40, katbla en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  17. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

6-4-7-4 hier. Niet zo ver als sommige anderen, maar voor iemand die tussendoor ook nog allerlei erwten en orchideeën en zo moet maken doe ik het best aardig toch.Het wachten is nu op kort eventgewas, dan kan ik weer verder. Met de kistjes wil het niet erg, de stallen blijven weg. Maar ik heb wel mijn laatst 'verloren' SM bijna weer bij elkaar en dat is toch ook reden tot vreugde.

Ik koop alleen elke dag de zaden die ik nodig heb: op dit moment hop, erwten, orchideeën en pepermunt dus. Scheelt me een hoop geklik ook.

Katinka1700, Eleonore_84 en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  18. whealy76

whealy76 Junior expert

Oke... bedankt. proberen kan altijd.

Katinka1700 vindt dit leuk.
  19. -Coco1968-

Het scheelt inderdaad een hoop geklik. Maar de worteltjes die je voor 1 BD kunt kopen gaan op dit moment voor meer dan 100 BD weg. Hooi van 3 BD is meer dan 200 BD. Dus de zaadhandel leegkopen kost veel BD, maar je krijgt er echt veel voor terug.
    Een leuk werkje voor wanneer de gewassen aan het groeien zijn.
    En als het lastig is om de eindstreep te halen, kun je op die manier ook blauwe bessen zelf kopen en inleveren, en de mais. Het is niet verplicht om te leveren wat "het meest gunstig" is. Wat het meest gunstig is, hangt ook af van wat jij gemakkelijk kunt verbouwen.

Katinka1700, Eleonore_84 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

Zo doe ik het ook op dit moment. Staat van alles te koop voor meer dan 500.000 BD en daar koop ik weer in de winkel voor terug. Deze tip had jij mij ook al eens gegeven en doe het nog steeds. Zo probeer ik al mijn gewassen tot de pompoen naar de 10.000 stuks te krijgen. Ik zit nu met een groot aantal al op de 5000 of iets hoger.xD Daarna ga ik verder na de pompoen, doe nu wel al de blauw bessen want die waren flink geslonken na het laatste event.

Katinka1700 en -Coco1968- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.