Praatgroep Pasen 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 1 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Veredelen doe je met verschillende soorten gewassen, vooral met rozen is daar winst mee te halen omdat ze veel waard zijn, en met de juiste veredeling snel klaar zijn en ook nog eens veel DI opleveren.
     
  2. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dat veredelen doe je in het woonhuis. Kies daar het plantenpotje met het zaadje.
    Als je de veredelingen eenmaal hebt, geldt het zowel voor kwartakkers als halve akkers als grote velden.
     
    issymyaki en Geertrui59 vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    In het woonhuis heb je een broeikas. Daar kun je planten veredelen. Kost heel veel planten met de kans op een veredeling. Met voldoende pogingen heb je uiteindelijk de veredelingen. Er is een aparte FAQ over het veredelen.
    Wanneer je veredelingen hebt waardoor je met supermest heel snel klaar bent met dat gewas, doe je dat op hele of zelfs comfortvelden, niet op kwartakkers.
    Ik heb er voor gekozen om de uien te veredelen. Ik heb daar standaard 12% meer ep (hersenvoer), kortere groeitijd en effectiever water. Uien duren bij mij met alleen water korter dan 11 uur. Komt voor mij voor de nacht regelmatig goed uit.
    Ik heb ook de SM liefde, maar niet geactiveerd. Dat heeft als negatieve bijwerking dat ik minder ep krijg, terwijl ik toch alleen in noodgevallen supermest wil gebruiken.
     
    issymyaki en Geertrui59 vinden dit leuk.
  4. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

  5. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Hier fase 1 nu klaar. Op naar de volgende 20 boeketten
     
  6. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Over een kwartiertje ga ik mijn eerste boeket inleveren. xD
     
  7. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Dit is wel een leuk event weer. Hebben ze weer mooi bedacht
     
  8. trudymeurs

    trudymeurs Junior expert

    Door een drukke dag in het RL een late start hier. Net op mijn andere account en hier de eerste boeketten kunnen inleveren, daar 5000 EP, 5000 BD, 1 mysteriestal orion en 5000 TEP.
    Hier had ik maar 3 boeketten en kreeg daarvoor 2x 5000 TEP en 5000 EP. Tot nu toe ben ik niet ontevreden :music:
     
  9. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Van wanneer kan je de molen starten? Het lukt me nog niet om een aantal aan te selecteren. Nochtans heb ik het benodigde in voorraad.
     
  10. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Als je echt alles hebt, dan zou je boeketten moeten kunnen maken, al is het er maar 1 per keer. Verwijder anders eens alle cookies en caches, dat wil nog wel eens helpen
     
  11. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Had ik ook. Bij de molen op event klikken, en dan nog eens op het plaatje, dan krijg je de juiste.

    Vind dit weer eens een heel mooi gemaakt event. Leuk om te doen en nog leuke prijzen ook.
     
  12. ine1960

    ine1960 Actieve auteur

    war kan ik die haasjes uitzetten?
     
  13. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Het is me gelukt hoor. Ik heb mijn cookies moeten wissen en terug in moeten loggen. Bedankt hoor. :)

    Wat ik nog graag zou weten, moet ik iedere keer via mijn account inloggen, of kan dat via deze pagina ook. Heel omslachtig om telkens mijn tabblad te sluiten en weer te openen via het spel.
     
    Geertrui59 vindt dit leuk.
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Voor de nacht alles klaar staan. Morgen krijgen wij op tijd bezoek en ik moet nog een halve brunch in elkaar zetten. De andere helft zojuist gedaan dus dat staat gelukkig klaar en mooi af te koelen haha.
    Maar ik heb de eventgewassen op comfortvelden met SM en water gezet. Op de kwartveldjes er om heen staan nog enkele bomen (vooral XXL) en kwartveldjes met veredelde rozen.
    Nu nog 1200 eventgewassen op voorraad (laat de molen liever een nacht draaien dan maar een paar uur), dus de boeketten maak ik morgen en al 177DI binnen gehaald vandaag. Gaat zeker de goede kant op :D. Nog niks ingeleverd, morgen benieuwt wat er uit mijn eieren komt haha.
     
  15. Jokertje_

    Jokertje_ Forum-hertog

    Ik ben laat begonnen had kleinkind hier ook om te eten. Terug gebracht, bij dochter de Passion gekeken weer naar huis, geoogst, veld met langere gewassen gezet, een met tulpen en een met eventgewas. Op Baha groene thee. Ik heb net mijn eerste boeket ingeleverd en in mijn ei zat een mysterieus stekje leuke prijs staat nu in mijn kist.

    Aanvulling: mijn 2e boeket ingeleverd en in het ei zat 5.000 BD.
     
    Laatste bewerkt: 2 April 2015
  16. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    De eerste 10 boeketten zijn ingeleverd, dit kwam er uit de eieren:
    1x 5000 ep, 2x 5000 bd, 2x 5000 tep, 3x 10.000 ep, 1 mysteriestal Orion, 1 Lentekrans en als extra prijs het Wiebelei. Niet gek dacht ik zo :)
    Nu maar hopen dat morgen de bananen willen komen ;)
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  17. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    dank je wel, maar voor mij is dit abra kadabra, door een storing in mijn hoofd snap ik soms dingen niet of traag.
    Dit heb ik sinds mijn zoon plotseling gestorven is....denk dat ik een beetje de weg kwijt ben...maar komt wel goed.
    dit spel is een goede afleiding
     
    farmermikkie en DarkDevilDude vinden dit leuk.
  18. Sjohnnie

    Sjohnnie Gelegenheidsauteur

    hallo allemaal
    wilde ff roepen dat dit event wel heel erg leuk is gemaakt
    fijne paasdagen iedereen ;)
     
    Farmer121965 en farmermikkie vinden dit leuk.
  19. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Als je het niet erg vindt dan zal ik het je stap voor stap uitleggen, misschien dat je het dan wel kunt proberen. De juiste veredelingen kunnen heel wat opleveren.
    Klik op het woonhuis.
    Klik op het kiemplantje.
    Klik in het tabblad 'broeikas' op 'plant selecteren'.
    Tik in het witte scherm 'roos'.
    Klik op het plaatje van de roos.
    Klik dan op selecteren.
    In het volgende scherm kan je kiezen per hoeveel planten je wilt kijken. Ik neem altijd de middelste. Dat is voor 2 keer zoeken, eerst kijk je (na 6 uur wachten) in de ene helft van de potten, en daarna (na weer 6 uur wachten) in de 2de helft van de potten.
    Klik het juiste aantal aan en dan op beplanten.
    Klik voor bevestiging, en heb nu 6 uur geduld.
    Ga na 6 uur weer naar de potten en klik op potten doorzoeken.
    Nu kom je er achter of je een veredeling hebt gekregen of soms een prijs.
    Als je niets hebt gekregen en je had de middelste of de grootste partij aangeklikt dan klik je nu op verder zoeken.
    Als je wel een veredeling hebt gekregen dan klik je altijd op behouden. o_Ok als het er eentje is die je niet wilt hebben. Je kunt een veredeling namelijk niet dubbel krijgen. Als je hem niet wilt en je klikt hem weg dan kan je hem de volgende keer weer krijgen. Als je hem houdt dan niet meer.
    Heel veel succes ermee.


    En weer on-topic: Ik heb voor de nacht comfortvelden met eventgewassen gezet, een zien wat me dat oplevert ;)
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  20. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    Hier de uitslagen tot nu toe van het inleveren van de boeketten bij de Paashaasjes:
    1 supervoer (1x), 3 supervoer (1x), 2 supermest (2x), 5.000 EP (8x), 5.000 TEP (7x), 5.000 BD (10x), 10.000 EP (3x), 10.000 TEP (2x), 1 tikiraadselboom (1x), 1 orionstal (2x), 1 WAC (1x).

    Ik vind het een heel leuk event. Met de prijzen hierboven ben ik heel tevreden. Ik overweeg dan ook sterk om na het afleveren van level 4 van het event, lekker door te gaan met boeketten inleveren bij de Paashaas.
    Succes allemaal en gezellige Paasdagen!
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.