Praatgroep Pasen 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 1 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Ik was zo druk bezig met orchidee en tulp dat ik helemaal niet nadacht over de DI dus dat loopt achter.
    Maar verder is het wel leuk en handig dat je ook de molen op Baharama kan gebruiken.
    Zo de eerste oogst is bijna binnen van het gewas, ik kon pas later beginnen....

    Trouwens jammer dat volle maan tijdens dit event komt...... (maar soms gaan de dingen zoals ze gaan)
     
    Laatste bewerkt: 2 April 2015
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  2. boesje46

    boesje46 Forum-commissaris

    Het gaat hier hard met de boekethouders bijna de 600 gehaald op negentien na nu maar wachten op Paaslelie velden
    staan bijna vol .
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  3. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hoe heb je dat zo snel gedaan? Veredelede rozen ofzo?
    En waarom zo snel, je moet toch wachten op de eventgewassen.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  4. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Wow 600?!! Hoe dan?!

    Ik heb net eerste oogst: 131 boekethouders binnen.
     
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    OK aanvulling voor de faq denk ik
    bij het tiende boeket kreeg ik ook de random prijs er nog bij:D
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  6. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Ik heb na de eerste oogst 102 dropitems; over een uur nog 16 mammoetbomen. Daar verwacht ik er nog ongeveer 16 uit. Met de dropitems komt het dus wel goed! Tulpen en orchideeën had ik beide onder de 1000 van; inmiddels rond de 1500, die zal ik tijdens het event door blijven zaaien, naast de paaslelies. Met het volle maan event wil ik eigenlijk ook meedoen; ben al maanden bezig om de Cerberus vrij te spelen vanwege de TEP, dus ik wil liever niet overslaan. Gelukkig kan ik zelf WAC maken, dus ik ga morgen over op kwartveldjes met WAC denk ik. Dan lukt het me hopelijk om én de paaslelies én de tulpen en orchideeën én de vollemaansgewassen te doen :D

    Fijn om te weten dat je ook de Bahamarama-molen kan gebruiken voor de boeketten. Ik draai non-stop supervoer in de gewone molen en wil dat liever niet onderbreken.

    Ik heb de paashaasjes ook maar even uitgezet. Erg leuk, maar inderdaad niet zo handig als je aan het oogsten/zaaien bent :)
     
  7. boesje46

    boesje46 Forum-commissaris

    Ja inderdaad met veredelde rozen +witte onschuld en sm +stol duurt dan maar 10 met water en mest erbij 7 min
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Doorgaan met supermest wordt me te duur en onnodig. Ik heb de eerste 10 boeketten aan staan in de molen. Op de velden nu bromelia's en orchideeën. Drops over de 160, ik denk dus heel wat boeketten te maken.
    Maar ook ik hoop tussendoor nog met volle maan mee te doen. En zondag ben ik de hele dag weg. Met een beetje geluk net s'morgens en s'avonds een keer oogsten. Vermoedelijk lange gewassen voor de drops.
    Als ik volle maan laat zitten heb ik zaterdagavond de bonenstaak binnen.
     
  9. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Hier 150 Di binnen en zo de eerste oogst en dan weer 90 velden inzaaien :)
    Rustig aan vandaag, zo de deur uit, morgen meer tijd.

    Wie weet trouwens ook alweer hoeveel kleine akkers er in totaal op alle velden geplaatst kunnen worden? ik vergeet dat steeds
     
  10. #Stoffie78#

    #Stoffie78# Oudgediende

    Ik heb 134 DI binnen, gaat lekker. De eerste 2 boeketten ingeleverd, kreeg 15000 BD (1x 10 en 1x 5 duizend). Hoop natuurlijk nog wel op de GB, stallen en stekje.

    Op zich kan je dit event zonder WAC spelen en dan toch alle bloemen binnen halen, uitgerekend zou dat bij mij nu nog 70 uur duren.

    Denk dat ik zaterdag wel aan de volle maan gewassen ga werken. Mooi met kwart veldjes en op de andere velden de paaslelies en natuurlijk WAC. Zo kan ik beide events goed benutten :)
     
    .babouska. en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  11. robbiefarmer

    robbiefarmer Forumkenner

    hoofdakker 202 + woelige weide 202 + open plek 184 + Bahamarama 188
     
    Ekeiram37 vindt dit leuk.
  12. ienemienie

    ienemienie Oudgediende

    Een ei is geen ei
    Twee eieren zijn een half ei
    Drie eieren zijn een wiebelei.:)

    Vrolijke paasspeeldagen allemaal.
     
    Errim vindt dit leuk.
  13. arwen1974

    arwen1974 Doorzetter

    Iedereen veel plezier met het Paas event. Ik sla een event over, aangezien ik maandagavond pas weer thuis ben. :D
     
  14. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Mijn eerste ei (en alle volgende hoop ik ook) gaf 5000 TEP. Dus succes allemaal....
     
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt. En blij dat je er zo over denkt. 100x 5000 TEP is een half miljoen TEP, dat is een half level. Ik heb toch echt liever de GB.
    Maar een verkeerde prijs is het niet.
    Ik heb nu 1x 5000 BD, 1x 10.000BD, een turbomest en een tikiboom. Die laatste ben ik dus blij mee. Nu nog afwachten of er iets leuks uitkomt. Behalve de tamarinde zijn de meeste xxl bomen erg welkom.
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  16. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Nou gaf mijn tweede ei BD en dan heb ik toch liever de TEP. Uiteraard is 100 keer 2 gouden bananen het beste wat je kan wensen maar goed je zal 100 keer 5000 BD krijgen dan is het ook weer jammer....
     
    -Coco1968- vindt dit leuk.
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Inmiddels alles vol staan met kwartveldjes met het event gewas. Ik laat wel een aantal stallen en bomen staan. Nu rond de 150DI, dus dat gaat goed. Mijn molen draait nu 2x SV, dus ergens morgen middag klaar. Maar baha kan ik altijd boeketten maken, die draait tot morgenochtend volgens mij. Ach ja we zien wel.
    Zaterdag wil ik ook graag mee doen met volle maan, want ik heb nog wat sieritems nodig zodat ik de bonenstaak een keer kan binnenhalen. Ben al een paar keer erg druk met de staak, tot ik de vorige keer las dat het dan een lege staak word :( Dus nu moet ik gaan zaaien en oogsten voor de sieritems die we nodig hebben. Maar eerst dan ding wat TEG geeft. Die vraagt de meeste gewassen en levert TEG op. Een behoorlijk doel haha.
     
  18. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    ik snap nog steeds niks van rozen veredelen :wuerg:dus zie wel weer hoever ik kom
     
  19. sproetje06

    sproetje06 Forumbewoner

    Fijne dagen..
     
  20. issymyaki

    issymyaki Actieve auteur

    dat veredelen is dat met kwartakkertjes of normale velden ?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.