Praatgroep Pasen 2015

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 1 April 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Nee, je hoeft maar 100 boeketten te maken voor de bonenstaakprijs, dus ruim 30u molentijd nodig. Als je wil kan je meer boeketten maken voor de 'paasei-prijzen'.
     
  2. gdlady

    gdlady Forumleerling

    Goedemorgen.
    Kijken of ik weer de 3 de level haal .
    Ik heb nog bijna nooit alles kunnen afmaken en dan ben ik al in level 91.
     
  3. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik vermoed dat je dan een tijdprobleem hebt. Misschien in het paasweekend juist meer tijd?
    De tulpen en orchideeën kun je op voorraad hebben en iedere dag 100 kopen in de zaadhandel.
    15.000 gewassen van 5 uur kun je met WAC en kwartveldjes in 7x 4 uur oogsten. Wanneer je langer dan 7 uur niet achter de pc kunt langere gewassen opzetten die met water net weer klaar zijn op het moment dat je weer kunt oogsten. Asperges van 8 uur zijn net zoveel ep als de eventgewassen, dus dan heb je meer aan de eventgewassen. Het gaat om de langere gewassen. En dan het liefst niet zo lang dat je onnodig lang op je oogst moet wachten. Dus s'nachts geen anjers zetten als je na 10 uur weer kunt oogsten. Dan heb je meer aan rozen en een keer extra eventgewas. Op die manier moet het ook goed komen met de drops.
    Als je de bekers nog niet vol hebt, kun je daar nog naar kijken. De koekoeken worden bij mij op de markt nog onder de waarde verkocht.

    Veel succes. Ik hoop dat het je deze keer lukt om de eindstreep te halen.
     
  4. astrid1960

    astrid1960 Forum-analist

    Ikheb de boel volgezet met hokken heb ik bij de start tenminste mest , heb er zin in. hoop dat ik een van de nieuwe dierenhokken tref.
     
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat doe ik al een redelijk tijdje. De anjers leveren maar 70 BD op, en alle dieren zijn duur. Dus heb ik in het bos mammoetbomen en reuzenstallen staan en op de andere beide velden staan bijna alleen maar stallen die meer dan 200 ep zijn. De enige stallen die geen 200 EP zijn, zijn 4 oranje muizenhokken van 144 en 2 rendier classic++ van 112. Die heb ik vanmorgen nog een keer geoogst en zijn rond 2 uur weer klaar. Goed voor de drops, goed voor de mest en goed voor de markt.

    Om 2 uur heb ik niet alles klaar, maar alles wat klaar is gaat er dan af en voor zover er geen eventgewas komt te staan zet ik dan nog kippenhokken neer. Doen er ongeveer net zolang over als de eventgewassen met supermest.
     
  6. neva1

    neva1 Forumkenner

    Ik ga het toch weer een keertje proberen...ziet er een leuk event uit...alleen waren de kaas en de strip ook leuk maar kwam er niet genoeg DI uit de grond wat toch wel demotiverend werkt, hoop dat het bijgesteld is zodat het harde werken en alles behaald hebben nu wel beloond wordt. Ik heb in ieder geval mijn werkoverall al aan en hoop dat de eieren niet smelten met het zonnetje
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik denk dat het aantal drops niet zo heel veel verschilt, maar we hebben nu 2 events gehad met 900 en zelfs 950 drops, zonder dat er meer uit de grond kwamen. Dat is dus bij het lezen van de FAQ gelijk opletten, en gelijk actie ondernemen als je merkt dat de drops achter blijven.
    De wolkenrij is te halen met 600 drops. Dat zal voor veel meer spelers goed te doen zijn.
     
  8. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Met de koekoeken zijn de bekers behoorlijk goedkoop op te hogen als je die nog niet af hebt:)
     
  9. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ik heb er al helemaal zin in en begrijp nu dat als je de hazen in totaal 100 boeketten geeft, dat je dan de 3 sieritems krijgt en de staak. Daarvoor is de balk dus. En tja de beloningen voor de 100 boeketten kunnen tegenvallen maar ook mee vallen. Als ik elke keer een WAC, lentekrans, bomen, stallen of GB krijg ben ik erg tevreden :inlove:. Al verwacht ik dat elk cadeau wel een keer bij iedereen aan de beurt komt. We zullen er vandaag achter gaan komen. Ik heb in ieder geval mijn orchideeën op voorraad, de tulpen heb ik er 2.200 van dus dat gaat ook wel goed komen. Kan straks na 2uur eerst mijn velden nog vol zetten met tulpen en dan deze dagen vast nog wel een keer.
    Gezien het laatste event mij erg veel SM heeft gekost ook door mijn eigen fout doe ik het nu rustig aan. Alleen op de 1ste 2 oogsten SM en dan gewoon water en misschien mest. Dan maar wat langer wachten. Vannacht comfortvelden met event gewassen er op, zodat ik morgen kan werken met kwartveldjes.

    o_Ok hier een druk weekend, vanavond lekker tv hangen voor de Passion (al is het erg dichtbij dit jaar, maar met dit weer en een kleine die koorts heeft gaan wij niet buiten op straat staan :() morgen mijn schoonouders op bezoek, zaterdag helpen verhuizen bij fam, zondag naar fam voor pasen en maandag nieuwe eettafel stoelen shoppen. Op zich druk, maar denk wel dat ik tijd heb om tussendoor te oogsten. We zullen het zien. De laatste 2 events gehaald met nog ruim 24uur op de klok, dus dit event moet goed te doen zijn.

    Nog 1,5uur en dan mag ik eindelijk oogsten :D
     
    Errim vindt dit leuk.
  10. Hanna127

    Hanna127 Forumbeginner

    Meedoen vanaf level 2? Als je paasboeketten moet maken heb je tulpen nodig en in level 17 heb je die nog niet.
     
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Nee, dat klopt. Dus echt meedoen kun je pas vanaf level 36.
    Je kunt wel vanaf level 2 de gewassen zaaien. En dat hebben ze zo ingesteld om te zorgen dat je ook op Bahamarama kunt zaaien. Maar eigenlijk hoort er in de FAQ gewoon level 36 te staan.
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Er staat speelbaar dus wel zaaien en oogsten vanaf level 2 .
    Anders kan iemand onder level 36 ook de event gewassen niet zaaien.
     
  13. stoutje9

    stoutje9 Gelegenheidsauteur

    In de faq staat duidelijk in de tabel benodigd level 36:p
     
  14. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Nog minder dan een uur voor de aftrap van het event.
    Zijn mooi mijn tulpen en orchideeën op voorraad. Althans dat hopen we maar.
    Tegen die tijd kan ik ook beginnen met het eventgewas.
    Graag allemaal gouden bananen als ik de boeketten inlever.
    Gekke vraag eigenlijk maar als je de paashaas uitzet (wat een optie is) kan je dan wel de boeketten inleveren??
    Of is het voldoende als je de boeketten alleen maar draait???
    Of ben ik zo in de war doordat ik in een sinkhole gezakt ben gisteren door die mollen dat ik nog niet bij gekomen ben van die klap???
     
    -mikmak- vindt dit leuk.
  15. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik vraag mij af wat Toontje bedoelt, bij het toegevoegde stukje onderaan de event FAQ, met kleine beloningen. Zijn dat alle soorten tussenbeloningen (dus ook bijv. WAC en gouden banaan), of alleen kleine beloningen zoals 1 supervoer, 1 mest etc.
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is als het goed is alle beloningen van de paashaas, dus ook de GB en stallen. Deze komen random, dus maak je na nr 100 net zoveel kans als ervoor. Hoe groot de kans is ben ik bij de eerste 100 wel benieuwd naar.
    Het is niet genoeg als je ze alleen maar draait, dus dan zul je de optie ook weer een tijdje aan moeten zetten.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  17. .-Ard1970-

    .-Ard1970- Forum freak

    Dan weten we dat ook weer. Maar goed voor je 100 boeketten hebt gedraaid ben ook 34 uur bezig als ik goed reken.
    Dus snel beginnen met het draaien van boeketten dan maar anders kom je in tijdnood...
     
  18. polkey

    polkey Oudgediende

    Snap het weer niet, moet ik nu op al die huppelende haasjes klikken of ?
     
  19. owl.

    owl. Levende forumlegende

    Leuk gedaan BP, die springende paashazen xD
    Ze komen al om boeketten vragen, dus zo gauw ik genoeg eventgewassen heb snel de molen laten draaien :p
     
  20. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik begrijp het anders, als je van veld wisselt worden ze ook gevoerd met een boeket.

    Graag antwoord van een Mod anders moeten ze blijven huppen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.