Praatgroep Paddenstoelen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 12 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat heb ik vorig jaar ook aangegeven. Het zou leuk zijn als er een top1000, top10.000 en top100.000 zou zijn met duidelijk steeds mindere prijzen. o_Ok als je dan niet je voorraden wilt dumpen, kun je als ervaren speler actief meedoen met dit event. Nu is het even iets tussendoor. Je eigen uitdaging proberen te vinden. De prijzen voor wat we moeten doen vind ik zeker de moeite waard. Dus ik ga zeker voor het basisevent. En ik ben er nog niet over uit of ik wil kijken hoe snel ik het event kan halen, of hoe ik zoveel mogelijk de gewone boerderij door wil laten draaien. Ik heb nog even.
     
    -matthias1952-, herma1234, lonnie57 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Het is idd een event wat op je sloffen haalbaar is (voor de gevorderde speler) als je niet mee doet aan die top 1000.
    Ik ga verder proberen te handelen op de markt om op die manier m'n bd op te krikken...ik hoop iig wel dat de prijzen van bepaalde goederen stijgen, zodat ik na het event weer goederen die ik hard nodig heb aan kan schaffen om mijn doelen verder te bereiken op de farm!
     
    daisy17858, Borkie, dutchboy en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Dat ga ik natuurlijk ook doen. Ik heb het ook niet over de teleurstellende prijzen, want die zijn inderdaad best de moeite waard. Wat ik echt jammer vind is dat je er zo weinig voor hoeft te doen of in te leveren. Ik zou het inderdaad ook leuker vinden als er verschillende niveaus zijn waarop je kunt inleveren. Dan ga je toch voor het hoogst haalbare en zit er tenminste een uitdaging in. :sleepy:
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Nou, ik vind het best wel een moeilijk event met 4 gewassen, 8, 6, 5 en 4 uur. xD Dat wordt flink rekenen voor dit schaap. xD

    Ik heb besloten dat ik voor.... ja.... voor alles ga...... xDvan het eerste deel :music:de mooie wolkenrij.

    Zou je dat kookpotje, stoofpotje, hoe die ook heet kunnen weggeven aan de medefarmer die wel mee doet met de top 1000. De di denk ik wel. Daar ben ik nu benieuwd naar of dit mogelijk is. Als dat zo is dan is er denk veel nodig om in te moeten leveren voor de top 1000.

    Wie o wie doet er wel mee met de top 1000. :music:
     
    Laatste bewerkt: 12 November 2015
    beereekhoorn, daisy17858, dutchboy en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. bobje96

    bobje96 Forumleerling

    Ik weet niet hoever ik ga komen, ten eerste heb ik geen wac, tem tweede heb ik niet zoveel tijd helaas.
    Ik moet morgen tot 16.30 uur naar school en dan als ik de weersverwachting mag geloven 10 km in regen en wind naar huis fietsen, gauw eten en naar mijn mams die in het ziekenhuis ligt, en van het het weekend komen mijn oma en opa hier naar toe,
    dus weinig tijd.
    iedereen verder veel succes.

    groetjes,
    bobje
     
    Borkie, beereekhoorn en dutchboy vinden dit leuk.
  6. lovely

    lovely Forummeester

    Dit is de eerste keer dat ik zo relaxed een event in ga.Geen drastische verbouwingen,lekker de werkplaatsen kunnen laten staan,morgen pas een eerste veld ombouwen voor de aanzet van de gewassen!:inlove:Intussen loopt alles gewoon door.Gelukkig kan ik het lange gewas voor de nacht gebruiken en de rest overdag. Persoonlijk vind ik het dus niet erg,er zijn genoeg events waar ik mijn stress en frustatie ,van haal ik het of net niet,kwijt kan:cry:Wat BP betreft ,vervelen hoeven we ons geen moment,ze houden ons wel bezig.Leuk vind ik het vooral voor de beginnende boertjes ,die hebben nu de kans om te wennen aan het gevoel van binnen een bep.tijd een event af te krijgen.Verder staan er bij mij nog zoveel questen open daar kan ik jaren mee vooruit. Ik ga er iig wel weer voor,alleen de top laat ik links liggen,is mij te hoog gegrepen.De mede boeren die de uitdaging wel aangaan,heel,heel veel succes,laat maar weten als ik jullie kan helpen met wac of DI!
    Ben zo blij dat ik niet in de schoenen sta van de organisatie,om het iedereen naar de zin te maken ,onmogelijk.Er zullen altijd mensen teleurgesteld worden...helaas:oops:
     
    aubry47, daisy17858, Borkie en 4 anderen vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    In het speculaasdraadje over het oogstevent hebben margo en zuipeend aangegeven mee te doen. Doen ieder jaar wel ongeveer mee.
    Dat stoofpotje kun je niet weggeven, en de drops zetten niet zoveel zoden aan de dijk als voorgaande jaren. Die kon je toen voor een paar duizend punten rechtstreeks in de pot stoppen. Nu ben je drops en eventgewas nodig om het stoofpotje sneller klaar te laten zijn. Ik heb geen idee hoeveel spelers daar voor gaan.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  8. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Ik ben zelf nog maar net weer op mijn oude niveau nadat ik met de vorige top 1000 meedeed. Helaas waren er toen veel "niet eerlijke"spelers, waardoor ik veel meer inleverde dan eigenlijk noodzakelijk was. Heb wel gewonnen en de prijzen waren top (heb nog steeds 10.000 sm op voorraad) maar denk dat ik deze oversla. Moet ik weer zoveel gaan opbouwen.
    Maar....misschien kijk ik het eerst eens even aan en gaat het dan toch kriebelen. Ik beslis pas later.
     
  9. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Je moeder is veel belangrijker dan dit event. Beterschap voor je moeder.

    Ik heb je een cadeautje gestuurd.

    @Coco: Dan maar de spelers een drop toesturen voor het stoofpotje te maken.
    Margo en zuipeend doen dus mee. Leuk leuk om het weer bij te houden.
     
    Laatste bewerkt: 12 November 2015
    Borkie, Daxter1966 en dutchboy vinden dit leuk.
  10. hanweij

    hanweij Gevorderde


    Of een aparte top1000 voor spelers die zonder euro's dit spel spelen. Bij voorkeur met dezelfde prijzen;).
    Maar dat zou niet helemaal eerlijk zijn t.o.v. de betalende top1000. Dus met een iets mindere prijs.
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  11. bobje96

    bobje96 Forumleerling

    schaapje52.

    Dank je wel voor de wac.
    En de beterschapswens voor mijn mams.

    groetjes,
    bobje.
     
    Borkie en dutchboy vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Sterkte. Je kunt gewoon beginnen en zien hoe het verder loopt. Wanneer je zeker weet dat je niet voldoende tijd hebt, helpt een wac ook niet echt. Mams heeft me een paar keer een briefje gestuurd als ze even het spelen van je over nam omdat jij op school zat. Beterschap, en of je dat haar ook wil wensen van mij
    Ik denk dat ik gewoon mijn buurtjes de cadeautjes stuur tot ik hoor dat ze er wel echt wat mee doen.
    Het bijhouden vind ik ook heel leuk. Ik heb het lijstje van vorig jaar nog liggen met de volgorde waarin de spelers in de top1000 kwamen en welke Nederlanders het geworden zijn.
    Dat is vaker geopperd, maar een dergelijk onderscheid vind ik niet kunnen. Het is waar dat de top1000 bijelkaar gekocht kan worden met harde euro's en dat er volgens mij ook best veel TG in gaat, maar er is zo'n grote groep die bijvoorbeeld vanwege gezondheidsredenen iedere maand de knechten koopt en verder ook zonder speelt, dat je geen prijs kunt uitreiken aan spelers die geen geld gebruiken en die groep nergens kans op maakt.
    Het gaat mij er dus om dat het leuk zou zijn wanneer het oogstevent voor iedere speler een uitdaging zou zijn. Wanneer de eerste 10.000 spelers het pakket met stallen en stekjes e.d. zou krijgen, en alleen de top1000 het sieritem erbij, zou het al veel leuker zijn om mee te doen. We hebben hier op het Nederlandse forum meer dan 1000 spelers in level 84 en hoger. De spelers die hun level nooit op het forum hebben gepost, of zelfs nooit iets op het forum hebben gepost niet meegerekend. Er zijn meer dan 10 landen die mee spelen, waarvan Nederlandstalig volgens mij niet de grootste is, dus zijn er veel meer dan 10.000 spelers die lang voor het eind van het event al klaar zijn. En die weten dat de top geen enkel nut heeft.
    .
     
  13. karintje69

    karintje69 Forumbeginner

    Ik heb vorig jaar meegedaan met de top maar heb het niet gehaald maar ik geef niet op. o_Oit zal het me wel eens lukken hoop ik.
    Er ligt nu meer in mijn schuurtje dan vorig jaar nu maar wensen dat het genoeg is.
     
  14. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    ik heb 466.176 boomvruchten in de schuur met een bd waarde van 75.767.736 bd ik heb nog 241.233.691 aan bd maar wacht toch maar tot volgend jaar dan ga ik de top 1000 makkelijk halen.
     
    daisy17858, harm-jan70, dutchboy en 2 anderen vinden dit leuk.
  15. neva1

    neva1 Forumkenner

    Ik vind het eerlijk gezegd best wel fijn om eens een event te hebben dat je fluitend kunt afwerken zonder al de stress of je wel genoeg DI of voldoende oogst krijgt binnen de tijd. Je hoeft niet alles om te gaan bouwen om het te halen...heerlijk. Na lang nadenken laat ik het stoofpotje maar lekker sudderen bij andere boertjes want ik heb nog genoeg questen staan waar ik bij kan leveren en nu kan ik mijn veeteeltbeker ook weer gaan vullen. Als ik niet in de top 1000 kom ben ik én alles kwijt en duurt het heeeeeeel erg lang voor ik weer voorraad heb dus:(.... leuke prijzen in het eerste gedeelte en leuke prijzen in mijn questen :D:inlove:
     
    BoerAnnelies, dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. Alextheman95

    Alextheman95 Regelmatige auteur

    Als ik alles zou inleveren uit de schuur kom ik op 130 miljoen aan punten uit. Dat gaat hem dus niet worden haha...

    En ik moet zeggen dat de prijzen voor de top 1000 niet zo denderend zijn.

    Maar goed, het gewone gedeelte is wel de moeite waard!
     
    dutchboy vindt dit leuk.
  17. tooske58

    tooske58 Forum-expert

    Ga wel mee doen maar dan alleen deel 1 ..
    Wie mee doet met 1000 veel s6
     
    dutchboy en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. Wendie

    Wendie Forumbewoner

    ik heb een beetje gemixte gevoelens...

    ten eerste was ik me alweer zo zonder event aan het vervelen ;) dus ik was ontzettend blij toen ik de OA zag zojuist: jippie! op mijn verjaardag ook nog, de start van een nieuw event...

    ik was echter helemaal in de war na het lezen van de FAQ, snapte het niet 1 2 3 maar toen ik nog eens goed ging lezen, was ik toch wel een beetje teleurgesteld want die top 1000 is toch niet te halen dus blijf je alleen met de basis zitten en dan kun je snel het event afgerond hebben en dat vind ik toch ook wel jammer: totaal geen utdaging voor 90% ? van de spelers ....

    maar de prijzen zijn juist wel weer leuk maar aan de andere kant ook weer niet omdat ik de stekjes en myst stallen mis (hoezo verwend de laatste tijd? ;)) wolkenrij is dan wel weer een dikke en de sieritems zien er top uit! Dat wordt een leuke en mooie rij!

    dus ik wordt heen en weer geslingerd tussen leuk en wat minder leuk .... weet niet wat ik ervan moet vinden
     
    dutchboy en Daxter1966 vinden dit leuk.
  19. sanne22334

    sanne22334 Forum-commissaris

    Ik kan komende week maar weinig achter de computer dus ik ben heel blij dat dit niet zo'n moeilijk event isxD
    Nu hoop ik dat ik het toch kan halen en alle strijders voor de top1000 wens ik heel veel succes. Tussendoor zal ik jullie proberen aan te moedigen:music:
     
    dutchboy en Daxter1966 vinden dit leuk.
  20. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Het actief spelen is er vandaag niet helemaal van gekomen. De meeste berichten op het forum gelezen maar ben nog niet helemaal bij. Wat ik wel duidelijk heb is dat ik geen DI nodig heb, want ik ga niet mee doen met de top 1000. Ik ga denk ik wel kwartveldjes leggen en een keer knechten activeren (speelt wel lekker) maar echt noodzakelijk is dat volgens mij ook niet. In de nacht gaan de 8uurs gewassen er op en overdag zie ik dan wel weer, heb tijd zat met dit event.
    Op baha zet ik zeker kwartveldjes met WAC, maar niet voor de eventgewassen, daar heb ik gember vrij gespeeld en ik heb nog veel citroengras en koffie nodig. Dus dan ga ik daar mooi aan werken. Door het lang spelen met kwartveldjes, WAC en knechten met Halloween, heb ik daar alle gewassen bijna op 2.000 zitten (behalve die hogere), dus de voorraden zitten goed :)

    De staak moet wel te doen zijn.

    Boeren die wel mee gaan doen met de top 1000 en elke dag een DI kunnen gebruiken (geld ook voor mijn trouwe buren) doe mij even een duifje. Dit keer ga ik denk ik geen standaard DI's versturen.

    Iedereen succes!
     
    lovely, Borkie en Daxter1966 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.