Praatgroep Paddenstoelen

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 12 November 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    had wel leuk geweest als de groep die wel een gooi naar de top 1000 doet en het niet haalt
    ook nog wat cadoos / beloningen zou krijgen


    het is jammer als je miljoenen aan waarde inlevert en niet word beloont voor de inzet
    maar dit is geen klacht maar wel een reden om niet aan top 1000 mee tedoen

    zoals Coco al aangaf vorig 144miljoen en dan buiten de beloning vallen is een hele dure prijs
    en daar word ik heel :cry:van dus laat ik het in de opslag staanxD
     
    popje4, VlinderHoeve, omaatje75 en 3 anderen vinden dit leuk.
  2. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende



    Om die redenen blijft hier ook alles in de opslag staan.


    Ik zou het wel moeten kunnen halen met mijn voorraden en BD saldo van 650 MIL, als ik dat ook nog eens om zou zetten in voorraden, maar dat is mij dat 30% EP dingetje mij niet waard...:wuerg:
     
    popje4, VlinderHoeve, daisy17858 en 4 anderen vinden dit leuk.
  3. LadyPig73

    LadyPig73 Regelmatige auteur

    Als je niet in de top 1000 wilt dan heb je dus de dropitems en het molenproduct niet nodig?
     
    popje4, dutchboy, Daxter1966 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ik snap dat voor de ervaren spelers de uitdaging erg laag ligt... tenzij je voor de top 1000 gaat ...
    maar dan is de kans erg groot dat je bot vangt.... :eek: In ieder geval veel succes! xD

    Maar voor velen is het een leuk event dat haalbaar is! En die top 1000 durf ik met mijn voorraad nog niet eens van te dromen! ;):D
     
    popje4, farmermikkie, dutchboy en 3 anderen vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Misschien moet ik dan maar gewoon rustig aan doen en blij zijn met de prijzen van het eerste deel.
    Ik heb net zitten uitrekenen wat je met volop oogsten aan paddenstoelenstoofpot kunt maken, maar dat is met een week fanatiek spelen maar ongeveer 18 miljoen. Maar een druppel met wat sommige spelers in de schuur hebben staan.
    Ik wacht dan liever op weer zoiets als het kattenevent. Veel voorraad heb ik helemaal niet.
    Dat is al een aantal keren zo. Deze keer is het verschil erg groot.
    Succes. Een eerste event is meestal moeilijk. En level 25 is zo'n level dat je alleen met hulp van buren of het forum aan ambachtsproducten kunt komen.
    Misschien heb je iets aan de volgende tips:
    Morgenvroeg geen bomen oogsten, de stallen kun je nog wel een keer doen als je op tijd begint. Die zullen dan niet allemaal klaar zijn, maar leveren wel de beste drops. Morgenvroeg verder je langste gewas zaaien en van het spel afblijven tot 2 uur.
    Dan alle eventgewassen zaaien, de langste met supermest, je mentor kan die eventueel sturen als je dat vandaag vraagt.

    De quest Annie's Bio-eieren levert veel sterretjes en ep op. Met de sterretjes zo snel mogelijk Bahamarama vrijspelen. En vervolgens met de sterretjes zoveel mogelijk ruimte in het bos vrijspelen. Ik neem aan dat je voldoende buren hebt om de hele woelige weide te gebruiken.
    s'Nachts de 8 uurs en voor zover niet genoeg de andere eventgewassen zaaien, overdag de Armillaria van 6 uur tot je voldoende hebt om die in te leveren. Dat levert je 3 wac op. Vervolgens kun je die dag voor het slapen gaan overal kwartveldjes van maken en weer beginnen met het 8-uurs gewas gevolgd door de andere soorten, maar dus niet meer de Armillaria. De volgende ochtend de WAC activeren en dan oogsten, en het soort gewas van de 4 en 5 uurs met water zaaien die je qua tijd het beste uitkomt.
    Je kunt het beste 1 van die 2 soorten nemen en meerdere keren zaaien, en dan s'nachts de 8 uurs.
    Het kan zijn dat je dan net 1 gedeelte mist, maar 3 van de 4 delen moet op die manier lukken.
     
    jessie.1974, neva1, popje4 en 4 anderen vinden dit leuk.
  6. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Als ik de FAQ goed gelezen heb, kun je daar het groeimiddel mee maken om de paddenstoelen sneller te laten groeien...
    Wat in mijn ogen niet nodig is als je niet voor de top 1000 gaat.
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Volgens mij kun je daar alleen de stoofpot van laten groeien. Er staat nergens dat je er de gewone paddenstoelen van kunt laten groeien en welke tijdsbesparing dit dan is. Dus als je niet voor de top1000 gaat, heb je ook niets aan de drops.
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  8. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Zie eerste alinea hieronder... toch?

    [​IMG]
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat is scherm 2 wat betrekking heeft op de top1000. Dus het staat er verwarrend, maar volgens mij kun je alleen maar de paddenstoelenstoofpot versnellen.
     
    popje4, dutchboy en Borkie vinden dit leuk.
  10. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Nou, valt me dat mee deze keer.xD
    Ik verwacht dat ik dit event kan spelen en de staak binnen sleep + items;)
    En wat betreft de top 1000 , ik juich wel voor diegene die hieraan mee doen.:D
    beleef ik meer plezier aan dan de stress of je uiteindelijk wel of niet in de prijzen valt.
     
    popje4, dutchboy en Daxter1966 vinden dit leuk.
  11. maansteen8

    maansteen8 Forum-baron

    ik ben ook verbaasd dat het zo'n makkelijk event lijkt als je niet aan de top 1000 meedoet op zich wel lekker natuurlijk maar toch een beetje raar vind ik het grootste event van het jaar tenminste de afgelopen jaren. Ik doe nooit mee met de top 1000 want dat zie ik helemaal niet zitten een hoop duur vergaarde producten inleveren voor niets want het is bijna niet te halen en haal je het wel wat levert dat eigenlijk aan meerwaarde op toch ook niet zo bijzonder veel vind ik en erg jammer dat de di en het stoofpotje alleen maar nodig zijn voor de top 1000 maar veel succes iedereen
     
    daisy17858, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De meerwaarde van het sieritem is erg groot. 2x per dag 4 uur lang 30% extra ep is erg veel. De meeste spelers die voor de top1000 gaan zullen de draakjes en de nachtmerries hebben, en daardoor toch al zoveel mogelijk proberen om 2x per dag een grote oogst te hebben. En dat niet alleen op de gewassen, maar ook op de stallen en sieritems, net als een paasjam. Alleen overdag dus een aantal uren niet. Ik kan me wel voorstellen dat spelers daar wel 100 miljoen BD voor over hebben, maar ik heb nog geen 20 miljoen aan boomfruit en geen 20 miljoen op de bank. Dus ondertussen besloten dat ik gewoon weer niet mee doe.
    Dus ga ik alleen dat van de velden halen wat ik niet zo belangrijk vind en ga ik de 3 wac van dit event en de 3 wac die ik tijdens dit event van een wolkenrij krijg alle 6 gebruiken om de eventgewassen bijelkaar te krijgen. Vanwege de verschillende oogsttijden misschien zelfs alles met de hand doen.
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  13. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    mij lijkt het ook een leuk event , en had bij het lezen al het idee dat ik niet voor de top 1000 mee ga....maar wel voor een wolkenrij ...
    jammer van mijn beestjes met moeite bij elkaar gespaard... en dan dumpen in een bodumloze put ...nee hoor dacht ik niet ...succes allemaal.. ik kom nog wel lezen hoe het jullie vergaat ......leonie
     
    daisy17858, popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  14. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    Vind het een flut oogst feest. Alleen weer zaaien en daar hoef je nog geen moeite voor te doen,
    kun je in 1 dag binnen halen.
    Je hoeft helemaal niks uit de schuur te dumpen voor je met de top 1000 meedoet,
    en dat zullen er maar heel weinig doen om een gokje te wagen.
    Voor de meeste spelers een grote teleurstelling.
    De staak ook niks byzonders.
     
    popje4 en dutchboy vinden dit leuk.
  15. -kamanda-

    -kamanda- Junior expert

    Wauw....wat een lieve mensen spelen dit spel.
    Ik heb zo maar van 2 personen WAC gekregen om bij het event in te zetten!

    Nu ben ik nog meer gemotiveerd om aan het event te beginnen. :)
     
  16. dutchboy

    dutchboy Alwetend orakel

    het belangrijkste is toch dat iedereen er veel plezier aan beleeft

    voor het algemene deel geld toch wel dat het goed te doen is ook voor
    de lagere levels met een beetje hulp en ondersteuning kunnen we het
    voor iedereen een succes maken

    en voor de spelers die het tegenvalt kan ik alleen zeggen vorig jaar was het vind ik te moeilijk
    zelf heb ik de wolkenrij ook niet compleet
    dus dat de moeilijkheidsgraad voor gewone deel makkelijker
    maakt het voor een grotere groep die het wel kan voltooien een mooi event

    zelf ga ik ook voor het gewone deel waar nu wel de wolkenrij voor de meeste haalbaar is

    en vergeet niet je kunt nooit iedereen tevreden houden :p
    je kunt alleen je best doen die groep zo groot mogelijk te maken
     
  17. erik19691

    erik19691 Actieve auteur

    event is goed te doen, maar meedoen met de top 1000 laat ik maar los als ik zie wat je daar voor nodig hebt.
    gok op minimaal 200 miljoen deze x.
     
    dutchboy en popje4 vinden dit leuk.
  18. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Het eerste deel is op je sloffen te doen , de enige reden waarom ik de moeite neem om om te gaan bouwen is dat ik dat toch al van plan was. Verder ga ik wel een aantal dagen wac inzetten ook om een aantal gewassen die nodig zijn voor de kabouters op te hogen.
    Voor de lagere levels is dit event ook haalbaar zeker als ze de mogelijkheid hebben om wac te gebruiken. Voor hen is de staak ook interressant. Totdat je de staak vrijgespeeld hebt kunnen de sieritems wel in de siertuin geparkeerd worden
    Stiekum ben ik wel blij dat we deze ronde niet weer voor 2,45 miljoen aan fokdieren puntwaarde hoeven in te leveren
     
    daisy17858, BoerAnnelies, dutchboy en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik ga ook voor het 1ste deel. Is een keer fijn om het op je sloffen te kunnen doen. Ik heb voldoende BD om aan de top 1000 mee te kunnen doen. Maar daar ga ik niet voor. Vind het altijd zonde om er zoveel in te moeten gooien. Iedereen die er wel aan mee gaat doen. Heel veel succes
     
    daisy17858 en dutchboy vinden dit leuk.
  20. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Dat was eerlijk gezegd ook mijn eerste gedachte. Voor beginners goed te doen, voor de ervaren speler, met veel voorraden voor de top 1000 een leuke uitdaging. Voor alle overigen, die dus niet meedoen aan de top 1000 een eventje van niks. Voor mij ook een behoorlijke teleurstelling. Had ook graag een grotere uitdaging gezien. En nee, niet die van de top 1000. Daar is geen beginnen aan.
    En als ik het dan goed heb begrepen, hoef ik me dan ook niet druk te maken om de dropitems. Die zijn volgens mij alleen maar nodig voor het groeimiddel. En dat gebruik je alleen maar als je meedoet aan de top 1000.
    Kortom ik vind dit event niet leuk, sorry.
     
    Laatste bewerkt: 12 November 2015
    HofvanDromen, robbiefarmer en dutchboy vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.