Praatgroep - Pad naar de liefde

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 2 Februari 2022.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Vrouwtje en ik kennen elkaar pas 50 jaar en ben er al 43 jaar mee getrouwd :D.
    Maar ze is nog steeds lief :inlove:xD.
     
  2. Butsmuts

    Butsmuts Oudgediende

    de eerste wolk heeft geen verplichte items. maar iets plaatsen lukt niet. Meer mensen last van?
     
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nee ik had geen problemen.
     
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Heb je al wel 24 keer die beestjes gevoerd?
     
  5. thuva1

    thuva1 Commandant van het forum

    ik ken mijn man 52 jaar en ben dit jaar 49 jaar getrouwd
     
  6. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    wij van de oude stempel weten wat nemen en geven is hé.....:)....da is nie meer in de moderne tijd...:oops:...allemaal werken...allemaal alles willen...en het ergste vind ik nog de dag opvang...maak het hier in de buurt ook mee...we werken maar willen ook kindjes..s'morgens..dag moppie...tot vanavond hé....s ávonds...hallo....welterusten tot morgen...hoezo krijgen die een normale opvoeding mee met normen en waarden als ze hun eigen ouders niet eens goed kennen\? of ga ik nu te ver...tuurlijk zijn er uitzonderlingen die het goed geregeld hebben.....moest het even kwijt.:oops:
     
  7. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Wow wat doen er veel het snel! Ik ben nu pas bij 7 dus ik ga het echt niet redden, vrees zelfs de wolkenrij 1 niet. Tips graag. Ik zag al dat je lange gewassen moet planten maar is het planten op comfort veld ook noodzakelijk voor het event gewas? Zoveel supermest heb ik niet meer over :cry:
     
    Laatste bewerkt: 8 Februari 2022
    schaapje52 vindt dit leuk.
  8. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Zorg dat je bekers die zorgen voor meer dropitems zoveel mogelijk gevuld zijn en werk in de boom der wijsheid toe naar de plek waar je ze in de boom kan plaatsen. Dan werken ze op al je velden. Heb je dat nog niet verplaats ze dan voor elke oogst naar het veld wat je wil oogsten (waar ook dropitems van komen) en dan f5 doen om spel opnieuw te laden.

    Zet altijd voor de eerst oogst je langstdurend gewas of als deze korter dan 20 uur duren en er komen ook dropitems uit bomen zet dan 20 uur durende bomen neer. Zijn bomen die niet zoveel bd kosten dus je kan best bd sparen om er een veld mee vol te zetten.

    De hogere levels hebben meestal de bekers al vol en in de boom en ook een howie er in gezet en hebben ook langdurend gewas dus die krijgen al meer dropitems bij de start. Jij kan het beste in de nacht gewas neerzetten wat klaar is op het moment dat je weer kan gaan oogsten. Uit alleen eventgewas krijg je meestal nooit genoeg dropitems om een event af te maken. En de meeste spelers slapen toch meer uur dan het eventgewas duurt.

    Zorg ook dat je altijd wac aan hebt en als je dat niet kan bekostigen vraag er om aan andere spelers of gebruik op zijn minste pompoenjam. Wac geeft +2 gewas en Pompoenjam +1 (je kan maar een van beide aan hebben) Eet ook altijd pinkiepie als je wac activeert want dan kan je er langer gebruik van maken. Om te besparen op pinkie pie zou je ook meerdere wac tegelijk kunnen eten en dan pas een pinkie pie eten. Pinkie Pie werkt alleen als er nog geen pinkie pie is gegeten, als jij al wac hebt staan waar je pinkie pie hebt voor gegeten en je eet weer wac dan word de normale tijd bij de wac opgeteld en kan je deze dus niet verlengen meer met pinkie pie.

    Als je wac of pompoenjam gebruikt dan kan je het beste kwart akkers neer zetten want dan heb je de meeste opbrengst van je velden.

    De hogere levels gebruiken de comfortvelden tijdens een event over het algemeen alleen om dropitems er bij te maken Zij hebben een wolk of wolken die zorgen voor snellere supermest en hebben bijvoorbeeld anjers veredeld op zo`n manier dat deze gelijk klaar zijn als ze er supermest op gooien. Deze zal jij niet hebben, als je de anjers al hebt in het spel kan je deze wel veredelen in de broeikas zodat deze een stuk sneller klaar zijn als normaal en op deze manier dus sneller ontbrekende di bij elkaar te verzamelen.

    Bij de start van het event altijd de eerste gewassen op grote velden zetten en dan ook suzimest er op gooien als je dit hebt, dat geeft extra gewas. Als je ook supermest wil gebruiken dan kan je het beste ook een stol en witte onschuld eten dat zorgt dat je gewas sneller klaar is, altijd eten voordat je over je gewas supermest gooit. Na de grote velden over gaan op een maat of maten waar je de meeste opbrengst van krijgt. Dus heb je bijvoorbeeld 50 gewas dan grote velden neerzetten aangevuld met een aantal halve veldjes. (wel opletten dat je niet meer halve veldjes neer zet dan je gewas hebt om ze mee te vullen, want als je ze met de knechten vult dan vult deze gewoon de halve akkertjes ipv de grote akkers) Of in geval van meerdere velden waar je gewas op kan zetten alleen grote velden op beide akkers. Net zolang tot je genoeg hebt voor velden met kwart akkers.
     
    meggy1960, Butsmuts, Boeretrien1 en 6 anderen vinden dit leuk.
  9. Feelosopher

    Feelosopher Regelmatige auteur

    Wow... super bedankt ik moet hier wel ff voor gaan zitten om dit goed te volgen. Hele goede tips en ga t proberen te volgen.... kwart akkers leggen om meer op te brengen... had ik nooit aan gedacht. Leek mij altijd hetzelfde opbrengst xD
     
    Laatste bewerkt: 6 Februari 2022
    schaapje52 vindt dit leuk.
  10. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Als je geen toeters en bellen gebruikt is de opbrengst inderdaad hetzelfde

    • 1 groot veld --> 1 zaadje is vijf opbrengst--> vier winst
    • 4 kwartjes --> vier zaadjes is acht opbrengst--> vier winst

    Maar als je zoals Thea aangeeft WAC gebruikt dan verhoogt de opbrengst per veld met +2, of te wel

    • 1 groot veld --> 1 zaadje is vijf +2 opbrengst--> zes winst
    • 4 kwartjes --> vier zaadjes is acht + acht (2x4) opbrengst--> 12 winst
     
    Feelosopher, meggy1960, Boeretrien1 en 2 anderen vinden dit leuk.
  11. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    @Feelosopher, ik heb je een wac gestuurd zodat je het eens uit kunt proberen.
     
    Feelosopher vindt dit leuk.
  12. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier is nu de 24 gehaald en de wolk is binnen. :music: Ging erg lekker zonder haasten. Ga nu nog gewoon lekker verder op mijn gemak en zie wel hoe ver ik nu nog kan gaan komen. :)
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  13. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Gisterenmiddag een oogstbonus gedraaid, dus loop nu ietjes harder, Ben nu op de 45, dus denk dat de 2e wolk zeker te halen is.
     
    BoerAnnelies en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier nu op 39....leuk om te horen dat hier de farmerama bejaardenbond zit....xD
     
    -matthias1952-, LucieSchreurs en vinc051 vinden dit leuk.
  15. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Hé MikMak, ik ben toch echt nog (lang) niet bejaard!!!!! -.-:cry:xD
     
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ook niet hoor. Ik ben pas 52 xD
     
    -mikmak- en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ook niet hoor. xD Ik ben pas 24 :music:
     
  18. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hofje Bejaard ??? Echt niet :cry: Al wordt Hofje binnenkort wel voor het eerst oma :inlove:...xD

    Pppffff .die event is echt een sloompies event bij Hofje...ben pas bij 37:oops:
     
    BoerAnnelies, -mikmak- en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hi hi...hoe krijg je iemand op de kast?...zo dus...xD...ben ook pas super jong hoor
     
    janniekwak en -matthias1952- vinden dit leuk.
  20. klakje

    klakje Oudgediende

    ik ben ook pas bij 42. maar nog ruim 3 dagen te gaan. Op het liefdespad moet je nooit te snel gaan. Genieten ervan
     
    -mikmak- en -matthias1952- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.