Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zo jammer dat niks werkt op het eventveld. Gisteren heb ik 100% bonus gedraaid voor 24uur, daar had ik anders vandaag mooi gebruik van kunnen maken. 10gewassen krijg ik nu van de grote velden, dat is lekker.
    Maar we maken er goed gebruik van want ik heb zojuist 2 tijdsquesten afgerond, gaat een stuk sneller met de dieren de gewassen. En ach als er een event was geweest die om 14.00uur van start ging met DI had ik tot 14uur niks kunnen doen (echt op de handen zitten dus), nu optimaal gebruik maken van deze mooie bonus.

    Om 14.00uur een start maken op het tijdelijke veld. Ik ga beleven hoe het gaat zijn.
     
    Borkie, bepsels en farmermikkie vinden dit leuk.
  2. Anrah

    Anrah Gevorderde

    Logisch, bedankt.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het wordt wel flink aanpoten voor mij, want ik moet nog af en toe werken ook. Dat wordt dus op de vrije dagen nonstop oogsten en zaaien xD . Hoe ik met veredelen ga doen weet ik nog niet. Probleem is dat er vrij weinig speling is: als er echt he-le-maal niks tussen komt en ik zet 's nachts de wekker kan ik 34 keer oogsten dus heel veel extra gewassen maken zit er niet in. In ieder geval gaat er niks veredeld worden voor ik alle velden open heb, zo veel weet ik al wel. En hopen maar dat de buurtjes ook eens aan mij denken als ze dropjes cadeau doen :music:
     
    boermars, Borkie en bepsels vinden dit leuk.
  4. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ron bedankt voor je uitleg...
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. Jasper#

    Jasper# Doorzetter

    De belangrijkste conclusie volgens mij is dat gebruik van mest een must is. De vraag blijft dan of spelers een schema van 4 oogsten per dag kunnen halen. Om tijdens de paas zo veel/vaak met Farmerama bezig te moeten zijn om het event te kunnen halen is wat mij betreft veel gevraagd. Bij 4 oogsten per dag met mest kom ik tot het volgende tijdschema (het is een voorbeeld):
    08:30 - 12:48 - 17:06 - 21:24. En dat 5 dagen lang.....(en dan nog 2 dagen 3x oogsten).

    Je moet wel een heel fanatieke speler zijn wil je dit schema 7 dagen lang volhouden. Ik lees dat sommigen bereid zijn om 's nachts de wekker te zetten. Ik kan me niet voorstellen dat dat de gedachte is van degene die de quest heeft ontwikkeld.
     
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
  6. Lieve

    Lieve Halfgod

    Dan ga ik het nogeens goed bekijken voor ik begin
    Dank je wel Jasper om het onder de aandacht te brengen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het zal er vooral van af hangen of je een beetje geluk hebt met de dropjes. Die berekening van 26 oogsten is gebaseerd op het benodigde aantal gewassen, maar het is natuurlijk niet gezegd dat je na 26 oogsten ook de DI's bij elkaar hebt.

    Dus geeft allen gehoor aan Coco's oproep om zoveel mogelijk burencadeautjes te versturen! Wat trouwens ook nog knap lastig gaat worden, want ik wil iedereen wel een dropje sturen maar ik mag er maar zeven per dag :cry:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. omaagnes55

    omaagnes55 Forum-overlever

    Ik ga wel meedoen, maar ik kan vanmiddag direct al niet om 14.00 u beginnen en ik wil ook inderdaad niet de hele dag achter de computer zitten met die dagen. Zie wel hoe ver ik kom.
    Vind eigenlijk wel dat ze met die feestdagen de events wel wat gemakkelijker kunnen maken.
     
    boermars, Borkie, bepsels en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De belangrijkste conclusie is dat het event met hard werken te halen is, op voorwaarde dat er voldoende drops komen, en dat je door middel van veredeling geluk kunt hebben om er met minder moeite te komen.

    Een paar mest stelt niet zoveel voor, maar dat scheelt maar een kwartier. Het is dus de vraag of je dat kwartier eerder wel of niet kunt oogsten. Zoals jij de tijden noemt, zijn de dagen het kortst. En soms helpt dat kwartier je net verder.
    Een ander voorbeeld is dat je s'morgens om 7 uur thuis oogst, om 12 uur tijdens de lunchpauze, om 5 uur net na werktijd voordat je vertrekt en net voordat je naar bed gaat. Op deze manier zit er steeds 5 uur tussen het oogsten en ben je geen mest nodig.
    Handig wanneer je een baan van 8 tot 5 hebt, of je dagritme er zo wel aardig uitziet.

    Hoewel ik niet werk, zijn dat voor mij normaal wel geschikte tijden om te oogsten. Maar dit weekend is het pasen, dus een extra dag weekend en geen idee hoe het gaat met opstaan en dagindeling. Een wekker is dus niet nodig, als je niet teveel oogsten mist.
     
    Borkie en bepsels vinden dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Als iets 30% versnelling geeft moet je de tijd vermenigvuldigen met 0,7 ( jehoud namelijk 70% van de tijd over als de 30 eraf is)
    Je kan dus niet de percentages bij elkaar optellen
    Het percentage werkt op de tijd niet op het effect van het gewone water.

    Dus als je de 10% 20% en 30% veredelingen hebt
    Vermenigvuldig je de tijd van mest en water met 0,9 x 0,8 x 0,7 = 0,504
    Zo kan je voor elke mogelijke combinatie van dingen die je gebruikt een nieuwe tijd berekenen
     
    Borkie vindt dit leuk.
  11. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Even voor de duidelijkheid, ik neem grote velden omdat de wac niet werkt en ik ga zonder veredeling dan moet ik 4 x per dag oogsten dat kan met water en mest
    Dan kan ik de wolkenrij met 7 dagen binnen hebben ????
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Sorry, het kwartje wil niet vallen.
    Wanneer je een veredeling van een klokje hebt, moet deze er eerst af. Met het klokje van 10% is het x0,9. Water en mest kun je ook niet tegelijk op een gewas gooien, dus moet je dan eerst het ene eraf halen, en daarna het andere. Maar water gooi je er maar 1x op, dus is dat effect in 1x en niet in 2x. Dus niet eerst x0,8 voor het gewone effect van het water en dan x0,7 voor de waterveredeling.

    Ondertussen heb ik het nagerekend, en dat is wel de manier waarop Ron op 3:10 komt.
    Met 7,2% zoals bij de uien en de koolraap, is het verschil niet zo groot. Nu het om 20 en 30% gaat, is het verschil wel groot of je het tegelijk kunt doen of na elkaar. Bedankt voor het uitleggen.
    Ja, op voorwaarde dat je minimaal per 2 akkers een dropitem krijgt.
     
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
  13. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Nou ik ga vanmiddag maar eens kijken hoeveel di's er uit een groot stukje akker komt
    Want die veredeling pfffffff ik denk dat je het eerst moet zien hoe alles in zijn werking gaat
    Hoeveel event gewas moet je steeds inleveren voor de veredeling?
    Sorry als dat al eens vermeld is maar al die verhalen op het forum en dat op de vroege ochtend word er niet veel wijzer van
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    30-70-130, voor zover ik weet.

    Mij lijkt het dus het handigst om eerst alle velden vrij te spelen voor je eraan begint, omdat het anders helemaal eeuwen duurt voor je die extra gewassen bij elkaar hebt. En tegen die tijd weet je ook een beetje hoe je in je dropjes zit.
     
    Borkie en bjorke-annika vinden dit leuk.
  15. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Dank je wel, nou wij gaan er maar weer voor iedereen veel succes
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik ga maar gewoon beginnen en elke keer met water en mest werken. Want de berekeningen die ik hier voorbij zie komen zijn voor mij een raadsel. Maar misschien komt het wel dat ik niets snap van veredelen.
    Dus 5 keer per dag oogsten en je hebt de wolkenrij.
    Dan hoop ik maar dat de DI normaal uit de grond komen. Zou jammer zijn als dat afhankelijk is of je de bekers in de boom hebt zitten of dat je nog niet zover bent.

    Succes allemaal...
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    4x oogsten per etmaal. Voor 5x moet je inderdaad de wekker zetten. En dat is niet nodig. In totaal 26 oogsten in 7x24 uur.
     
    Borkie en -Farmer47- vinden dit leuk.
  18. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Dan wordt het vanavond al weer laat. Eerste oogst om 18.40, tweede oogst om 23.20.. (of reken ik verkeerd?)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Nou dat zit nog. Op een werkdag kan ik zo'n elf uur lang helemaal niet oogsten, ook niet in de lunchpauze. Ik loop dus sowieso vier oogsten mis. Op zich hoeft dat geen ramp te wezen, als de dropjes een beetje willen vallen. Maar als ik meer dan 26 oogsten nodig heb voor de dropjes wordt het wel heel krap allemaal.

    Zoiets ja. Met mest kun je er per oogst nog ongeveer een kwartier vanaf snoepen.
     
    Borkie en -Farmer47- vinden dit leuk.
  20. Conchita75

    Conchita75 Forumleerling


    Dus bv ik heb 750% op houten hamers gekregen bij asperges, betekend dit dat ik dat alleen krijg als ik asperges plant/oogst?
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.