Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dank je voor het testen Ron ...
    dat lijkt Hofje zo gaaf om te doen ...ben je dan ook rijk met zo ene test account ...:oops:xD

    Hier blijft het dan gewoon een beetje mee rotzooien en rommelen ..en wat kleine prijsjes ophalen ..
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt voor het uittesten. Een kans van 1 op 6 dat uit de eerste 30 gewas een veredeling komt, en een wel zeer geringe kans dat de gewassen daarmee binnen 4 uur klaar zijn, maakt voor mij duidelijk dat ik die gok niet waag. Voor zaterdag gaan er bij mij dus zeker geen gewassen in de broeikas.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    nou denk erg rijk hoor hofje.( LOL )
    als ik zie dat ron je antwoord geeft om 18.12 .
    vervolgens het testaccount gaat vullen en nu al 30 keer die kleine broeikast heb laten broeden.
    nou denk dat er dan flink met iets is gestrooid.
    misschien toch zelf ook opgeven voor een testfunctie????
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  4. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    xD ze zien me aankomen bij BP ...de grootste klaagster van heel Farmerama die gaat testen xD
    Alhoewel ...dan kan Hofje ze wel meteen vertellen als de DI niet goed afgesteld staan :p
    Oei oei oei ..wat een commentaar zullen ze dan alsnog gaan krijgen ...die mensjes in Hamburg -City hebben geen leven meer dan:wuerg:
    En Hofje heb alleen veel tijd in de Herfst / Winter periode ...dus tja:oops:
     
    Reggaefeeks, rikmark, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Rijk? Neuh, geenszins.
    Het is een kale bedoening waar her en der wat oude sannie staat...
    En voor zo'n test kan ik er bijvoorbeeld 1000 eventgewas op zetten, zonodig ook wat TG. Op de testservers is het toch vooral uitzoeken en uitproberen van onderdelen, niet bepaald het spel spelen.
     
    Reggaefeeks, rikmark, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Das ook saai dan :oops:...maar lees hofjes post net boven jouw :p:wuerg:

    Euhm ..wordt tijd dat Hofje op de bank kruipt ...:oops:
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik denk niet dat Ron die supermest op zijn eigen account mag aanwenden, ik vrees dat ie dan heel snel een andere bezigheid kan gaan zoeken xD
     
    LucieSchreurs en Borkie vinden dit leuk.
  8. hoppetje

    hoppetje Regelmatige auteur

    Dat eredelen is en blijft voor mij abracadabra.. ga wel kijken hoe ver ik kom op de gewone manier.

    In ieder geval bedankt voor de uitleg en testen.
     
    Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  9. -matthias1952-

    -matthias1952- Levende forumlegende

    ik denk dat ik morgen toch zo'n paaskist koop. je weet maar nooit wat er uit komt. en 4 TG vind ik nog redelijk
     
    Reggaefeeks en Borkie vinden dit leuk.
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Het is echt niet zo lastig als het lijkt.

    Je moet het gewas leveren dat je wilt veredelen, en dan krijg je de keus uit drie aantallen. Met de kleine levering krijg je één keer de kans op een veredeling, met de gemiddelde levering twee keer en met de grote levering drie keer. De wachttijd kun je als je dat wilt afkopen met TG of verkorten met SM.

    Als je wachttijd verstreken is klik je op 'potten legen' en dan zie je meteen of je een veredeling hebt gescoord of niet. Als je wel een veredeling hebt gekregen is het handig die altijd te accepteren, ook als je op die veredeling helemaal niet zat te wachten. Dan weet je tenminste zeker dat je die veredeling niet meer krijgt tijdens je volgende pogingen.

    Als je een veredeling hebt gekregen die je wel graag wilt gebruiken ga je naar stap 2: het daadwerkelijke veredelen. Daar heb je vier gratis slots (en twee die je met TG kunt openen). Je selecteert de plant en de veredeling, klikt op toevoegen en klaar. Als al je slots vol zitten kun je een veredeling verwijderen, dat kost je wat BD en het duurt dan 24 uur voor je nieuwe veredeling gaat werken.

    Voor dit event krijg je tijdelijk 3 extra slots, dus je hoeft niet meteen al je bestaande veredelingen weg te gooien.
     
  11. boermars

    boermars Forum-hertog

    ok thanks coco, misschien doe ik toch een poging, met hulp van het forum, er zullen er wel meer zijn zoals ik. ;)
     
    -Coco1968-, -matthias1952- en Borkie vinden dit leuk.
  12. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Ik had uitgerekend dat we gemiddeld 65 di's per dag nodig hebben, dat gaat de eerste dagen niet lukken en met het paasweekend erbij mogen ze denk die wolkenrij houden (dat gaat hem echt niet worden hier :music: xD )
     
    Borkie vindt dit leuk.
  13. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ik doe normaal matig dootjes sturen met event8)
    Dus wordt weer fanatiek sturen komende dagen:p
     
  14. rikmark

    rikmark Forum freak

    Zal morgen een nestje jou kant opgooien buuf :p

    Ik ga kijken hoever ik kom en of de drops een beetje uit de grond komen, zoniet stop ik ermee.
    We gaan donderdagmiddag vertrekken en RL gaat toch echt voor.

    Iedereen heel veel succes, en alvast fijne paasdagen. ;)
     
  15. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    vraagje voor Ron...jullie als mod zijnde hebben dit al getest... dan kan jij ons denk ik ook wel zeggen of dit event ook zonder de veredeling te halen is ....:music:
     
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
  16. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Ik geloof dat ik er even rustig voor moet gaan zitten om het uit te puzzelen en te beslissen of ik mee doe, ik moet namelijk vrijdag t/m maandag werken.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Een event testen is heel iets anders als een event spelen. Op basis van testen worden fouten uit het event gehaald en afwijkingen van de GD-faq geconstateerd. En op basis van onze ervaring pleiten we soms voor aanpassingen omdat het volgens ons niet te doen is. Ons zijn in dit geval BA's uit diverse landen.

    Net als het vorige event lijkt dit event mij goed te spelen.
    (Ik schreef elders al dat ik daar zonder veel bijzondere extra's -alleen de eerste dag op hele akkers wat langer doorgegaan met sm vanwege mijn drukke weekend- zondagavond klaar mee was, zowat twee dagen voor het einde).

    Bij veel events is een belangrijk aspect simpelweg hoeveel tijd je eraan kan besteden. Persoonlijk heb ik graag wat langere gewassen, 6 of 8 uur, dat past het beste bij hoe mijn tijd is verdeeld. Waarbij ik altijd water en zolang mogelijk ook mest gebruik hoor, mits ik kan oogsten op de gewenste tijd. Ik weet dat een grote groep spelers op ons forum liever drie of vier uurs gewassen zien, dat meld ik ook regelmatig maar proefondervindelijk weet GD dat iets langere gewassen meer spelers bindt en tot de eindstreep brengt. (Ja alles wordt gemeten en geëvalueerd hoor, niet per land maar wereldwijd).

    Maar ik heb toch wat extra uitzoekwerk gedaan.

    Voor degenen die de cijfers niet willen checken, lees verder onder de tabel.
    Die is er vooral om transparant te zijn over mijn berekening, waarbij ik ben uitgegaan dat iedereen in elk geval telkens water gebruikt. Met mest is het wat sneller.

    Deze tabel is zonder enige veredeling.


    o_OgstnrAantal grote akkersrestanttijd met wateropbrengstgebruik voor Paasnest (*65)zaaigoedNieuw restantaantal sectiesingeleverd
    0......1510
    1694:3230063910
    26334:3230066310
    36574:3230162221
    412104:32600127021
    512584:32601125332
    618354:32901186043
    724364:321201249144
    824674:321202245756
    930274:321502304768
    1036114:3218023661610
    1136254:3218023675612
    1236394:3218023689614
    1336534:3218033638617
    143624:3218023652619
    1536164:3218023666621
    1636304:3218023680623
    1736444:3218023694625
    1836584:3218033643628
    193674:3218023657630
    2036214:3218023671632
    2136354:3218023685634
    2236494:3218023699636
    2336634:3218033648639
    2436124:3218023662641
    2536264:3218023676643
    2636404:3218023690645
    2736544:3218033639648
    283634:3218023653650
    2936174:3218023667652
    3036314:3218023681654
    3136454:3218023695656
    .

    Bij de 26e oogst heb je de wolkenrij binnen.
    Dat betekent dat je in 7 dagen tijd 26 maal moet oogsten, oftewel 5 dagen 4 oogsten en 2 dagen 3 oogsten.
    Als je mest gebruikt (zet 9 kippenhokken op dan kun je de 36 velden elke keer zelf bemesten) is de groeitijd 4:18 dan zou 4 oogsten op een dag wel te doen zijn (je hoeft niet steeds de hele farm te doen, alleen je kippenhokken en het eventveld).
    Te doen, maar dan is het wel aanpoten, maakt het event moeilijk.

    Met veredelen vanaf oogst 10
    Ik heb ook nog gekeken wat er gebeurt als je na de 10e oogst gaat veredelen met 130 gewassen (en de tijd verkort met sm of TG).
    In het zwartste scenario, namelijk dat je eerst niks krijgt of een EP-buff danwel de mest terug, en de veredelingen voor verkorten van de tijd in de slechtste volgorde, heb je pas na oogst 19 substantiële verkorting van de tijd. Dat is op dag 5 als je 4 oogsten per dag haalt. In dat geval haal je in oogst 36 de wolkenrij, en dat is als je die dagen 8 keer kan oogsten in de loop van dag 7.

    In de meer waarschijnljke scenario's heb je de gewenste veredelingen in de loop van dag 4 of halverwege dag 5 en kun je aan het einde van dag 5 of begin dag 6 de wolkenrij binnenhalen en daarna verder gaan voor de losse prijzen bij inleveren.

    Met andere woorden, op voorwaarde dat je gebruik kunt maken van de kortere groeitijd loont het zeker wel de moeite.
    Daarbij moet je ook nog bedenken dat je niet perse voor alle veredelingen hoeft te gaan.
    Met alleen Waterliefde verkort je de groeitijd al tot 3:10 uur en kun je wellicht al een keer extra oogsten.

    Dit is geen aanwijzing hoe je het beste kunt spelen, dat is echt aan ieder zelf.
    Er zijn vele capabele spelers die jullie goed van advies voorzien, en die mogelijk ook nog alles kunnen afdingen op mijn berekeningen hierboven.
    Bijvoorbeeld, als het aantal drops te laag is om op de boven aangegeven oogsten Paasnesten te maken, kun je al eerder beginnen met veredelen (en dat ga ik in elk geval dan wel doen) want hoe meer oogsten je hebt, hoe meer drops.
    Veel hangt gewoon af van hoe het event verloopt.
     
    boermars, Borkie, herma1234 en 12 anderen vinden dit leuk.
  18. Anrah

    Anrah Gevorderde

    Dit hele topic al 3 x gelezen, het blijft abracadabra vooralsnog, welnu, ik zie wel hoe het gaat, wel een vraag: ( bijna) iedereen heeft het over hele velden, waarom geen kwartveldjes?
     
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
  19. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Omdat wac niet werkt op het eventveld, dus dan hebben kwartveldjes weinig zin. Hooguit om eens uit te proberen of je er meer drops van krijgt maar dat waag ik te betwijfelen.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ron, bedankt voor je uitgebreide uitleg.

    De eerste tabel had ik voor mezelf ook uitgeschreven. Ik had een afrondingsfout gemaakt, waardoor ik op 25x oogsten uit kwam, maar je kunt natuurlijk nooit naar beneden afronden.

    De vraag is alleen of het zwartste scenario inhoud dat je na 9x zoveel mogelijk gewassen veredelen je gegarandeerd 1 van de laatste 2 veredelingen hebt. Ik heb er met verschillende gewassen veel vaker dan 9x over gedaan om de gewenste veredeling te krijgen. Ik zie de veredelingen dus meer als geluk hebben op het moment dat het gewoon met de drops niet lukt. Wanneer het net als met de gewone veredeling mogelijk is dat je na gemiddeld 30x de gewenste veredeling hebt, is dat met dit event niet mogelijk, en dus echt geluk hebben wanneer het door de veredeling wel lukt.

    Uitgaande van het "negatieve" scenario van Ron van 9x, is het dus belangrijk om het veredelen met supermest of TG af te kopen zodat je na 4 uur (wanneer de volgende oogst klaar is) weer kunt veredelen. En om de wolkenrij dan nog te kunnen halen, moet je dan dus 8x kunnen oogsten in de laatste 24 uur.

    Het is dus belangrijk om zo snel mogelijk te beslissen hoe je uitkomt met de drops. Daarom heb ik geprobeerd uit te rekenen per hoeveel akkers je een drop moet krijgen om het event zonder veredelen te halen. Dus in totaal 26 oogsten. De eerste oogsten heb je veel minder akkers, dus om een goed beeld te krijgen, moet dat per akker teruggerekend.
    We moeten 2925 gewas 2925/4= 732 akkers oogsten. Doordat de laatste oogst 36 velden is, kom ik op 750 akkers oogsten.
    We zijn 450 drops nodig. Zonder burencadeaus zijn we dan 450/750= 0,6 drops per akker nodig.
    Dat is na de eerste oogst 3 of 4 en na de eerste 3 oogsten 11.
    Wanneer je per 2 akkers een drop krijgt, ben je 10 burencadeaus per dag nodig. (750/2=375 drops en 75 burencadeaus/8 dagen is 10)
    Wanneer je het aantal akkers niet kunt uitbreiden vanwege het aantal drops, is het dus belangrijk in de rubriek vrienden zoeken op zoek te gaan naar buren die actief zijn met het paasevent zodat je met 5 tot 7 buren mandjes kunt uitwisselen.

    Nog 1 vraag: Hoe zit de berekening in elkaar van de waterliefde?
    Ik dacht dat het water dan 30% effectiever zou zijn, dus dat de originele tijd dan halveert met gebruik van water.
    Normaal telt dat bij een waterliefde wel zo, maar dat gaat dan maar om 7%. (degene die ik heb).
    Wanneer je 30% van de 20% extra voordeel hebt, is het voordeel maar 6%. Dus ik begrijp niet hoe je aan een tijd van 3:10 kunt komen.
     
    Laatste bewerkt: 28 Maart 2018
    boermars en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.