Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Supermest om de tijd van de veredeling te halveren? Dat is een gouden tip, die was ik helemaal vergeten!
    En je kunt inderdaad nogmaals halveren etc. Wow.
    Dank je wel!
     
    Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dank je voor de aanvullende info ..:)
    maar hoe moeten wij dat dan gaan doen :eek: de grootste kas kost 130 gewas ...
    en dan nog de molen laten draaien en het veld op zijn grootste Fase brengen o_O

    Nog een vraagje ..Moet je dan nu al je slotjes leegmaken ..die je nu vol hebt staan ..dit in verband met die 24 uur wachttijd..
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ok... wist dat ik later thuis zou zijn vandaag, dus had voor de zekerheid gisteravond maar alle velden volgezet met bomen...:wuerg:xD
    Ach ja, goed voor de voorraad:p

    Inmiddels alles doorgelezen en als ik het nu goed begrijp, dan de buurtjes zsm een basisnest sturen, eventgewas zaaien en oogsten en de molen aan zetten om paasnestjes te maken. Die inleveren, zodat je zsm het eventveld kunt uitbreiden.
    En wat de veredelingen betreft, heb ik dezelfde vraag als Hofje... moet je daarvoor die slotjes leegmaken in het Woonhuis?
     
    rikmark en boermars vinden dit leuk.
  4. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Je krijgt drie extra sloten. Dus als je alleen de drie veredelingen vroegrijp wilt gebruiken dan hoef je niets vrij te maken.
    Ga je ook voor mest-liefde en/of water-liefde dan heb je twee sloten meer nodig, uit je vaste 4 (of max 6) sloten.
    Die moet je dan inderdaad nu al vrijmaken voor 2500 BD per stuk, dan zijn ze na 24 uur beschikbaar.

    Over hoe je dat moet doen ga ik niet, dat is de eigen speltaktiek van iedere speler.
     
    Reggaefeeks, HofvanDromen en Borkie vinden dit leuk.
  5. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    even een simpel rekensommetje.
    We hebben morgen 6 grote akkers bij start.
    Om ongeveer 18.00 uur hebben we dan 6x4 is 24 gewas + 9 die over zijn is 33 gewas.
    Om ongeveer 22.00-22.30 uur hebben we dan weer 24 gewas erbij, dus 57 gewas.
    Je hebt er 65 nodig voor extra veld, dus dat gaan pas donderdagochtend lukken.
    Veredelen kom je dan nog helemaal niet aan toe, dus waarom nu al slotjes leegmaken? Ik ga eerst afwachten hoe de drops vallen en zie dan wel of er veredeld moet worden.
     
  6. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Mij lijkt het een hartstikke leuk event! Ik ben ook helemaal blij met dat eventveld, ik was net zo lekker op streek met een aantal quests en ik had er eigenlijk helemaal geen zin in om die weer on hold te zetten xD

    En dat ik morgenochtend gewoon meteen kan gaan oogsten in plaats van wachten op de anjerwekker van 14.00 bevalt me ook wel prima.
     
    katbla, Reggaefeeks, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ik ga toch echt eerst voor uitbreiding van het veld. Voor de eerste uitbreiding moet ik 3x oogsten.
    Ik heb per oogst opgeschreven hoeveel oogst ik heb en hoeveel zaaigoed ik nodig ben.
    Na de 4e oogst heb ik wel 30 en geen 70 gewassen over die ik kan gebruiken voor een veredeling. Misschien dat ik dan een kleine broeikas ga proberen. Maar Ron geeft net aan dat de kans op een veredeling dan wel erg klein is.

    130 planten heb ik voor het eerst op voorraad op zaterdagmorgen wanneer alles volgens planning verloopt. Zaterdagavond is dan de kas weer leeg. Dus voor vrijdagavond heeft het voor mij geen enkel nut om een slot vrij te maken.
    Zaterdag heb ik dus maximaal 1 veredeling. Wanneer ik zaterdagavond de kas weer vol stop, kan ik zondag aan het eind van de middag de kas weer leeg hebben en een 2e veredeling hebben. Natuurlijk kan ik ook geluk hebben dat ik de kas vol stop met 130 gewas en wel gelijk een veredeling heb. Maar zolang ik geen 2 veredelingen heb, ga ik geen slot vrijmaken.

    Ik vind het nog steeds lastig om te beslissen of ik het risico neem de gewassen niet bij elkaar te krijgen omdat ik geen goede versneller uit de veredelingen krijg.
     
    Daxter1966, Boeretrien1 en Borkie vinden dit leuk.
  8. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Misschien vraag ik naar de bekende weg (schiet me dan maar af xD ) maar werken susi's en supermest nou wel of niet op die eventgewassen? Vanmiddag heb ik op mijn foon de faq even bekeken en daar stond alleen 'mest', maar er stond ook 'geen buffs' dus nu ben ik helemaal in verwarring haha, want supermest en susi's zijn naar de letter geen mest maar zeker ook geen buffs :wuerg:
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  9. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Ah mooi ...dan laat Hofje de slotjes die zij heb ..zoals ze zijn ..
    Nee ik zeg/schrijf het weer verkeerd ...Ik bedoelde eigenlijk ..hoe had BP gedacht hoe wij dat allemaal in die korte tijd moeten gaan doen ..
    Eer dat Hofje eventueel zover zou zijn ist event al voorbij ...xD Dan Ga ik hier gewoon voor de leuk en een paar prijsjes ..

    Kakelot ...er werkt helemaal niks op die eventveld :)
     
    Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  10. klakje

    klakje Oudgediende

    Ik ga niet veredelen, het hoeft voor mij niet sneller. Anders kan ik bijna de hele dag farmerama spelen. Genoeg is genoeg.
     
    Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  11. Borkie

    Borkie Levende forumlegende

    Ik ga je voorbeeld volgen, maar ik heb het Paasweekend 4 avonddiensten achter elkaar dus zou zaterdagmorgen wel direct een veredeling moeten scoren om er baat bij te hebben denk ik...:oops: Denk dat ik die veredeling wel nodig heb om de ochtenden in het Paasweekend zo goed mogelijk te kunnen benutten en vaker te kunnen oogsten. En hopelijk dan dinsdag volop farmen.:music:
     
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    60 sm en je hebt in 22,5 minuten een veredeling dus.......
    OK dat is te doen
    Zie ook de tip:music:
     
    Boeretrien1, hendrika73 en Borkie vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Dat zeg jij nou, maar in de faq staat dit:

    Dus mest en water werken in ieder geval wel. Is het alleen nog de vraag of SM en Susi's vallen onder de afdeling 'mest'.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  14. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hopelijk krijgen we van die 6 velden dan 1 di :wuerg: xD
    ( we kunnen natuurlijk ook nog aanvullen met halve velden en kwartakkers)



    Nee ''kans op'' een veredeling, je krijgt wel zeker altijd een troostprijs als je geen veredeling krijgt (had liever dan ook wat gewas terug gehad) :pxD
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  15. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dit staat ook in de FAQ :)
    Eventgewas

    EventgewasGroeitijdEP 1x1 veldjeKan op de volgende akkersExtra bijzonderheid
    Wonder-eiplant
    [​IMG]
    5:40:0040 EPEventveldAlleen water en normale mest kan gebruikt worden op dit gewas.
    Overige zaken als (susi's) supermest of ambachtsproducten hebben geen effect.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ahhhh, dank je wel!

    Ik zat op mijn werk in de pauze even gauw te kijken op de telefoon en toen heb ik daar overheen gelezen. Maar een stomme vraag was het dus niet xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Nee, die heten immers 'Supermest' en 'Suzi's mest' en zijn dus een ander goedje als mest.
     
    Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Jij ook bedankt.

    Ik ben er wel blij mee, dan kan ik die 150 SM en Susi's voor het vermeerderen nu lekker in mijn zak houden :D
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Stomme vragen bestaan niet hoor :) ... Niet vragen dat is pas stom ...Als ik dat zo mag zeggen :wuerg:
     
    LucieSchreurs, Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  20. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Helemaal mee eens!

    Hoewel de steekproef ook dan te klein is om te extra-poleren zal ik zo nog even op een test-account met alleen de kleine broeikas proberen hoe langzaam of snel het gaat.
    Bij de eerder soor mij genoemde testen met de grote broeikas had ik bijna (95%) elke broeikas een veredelng binnen. Voor 9 veredelingen 10 grote broeikassen gevuld.
    Let op dat bleef bij twee keer testen dus is verre van een garantie.

    Maar ik zal eens proberen hoe dat met alleen kleine broeikassen uitpakt.

    EDIT
    Na 30 keer kleine broeikas heb ik 5 van de zes mogelijkheden uit groepen 1 en 2 en geen enkele uit groep 3. Is al een gemiddelde van 6 kassen ofwel 6*30 = 180 per veredeling.
    En we weten uit praktijk dat de kans op een veredeling wat afneemt naarmate je meer veredelingen binnen hebt.
    Dus hoewel deze proef statistisch geen waarde heeft overtuigt dit mij wel dat inzetten op de grote broeikas echt een beter resultaat geeft.
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2018
    LucieSchreurs, vinc051, Borkie en 3 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.