Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. madegroot

    madegroot Actieve auteur

    zouden de howie,s wel werken op het event veld. zo ja heb je toch kans op extra drops
     
    Borkie vindt dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Kan gebeuren
    Ging alleen even twijfelen aan mezelf of ik nou foutje had...
    Weer opgelost
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    Denk dat veredelen wel nodig is, kun je vaker oogsten voor de drops.
    Waarom zou het anders een moeilijk event zijn?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  4. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Op het eventveld kan alleen eventgewas. Geen howies of andere items die niet bij het event horen
     
    Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  5. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Dus als je de bekers niet in de boom hebt, kan je op geen enkele manier er voor zorgen dat er extra DI uit de grond komen?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja wel veredelen zodat je vaker kan oogsten
     
    Borkie vindt dit leuk.
  7. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Dan gaan we dat maar een keer proberen. We leren elke keer weer wat nieuws.
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  8. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Uit de faq:

    Behalve mest, water en de veredelingen werkt niets op de gewassen op het eventveld, geen buffs uit rad, ambachten of Bonenstaak dus!


    En dus ook de runes uit de boom niet.
    Het event is voor iedereen gelijk.
    Alleen een Happy Gewassendag (dubbele EP bij oogsten) werkt wel, mocht die tijdens een event op het eventveld worden afgegeven. Want die is ook voor iedereen gelijk.
     
  9. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    we gaan ons best weer doen om de wolk te halen
     
    rikmark, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Dat betekent dat je ook in de gelegenheid moet zijn om steeds binnen de twee uur te oogsten, anders heb je niets aan je veredelingen.
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De mest is dus maar 5% versnellen. Dat wordt iedere keer even goed nadenken of dat kwartier wel helpt.
    Morgen hoef ik echt niet te proberen om 2 oogsten te doen. Ruim half elf voordat de 2e ronde klaar kan zijn.

    De planning dus uitgeschreven. Op zaterdag en 2e paasdag geloof ik niet dat ik 4x kan oogsten. Donderdag en zondag wordt lastig, maar wel nodig om het event uit te kunnen spelen. Nog geen idee of ik ga gokken op een goede versnelling bij het veredelen. De drops maar afwachten.
    En het geluk hebben dat je die 5 veredelingen als eerste krijgt. Je bent daar ook de nodige extra gewassen voor nodig.
    Dat vind ik altijd het nadeel van veredelen. Het kost heel veel met de vraag hoeveel het oplevert. Als je geluk hebt, levert het best wel voordeel op. Heb je pech vergooi je daardoor het event.
     
    Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  12. boermars

    boermars Forum-hertog

    Dus het is zonder veredeling te doen?

    Ik heb nl geen zin in veredeling, ondanks een mooie uitleg (dacht van coco, hofje of kakelot), maar snap er geen snars van .

    Ga wel kijken hoever ik kom.
    Succes allemaal!
     
    riekje111, Borkie en HofvanDromen vinden dit leuk.
  13. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het is vooral de eerste dagen belangrijk dat je burencadeaus uitwisselt zodat je het veld zo gauw mogelijk groter kunt maken.
    En zo gauw je duidelijk meer gewassen hebt dan drops, kun je net zo goed de veredeling wel uitproberen. Het kost je verder niets en je doet er wel ervaring met het veredelen mee op.
    Ik heb echt geen idee of het event zonder veredelen te doen is. Het aantal gewassen kan zonder veredelen.
     
    boermars, Daxter1966 en Borkie vinden dit leuk.
  14. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nou ik heb geen uitleg gegeven van veredeling ...weet alleen dat ervan dat ik er nooit geluk mee heb xD:cry:

    Euhm allemaal leuk dat het dan uiteindelijk net aan 2 uur duurt die gewas ...maar het kost ook veel gewas he ..
    vergeten jullie dat dan niet ...

    Ik doe mee omdat het kan en voor erbij ...heb helemaal geen zin om mij er druk over te gaan maken en te stressen ...
    Het is tenslotte ook nog Pasen ..en dat wil en gaat Hofje zo veel mogelijk met haar gezin enz.. .. doorbrengen ..

    Succes allemaal ...:)
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2018
    -matthias1952- en Borkie vinden dit leuk.
  15. hoppetje

    hoppetje Regelmatige auteur

    Even een vraagje over het veredelen... dit werkt toch alleen op het gewas wat je hebt ingezet?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja klopt eerst veredelen
    dan de veredeling activeren
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ja, dus in dit geval gaat het echt om het eventgewas.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  18. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Heb jij dan een verhouding met mijn man? Dat is namelijk de liefste ter wereld.....
     
    GI-Frank, LucieSchreurs, Borkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Aangaande de teelttijden, is voor elke fase van veredelen van Wonder-eiplant gelijk dus 4 uur.

    Daarmee lijkt het goedkoper om drie keer kleine broeikas te doen als één keer grote broeikas.
    Echter, de kans op een veredeling neemt aanmerkelijk toe als je in fase twee en nóg meer toe als je in fase drie bent.
    Op twee test-accounts (wel een heel kleine steekproef dus) kreeg ik zelden een veredeling in fase één, vaak alsnog in fase twee, en vrijwel altijd in fase drie.
    Uiteraard werd een niet-behaalde veredeling vergoed door één van de troostprijzen.

    Wat is wijsheid? Bij gebrek aan statistische informatie ga ík in elk geval steeds voor een volle broeikas met drie fasen (de grootste dus).

    Nog een aardig weetje: afkopen van de vier uur teelt-tijd kost 4 TG, aflopend naar 1 TG naargelang de resterende tijd. Geldt in alledrie de fasen.
    Halveren van de teelttijd:
    In fase 1 telkens 3 supermest per halvering;
    in fase 2 telkens 4 supermest per halvering;
    in fase 3 telkens 5 supermest per halvering.
    Als de resterende tijd minder als 5 minuten bedraagt kun je niet meer halveren.
     
    Boeretrien1, Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  20. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Als we dat willen gaan doen hebben we een aantal dagen extra nodig xD , nu is het al krap om de gewassen bij elkaar te krijgen voor de wolkenrij.
     
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.