Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik bedoelde ook niet dat er helemaal geen geld verdient gaat worden door BP, maar dat het dit keer niet zo is dat het event alleen te spelen is door er veel SM, WAC en dat soort zaken tegenaan te gooien, omdat deze dit keer niet werken. Vaak geven mensen aan dat ze een event niet kunnen spelen zonder SM pakketten of andere hulpmiddelen te kopen voor echt geld.
    Het sieritem en de paaskist zijn voor TG te krijgen. Dus echt geld is dit event alleen uit te geven aan de mandjes en ik heb nog nooit een event meegemaakt dat alleen te spelen is als je manden koopt.
    Ik bedoelde dus te zeggen dat dit event echt te spelen zou moeten zijn zonder echt geld erin te stoppen, maar dat het waarschijnlijk wel een tijdrovend event wordt.
     
    riekje111, Daxter1966, Borkie en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Zo bedoelde ik het niet ...:)
    Ik bedoelde , dat ze iedereen nu een soort van aan die veredeling gaan krijgen ...
    Wat naar mijn idee .......en nu zal de vriendschap met Varun wel helemaal voorbij zijn en ook nog mijn schamele kans om toch ooit modje te worden :oops::p Dan wou Hofje wel een Roze - Modje zijn :oops:
    Maar goed ..naar Hofjes idee ...zullen dan in de toekomst nog meer DI gevraagd gaan worden ...omdat je dan wel een soort van verplicht wordt te gaan veredelen en dus de verkopen van SM zeker omhoog zullen gaan ...Maar dat zal wel misschien negatief zijn ..:wuerg:
    maak je geen zorgen om BP ..die verdienen zat weer aan een event als dit ...xD
    maar dat mag Hofje misschien ook wel weer niet zeggen ...........
     
    Borkie, hwjstolwijk en -matthias1952- vinden dit leuk.
  3. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Ik maak me ook absoluut geen zorgen om BP, denk dat wat daar in een dag binnenkomt meer is dan hier in een jaar xD
    Was meer bedoeld om je te waarschuwen dat je voor dit event geen SM moest gaan kopen, bang dat je eroverheen had gelezen dat het dit keer niet werkte. Dus had je inderdaad even verkeerd begrepen. Maar met een beetje uitleg van beide kanten kunnen we het zonder ruzie oplossen ;)
     
    Borkie, -matthias1952- en HofvanDromen vinden dit leuk.
  4. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Ik heb een vraagje. DI is afhankelijk van je upgrade van een beker en deze wel of niet in de boom hebben zitten. Geldt dit ook voor het speciale veld voor het event? Want in dat geval is het raadzaam voor me om de beker voor gewassen met upgrade te verplaatsen naar dit veld.

    Verder zie ik het wel hoever ik kom want als er geen speciale spullen nodig zijn dan kan iedereen het halen en snap ik niet zo goed hoezo dit event moeilijk zou zijn...
     
    Borkie vindt dit leuk.
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Gekkie :inlove: ik ga daar toch met jouw geen ruzie overmaken :wuerg:xD
     
  6. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    ALs ze in de boom zitten moet je ze daar laten zitten
    En ja dan geldt het voor de hele farm dus ook voor het event veld
    Is maar de vraag of de beker uberhaupt op dat veld geplaatst zou kunnen worden
     
    Borkie, hwjstolwijk en -Farmer47- vinden dit leuk.
  7. -Farmer47-

    -Farmer47- Regelmatige auteur

    Het probleem is dat ze nog niet in de boom zitten. Dus vandaar de vraag die ik heb erover. Als ze in de boom zouden zitten dan haalde ik ze er natuurlijk niet uit (weet ook niet eens of het kan)
     
    Borkie vindt dit leuk.
  8. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Ik ben ook weer van de partij. Veredelen brengt bij mij altijd datgene wat ik net niet wilde hebben, net zo als de vrachttreinxDxD. Ik heb geluk in de liefde (de liefste man ter wereld getroffen), dan ook nog geluk in het spel is misschien een beetje teveel gevraagd. Maar ik houd goede moed en hoop de wolkenrij binnen te harken door hard werken. Met zeer vervroegd pensioen gaan heeft zo zijn voordelen 8)
     
  9. henny

    henny Actieve auteur

    Wat heerlijk he? Een eventveld! Super, daar ben ik echt blij mee! :D
     
    Borkie en bepsels vinden dit leuk.
  10. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    xDxD8), tsju..volgende event dan maar:p
     
    Borkie en janniekwak vinden dit leuk.
  11. japie08

    japie08 Gelegenheidsauteur

    jij negatief?? nee toch
     
    Borkie vindt dit leuk.
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja dan moet ik het wel weer erg lang gaan onthouden
    Ben al oude boerin hoor:music:

    De tip is aangepast......
    @-Farmer47- gewoon direct proberen of je je bekers erop kan zetten
     
    Laatste bewerkt: 27 Maart 2018
    Borkie en Reggaefeeks vinden dit leuk.
  13. boerinpetra41

    boerinpetra41 Actieve auteur

    lijkt mij ingewikkeld maar als ik begin zal het wel weer meevallen. is wel leuk dat we de gewone gewassen ook kunnen blijven zetten.iedereen alvast vrolijk pasen
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat klopt. Ik bedoelde dat er geen drops komen van de gewone velden, dus dat je daar helemaal vrij bent in wat je doet. Hoeveel je wel of niet oogst. Wanneer je alles een beetje teveel vind worden, is het mogelijk om het spel verder links te laten liggen en alleen voor het event te gaan. Ik denk dat de drops vrij moeilijk gaan komen, want anders heeft de veredeling geen nut. De tijdsbesparing maakt niet goed wat je aan gewas kwijt bent. De veredeling is om vaker te kunnen oogsten zodat je meer drops krijgt.
    Dat wordt dus op 1 veld intensief spelen. Dat ga ik op mijn 2e boerderij denk ik ook redden. Een WAC helpt ook niet, dus je kunt met allemaal grote velden werken.
    Ik ben wel benieuwd of er echt helemaal niets werkt, dus ook de huisdieren niet. Dan kun je namelijk eerst het eventveld doen, en daarna de rest van het spel. Gewoon rustig met de hand.
     
  15. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Uit de faq :) :

    • Behalve mest, water en de veredelingen werkt niets op de gewassen op het eventveld, geen buffs uit rad, ambachten of Bonenstaak dus!
    .
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ja die had ik al meegekregen maar de mestrune in de boom....
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Is er hier al iemand aan het rekenen geweest?
    Ik kom op 25x zaaien en oogsten, geen veredeling meegerekend.
    Gelukkig hebben we een dag langer dan anders. Van woensdag tot woensdag.
    We kunnen in de nacht geen ander gewas zaaien voor de drops. Dus ook dan staat er eventgewas op.
    Gemiddeld moet er 3,5x per 24 uur worden geoogst.
    Met water en mest (ook 10%) blijft de tijd net iets langer dan 4 uur per oogst. Dat gaat me geen 4x lukken overdag, dus dat wordt 4x per etmaal.
    Wanneer de drops goed komen geen reden om aan de veredeling te gaan volgens mij. En wanneer er wel veredeld wordt, moet er ook extra geoogst.
    De eerste 2 dagen gaat het natuurlijk vooral om de burencadeaus om zo snel mogelijk het veld groter te maken. Ik stuur morgen de eerste 7 buren een mandje die mij een mandje sturen. Wanneer daarna de drops achterlopen bij de gewassen, kun je net zo goed wel veredelen. Het levert een extra kans op een dropitem op en de mogelijkheid om de groeitijd te halveren.
     
    rikmark, Borkie, Reggaefeeks en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  18. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Ben halve wege met lezen, op dinsdag nooit heel veel tijd door het heen en weer brengen van de kids. Wat ik tot nu toe heb gelezen ziet er leuk uit. Spelen op een tijdelijk veld, planten veredelen en kleine prijzen te winnen.
    De rest moet ik nog lezen, maar het is fijn dat we niet de hele farm weer om hoeven te bouwen :). En eh ik kan mijn WAC's een keer sparen, want ondanks dat ik een super mooie staak heb, gaan ze er sneller uit dan inkomen tegenwoordig o_O
     
    Borkie en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Je hebt geliijk, was copy-paste foutje, hersteld.
     
    Borkie en miekje9 vinden dit leuk.
  20. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Zo, dat wordt spannend. Helemaal met niets beginnen, niets van te voren kunnen zetten voor DI's. Dat wordt mouwen opstropen en gaan met die banaan.....dat ei :p
     
    -matthias1952- en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.