Praatgroep Paasfestival

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 27 Maart 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Hier ook nog maar op 12 / 40 - pffff - we zullen zien.
     
    Borkie, -matthias1952- en schaapje52 vinden dit leuk.
  2. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Voegt het nog wat toe om kleinere velden te leggen dit event? Heb eindelijk alle velden vrij.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  3. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Volgens mij niet je krijgt net zoveel opbrengst uit kwartakkers als grote. Men zegt dat de droprate hoger zou zijn met kwartakkertjes maar dat durf ik te betwijfelen. En het scheelt heel wat water en mest als je grote akkers gebruikt.

    Probeer het anders eens uit 1 keer kwart en 1 keer groot en kijk naar je aantal drops. ;)
     
    Borkie en kakelot69 vinden dit leuk.
  4. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Hier nu 13/40 en ik ga gewoon rustig door. Vanmorgen voor het eerst dat ik genoeg gewassen had om alle drops weg te spelen. Nu afwachten of vanaf nu de gewassen gaan voorlopen.
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik zit nu op 18/40 en de drops beginnen voor te lopen op het gewas :wuerg:
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  6. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Zal wel niet, de drops gaan voorlopen, anders heeft dat veredelen totaal geen zin lijkt me. ;)

    Bij mij lopen de drops voor op het gewas xD
     
    Laatste bewerkt: 31 Maart 2018
    Borkie vindt dit leuk.
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Alle velden zijn nu openen. xD Nu 8/40. Het heeft even wat tijd gekost en geduld, maar dan heb je ook wat. :)
     
    Borkie, Reggaefeeks en kakelot69 vinden dit leuk.
  8. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier loopt het gewas toch echt voor op de di's, nu 178 gewas en 5 di's :oops:xD
    (Denk dat we met zijn allen maar 19 accounts moeten aanmaken zodat we iedereen 20 di's kunnen sturen elke dag :pxD )
     
    Laatste bewerkt: 31 Maart 2018
    Borkie, farmermikkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Met 15-20 drops gemiddeld van alle velden, en 144 gewas opbrengst, zal het gewas harder groeien dan de drops.
    En met dat extra gewas kan je dus gaan veredelen, omdat je het anders toch overhoudt aan het eind.

    Tenzij je veel kadootjes krijgt, en wellicht dat sieritem hebt voor extra drops (uit die kistjes van 4 tg of voor 110 tg gekocht).
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  10. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    2de keer potten legen gaf 21.600 EP
    Ik kon net weer 3 paasnesten maken en de stand is nu 24/40
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  11. Jorieke123

    Jorieke123 Junior expert

    Hier inmiddels ook alles open en net zover als jij.
     
    Borkie, schaapje52 en farmermikkie vinden dit leuk.
  12. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    ben nu op 10/40 en heb 10% verkorting op het gewas met water.
     
    Borkie, BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  13. -elvira101-

    -elvira101- Forum-expert

    hier nu 12/40 we zien wel hoe ver we komen
     
    Borkie en farmermikkie vinden dit leuk.
  14. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier nu op 14/40 en net 12 gb gekregen......:music:.....had niet gezien dat ik rechtsonder ook nog een veldje kon leggen...o_O
     
    Borkie, kakelot69 en farmermikkie vinden dit leuk.
  15. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Vanmorgen een veredeling gestart met 130 gewas, met supermest ingekort tot een half uur, vergeet ik die te openen voor de 2e ronde. Net voor het oogsten wel aan gedacht, gelijk de beste veredeling te pakken. 20% op de gewassen. Ik enthousiast zaaien, vergeet ik de veredeling te activeren. De vorige had ik ook nog niet veredeld, meer ep. Nu allebei wel geactiveerd. Ik zit nu op 14/40.
    Gisteren heb ik 5x kunnen oogsten, ik denk dat 4x vandaag gaat lukken door de veredeling. Anders werd het net te laat.
     
    Borkie, Reggaefeeks en farmermikkie vinden dit leuk.
  16. sanne22011

    sanne22011 Regelmatige auteur

    Met de veredeling heb ik , verhoogd de effectiviteit met mest 10%.
    Ik heb even 1 kwartveldje opnieuw gezaaid, maar geeft geen verschil met de anderen.
    Ik heb hem wel geactiveerd. Heb f5 ook al geprobeerd.
    Hoe kan dit?
     
    Borkie vindt dit leuk.
  17. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Je loopt op me voor buuf hier pas 7 \408)
     
    Borkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hehe, ik ben op de helft, nog negen keer oogsten en dan ben ik klaar. De drops lopen verder uit op de gewassen dus hier wordt voorlopig niks veredeld xD . De prijsjes blijven om te huilen: hoofdzakelijk BD en heel af en toe 3 sterretjes of 3 farmmuntjes. Maar ik heb begrepen dat we na de rij behaald te hebben gewoon door kunnen spelen dus alle hoop is nog niet verloren.

    Heb je het veldje ook gemest? Dat zou net iets voor mij zijn, om dat dan te vergeten xD
     
    Borkie vindt dit leuk.
  19. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Met de mestrune uit de boom geeft mest 10% tijdsverkorting, met deze veredeling krijg je dus 11% tijdsverkorting. Heb je de rune niet heb je met mest 5% en daar dan de veredeling bij is 5,5% tijdsverkorting...deze veredeling is dus minimaal.

    Ik kreeg de veredeling 30% kans geen mest te gebruiken, nu niet voldoende voorraad om een nieuwe te starten.
     
    Borkie vindt dit leuk.
  20. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    sorry dit is niet waar
    mest rune geeft 10%
    mest 5%

    rekenfactor 0,9 x 0,95 = 0,855 dat is dus bijna 15% net niet helemaal dat zou 0,85 als factor zijn
    die factor vermenigvuldig je met de tijd van het gewas
     
    Laatste bewerkt: 31 Maart 2018
    Borkie vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.