Praatgroep - Paasevent 2016

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 22 Maart 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. =beukje2=

=beukje2= Forumbeginner

Wat kan ik nu het beste planten voor de nacht. Het event gewas wat 5 uur duurt en 55 EP geeft of mijn langste gewas van Papaver ( mijn langste gewas) wat 10.33 uur duurt en 66 EP geeft.

Daxter1966 vindt dit leuk.
  2. annigjen

annigjen Keizer van het forum

Dank je wel. Voor vannacht gaan er rozen op. o_Ok kan ik morgen de mammoet bomen oogsten. Moet toch ook iets uit komen. Dan moet het wel lukken. Ik moet wel eerlijk bekennen dat ik teveel rechts en links heb gebruikt. Maar is een leuke uitdaging. Ik heb het ooit een keer eerder gedaan. Dat was toen volgens mij met het Russische event waar we die kippen voor nodig hadden. Ik heb me toen kippen gekocht. Dat was toen van BD, nu tg. Das het verschil. Maar ik vind het de moeite waard. Is een mooie wolkenrij

daisy17858, sky57, eevee60 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Krijg je met het automatisch oogsten van de bomen niet automatisch ook de drops?
    Dan heb je na het paasweekend gewoon het event af, als je uiterlijk woensdag voor 2 uur maar even online kunt.

De papaver. Als het goed is komt daar 10% meer drops uit.

daisy17858, sky57, snietje1 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  4. Leafhuntress

Leafhuntress Forumleerling

Ligt eraan, wil je extra lelies voor het event of wil je extra ep voor mogelijke snoeischaren?

daisy17858, sky57 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  5. =beukje2=

=beukje2= Forumbeginner

Dank jullie wel voor de reacties. Ik ga voor de papaver en hoop dan op een paar extra snoeischaren.

daisy17858 en sky57 vinden dit leuk.
  6. blackscorpion64

blackscorpion64 Alwetend orakel

Zo dat was even lekker opruimen.
    14 duizend sla verkocht vandaag.
    o_Ok 3 duizend worteltjes verkocht.
    Zullen mijn konijntjes niet zo leuk vinden ;)

Binnenveldje is klaar, over 3 uur alle kwartveldjes oogsten.
    Ik geloof dat ik als een speer ga :music:
    Vannacht de veredelde rozen erop en morgen zien we wel weer verder.

daisy17858, Borkie, Farmer121965 en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. wolfje1976

wolfje1976 Forumbeginner

kimmy meer drops kan je niet krijgen maar wel sneller met de veredelingen waardoor je gewassen sneller klaar zijn
    zo heb ik alle veredelingen op de uien en die zijn met stol + witteonschuld + staak + water + mest + supermest in 1 min klaar waardoor ik die snel kan oogsten en dus sneller drops kan verkrijgen

heb trouwens de binnen ring al klaar en vakje 18 en 19 ook al open gespeeld kan om 23.40 uur weer oogsten dan verder uitbouwen

gaat lekker hier en dankzij de uien veredelingen al 190 drops binnen

daisy17858, Borkie, sproetje06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  8. eevee60

eevee60 Alwetend orakel

Dat gaat natuurlijk alleen op als je na 8:26 (met water) kunt oogsten.Als je na bvb 6 uur kunt oogsten is het event gewas een betere keus.

daisy17858, sproetje06 en sky57 vinden dit leuk.
  9. spelboyke

spelboyke Oudgediende

nog 7500 gewassen te gaan,di heb ik 89 over.
    hoop morgen klaar te zijn:)

daisy17858, Borkie, sky57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Dat ging lekker, alles tot en met 18 ingeleverd, nu eerst weer DI en gewas sparen :p

daisy17858, Borkie en sky57 vinden dit leuk.
  11. annigjen

Ja dan krijg je ook drops. Maar de bomen waren al geoogst voor het event begon. Dus had ik niets meer aan. Morgen beter. Kan zo weer oogsten en dan zien hoeveel ik er voor morgen nog nodig ben. Ik neem mijn laptop niet mee. Even eeen weekje geen farm of internet. Even lekker relaxen. Is af en toe ook nodig

De gewassen zijn binnen. Heb zelfs nog over. Moet nog 32 snoeischaren hebben.

Laatste bewerkt: 24 Maart 2016
    daisy17858, Borkie, eevee60 en 2 anderen vinden dit leuk.
  12. riekeltje

riekeltje Forumleerling

Ik heb alles bij elkaar 32 drops gekregen....zoals het er nu naar uitziet gaat het me niet lukken er genoeg te krijgen voor het eind van het event. Zouden jullie me een snoeischaar kado willen doen ? Bedankt alvast :) riekeltje

13. annigjen

Ik heb het event af. De laatste DI toch gekocht. Kon niet wachten tot morgenvroeg. Straks gaan er allemaal mammoetboemen op. Die leveren me de nodige punten op als ik weg ben. Alle lieve medespelers, nog heel erg bedankt voor het toesturen van snoeischaren. Ik vind het echt super wat jullie voor me gedaan hebben. Echt geweldig. Ik heb de namen opgeschreven. Probeer morgen zoveel mogelijk terug te sturen. Iedereen nog heel veel succes met het event. Nogmaals heel erg bedankt

daisy17858, m.kreuning, Borkie en 13 anderen vinden dit leuk.
  14. tineke150

tineke150 Commandant van het forum

Nu al vragen we zijn nog niet eens 1 dag bezig hoor s6

Borkie, Susannamaria en sky57 vinden dit leuk.
  15. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

ik heb inmiddels al 5 keer sla proberen te veredelen maar ik krijg steeds niks :( en uien of rozen heb ik nog niet genoeg om er mee te gaan veredelen. Alle rozen die ik boven de 1000 stuks heb door een event gaan nu in de tentoonstelling beker tot ik die af heb.

Maar dan ga ik denk idd maar vol voor de veredeling.

bedankt voor j reactie en tip :D

16. Wendie

Wendie Forumbewoner

ik weet niet of het wel zo handig is om sla te gaan veredelen hoor... die duren toch maar 5 min? en om daar nou SM op te gaan doen?!
    hopelijk leest Coco je post, zij zal het zeker wel weten of dat verstandig is.

pfff 7 DI uit een veld begonia's

ik had er al een hard hoofd in en toen moest ik onverwachts gaan werken en ik had nog niks gedaan op mijn boerderijtje... dus zit er nu pas achter, slechte start alles bij alles :(

haal net het bos vol met hoge stallen leeg en dat zijn 11 DI. dus ik denk dat ik straks overal de hoge stallen ga zetten

daisy17858, Borkie, sproetje06 en 2 anderen vinden dit leuk.
  17. DarkDevilDude

DarkDevilDude Forum-overlever

Hahaha sla veredelen... Nee, zie daar ook geen voordeel mee hahahaha.

daisy17858, Borkie en sky57 vinden dit leuk.
  18. kimmie2012

kimmie2012 Forummeester

sla veredelen was ook meer uitproberen hoe t werkt. sla is makkelijk in grote aantallen te maken dus daar kan ik t mooi even mee bekijken ;) voor nu alleen maar heel veel kwijt. dus ben blij dat t geen rozen waren haha

daisy17858, Borkie, sky57 en 2 anderen vinden dit leuk.
  19. -Dobbertje-

-Dobbertje- Forummeester

was door omstandigheden wat later begonnen, hele velden eerste dag met de hele reutemeteut erop, in de schuur staan nu 90 drops en 2700 gewas, paar boompjes en 6 stallen laten staan, vannacht staat er uien, duren ongeveer 10 uur, morgen 3 x gewas duurt ongeveer bij elkaar 12 a 13 uur heb ik grof gerekend zo'n 7500 gewas, dan voor de nacht weer uien of hazelnoten( beide zijn veredeld )
    vermoed dat ik zo'n 50 drops per dag heb dan dus vrijdag en zaterdag eventgewas overdag en s'nachts lang gewas
    reken altijd grof en ruim, heb nooit geen haast, kom ik drops tekort dan zet ik zondag wat langer gewas
    gebruik ook zelden witte onschuld of stollen (stollen beschimmelen bij mij op de plank)
    Fijne paasdagen -Dobbertje-

daisy17858, Borkie, sproetje06 en 4 anderen vinden dit leuk.
  20. m.kreuning

m.kreuning Regelmatige auteur

begon zo lekker met 60 drops. nu eventgewas geoogst (3,5 veld): 2 snoeischaren..... pffff

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.