Praatgroep Ouderdag 2015 - Verdwaald in het bos

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Hier gaat ie op zich lekker. Ik heb bijna 500 moeders rozen, dus die kunnen straks op kwartveldjes op de 2 akkers (1 akker nog vol met kwartveldjes, die ander vandaag met de hand omgebouwd, alles vandaag met de hand gedaan haha). Dan zet ik baha thee en op de open plek zet ik veredelde rozen voor de DI. Morgen ga ik heerlijk overdag naar de Ikea dus voor die tijd wil ik oogsten en dan even kijken of ik een 5uurs gewas er op zet of toch weer het 10uurs gewas haha.

    Mensen 10uur is gewoon lang en na alle feedback die BP heeft gekregen is het wel jammer, maar we hebben er ook een 5 uurs gewas naast, dat maakt het wat beter. Daarvan heb ik er inmiddels al 1500 op voorraad. Vandaag best wel wat SM gebruikt, maar niet zoveel als met het vorige event. Heb zojuist de vaders rozen geoogst die al op kwartveldjes met alleen water stonden.

    DI: 113 boeken en 190 vergrootglazen, gaat dus ook de goede kant op.
     
    moontje68 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Annigjen, als je nu eens de 10 uur gewas met water en mest doet, kom je dan niet beter uit qua tijd of dichter bij de uren dat je werkt en kan oogsten? Ik weet niet wat er aan tijd over blijft als je water en mest gebruikt. Ik werk altijd met comfortvelden en als het dan een 8 uur gewas is doe ik dat met water en mest en kom dan precies uit. Nu zit ik ook met de 10. Comfort is geen optie, duurt veel te lang nu. Dus ik gebruik nu maar gewone velden, maar dan staat het uren klaar voordat ik thuis kom. Ik vind het echt lastig hoor die 10 uur hoe dit nu aan te pakken en je voordeel hier uit te halen.
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  3. |-|ans

    |-|ans Forummeester

    Mest is tijdens evenementen een (véél te) dure optie vrees ik.. rekenend dat het tijd verkort met 10 procent moet het gewas per akker, in mijn ogen, dus het tienvoudige waard zijn.. en dat is nogal wat bij prijzen vanaf zo'n 150 duiten..
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  4. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik wil jou niet aanvallen Lonnie ...ik zit helaas ziek thuis en met mij heel veel anderen mensen en voor ons is een lang gewas niet leuk...hopelijk begrijp je dat ook en is elk event voor mij dan ook schitterend omdat ik dan iets te doen heb...hopelijk ook begrip voor deze groep mensen die verplicht thuis zit ...
     
    -matthias1952- en -mikmak- vinden dit leuk.
  5. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Kun je het dan niet beter op kwartveldjes zetten als je het toch op 'gewone' velden zet? Dat levert weer meer op met een WAC.
    De mest is hier al bijna 200 per stuk. is wel goed voor de centjes haha
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Mest is inderdaad een erg dure optie. Daarom is die 10 uur nu ook zo lastig om goed in te plannen qua tijd en je werk. Het was ook maar een voorbeeld. Ik gebruik het nu niet en ook geen comfortvelden met de 10 uur. De 5 uur staan nu wel met comfort en de 10 op kwart akkertjes. Daarom vind ik de 8 en nu ook de 10 uur zeer lastig plannen met je werk en de tijd.

    Ik maak er gewoon wel wat van xD en zie wel waar ik uit ga komen ;).
     
    Laatste bewerkt: 7 Mei 2015
    tooske58, BoerAnnelies en Daxter1966 vinden dit leuk.
  7. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Spreek alsjeblieft alleen voor jezelf en niet voor een groep mensen van wie je verder niets weet.
     
    .Fisherman. en Leo.netten vinden dit leuk.
  8. polkey

    polkey Oudgediende

    Dat er voor 10 uur wordt gekozen heeft ook een reden, op comfort met mest water ga je dat niet redden en op zich is de tijd niet handig als je door de dure mestprijs je beperkt tot alleen water.
    Zo komt de aanbieding susi/super weer in beeld en die moet ook verkocht worden.
    Wij wikken en wegen, nou dat doet BP ook :p
     
    Daxter1966 vindt dit leuk.
  9. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    ik spreek voor de groep mensen die ik toevallig wel ken ...
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  10. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Ik wil niet een discussie starten of er wel of niet met ziekenmensen rekening gehouden moet worden of niet. Maar met een 10 uur en een 5 uur gewas kan je toch alle kanten op. Ziek of gezond iedereen moet slapen zet dan 10 uur gewassen neer overdag en als je tijd hebt de 5 uur gewassen. Dat is het grote voordeel van farmerama je kan het spelen zoals jij het wil en als je bezig wil zijn kan je hooi of haver zaaien.
     
  11. spelboyke

    spelboyke Oudgediende

    3000 moeders lieveling binnen en 2900 vaders lieveling.
    gaat lekker.
     
    Laatste bewerkt: 8 Mei 2015
    bjorke-annika vindt dit leuk.
  12. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Ik ben ook begonnen en heb de gewassen bij elkaar en op kwart veldjes voor de nacht en inmiddels ook fase1 zilver ingeleverd.
    Di zit ik op 212 vergrootglazen en 162 boeken. Ik zie wel :) Ik heb het ook druk komende dagen.
     
  13. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    ben vandaag begonnen, event moet volgens mij wel te doen zijn, kijk wel waar het schip strandt;)
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  14. BoerinRietje

    BoerinRietje Forumkenner

    257 insectenboeken en 277 vergrootglazen, gaat lekker zo!
     
    bjorke-annika vindt dit leuk.
  15. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    o_Ok in het bos kan je geen roze rozen zetten. Waar is dat nu goed voor? :sleepy:
     
  16. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Klopt alleen op de hoofdakker en woelige weide. Het is helaas niet anders.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  17. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Na bijna 24 uur bezig te zijn heb ik inmiddels
    2840 vaders lieveling
    2810 moeders lieveling (over 4 uur kan ik weer 750 kwartakkertjes oogsten)
    341 vergrootglazen
    283 insectengidsen
     
  18. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    F*ckieduckie ik kom er net achter dat ik al de hele dag aan het zaaien en oogsten ben zonder WAC :eek: Zo schiet het niet op:wuerg:
     
    daisy17858, farmermikkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Fase 1 zilver ingeleverd xD. Op naar fase 2 de kikker :D
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  20. lovely

    lovely Forummeester

    Ben ook al aardig onderweg met de vaderliefde,alleen mijn moederliefde rozen zijn sinds gisteren verdwaald....
    Heel druk bezig met moederliefde ,sm,vliegtuigje,water en gewone mest zodat ik 2 volle velden zou hebben.
    Dacht ik,wilde zaaien en er zijn er gewoon groot aantal verdwenen!
    Jammer,weer overnieuw.....meer mensen last van gehad?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.