Praatgroep Ouderdag 2015 - Verdwaald in het bos

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 6 Mei 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    De sieritems zien er super uit en een wolkerij van elke 4 uur met 700TEG, daar ga ik het wel voor doen. 10uurs gewassen vind ik persoonlijk ook wel erg lang, maar dan kan ik ze lekker in de nacht er op zetten en heb ik rustig de tijd om ze in de ochtend te oogsten. Met 8uurs gewassen twijfel ik wel eens wat ik ga doen. Nu is het duidelijk.
    Tijd technisch kan het allemaal maar net. Volle maan stopt morgen om 11uur, dan snel wat kippenhokken er op voor de mest en om 14.00uur weer verder gaan met het volgende event :). Houd in dat ik niks ga verbouwen, want ik heb nu ook nog kwartveldjes overal liggen, behalve op de open plek. Vandaag heb ik knechten van 12uur uit een event aangezet, morgen ochtend laat ik dan tot 14.00uur het andere land liggen en in de ochtend lekker verder met volle maan :)

    De kikker en de boom hoeven van mij ook niet zo, maar de sterren, knechten, WAC, CAT en alle punten ben ik wel erg blij mee. Daarbij is het precies het laatste event wat ik kan spelen voor onze vakantie. 14 mei vertrekken wij voor 3,5week naar Canada :inlove:. Dan geen farmerama voor mij. Gelukkig heb ik een getrouwde buur (die dit gaat lezen) en mijn boerderij een beetje gaat onderhouden. Op die manier krijg ik nog wel iets van punten en gaat zij niet te veel inlopen op mij ;).

    Heb er weer zin in :)
     
  2. carretjuh

    carretjuh Forumbeginner

    tuurlijk doe ik weer mee maar ik heb toch eens een vraagje als je WAC aan zet hoeveel gewassen krijg je dan uit een kwartveldje??
    Wie kan mij hier antwoord op geven ??
     
  3. Boeretrien1

    Boeretrien1 Keizer van het forum

    Nou diamant 1 kan ik al overslaan, dat papieren hart staat al een geruime tijd te verstoffen in de schuur.
     
    .Fisherman. vindt dit leuk.
  4. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    2+2...4 stuks aan gewassen dus ;)
     
  5. carretjuh

    carretjuh Forumbeginner

    Dank je voor de info :)
     
    sinkieboy vindt dit leuk.
  6. deerman54

    deerman54 Forum freak

    zal weer maar meedoen zeker, er is weer een wolkenrij te winnen, en die kan ik, zoals gewoonlijk, niet laten liggen.
    ze weten ons wel bezig te houden. Vind 10 uurs gewas ook geen probleem, maar laat het aantal dan nog wat zakken als het maar op 2 akkers kan.
     
  7. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    voor vandaag al genoeg gezeurd bij mezelf dan , ik ga wel meedoen een wolken rijtje is altijd leuk en soms wel of niet nuttig , 10 uur gewassen zet je s,nachts met water geen punt ....oh, wat heb ik een hekel aan lange gewassen ...maar de di,s daar heb ik vraagtekens bij ??maar niet geschoten is altijd mis .....succes allemaal.....
     
  8. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Ja die vind ik ook wel te lang.
     
  9. pandarum12

    pandarum12 Forum-analist

    Heerlijk, 10 uur voor de nacht. Ik vind dat niet erg hoor. Overdag het andere gewas. Ik ben er wel blij mee.
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  10. amandeltje

    amandeltje Actieve auteur

    o_Ooh, die wil ik ook zo graag! Daarom ga ik er steeds mee door. Vooral die kiwi en kowhai wil ik zo graag, die heb ik nog niet. Ik heb al 200 vleermuizen gevoerd, maar heb ze nog niet binnen :(
     
    DarkDevilDude vindt dit leuk.
  11. 1-marleen

    1-marleen Forum-commissaris

    Ik vind tien uur ook prima voor de nacht.

    Bij andere events zaai ik desnoods een vijf uur gewas in de nacht, om niet tekort te komen.
    En ik ga er niet eerder voor m'n bedje uit :D
     
    omaatje75 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  12. deerman54

    deerman54 Forum freak

    Ik denk zelfs dat de dropitems ook gaan meevallen. Laatste events, de dropiterms altijd makkelijk gehaald en 10 uur gewas geeft ook veel meer di dan de 4 of 6 uurs. (dit ook niet vergeten he)
     
    farro vindt dit leuk.
  13. farro

    farro Forumkenner

    Ik zie dat je spreekt van 800 DI maar het zijn er toch 800 + 400 = 1200 in totaal als ik mij niet vergis.
    Het event ziet er wel leuk uit maar het zal "plannen" zijn voor mij.
    Ik waag het erop.
     
  14. yvon61

    yvon61 Forum-analist

    Pffffffffffff, doe wel mee, maar word een beetje moe van al die events achter elkaar. Moet dat nou BP.

    En ja ik weet het, je hoeft niet mee te doen. Duh, weet ik ook wel, maar wil ook niets missen, word er alleen moe van.
     
    -matthias1952- en omaatje75 vinden dit leuk.
  15. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Leuk weer dit event.

    Ik vraag mij alleen af hoe ik dit ga plannen. Een 10 uur gewas op comfortvelden, kom je dan qua tijd wel weg om de volgende avond op tijd te oogsten. Maakt ook niet uit. Ik ga gewoon voor de kikker :music:. Die zit in fase 2 diamant, dus voor mij een relaxt event. Daarna zie ik wel verder hoe het loopt. xD
     
    bearke89 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met de moederliefde kom je inderdaad niet uit op comfortvelden.
    De vaderliefde is 5x4 is 20 uur. Minus water is 18 uur. Dan houd je s'avonds tijd over voor kortere gewassen of wat snellere stallen voor de mest. Of een keer vaderliefde op gewone velden tussendoor.
    In het weekend is het dan 4x de moederliefde zaaien. 2 nachten en 2 dagen met kwartveldjes en wac. Als het je lukt dan een keer op alle velden de vaderliefde erbij te doen, en op de andere velden nog 2x extra, dan kom je een heel eind met het event. Succes.
     
    Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Leuk Canada! Ik ga ook op vakantie. En eerder dan gepland.. Ipv eind mei vertrekken we al de 10e. Dat betekent dat ik dit event niet volledig kan uitspelen denk ik. Ik ga wel mn best doen, maar zie wel tot waar ik kom. Ik denk dat ik ga proberen de wolkenrij bijeen te verzamelen. Dat houdt in fase 1, 3, 5 en 6 helemaal doen. Ben benieuwd of ik dat red.. (ook qua dropitems, want ik ga ook nog even door met het vleermuizenevent, dus kan geen lange gewassen zaaien op mijn hoofdakker). Fingers crossed!
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  18. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Als het allemaal erg krap is, kun je fase 1 als laatste van dat rijtje doen. Omdat dat sieritem er eerder is geweest, kun je er met een ruilevent vermoedelijk wel aankomen.
     
    farro en Errim vinden dit leuk.
  19. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Goeie tip! Ik ga gelijk even in mijn inventaris kijken of ik m niet al toevallig heb :)

    En jawel, ik heb hem in mijn siertuin staan! Check, afgevinkt! Fase 1 hoeft dus niet voor mij :D Dan wordt het dus fase 3, 5 en 6.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel voor de berekening maar er zijn ook nog 800 di en 400 di nodig, das is 200 per dag. Ik doe lekker rustig aan voor de kikker en dan ben ik super tevreden, haal ik dan meer is het alleen maar extra leuk. ;)
     
    Daxter1966, -Coco1968- en farro vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.