Praatgroep - Oud & nieuw

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 23 December 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Nog 2 stappen voor de wolkenrij, net nog even een keer gezaaid met supermest, dan kan ik straks nog een keer oogsten, voordat het huis volloopt met visite. Denk dat ik dan vannacht nog een keer moet oogsten om de 1e stap te kunnen maken. Dan morgen met 2 oogsten in ieder geval de wolkenrij binnen.
    Ik vind het ook geen "makkelijk" event, in ieder geval niet met de tijd, die het kost. Het is wel makkelijk, omdat je er niet bij hoeft na te denken. Gewoon oogsten, molen draaien en inleveren.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Ieder mag er het hare/zijne van vinden. Maar ik denk dat 15 keer oogsten op 3 velden in ruim 6 dagen heel wel te doen is. Dat is nog geen 2,5 oogst per 24 uur.
    Dat sommige spelers gekozen hebben om op één veld door te spelen voor drops voor de Winterverhaalquest is hun goed recht. Of dat nu wel nodig was? De meeste spelers waren zondagmiddag al klaar met die quest die toch nog tot vanavond 22 uur loopt.

    ik denk dus dat de typering ‘makkelijk’ (die wij overigens niet verzinnen maar overnemen uit de informatie van BP) heel wel klopt.
     
  3. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben ook nog niet klaar, maar ik speel dan ook op twee velden. Desondanks verwacht ik de rij vanavond nog te kunnen activeren, en de rest komt dan morgen wel.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. Roos

    Roos Forum-hertog

    Ik vind de 'goedgevulde kistjes' wel leuk.... maar jammer dat de inhoud niet aan je level hangt.
    Iemand met een level tussen 100 en 200, die 250 kistjes openmaakt met 100.000 ep erin, is precies 1 level hoger.
    Iemand die op level 'geen idee' zit, een paar miljard ep per level moet, schiet daar stukken minder mee op. Voor 2,5 miljard, heb je dan toch 25duizend kistjes nodig ipv 250.

    Wat niet wil zeggen dat ik er niet blij mee ben hoor, ik spaar wolkenrijen :p, maar 250 kistjes heb je in een jaar met gemak bij elkaar. Dat kan je van 25duizend kistjes niet zeggen. Dat kost je 68 en een half jaar... Dat ga ik niet meer redden. De beloning is dus zeker niet voor iedereen gelijk.

    Heb hier nog 3 vakjes te gaan. Vannacht een keertje extra oogsten. Denk dat ik het ga redden, maar ben aan rekenen niet echt toegekomen. Ben wel erg blij met de opzet van het event. Zaaien, oogsten, niet nadenken. Dat de hoeveelheid die je moet leveren oploopt, is misschien wat onhandig met drukke dagen. Daar zou je je makkelijk op kunnen verkijken. Maar heb hier nog wel wat groene druppels liggen als ik toch nog in de knoei kom.

    Van mij mag de toon van Ron wel wat gezelliger als mensen het mogelijk niet gaan halen. :music:
     
    hendrika73 en jolanda13 vinden dit leuk.
  5. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Zucht. Ik snap de uitleg van Ron wel hoe BP denkt. Ik denk alleen maar aan waar is die tijd gebleven toen we met de boerderij begonnen. Daar stond nog bij dat je zelf kon kiezen wat voor boer je wou worden. Een boerderij voor de gewassen een veeboer of een combinatie. Met events kon je van alles wat hebben staan en toch halen. Als je nu me wilt doen ben je in principe verplicht om je boerderij steeds om te gaan bouwen. Ik ben 1 van die boeren die daar niet aan mee doen. Ik had een juiste combinatie en heb daar denk ik tot zo'n 2 of 3 jaar geleden alle events mee kunnen halen. Sinds die tijd is er schijnbaar iets veranderd en moet ik mijn boerderij soms iets aanpassen om het wel te kunnen halen. Alles verbouwen elke keer begin ik niet aan. Nu kijk ik tegenwoordig maar wat wel haalbaar is of niet. Ik speel het spel voor mijn plezier en niet met de verplichting (als je overal aan mee wilt doen) om steeds maar te gaan veranderen. o_Ok sla ik nu wel eens iets over, omdat het dan teveel tegelijkertijd is of er veel te veel gevraagd word.

    Ik kan altijd nog een keer aan de cooperatie questen beginnen waar ik al jaren amper wat aan heb gedaan door die events.
     
  6. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Gister een oogstbonus gedraaid en vandaag de laatste drops binnen gehaald. Heb alles kunnen halen:D
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. jolanda13

    jolanda13 Veteraan

    zo ik hebt alles binnen,
    succes voor diegene die nog bezig zijn.
     
  8. CorinneB

    CorinneB Forumkoning

    Hier ook net klaar. Lekker relaxed deze keer.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  9. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier nog één vakje voor de wolkenrij.......:p....HAPPY NEWJEAR...xD
     
  10. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Ik ben ook klaar. Ging prima hoor, op twee velden. Het duurde dit keer alleen wat langer xD

    Een mooi 2020 toegewenst allemaal!
     
  11. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Nog 3 sterretjes voor de staak, dat is dus te doen. Heb gisteren wel op al mijn 3 de velden suzi gedaan, zodat ik 7 per veldje binnen kon halen. Daardoor is het wat sneller gegaan.
    Begin van het event had ik nog stallen staan, die zijn er de volgende ochtend afgehaald. Heb dus redelijk op 3 velden gespeeld, maar wel mijn nachtrust gepakt (ondanks de nachtvoedingen) en hierdoor dus geen maximale oogsten per dag.

    Dit event ga ik halen, het volgende event ga ik overslaan.

    Iedereen de beste wensen voor 2020!
     
  12. [jeanet]

    [jeanet] Regelmatige auteur

    :D ik wens iedereen een gezond en gelukkig 2020.
     
  13. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    De wolkenrij is binnen, denk niet dat ik het hele event ga halen, of ik moet na de volgende oogst nog een rondje met supermest doen. Daar ga ik nog even over nadenken. :music:
     
  14. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    Nog 42 sterretjes te gaan....heb nu een oogstbonus en ga mijn supermest maar max inzetten, kunnen of het net nog lukt.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  15. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

  16. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    En gehaald, dankzij een dubbele oogstbonus:D
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  17. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    Nog 1 veld staan met supermest en sushi's, daaruit zouden precies genoeg gewassen moeten komen voor de laatste sterretjes. Veld is 10 minuten voor einde event klaar, zo dus heel goed op de klok letten. :p
     
  18. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Hier t/m stap 10 gekomen. Zou nog voor 26 sterretjes gewassen moeten maken. Ik heb gelukkig wel nog een stuk in kunnen halen dankzij 1 oogstbonus maar te weinig om het deel voor de bonenstaakrij nog af te kunnen krijgen.
     
  19. Sanham

    Sanham Levende forumlegende

    pff, gelukt :D
     
    farmermikkie en janniekwak vinden dit leuk.
  20. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier balen....heb de wolkenrij binnen.....:)....nog 15 kunnen draaien maar door een calamiteit net niet meer kunnen inleveren voor de boom.....:(..toch tevree
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.