Praatgroep Operatie Kaas II

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 14 Maart 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    En we zijn begonnen.:D
    De kleine veldjes staan allemaal vol.
    Op baha hoge ep bomen en stallen.
    Inmiddels al 254 drop items binnen gehaald.
    Volgens mij gaat het wel goed;)
     
    bjorke-annika vindt dit leuk.
  2. Katinka1700

    Katinka1700 Forum-hertog

    Fase 1 en 2 af. Vannacht ga ik wel een lang gewas planten voor wat extra dropitems.
     
    issymyaki vindt dit leuk.
  3. langeveentje

    langeveentje Doorzetter

    hier ook weer 1en 2 af gaat prima mooie prijzen uit stekjes sukade en de tamarinde super blij
     
    farmermikkie en bjorke-annika vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dat zijn prachtige bomen, die je hebt gekregen. Gefeliciteerd.

    Alleen snap ik dan niks meer van de nieuwe FAQ over de mysterieuze stekjes.
    We kunnen bij level 2 het mysterieuze stekje "Ghibli" winnen.
    De sukadeboom en tamarinde zouden volgens de nieuwe FAQ uit de mysterieuze stekjes "Corsica" kunnen komen.
    Wat zie ik verkeerd?
     
  5. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Maar ze staan ook bij "Borneo' genoemd. Maar inderdaad niet bij Ghibli. Dus ik snap het eigenlijk ook niet.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  6. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Dit zijn bomen die op bahamarama thuis horen en kunnen dus niet uit de raadselboom 'ghibli' komen. Wel uit de Borneo' maar die zit in level 5
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Of uit de Borneo van een latere fase. Misschien dat Langeveentje de Borneo uit de Kastelen quest heeft gehaald. Ik heb ze ook in de schuur staan van die quest.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  8. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Ja inderdaad. De boom komt dus niet uit operatie Kaas, maar uit kastelen in het zand.
    Verwarring komt volgens mij, omdat beide praatgroepen op dezelfde tijd zijn gestart.
     
    farmermikkie vindt dit leuk.
  9. _Jeanie_

    _Jeanie_ Teller

    De stand voor mij is nu zonder dat ik nog wat heb ingeleverd:
    418 gloeikegels
    3884 maanbloemen
    4949 morgenrood.
    De drops gaan lekker tot nu toe, ben benieuwd of dat zo blijft :)
     
    Laatste bewerkt: 18 Maart 2015
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik heb de 3 velden volstaan en het volgende in de schuur:

    356 gloeikegels, 2807 maanbloemen en 3710 morgenrood.

    Nog niets ingeleverd en kreeg vandaag totaal aan gloeikegels 112.
     
    Daxter1966 en bjorke-annika vinden dit leuk.
  11. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Net een level gestegen op Bahamerama. Jammer dat ik één banaan te kort kom om de pandakweek te activeren. :cry: In "kastelen in het zand" kan ik er eentje verdienen, maar ik kom 78 apen tekort. Meer dan 3000 Bd voor één aap, een beetje te veel... :( De Quest volledig afmaken zit er dus niet in, jammer voor de stallen. :sleepy:
     
  12. bjorke-annika

    bjorke-annika Alwetend orakel

    Ik heb de pandafok ook nog niet vrijgespeeld, dus deze moet ik ook overslaan:sleepy:
     
    Daxter1966 en schaapje52 vinden dit leuk.
  13. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Het event loopt als een zonnetje
    3700 maanbloemen,5000 morgenrood en 402 gloeikegels
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  14. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Als je Bahamarama volzet met apenstallen, heb je die 78 apen zo bij elkaar. Dan zou je toch de pandafok kunnen vrijspelen.

    Hier gaat het ook lekker. Precies 500 gloeikegels bij elkaar. Gewassen gaan ook goed. Vandaag het 6-uurs gewas, dan kan level 3 vanavond ingeleverd worden.
     
    Ekeiram37 en Gozertje vinden dit leuk.
  15. engeltjes

    engeltjes Gelegenheidsauteur

    Operatie Kaas II event

    Ik heb niks aan om mee te doen, want ik heb geen Boeddha's hand en waar haal ik die vandaan en ze zeggen dat kan kopen op de markt, maar daar liggen de boom niet te koop.
    Of heb ik iets gemist en over het hoofd gezien?.

    User: engeltjes
    ID: 10531117
     
  16. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Niet de bomen, de boomvruchten. Die zijn achteraan bij de Bahamarama gewassen/boomvruchten te koop.

    o_Ok als je iets niet hebt en te duur vind op de markt, kun je dit event meedoen. De zilveren levels bestaan uit alleen eventgewas en dropitems en leveren een bonenstaakrij op met een paar sieritems.
    Je kunt dan zelf kiezen welke fases je helemaal wilt doen.
     
  17. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Op alle farms nog 1x maanbloem oogsten, daarna nog 1 veld met maanbloem en de rest gaan hazelnoten op.
    Vanavond verder met de morgenrood. Ivm werktijden is het meer puzzelen dan anders. De dropitems ongeveer haverwege.
    Daarna even zien welke fokdieren nog nodig zijn.

    Gozertje: Zoals Farmermikkie al aangeeft, zet Baha vol met apenverblijven. Ze kosten 3000 BD/stuk. Als je Baha helemaal vrij hebt zet je 40 stallen neer. 2x oogsten en na 8 uur heb je 80 apen. Succes.
    Als je te weinig BD hebt: verkoop dan iets anders op de markt en koop met de opbrengst de apenverblijven.
     
    Laatste bewerkt: 19 Maart 2015
    Gozertje vindt dit leuk.
  18. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik de ´bewerk´ knop als je iets toe wil voegen
    Heb ik nu gedaan. Ik had 16 apenstallen in mijn inventaris. Ondertussen al een deel gekocht, de prijs was met 1000 Bd gezakt. (in de vroege ochtend zijn de prijzen vaak een stuk lager) ;)

    Als ik een event meedoe, gebruik ik steeds kwartakkers en WAC. Nu had ik de kans om mijn gewassen op Bahamarama weer op peil te brengen, aangezien ik daar de eventgewassen niet kon telen, maar wel kon genieten van mijn WAC. Vandaar geen stallen. Het zal wel goed komen...
    Uit mijn raadselbomen had ik een citroenboom XXL, Mispel, Aardbeiboom en een Sakuraboom. Drie nieuwe, heel leuk :)

    Zie vorige reactie, toch bedankt. Bd heb ik nog genoeg, maar niet om op te morsen. Ik vraag me echter af wat die panda's mij gaan kosten! Iemand een idee?
     
    Laatst bewerkt door moderator: 19 Maart 2015
    farmermikkie vindt dit leuk.
  19. buikie1512

    buikie1512 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Als je niks overslaat etc: 42 SV +72 panda's.
    Je kan ze natuurlijk ook op de markt kopen. Fokken kan snel dus misschien beter wachten tot 1 dag voor het eind of de prijzen gaan dalen.
     
  20. Gozertje

    Gozertje Regelmatige auteur

    Dat bedoel ik nu juist. Ik ken de prijs wel van een gewone panda, maar niet van de fokdieren. Aangezien ik ze nog niet kan fokken, zijn de prijzen voor mij onzichtbaar op de markt. Ik ga geen 4 gewone panda's kopen, als ik voor hetzelfde geld al een gefokte kan aanschaffen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.