Praatgroep - Openluchtfeestkalender

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 13 September 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben naar verkenner gegaan en dan naar afbeeldingen en dan krijg ik voorbeelden af afbeeldingen. Daar zitten alleen plaatjes in van een woestijn, een kwal, tulpen, een waterstruik en een koala. Geen idee waar die van zijn. Die zijn totaal nieuw voor mij. Ik heb ook al in de prullenbak gekeken, maar die is leeg. o_Ok al gezocht op archief. Ik heb alleen de dagen nog voor de witte onschuld. De rest is weg. Snap er echt helemaal niets van.

    Helaas kan ik Ron nu niet helpen aan het juiste plaatje. :cry: De rest maakt mij niet uit, wel of geen prijs. Ik vond het alleen heel erg raar dat ik vanmiddag opeens dit zag, vandaar dat ik het gemeld heb, meer niet. Ik sla ook niets meer op, wordt gek van die computer die dan niet doet wat ik wil. >:(

    Nog 1,5 uur zitten zoeken. Ik geef het op.

    @Ron: Ik kan je helaas niet meer helpen aan de printscreen. Tot nu zitten zoeken. Ik stop er mee met zoeken. Sorry.
     
    Laatste bewerkt: 21 September 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Hier jammer genoeg geen screenshots gemaakt. Hier open ik ze en kijk dan meestal nog een keer later op de dag of hij nog steeds geopend was. Vond het dan ook erg vreemd dat er opeens toch een blauw plusje bij stond. Die moest me toch ook wel eerder opgevallen zijn, vooral omdat ik de dag na het plusje op een facebookgroep had gezegd dat ik die ochtend bijna de kalender was vergeten en of het bij de rest wel goed was gegaan. Maar ja, jammer genoeg geen screenshot gemaakt en wacht dus maar af wat de prijs van het grote cadeau is of ik de tg er wel aan uit wil geven.
     
    jolanda13, harm-jan70 en schaapje52 vinden dit leuk.
  3. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ach Thea, ik had ze wel en ben ze kwijt geraakt. Gaat mijn niet om die ene witte onschuld hoor of andere prijsjes. Ik heb al zoveel mooie prijsjes gemist dat ik mij echt niet druk maak om dat ene prijsjes. Kan deze kopen op de markt, dus verder niets aan de hand. Ik ben ook niet zo gauw dat ik zo iets meld hier op het forum als ik het niet zeker weet. Dan laat ik het wel lopen en vind het prima. Ik maak mij drukker omdat ik mijzelf dan zo ontzettend stom vind dat ik die screens ben kwijt geraakt en niet meer weet wat ik heb zitten klooien. Dat kan ik dan niet uitstaan. >:( Dan kan ik gewoon ontzettend boos zijn op mij zelf. Manlief zei vanmorgen dat ik vele mooie andere kwaliteiten heb en dat computer niet mijn ding is. Laat het los zei hij. Zo nu eerst maar koffie zetten.
     
  4. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Mij gaat het er meer om dat het blijkbaar wel mogelijk is dat de kalender vanzelf weer een dag opent. Dus hoop dat copyshasta wel zijn screenshot plaatst (of naar support stuurt) en dat ze via hem kunnen uitzoeken waar het nu mis is gegaan zodat anderen dit probleem volgende kalenders niet hebben.
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Zoals ik al heel vaak heb gemeld in discussies rond de cadeautjeskalenders, het is technisch onmogelijk dat een verzilverde dag later weer wordt gesloten.
    Er is geen programmatuur om dat te doen, een computer kan alleen instructies die wél bestaan uitvoeren.
    Als programmeren of computers algemeen hocus pocus voor je zijn, dan zal dat moeilijk te begrijpen zijn.
    Maar vergelijk het eens met een waterval van 100 meter. Als je bovenaan staat kom je snel beneden. Maar via het water kom je nooit meer boven, het water gaat maar één kant op.

    Zo is het met de kalenders ook: het programma maakt het mogelijk om een dag (op de juiste dag óf later tegen betaling van TG) te openen.
    Dan wordt er in de log gezet: dag x geopend, het cadeau wordt geboekt, in de log van dat type cadeau wordt een melding gezet dat vanuit de kalender xxx cadeau is geboekt, en het grafisch systeem krijgt daarna nog opdracht om de animatie van het ophalen van het cadeau te laten zien.

    Dat gebeurt allemaal binnen een deeltje van een seconde.
    De verwerking naar de BP-servers duurt normaal gesproken hooguit 17 seconden, maar trage pc of wifi, slechte verbinding, kan bij hoge uitzondering de verwerkingstijd groter maken, tot soms wel driekwart minuut.
    En bij hele trage verbinding (als je ook op animaties in je scherm zit te wachten) wellicht nog iets langer, maar die situatie kent iedereen die dat overkomt zelf wel en weet dat het aan de wifi/verbinding ligt.

    Het programma heeft geen enkele instructie om de reeks ‘openen van het cadeau’ ongedaan te maken. Dat kan niet.
    En dat kan ook niet stiekem toch gebeuren, want alle logs bij Farmerama zijn uitsluitend ‘toevoegen van een regel over een handeling’. (Zo hoort dat ook met logs, elke handeling vastleggen).
    Dus als een gegeven prijs wordt teruggenomen, dan staat in de log eerst ergens prijs +1 nieuw totaal
    en verderop prijs -1 nieuw totaal.
    Zowel het bijschrijven als het weghalen is gedocumenteerd.
    (Dit gebeurt bijvoorbeeld als iemand iets koopt maar de betaling blokkeert).

    We kunnen het dus altijd zien, is een dag geopend? Is het cadeau gegeven? En is het cadeau later weggenomen?
    En dat is nooit aan de orde.

    Dat we aanbevelen om screenshots te maken is dan ook vooral omdat het spelers zelf helpt te onderkennen dat hun geheugen hen bedriegt.
    Dat ze wel dénken dat ze een dag geopend hebben, maar zelf zien dat ze zich vergist hebben. Iets wat zonder screenshots moeilijk te erkennen is.
    Bovendien helpt het bij trage verbindingen zodat de tijd om de server bij te werken ongemerkt voorbij gaat.

    De cadeautjeskalenders in Farmerama zijn bedoeld om iedereen extra plezier in het spel te geven, maar natuurlijk moet er ook wel een stimulans vanuit gaan om elke dag te spelen. Die voorwaarde is klein maar logisch.

    Natuurlijk is het heel vervelend te horen dat je je vergist hebt, dat je misschien niet goed gekeken hebt, dat je wellicht dacht dat een dag open was omdat je een cadeautje zag maar gemist hebt dat er een halve taart en een blauwe plus bij waren.
    Maar dat het vervelend is maakt het niet minder waar.

    Als er iets fout zit in het systeem erkennen we dat, en wordt het opgelost.
    Maar ik word een beetje kriegel van onzinnige beweringen en van opmerkingen dat “BP zo probeert 6 cent extra binnen te halen van een argeloze speler”, die gestoeld zijn op ongefundeerd wantrouwen.

    En dat wil ik hier dan ook maar gezegd hebben.
     
    LucieSchreurs vindt dit leuk.
  6. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    @Ron:

    Graag wil ik even reageren op bovenstaand.

    Ron het was en is totaal mijn bedoeling niet geweest om wat voor discussie op gang te brengen.
    Dat ik geen verstand heb van computers weet ik heel goed en daar maak ik ook geen geheim van. xD
    Mijn geheugen zegt dat ik die dag heb open gemaakt en ook een print van heb gemaakt. Ik weet heel goed dat ik ook fout kan zitten. Als mijn zoon terug is van vakantie, zal ik vragen of hij de print nog terug kan vinden. Ik ben ook wel zo eerlijk dat als ik fout zit, dit ook eerlijk durf te melden.

    Waar ik wel van schrik, is van onderstaand stukje.

    Maar ik word een beetje kriegel van onzinnige beweringen en van opmerkingen dat “BP zo probeert 6 cent extra binnen te halen van een argeloze speler”, die gestoeld zijn op ongefundeerd wantrouwen.

    Als jij bovenstaand uit mijn print en schrijven opmaakt, dat zou ik wel heel erg vinden. :oops: Wat het is en was totaal maar dan ook totaal niet mijn bedoeling met de print en schrijven om zo over te komen. Dan ontzettend mijn excuus hiervoor.
     
  7. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Oeps, nee, dat heeft niets met jou of jouw berichten te maken.
    Jij schrijft dat ook nergens! Integendeel, jij schrijft dat het je niet om de paar TG gaat. Dat is heel wat anders dan wantrouwen jegens BP.

    Het is jammer dat je de screenshots kwijt bent. Dat zou de kwestie snel ophelderen.
    Helaas kan ik daar op afstand ook niet in assisteren.

    En voor wat mijn opmerking over wantrouwen aan gaat: laat niemand zich persoonlijk aangesproken voelen als dat niet op haar/hem van toepassing is. Hier geldt: wie de schoen past trekke hem aan.
     
  8. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Edit:

    Mijn tekst heb ik hier weggehaald om de reden, dat ik na her overweging van mijn hier eerder geplaatste tekst, tot de mening ben gekomen, dat ik in deze plus affaire geen partij ben, of wil zijn.

    0ok ter voorkoming dat het mogelijk in een welles/niet discussie uit zou kunnen monden.

    Daar mijn eerdere posting aan Ron gericht was, heb ik er en indien gewenst een kopie van gemaakt voor Ron.
     
    Laatste bewerkt: 23 September 2019
    LucieSchreurs, schaapje52 en HofvanDromen vinden dit leuk.
  9. Sorenza1949

    Sorenza1949 Levende forumlegende

    kan mij iemand duidelijk verschaffen in verband met de openluchtkalender
    in de faq staat van zondag 15 sept tot Dinsdag 25 sept 23u59
    maar vandaag dinsdag zijn we maar de 24 ste wat klopt er
    de dinsdag of de 25ste kan een mod daar duidelijheid over geven
     
  10. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    De 25e. Het klokje geeft nog 34 uur aan.
     
  11. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    hier was plotseling de witte onschuld niet open terwijl alles open was....toch voor 5 tg opengemaakt.....:oops:
     
  12. Klaartjuh

    Klaartjuh Board Administrator Team Farmerama NL

    Er is een 'tip 2' in de FAQ geplaatst, die vooral wil zeggen dat tip 1 beetje dom was van mij en we gewoon cadeau kunnen open maken :oops:
     
    LucieSchreurs en Borkie vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.