Praatgroep - Openluchtfeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 18 September 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jannies

    Jannies Forumleerling

    Hier het event net niet helemaal kunnen uitspelen en dat was net voor het einde, toen ik besefte dat ik net voor de bonenstaak strandde een ontgoocheling. Nu kan ik het al wat relativeren.

    Ten eerste had ik vorige week erg weinig tijd en dacht het absoluut niet te kunnen halen, hoewel de bekers goed gevuld in de boom staan, vallen de DI's gewoonlijk niet overvloedig.
    In het weekend leek het dan toch haalbaar, dus ben er voor gegaan, op het einde nog supermest er tegenaan gegooid en wat producten om de stallen sneller klaar te krijgen.
    Deze ochtend later kunnen oogsten dan gepland, maar dacht net genoeg outfits te kunnen maken.
    Jammer dat de groene inlever balk niet aangeeft hoeveel je al exact hebt ingeleverd en zo bleek ik me dus misrekend te hebben... ik eindigde net voor het laatste cadeautje, ik schat 5 à 10 punten tekort :cry:.
    Dan snel nog een extra outfit bijmaken... even gewacht tot er nog wat stallen klaar waren die de ontbrekende DI's moesten geven en dan bleek, dat ik 30 plantjes te kort kom. Geen tijd meer om die bij te kweken.:oops:
    Erg jammer dat ik die plantjes niet (zoals DI's) nog kon bijkopen voor wat TG.
    Aan de andere kant had ik nooit gedacht zo ver te geraken... en had onze ochtendspits thuis wat vlotter verlopen, dan had ik ze nog makkelijk met supermest en ambachtsproducten kunnen kweken...
    Ik probeer op het nippertje leveren zoveel mogelijk te vermijden. Als alles al technisch goed gaat, zie je toch makkelijk iets over het hoofd of maak je fouten omdat je snel moet zijn.
     
  2. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Na al dat eten, lijkt dit er echt op. Pffff. xD
     
  3. boemer49

    boemer49 Oudgediende

    Ben er ook mee gestopt, kon het niet meer volgen op een gegeven moment ,had van alles voldoende ...maar vond het erg saai worden en geen concentratie meer :p:( hopelijk volgende keer beter!!!xD
     
  4. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik had 1 keer een nacht met bomen, een hoop werk, weinig lol! Heel weinig dropitems ontvangen. Daarop heb ik het event gewas ook voor de nacht geplant, want eigenlijk liep ik al een ruime dag achter. Op de andere twee velden had ik stallen en bomen en alleen het afgelopen weekend heb ik op beider velden voor een deel plaats gemaakt voor nog meer event gewas en ik heb het gehaald en had drop items over. En het enige waar ik geld in steek is het maandabonnement voor knechten. dus geen supermest of dergelijke. Het kan dus wel, ik heb wel WAC gebruikt, 8)
     
  5. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Leukerd he schaapxD
     
    schaapje52, HappyChiefCook1 en Daxter1966 vinden dit leuk.
  6. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zelf alle events van de laatste 3 weken niet kunnen spelen ivm vakantie, maar heb zeer goede hulp gekregen. De staken zijn allemaal binnen. Vandaag heb ik alle stallen en stekjes op mijn landje gezet en phoe wat waren het er veel. Natuurlijk gaat meer dan de helft weer de schuur in, maar op baha kreeg ik de giraffe :inlove:, echt super blij mee en wat een mooie stal zeg!
    Verder kreeg ik daar nog 2 maal een chocoladewingerd XXL, plumeria XXL en een java-appelboom XXL. Hier ben ik echt super blij mee.

    Op de gewone farm gaan alle stallen de schuur weer in. De mooiste was een schaap roze. Roze stallen zijn altijd welkom :music: Uit de bomen vooral schuurvulling, 2 zijn er blijven staan: blauweregen XXL en een treurwilg :).
     
    eevee60, -Coco1968-, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het kon zonder hulpmiddelen inderdaad op verschillende manieren. Want wanneer je op de manier van mentorboerderij 2 dagen eerder klaar bent (ook zonder hulpmiddelen) dan is er ruimte voldoende over. Zolang je maar geen lange gewassen ging zaaien in de nacht in de hoop daar veel dropitems uit te krijgen. En natuurlijk vaak genoeg online zijn.
    Ik heb grotendeels hetzelfde gedaan als Farmermikkie met haar boerderijen. Tot ik zoveel drops had dat ik eventgewas ben blijven zaaien. Zaterdag was ik een lange dag weg, en had ik toch gewas op de velden staan. De nacht die overbleef was toen korter, en ik had s'avonds laat geen zin meer om allemaal stallen op te zetten, dus toen weer eventgewas gezaaid.
    Op mijn account van dit jaar heb ik ook geen mammoetbomen die me supermest leveren, toch gaat mijn voorraad supermest hard omhoog en gebruik ik meestal 2 rondes supermest bij een event. Dat zijn 100 supermest die ik toch ruim uit het rad, de questen en de events krijg.
     
    eevee60, LadyFamerieke en farmermikkie vinden dit leuk.
  8. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Ik denk dat het belangrijkste is wat je nodig hebt tijd is. Als je tijd hebt om op tijd te kunnen oogsten en dus geen tijdverlies hebt dat dan events prima te doen zijn. Maar als je dus werkt of het op een andere manier druk hebt en dit niet kan doen dan zal je hulpmiddelen zoals mandjes, supermest, susimest moeten gaan gebruiken. En het is natuurlijk belangrijk dat je je bekers zo vol mogelijk in de boom hebt staan voor de di en de faq altijd goed door leest zodat je een idee al hebt wat je nodig hebt en je velden vol kan zetten zodat je al een goed begin hebt met de dropitems de 1e oogst na start van een event. En zorgen dat je buren hebt die cadeau`s met je uitwisselen zodat je tijdens events ook van hun di binnen krijgt.
     
    -matthias1952-, -Coco1968- en eevee60 vinden dit leuk.
  9. LadyFamerieke

    LadyFamerieke Forumkoning

    Ik moet wel zeggen dat ik veel tips van Farmermikkie heb gehad, daarvoor had ik meestal te weinig drops. En wat betreft de supermest en supervoer ben ik het helemaal mee eens. Op een dag had ik nog maar 6 SM, keek mijn quests na, en inderdaad dankzij de molen en binnen no-time had ik er ruim 200.
    Niet op 1 dag natuurlijk, wel binnen een week. En doordat ik meer actief ben op het forum en - ook dank zij Farmermikkie - op tijd bij Kletskop en speculaasjes ( ik schrijf iets verkeerd maar weet niet wat) gaat het stukken beter. Kom vaak genoeg goede tips tegen zoals de laatste keer met de muntjes en het is heel gezellig als je hier regelmatig bent. :)

    Absoluut waar dat je er wel tijd voor moet hebben en een geluk dat er mensen zijn die manden kopen en zo, anders was BP er allang mee gestopt, dus leve de kopers :D.
    En dat van de bekers in de boom was 1 van de eerste tips die ik van Farmermikkie heb gekregen, ik had daar geen idee van. Dat was ook het moment waarop ik mij realiseerde dat mijn activiteit op dit forum wel eens handig zou kunnen zijn. De faqs las ik altijd wel omdat dat mijn enigste informatie was, maar omdat ik een event zelden haalde was ik niet al te fanatiek en ik merk dat het aan het veranderen is. Het event met de olifant kon ik niet doen omdat ik 3 bananen had en ik de olifantfok niet geactiveerd had, ik baalde als een stekker.
    Met de buren zit het wel goed, heel goed zelfs, ik heb nog maar 1 kado die ik willekeurig kan uitdelen, de rest staat vast. Kortom het gaat steeds beter en het fanatismevirus is aangekomen, nog niet heel erg maar wie weet ;)

    Ervaring? :)
     
    Laatste bewerkt: 27 September 2017
  10. gelderblom

    gelderblom Levende forumlegende

    als je naar farmermikkie s raad luister en doet wat ze zegt komt het best wel goed :)
     
  11. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Op het forum word erg veel aan tactiek beschreven door verschillende mensen , Deze doen het allemaal op hun manier.
    Het moet toch al gek zijn zit er niets tussen wat bij jou goed werkt.

    Hier op alle accounts het gehaald terwijl ik op 1 een dag later ben begonnen.
     
  12. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    xD :inlove:
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.