Praatgroep Openluchtfeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 14 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. CorinneB

CorinneB Forumkoning

Ik ben er helemaal klaar voor. Stallen eraf, bomen erop. EN ik heb het mezelf maar niet moeilijk gemaakt met nadenken: alles wat boom is mag meedoen bij mij. Als ze XL of XXL's zijn, mogen ze ook gewoon op mijn landje staan. Ik zie wel wat ik krijg. Overigens een super event voor iemand die een paar dagen weggaat en weinig tijd heeft. Lekker lange gewassen erop en 's morgens en 's avonds een keer oogsten.

2. daisy17858

daisy17858 Forum-overlever

Ik heb bijna alle bomen staan en op de velden hoogste gewassen,
    ik zie wel wat het morgen geeft.8)
    Lijkt me een erg leuk event, of ik richting gevoel heb moet nog blijken.
    In dit soort spelletjes ben ik meestal niet echt goed.:cry:

3. Wendie

Wendie Forumbewoner

Dropitem 1:
    Veldbol. (alleen van bomen)
    LET OP: De droprate is gebaseerd op tijd en niet op EP

Dropitem 2:
    Festivalbloesem. (alleen van gewassen)

De Toverboom geeft tijdens dit event Festivalbloesems.

de 'Let op' staat alleen bij de bomen.... ik vraag mij dan toch echt wel af of dit ook wel voor de gewassen geldt?

Ik lees bovenstaand als volgt:
    voor de bomen geldt hoe langer ze moeten staan, hoe meer kans op DI
    voor de gewassen geldt nog steeds: hoe meer EP, hoe meer kans op DI....

Raak er een beetje van in de war o_O

En ik neem aan dat ik op de bomen STM kan gooien? want mijn bomen zijn pas om 21.00 uur klaar, dus morgen pas om 17.00 uur, maar kan ze pas om 00.30 oogsten van donderdag op vrijdag ... dus ik ben wel bereid er STM op te gooien maar alleen als ik zeker weet dat mij dat niet in DI scheelt op een negatieve manier ... want dan kan ik beter de bomen eraf doen voordat ze klaar zijn en er opnieuw opzetten, dan kan ik ze morgen nog gauw om 16.00 uur oogsten

help :eek:

4. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Zo ik heb ook alles klaar. Een beetje laat uit het werk, dus loop een beetje achter. Alle bomen en xl en XXL neergezet, anders niet zoveel bomen en ik heb begonia gezaaid voor de quest.

Wat mij betreft mag het beginnen. xD

Daxter1966 en katbla vinden dit leuk.
  5. Daxter1966

Daxter1966 Levende forumlegende

Vanmiddag de zaak verbouwd alle xl en xxl upgrades verwijderd. Verder op de plaats van stallen al mijn bomen geplaatst.
    Nu lange gewassen op de overgebleven plekken, morgen zien we wel of deze strategie werkt

schaapje52 vindt dit leuk.
  6. yvon61

yvon61 Forum-analist

Heb gewoon de bomen laten staan, ook de xxl en er wat aan toegevoegd. Je krijgt niet meer van een xxl maar die zijn wel eerder klaar. Dus simpel wat mij betreft.

7. farmervrouwtje

farmervrouwtje Regelmatige auteur

Het wachten is begonnen:oops: geoogst wat er geoogst kon worden. Anjers en rozen erop en heel veel bomen, zo moeilijk om niet te oogsten:wuerg:. Maar ja het is voor een goed doel. En nu maar hopen dat het schieten beter af gaat dat het hengelen (ja dat zit me nog steeds dwars omdat de rij nog steeds grijs is).

Vol goede moed wachten tot 2 uur vanmiddag:cry:

Succes allemaal, dat het maar net zo,n succes mag worden als de bevertjes.

BoerAnnelies en FarmerBroek62 vinden dit leuk.
  8. lijebouwman

lijebouwman Forummeester

Als ik het goed geteld heb zijn dat wel 2040 festivalbloesem en 1020 veldbollen, dat is wel heel veel.
    dan mogen ze wel rijkelijk uit de grond komen.
    ben benieuwd wat we scoren.

9. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Volgens mij is dit een veel beter systeem dan het visje-tik hengelen. Op het filmpje ziet het er een stuk makkelijker uit.

Wat mis je nog bij de rij van Visje-tik? Doe maar een duifje. Edit: opgelost

Laatste bewerkt: 17 September 2015
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  10. Toontje2

Toontje2 Forum freak

Hier dan nog een keer een uitleg waar jullie hopelijk wat aan hebben:

De droprate wordt bepaald door de tijdsduur (boom, stal, gewas). Het gaat hier dan over de basisduur. Dus de versnellingen (Susi supermest, supervoer, Supermest) maken voor de droprate niets uit.

Dus zoals gezegd de BASIS tijd van het gewas.

Dit geld niet alleen voor de eventdrops, maar ook voor de normale drops (gereedschappen etc.)

Laatste bewerkt: 17 September 2015
    lovely en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. theav71

theav71 Levende forumlegende

Je verhaal klopt niet, als ik op normale velden anjers doe dan krijg ik niet uit elk veld een dropitem, maar doe ik deze op comfortvelden dan krijg ik er wel een uit elk veld. Of jullie moeten dus het voor dit event aan hebben gepast??

12. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Even voor de zekerheid vragen. De versnellingen hebben geen invloed op de droprate. Dus ook als we versnellingen gebruiken dan krijgen we dezelfde droprate als wanneer we die versnellingen niet gebruiken? En gewone rozen en veredelde rozen? Geven die ook beide het zelfde?

13. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

jep geertrui

14. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Dank je, dit is handig om te weten :)

15. HofvanDromen

HofvanDromen Levende forumlegende

maar je kan dan wel vaker oogsten en dus ook vaker DI innen..dus heb je uiteindelijk meer DI..

16. #Stoffie78#

#Stoffie78# Oudgediende

Ik heb het ook even uitgerekend en inderdaad dat zijn er een heleboel :oops:

17. Geertrui59

Geertrui59 Forum-expert

Ja, daarom wilde ik dat ook graag weten ;)

18. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tot nu toe heeft Ron altijd uitgelegd dat het om de basis-ep gaat. En dat vooral bij de gewassen dit dus ongeveer hetzelfde is als de basis-tijd. Mijn ervaring is ook dat ik met een partij oranje werkstallen meer drops krijg dan bij normale werkstallen.
    De drops uit bomen vielen me ook bij het vorige dropevent tegen, maar toen had ik net als nu ook veel bijzondere bomen staan die er dus gewoon 20 uur over doen.
    Ik ga er van uit dat als dit van de bomen zo in de FAQ is gezet, dat dit ook zo klopt. Dus dat het geen verschil maakt of je een esdoorn of een parfumboom zet, dat je ongeacht de ep beide keren evenveel kans hebt op een dropitem. Want de tijd van alle bomen is gelijk.

Voor de gewassen ben ik wel heel benieuwd of Ron het bij een vorige uitleg fout had dat je bij hop meer kans hebt op drops dan bij komkommer, of jij nu te snel bent met je antwoord, of dat dit voor dit event of permanent gewijzigd is.
    De meeste spelers hebben toch echt de ervaring dat er uit rozen duidelijk meer drops komen dan uit lelies.
    Misschien dat bij een comfortveld het aantal drops verdubbeld wordt, net als de ep. Want ook ik had met het top1000 event de ervaring dat ik met rozen op gewone velden veel drops had, en op rozen met comfortvelden bijna 100%.
    Het is ook nog mogelijk dat het comfortveld rekening houd met een dropkans x4 vanwege de 4x langere groeitijd. Maar nooit meer dan 1 drop per veld.

-kwiebus- en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  19. polkey

polkey Oudgediende

Waar de bekers dus ook nog invloed op hebben, want ik moet nog de laatste van veeteelt en krijg op comfort koffie ( alle velden ) 26 DI i.p.v bijna 100%.
    Gelukkig is er nu ook het regenwoud en helpt dat een beetje mee.

20. bjorke-annika

bjorke-annika Alwetend orakel

Hier 73 bloesem en 49 veldballen

omaatje75 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.