Praatgroep Openluchtfeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 14 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Thanks, ging het opzoeken in FAQ.

    Klopt normaal veld 24 uur voor onkruid wordt en comfort 48. Top!

    Kan ik gewoon Anjers plaatsen, maar op Baharama is me langste gewas 10 uur, dat wordt hem niet denk ik. Weet niet of ik morgen thuis kom in de middag.

    Dus ik zet gewoon overal bomen op baharama en op Farmerama heb ik nu overal bomen en 1 veld Anjers. Dan ga ik daarna alleen gewas plaatsen. Komt goed :D
     
  2. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Dat zijn dus sieritems:music:en geven dus geen drops8)
     
    eevee60 vindt dit leuk.
  3. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dit klopt niet ; comfort/relaxvelden duren ook veel langer..dus om nu nog anjers te zetten ??

    De comfortvelden of relaxakkers maken een goede oogst mogelijk zonder de hele dag te moeten spelen.
    [​IMG]
    Comfortvelden zijn verkrijgbaar vanaf level 60 en zijn inmiddels gratis te plaatsen.
    De comfortvelden zijn ook op Bahamarama te gebruiken.
    De akkers zijn te vinden onder het kopje akkers aan de linkerkant van je speelveld.

    1 veld kost 3 zaadjes en duurt 4 x de gewone tijd.
    De oogst wordt verdrievoudigd (15 stuks) en het aantal EP verdubbeld
    Onkruid verschijnt pas na 48 uur.
     
  4. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Gisteren het regenwoud vrijgespeeld :inlove: Oh wat ben ik er blij mee. Hij staat heerlijk vol bomen, ook op de open plek heb ik de lange stallen al verwijderd, de rest gaat er in de loop van vandaag af. Daar staan ook bomen. Wel veel XXL bomen, maar ik kan ze wel 2 keer per dag oogsten. Het is lekker voor mijn voorraad en voor de komende DI hoop ik dat het ook goed gaat.
    De andere velden heb ik dan vrij voor akkers. Dat zijn dan 3 velden, daar gaan lange gewassen op en zo hoop ik voldoende DI van beide te krijgen.

    Heb ook nog even naar de staken en de sterren gekeken. Ik heb het volgende op mijn wensenlijstje:
    De staak van 4.000 punten voor 240sterren
    30 sterren = 60 SV
    15 sterren = 60 SM
    20 sterren = 4 stallen
    2 x 10 sterren = 2 x 6 bomen

    De GB zijn ook wel welkom en de losse sieritems ook, maar denk dat ik toch echt eerst voor de goedkope staak ga en het SV. Dat moet te doen zijn, lijkt mij!
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  5. Errim

    Errim Regelmatige auteur

    Je hebt gelijk de anjers doen er natuurlijk langer over op comfortvelden.
     
    HofvanDromen vindt dit leuk.
  6. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    als je er van uit gaat dat 25 % of meer van de gewone bomen 1 drop geven wel (heb ik nog niet eerder meegemaakt) en 1 gewone mammoetboom duurt 36 uur en een xxl mm boom 25.2 uur maar staan gerand voor 1 drop
     
  7. thea63

    thea63 Gelegenheidsauteur

    Ben wat te voorbarig geweest
    dacht dat het vandaag begon allemaal knoflook gezaaid met super mest op comfort velden
     
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Dat is balen. Je kunt er voor kiezen om het te laten staan en morgen te oogsten (volgens mij heb je dan nog geen onkruid) of je oogst het en zet er wat anders op. Is je knoflook wel mooi aangevuld ;)
     
  9. thea63

    thea63 Gelegenheidsauteur

    Ja dat wel maar om het te riskeren dat het onkruid word ? dus ik heb het maar geoogst (beetje dom als ik de verhalen lees had het gekund dus de tweede fout) maar we beginnen met goede moed verder
     
  10. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Het is misschien heel stom dat ik het niet snap maar waar moet je op klikken om geen munten te verliezen aan die speciale prijzen? Of snap ik er nog minder van en krijg je die bd, ep of tep speciale prijzen ook??????
    [​IMG]
     
  11. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ha hulst, van dit stuk snap ik ook nog niks. Ik dacht, we komen er morgen wel achter, maar nu jij de vraag stelt, stel ik hem met je mee.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  12. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Je verliest geen munten maar krijgt die speciale prijzen erbij als je de perfecte score haal.
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  13. hulst

    hulst Levende forumlegende

    Bedankt voor het goeie bericht Lea ;)
     
  14. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    ik lees hier XXL bomen maar ik meende dat dat niet telt of ben ik nou zo mis?
     
  15. lijebouwman

    lijebouwman Forummeester

    krijg je de bonus alleen bij de premium spelmodus?
     
  16. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Er is ook een bonus voor de normale spelmodus
     
    BoerAnnelies vindt dit leuk.
  17. -freedom5555-

    -freedom5555- Keizer van het forum

    Ik denk, denk hé, dat de basis waarde van de XLL boom telt... ! heb dus ook XXL bomen staan van sommigen....
     
  18. msMaybecouple

    msMaybecouple Forum prof

    Ik heb er wel nog een paar mammoetbomen op laten staan, maar als ik deze geoogst heb meteen met de start van het event zet ik er wel ander bomen voor in de plaats. Dit levert 4 andere plaatsen op, dus meer kans op dropitem lijkt me.
     
  19. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL

    De BD, EP of TEP krijg je van de gouden munten. 1.000 per gouden munt en dan random gegeven (dus BD, EP of TEP) en 1 stermunt.
     
    daisy17858 vindt dit leuk.
  20. Leo.netten

    Leo.netten Teller

    Volgens de faq telt de tijd maar met de XXL bomen kan je weer 2x per dag oogsten.
    Mammoets geven zeker een drop item ik heb er 38 staan.
    Heb meestal alleen XXL bomen staan ik laat die dus maar staan en kijk morgen wat de opbrengst is.
    Dus ik laat alles zoals het nu is, en lees morgen hier wel wat de opbrengst van anderen is.[/QUOTE]
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.