Praatgroep Openluchtfeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 14 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Gozertje

Gozertje Regelmatige auteur

Op die akker bij de boom, had ik ook bomen staan. Ongeveer 1/3 van het veld. De andere twee velden staan nu vol met bomen, daarstraks nog een met gewassen. Op Bahama, één volledig veld met gewassen (tijdens de nacht, gember), in het regenwoud 2/3 bomen, 1/3 gewassen.
    Aangezien ik veel bloesems heb bij die gember, denk ik nu een evenwicht te bereiken (heb bollen tekort). Uit ervaring weet ik dat er vaak enorme verschillen zijn bij het oogsten, wat DI betreft. Niet één DI bij rozen, had ik nooit meegemaakt.

Sintra98 vindt dit leuk.
  2. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Gozertje, ik heb nu al een paar keer gehad, dat in de pop-up van de dropitems geen enkele stond, maar als ik dan beneden in het midden achter dat kleine groene driehoekje kijk, dan blijken daar wel dropitems te staan. Ik denk dus dat het een weergavefout is.
    Het gebeurde bij mij alleen, als ik zowel bomen als gewassen op 1 akker oogstte. De ene drop was dan wel zichtbaar in het rijtje rechts, de gereedschappen en ambachtsingredienten ook, maar de tweede drop kwam er niet in voor.

Gozertje vindt dit leuk.
  3. Gozertje

Gozertje Regelmatige auteur

Dat zou wel eens de oorzaak kunnen zijn. Een tip die ik graag meeneem. ;)

farmermikkie vindt dit leuk.
  4. kerkdijk

kerkdijk Forumkenner

Vanmorgen de complete "gouden staak" binnen gehaald.
    Nu lekker gaan sparen en zien wat ik op het laatst ga kopen, Die gouden orgel is een mooi sieritum voor op baha.
    Globale berekening geeft hij met de ambachten en huisdieren 10.000 Tep per dag.

5. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

hoe kunnen er al spelers zijn die die alle 3 staken al hebben :eek:
    of gebruiken die de hele dag supermest ?
    ik heb +/- 130 stermunten p/d o_O
    dus kan wel wat advies of tips gebruiken

DarkDevilDude en daisy17858 vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Ik heb ongeveer hetzelfde, dus ben ook wel benieuwd. Ik denk dat het deels te danken is aan de mandjes die natuurlijk niet voor niets te koop zijn, en dat er inderdaad spelers zijn die veel meer bomen hebben staan en de bloesems met supermest binnenhalen.
    Als je bedenkt dat gewassen met de juiste veredelingen en hulpmiddelen klaar zijn op het moment dat je er supermest op gooit, en dat uit comfortvelden met rozen en langere gewassen ongeveer 100% drops komen, is een hele dag supermest gebruiken wel erg lang.
    In de 20 minuten dat de draakjes en nachtmerries werken kun je met knechten zo 1000 drops binnenhalen. Maar dat kost dan dus wel 1000 supermest.

7. theav71

theav71 Levende forumlegende

Als een speler premium is dan had hij/zij de bomen zo kunnen neerzetten dat door de automatische bomenoogst deze 2 keer vlak achter elkaar zou kunnen oogsten, dat zijn dus al flink wat extra di. En door dus met de kastanjewolk de andere di te maken kan je overal dus gewoon bomen laten staan. Misschien hebben ze ook nog aardig wat howie`s staan die ook zorgen voor meer dropitems. En turbomest maakt je bomen natuurlijk ook sneller klaar. Heb hier zelf geen premium dus hier zijn alle 3 nog niet binnen.

dutchboy vindt dit leuk.
  8. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Bij mij gaan de bollen veel sneller dan de bloesem. Ik kan nu al 3 zakken premium maken van de bollen en nog maar een halve van de bloesem. Ik spaar nu ook de muntjes op en hoop dat ik nog het orgeltje kan halen, is 150 voor nodig. Ik heb nu 57. De tweemanszaag en fust vind ik ook leuk, dus haal ik het orgeltje niet dan kies uit die andere 2. :) Mooie prijzen genoeg om uit te kiezen. Mijn man heeft 50 gescoord voor mij :D. De volgende ronde ga ik zelf nog een keer proberen. :oops: Schaap zal een keer 54 scoren al moet ik er de hele avond over doen. :wuerg:

FarmerBroek62, Gozertje en -mikmak- vinden dit leuk.
  9. dutchboy

dutchboy Alwetend orakel

ik heb premium en
    kastanje wolk duurt nog 58uur
    regenwoud -XXL en wat xl hoofdzakelijk XXL
    baha gewas + nog +/- 40 XXL bomen

farm alle 3 velden gewas en +/- 100 XXL en parfumbomen
    op de farm staan nu rozen met water en mest en akkerland ook supermest

Gozertje vindt dit leuk.
  10. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Mijn man wil wel gooien, maar de rest van de farm doet die ook niet hoor. Hij vind het leuk om te zien, maar meer ook niet en zal het vast zelf niet gaan spelen. Hij zijn voetbal en ik mijn farmpje.

Gozertje en daisy17858 vinden dit leuk.
  11. yvon61

yvon61 Forum-analist

Daarom ga ik ook voor het gouden orgeltje, de staak haal ik toch niet.

Gozertje en kerkdijk vinden dit leuk.
  12. farro

farro Forumkenner

Zet men nu beter de gewone bomen of de XXL-versie ???

13. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Dit snap ik nog niet helemaal. Het gouden orgeltje levert 2.000 EP/ TEP op per 9uur, maar de eerste staak levert 4.000EP/ TEP op per 10uur, dan is de staak toch voordeliger? Aan sterren kost het ongeveer evenveel.
    Kan iemand aub uitleggen hoe jullie dan 10.000punten voor het gouden orgeltje kunnen krijgen?

Mijn man heeft ook zijn voetbal en ik mijn spel haha. Maar zo heel af en toe wil hij wel oogsten voor mij. Wel op voorwaarde dat het niet moeilijk is en ik knechten aan heb staan. Dit gebeurt alleen met een event met eventgewassen en als ik zelf echt niet kan. Verder doe ik het lekker zelf :)

Vanmorgen weer 1 zak kunnen maken, de bloesem blijven bij mij achter, maar vanavond kan ik weer 1 zak maken omdat ik dan voldoende bloesem heb en gezien ik de bomen maar 1 keer per dag kan doen, trekt het zich dan weer recht :)

1 veld rozen op comfortvelden kunnen oogsten met stol, witte onschuld, sm en water. Bij mij doen ze er dan nog 39min over, ik heb namelijk de staak niet. Maar dit geeft helemaal niet. Kreeg namelijk 20 bloesem uit dat ene veld. Ga er nu 2 zetten :D

Laatste bewerkt: 19 September 2015
    Gozertje en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

[QUOTE="

Vanmorgen weer 1 zak kunnen maken, de bloesem blijven bij mij achter, maar vanavond kan ik weer 1 zak maken omdat ik dan voldoende bloesem heb en gezien ik de bomen maar 1 keer per dag kan doen, trekt het zich dan weer recht :)[/QUOTE]

Misschien binnenkort wel vaker! (zie geruchtendraadje)

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  15. neva1

neva1 Forumkenner

ben benieuwd...heb er weer een stal opgezet en 2 stekkies voor de rest kon ik vanochtend al meteen een zak pballen maken en ws zaten mijn ogen nog half dicht want ik miste er 2!! die heks had een turbobezem want ze was nog sneller weg dan een f16. maar niet getreurd de rest raakte ik vol op hun grote heksenneus. :phoop dat ik vandaag nog een zakje kan maken. ik las ergens dat susi bomenmest gewoon gebruikt kan worden maar ik dacht dat het niks uitmaakte???

nenek43 en schaapje52 vinden dit leuk.
  16. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Sommige spelers hebben een hekel aan alle staken oogsten, ook al wordt dat vermoedelijk nog deze maand mogelijk met de knechten.
    Met de eerste staak heb je per dag dus 8.000 EP/TEP. Wanneer je 2.000 TEP 2x per dag met huisdieren kunt oogsten dan heb je max 2 draakjes en 2 nachtmerries en 6 uilen en 6 kraaien en de kattenrommel, is 210% en er werd ook nog een ambachtsproduct genoemd met lentekrans en paasjam nog 60% extra. De kattenrommel telt maar 1x per dag, verder kun je dus alle huisdieren precies op het juiste moment weer activeren. Dat levert in totaal 14.000 TEP op. Misschien is er nog wel meer mogelijk.
    Ik zal zoveel niet halen, en moet er 4 vakjes voor vrij maken. Dus ik kies voor de beste bonenstaak die mogelijk is, aangevuld met de prijzen van de laatste tab. De knechten, het supervoer, stallen en stekjes.

Gozertje en BoerAnnelies vinden dit leuk.
  17. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

heb helaas geen ijsvogeltje uit mijn stallen kunnen krijgen :cry:, uit de bomen wel veel XXL, dus al met al tevreden. Nu verder voor de staak.

Gozertje vindt dit leuk.
  18. omaatje75

omaatje75 Forum-ambassadeur

Weet iemand of er n max aan de heksen en draken zit??
    In t begin komen draken en heksen langs, daarna
    heb k nog ns n half uur gewacht....maar niks meer..

19. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

ja, 12 stuks, daarna komt er niets meer. De perfecte score is 12 draken/heksjes en dan nog 3 gouden sterren voor de bonus.

20. spelboyke

spelboyke Oudgediende

gefeliciteerd met de 3 staken.
    maar hoe heb jij zoveel veldbollen binnen gehaald ?
    heb zelf 5 velden met bomen staan,

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.