Praatgroep Openluchtfeest

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 14 September 2015.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Er kwamen net bij mij wel erg veel gouden munten voorbij, is dat soms voordeliger om alleen 15 gouden munten te raken?
    Of is toch 12 dubbele en 3 gouden het beste? Wie weet het en wil het mij ook vertellen?

2. yvon61

yvon61 Forum-analist

Vraagje: stel dat ik alleen het gouden orgel haal kan ik dat dan op baha of het regenwoud zetten of alleen op de siertuin?
    Want anders ga ik me op andere items toeleggen. Ga die staak nooit halen denk ik.

3. enk52

enk52 Levende forumlegende

Bij de gouden krijg je 1 stermunt en een van de speciale beloningen. Je kan kiezen wat je liever hebt, de speciale beloningen of meer stermunten.

4. chabo15

chabo15 Gelegenheidsauteur

Dank je wel voor de info :)

5. enk52

enk52 Levende forumlegende

Ze kunnen op alle velden geplaatst worden.:)

BoerAnnelies vindt dit leuk.
  6. yvon61

yvon61 Forum-analist

Yes, mooi, dan ga ik voor het gouden orgel.

7. Susannamaria

Susannamaria Keizer van het forum

Dank je wel Enk, dan ga ik toch voor de dubbele:)

8. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

ben net terug van vakantie en heb de afgelopen 16 blz doorgeworsteld :)
    ga dus premiumzakken maken en gooien op draken en daarna op heksjes. Ben benieuwd...

daisy17858 vindt dit leuk.
  9. Sorenza1949

Sorenza1949 Levende forumlegende

ik denk dat bp ons een training geduld oefenen heeft voorgeschreven
    zodat we kunnen afkiken van de blikjes geduld hahaha

( ps vind het ook een zenuwslopend gedoe hoor tussen de twee zakken ook wat bedaar tijd nodig )

farmervrouwtje vindt dit leuk.
  10. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

eerste poging en 54 gescoord; heb de stallen en de bomen binnen gehaald, nu hopen op nieuwe items ;)

-mikmak-, BoerAnnelies en farmermikkie vinden dit leuk.
  11. Gozertje

Gozertje Regelmatige auteur

Geduld heb ik genoeg voor dat spel. Mijn muiswijzer is echter zo traag, dat ik die gewoon onderaan in het midden laat staan. Ben wel een dik half uur bezig. Wat ben ik blij dat die bollen héél langzaam komen... ;)

Errim vindt dit leuk.
  12. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik ben eruit wat de droprate betreft op gewone akkers en comfortvelden.
    Op comfortvelden kreeg ik bijna 2 x zoveel drops als op gewone velden.
    (Alleen interessant als je gewassen veredeld hebt, en supermest en zo gebruikt).
    Ik had er uien opstaan (3 rondes op gewone akkers, 1 ronde op comfortakkers. Op de woelige weide en de open plek staan nog een paar dingen, die niet geoogst zijn in deze periode)

hoofdakker uien op normale akkers (3x geoogst): 27, 22, 28 drops ---> comfortakkers: 44 drops
    woelige weide uien op normale akkers (3 x geoogst): 24, 19, 22 drops ---> comfortakkers: 40 drops
    open plek uien op normale akkers (3 x geoogst): 12, 13, 10 drops ---> comfortakkers: 19 drops

Op mijn andere 2 accounts was het vergelijkbaar.
    Bij comfortakkers kreeg ik een 100% dropscore.

Laatste bewerkt: 18 September 2015
    Daxter1966, daisy17858, Errim en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  13. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Dat zijn wel erg mooie verschillen om te zien, alleen kost het dan wel weer veel SM, suzi en ambachtsproducten. Dat is wel weer jammer. Ik denk dat ik morgen middag als man lief weg is en de kids slapen ;) (duimen dat het allemaal zo werkt haha) mijn rozen maar op comfortvelden met alles er op en er aan ga zetten. Dan kan ik een voorraadje van die bloesem opbouwen en dan zet ik nog maar meer bomen er op (heb al veel er op staan, maar merk toch dat ik er wel meer kan gebruiken).
    Als ik dat allemaal ga doen, hoef ik mij overdag ook niet zo druk te maken over het DI, maar kan ik gewoon lekker mijn spel spelen zoals ik dat wil en mijn voorraden van bv de paddenstoel opplussen :D

14. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Heb je de rozen wel veredeld dan? Anders heeft het geen voordeel. Comfortakkers doen er 4 keer zo lang over, met supermest 2 x zo lang. Dus dan win je met een dubbele drop opbrengst niks. Dat kost je dan alleen maar supermest.
    De bonestaakrij met kastanjepoppetjes geeft ook extra werking van supermest. Verder witte onschuld (10%) en stol (5%). En de rune in de boom der wijsheid.
    Susimest helpt niet voor meer opbrengst, dat geeft alleen meer gewas van je akker, maar niet meer drops.

daisy17858 vindt dit leuk.
  15. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

Schaapje is weer thuis en kreeg vandaag 84 bloesem en 47 bollen. De bollen minder dan gister en de bloesem meer dan gister.

Oh, schaapje is ballen aan het maken in de molen en ga daarna gooien :oops:. Ik heb voor de veiligheid maar overal strobalen neergelegd xD. Ik ben benieuwd hoe dit gaat aflopen. Ga eerst maar koffie nemen voordat ik er aan ga beginnen. :p
    Kan ik het gooien ook in etappes doen, bijv 2 ballen en dan stoppen, dan over een uurtje verder en weer 2 ballen of is er ook nog een maximale tijd en dat de flipfloppies stoppen met naar boven komen.

Zo nu eerst koffie :music:

16. BoerAnnelies

BoerAnnelies Alwetend orakel

Ja de rozen heb ik op max veredeling staan. Witte onschuld en stol kan ik inmiddels zelf maken :). Alleen witte onschuld is op de markt goedkoper dan zelf te maken. Gelukkig alles nog op voorraad in de schuur staan. De staak heb ik alleen niet, dus dan doen ze er bij mij nog wel even over. Maar dat gaat qua drops sneller dan nu en dan hoef ik mij daar verder geen zorgen over te maken haha.

Schaapje: laat je even weten hoe het gooien je vergaan is ;)

farmermikkie en schaapje52 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

Oh schaapje heeft de eerste ronde gehad :oops: Premium, pffff. 38 gehaald. :wuerg: Ik heb nu geen Jokers meerxD Die heb ik tot moes gegooid. Sorry farmer, de bal was raak :oops:. Je moest ook bukken achter de strobalen. xD Ik zat zo op te letten dat ik niet eens een draak en heks gezien heb, wat ik wel geraakt heb geen idee. xD

Nu heb ik nog een zak met premium ballen :oops:. Zeg tegen mijn man, jij bent goed in gooien :D, uitleg gegeven en hij heeft de tweede ronde gedaan, top score van 54 :inlove:. Ik heb hem benoemd tot ballengooier want ik gooi niet meer.

Zo gelijk maar leuke cadeautjes uitgezocht.
    Natuurlijk de verblijven gekozen :inlove:, daarna 2x de bomen, daarna het sv en als laatste de 24 uur knecht genomen. Nu nog 7 over.

Ik ben al super tevreden met deze prijzen. dus voor mij kan het event niet meer stuk, al wordt er geen bal meer gegooid, ik ben tevreden. xD

Laatste bewerkt: 18 September 2015
  18. Boeretrien1

Boeretrien1 Keizer van het forum

O, ik ben helemaal blij, heb uit de stalletjes een ijsvogeltje :inlove: gekregen. Van de stekjes waar ik erg blij mee was waren 2 x de duindoorn en op baha een acai XXL en een achacha.:music:

-matthias1952-, Gozertje, lovely en 5 anderen vinden dit leuk.
  19. -mikmak-

-mikmak- Levende forumlegende

schaapje, mag ik je man met je delen.....:inlove:..de mijne blijft op de bank zitten:sleepy:

sanne22334, Gozertje, m.kreuning en 7 anderen vinden dit leuk.
  20. schaapje52

Zal effe vragen of die voor het vrouwtje op de vliegende bezem ook wil gooien xD. Eigenlijk hoef ik dit niet eens te vragen want hij doet dit wel, weet ik zeker. ;)

sanne22334, Gozertje, Daxter1966 en 2 anderen vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.