Praatgroep Openluchtfeest September

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 18 September 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Lonnie even gekeken voor jou. De meloenen magie vraagt een gouden slot.

    Gaat het om tijdswinst, dan moet men een gouden een slot opofferen van de stol of witte onschuld.

    Na even verder zoeken (Enkel gekeken bij en wat ik zelf in de schuur had staan, onder een dikke laag stof...xD) kom ik tot de voorlopige conclusie dat hier onderstaande het meeste tijdswinst oplevert. Mogelijk dat er nog andere tijdsversnellers zijn voor (bij het Riet) bij het overige gewas ?

    Diamant = wac
    Goud = witte onschuld 10 % effectievere supermest)
    Goud = stol (5 Effectievere supermest)
    Zilver = Liefdes aroma 6 %
    Zilver = Alruin 4%

    @kakelot69 is hier volgens mij erg in thuis. Mogelijk dat zij haar licht er nog over kan laten schijnen?
     
    -freedom5555- en jolanda13 vinden dit leuk.
  2. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Volgens mij zit je aardig goed HJ.

    Ik ken ook niet alle ambachten uit mijn hoofd hoor, maar er is wel een patroon te bespeuren bij de versnellers. Bij (werk)stallen kun je één buff inzetten die 10% geeft en één die 5% geeft, en bij de verscheidene gewascategorieën is dat 6% en 4% . Enige uitzondering die ik hierop kan bedenken is het tikimasker voor Baha groenten, die kun je aan die buffs nog toevoegen zonder slot. Maar bij dit event hebben we daar niks aan.

    En nu we toch bezig zijn:

    Stallen kun je versnellen met valentijnsverrassing (10%) en eierpunch OF kaasballetjes (beiden 5%)
    Werkplaatsen kun je voor zover ik weet versnellen met voorjaarsboeket (10%) en taaitaai (5%)

    Er zijn ook wolkenrijen die stallen versnellen, ik zal eens gaan neuzen.
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2019
    -freedom5555-, jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  3. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Ik heb nog ff gesnuffelt dit gaat over extra Ep's wortelbrood 20% courgette-appeltaart 60 % lentekrans 30 % vanille sunrise 75 % paasjam 30 % en zoete rozenjam 20 % dat is 235 % extra voor gewas dan de wolkenrij nog eens bekeken lichtjesspoor 10 % kruidenmysterie 10 % extra Ep wolk openluchtfeest 5 % sneller en de grote uitbraak + 1 overig gewas xD Zo nu ga ik snel achter het fornuis Veel succes iedereen !
     
    boermars en jolanda13 vinden dit leuk.
  4. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    • dubbelposten is niet toegestaan. Gebruik 'bewerk' als je iets toe wilt voegen
    Er zijn ook verschillende wolkenrijen, die bepaalde gewassen verkorten qua groei duur. wolkenrij partyticket 1 voor 10 % bloemen, Boerderijklusjes voor groenten, Misschien zijn er nog wel meer.

    Ik zou ook niet heel de tijd witte stol enzo gebruiken, kost veel sm.
     
    Laatst bewerkt door moderator: 18 September 2019
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Precies.

    Wel gebruik ik vaak versnellers, vooral als de mestprijzen weer eens de pan uit rijzen of bij events waarbij je het moet hebben van de stallen en dus maar weinig DI per oogst kunt vangen vanwege de ruimte. Witte onschuld en stol gebruik ik alleen bij het vermeerderen van eventgewassen of als het echt crisis is met de drops.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. pipelepo

    pipelepo Oudgediende

    In dit geval gebruik ik meestal wel de versnellers, ook omdat ik het leuk vind om uit te zoeken hoe of wat ik het beste kan gebruiken. De wolkenrij van de bloemen ben ik ook blij mee.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Die heb ik natuurlijk niet. Ik heb wel de carnavalskoningin, die geeft alle stallen -10% . Dat is ook heel fijn. Alleen jammer dat ik hem net per ongeluk met een knecht heb geoogst xD
     
  8. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier de wolkenrij en sieritems gehaald. xD Hele hebben en houden er op gegooid en gelijk klaar. :music:Mooier kan niet toch. Nu alleen nog de 2 mooie sieritems zien te halen. :D

    Iedereen veel speelplezier en succes. :music:
     
    jolanda13, -mikmak- en gelderblom vinden dit leuk.
  9. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Jij bent al klaar met het event dat morgen begint? Wow, knap hoor!
     
    janniekwak, Reggaefeeks, owl. en 9 anderen vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ja, ongelofelijk he. xD Ik dacht, laat ik nu eens geen slak zijn en bijna altijd achteraan lopen. :music:
     
    janniekwak, Reggaefeeks, owl. en 10 anderen vinden dit leuk.
  11. Dahlia76

    Dahlia76 Forumbewoner

    Hier een combinatie van (gekleurde)mysteriestallen, bomen van alles wat en een zooi veldjes. Alleen gewas of stallen vind ik saai:oops:
    Versnellers heb ik zat, maar de meeste vergeet ik aan te zetten. Start 's morgens wel altijd standaard met een WAC en een chocoshake en mijn wolkenrijen. Straks maar ik kijken wat er verder nog in de schuur staat :p
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Waarom al deze moeite doen om riet te versnellen? Als je toch SM gaat gebruiken, zaai dan veredelde krokussen (op comfortvelden) met enkel witte onschuld en stol en SM. Geen water of mest nodig en een groeitijd van 0 minuten. En 100% drops. Dus een akker van 44 comfortvelden, kost je 44 SM en levert van beide soorten 44 drops, 88 dus voor 44 SM.
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Gefeliciteerd Turboschaap xD
     
  14. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zie nu pas dat er vanmiddag een nieuw event begint, wel heerlijk zonder eventgewassen. Ik zal niet starten met veel DI, gezien ik vanmorgen heb geoogst en er nu hop en ananas op baha staat voor de tijdquesten. Daar ben ik namelijk nog mee bezig. Dat event duurt ook nog 11uur dus daar heb ik vandaag nog voor. Helemaal halen ga ik die ook niet, maar ga wel kijken hoever ik kom.
    Tijdquesten zijn best wel leuk om te doen ;)
     
    jolanda13 en vinc05 vinden dit leuk.
  15. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende


    Vanwege de (hoge) EP-waarde.

    • Krokus: 205 EP
    • Riet: 1296 EP
    Het is maar net welke keuze men wil maken. Of gelijk klaar, drops en een lage EP waarde. Of wat meer geduld, drop en een zeer hoge EP waarde.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  16. Reggaefeeks

    Reggaefeeks Forum-baron

    Hier 523 vorken en 219 messen..van kwartjes hortensias en wat pakhuizen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  17. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier van me 3 velden hortensia 588 vorken en 217 messen gekregen, op me hoofdakker staat nu kool en op de andere 2 velden gele ertw
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  18. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Maar in de tijd dat je riet klaar is, kun je ook tig keer krokus doen, dus dan heb je veel meer EP in dezelfde tijd......

    Hier 592 vork en 226 messen. Ik ga dus in het weekend alles vol zetten met 10-uurs stalle, want ik neem aan dat de messen vooral droppen uit stallen.
     
    jolanda13 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  19. lonnie57

    lonnie57 Forum-hertog

    Hoi AHa ik was helemaal niet van plan om SM te gaan gebruiken ik was alleen maar even opzoek wat je zoal zou kunnen inzetten. Ik heb het vorige event al genoeg van dat Gr spul gebruikt voor de eventplanten van het vorige event dus ik ben er aardig doorheen geraakt . Ik kom er ook net achter dat je niet alles tegelijk kan inzetten i.v.m de slotjes. In ieder geval is mijn opbrengst van een paar bomen en enkele stallen en heel veel riet Vork 459 en mes 164 ;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  20. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Je hebt gemiddeld per dag maar 280 messen nodig, dus stallen zouden niet nodig hoeven zijn, hier gaan er vanavond anjers op en dan morgen eens kijken hoe die droppen (je hebt eventueel ook nog de kistjes van het sier-item)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.