Praatgroep Openluchtfeest September

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 18 September 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. schaapje52

schaapje52 Levende forumlegende

xD Ben helemaal niet boos hoor. Ik hoef morgen geen dropje hoor. Aan het werk en bij thuiskomst event afgelopen.xD Ik hoop dat je de wolk nog kan halen buuf, succes hoor.

2. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik wil nog 1 ding zeggen over de haalbaarheid van dit event.
    de laatste keer dat we dit event speelden in het voorjaar was er dezelfde dramatisch droprate vanuit de gewassen.
    Was ik zelf ook effe vergeten
    Maar voor de volgende keer gooi ik direct na de eerste oogst de stallen er weer op. Ga ervan uit dat deze vorm van event wel weer terugkomt

Zoals heel veel boertjes hier direct in het begin al riepen. Ik was eigenwijs en heb nog 30 uur gewacht voor ik op de stallen overging.
    Ik heb zelfs gehoord ik heb vorken te kort ( ik niet hoor)

Als ik niet kan posten dat het wel haalbaar is of dat ik het heb gehaald om andere niet te kwetsen ook zonder extra dingen. Meer bedoeld als je hoeft niet van alles te hebben en hoog level te hebben om het te kunnen halen.
    maar er mag wel geroepen worden dat het allemaal niet mogelijk is krijgen we wel hele rare postings.

ja voor nu niet te halen als je de boel omgooit mee eens.
    maar ik hoor ook verhalen dat mensen bomen en gewassen blijven zetten en dan zeggen het is echt niet te doen.

Ik doe meestal wel 1 ding de velden vrij maken geen sieritems erop laten staan;)

Huhmmie38, janniekwak en -matthias1952- vinden dit leuk.
  3. schaapje52

Ik doe meestal wel 1 ding de velden vrij maken geen sieritems erop laten staan;)

Nou en ik laat ze lekker staan, mijn vriendjes. xD

janniekwak en -matthias1952- vinden dit leuk.
  4. mmans

mmans Forum-hertog

Ik ga het heus wel redden, maar dat gaat echt alleen lukken, door inzet van de kastanjerij en veredelde anjers met SM.
    Ik vind het kort door de bocht om te zeggen, dat het een keus is aan de mensen zelf!

Ieder doet zijn best en ik gun het iedereen, een event te halen. Maar de verhouding tussen de droprates ligt gewoon scheef. Beide DI zouden bij ALLES te krijgen zijn, zorg dan gewoon voor een evenredige droprate.
    En het is ook niet erg, als mensen zeggen, dat het "zo gemakkelijk" is. Maar tussen de regels door wordt de mensen die "klagen" wel verweten, dat ze niet zo moeten zeuren.

Zeg dan gewoon, dat JIJ (en hier bedoel ik beslist niet alleen venus mee!) het makkelijk vindt en wens anderen suc6. Maar blijf niet zeggen, je doet dit verkeerd en dat moet anders. En als je daar niet naar wilt luisteren, dan ben je het zelf schuld.
    Als de droprate eerlijker stond afgesteld, zouden niet zoveel mensen straks 100-den vorken overhebben en toch niet het event hebben gehaald, wegens een gebrek aan messen!

Nogmaals, ik haal die wolkenrij wel, op mijn manier. Maar wees wat liever voor elkaar. ;)

5. fairie

fairie Commandant van het forum

Jeetje, wat een discussie. Het is nou eenmaal bij iedereen verschillend. Ik ga ook niet meer mijn ervaring neerzetten. Het enige wat ik nog te melden heb is dat de dropkans enorm kan verschillen. Dit weet ik uit ervaring bij mij en mijn zus. En nee, dit waren er niet maar een paar maar zelfs een paar honderd tijdens een event. En de momenten die vergeleken waren stond alles precies hetzelfde met dezelfde bonussen ( staken etc.) die er invloed op konden hebben. Dit is al enige tijd geleden geweest dat wij dit hebben even hebben bijgehouden nadat ons de grote verschillen zijn opgevallen.

LucieSchreurs en harm-jan70 vinden dit leuk.
  6. harm-jan70

harm-jan70 Levende forumlegende

@schaapje52 hoi,

Natuurlijk mag jij er anders tegen aan kijken, graag zelfs. Anders word het ook maar saai.xD

Zoals jij het omschrijft, vind ik het persoonlijk gewoon leuk om te lezen.. Iemand die het spel op zijn eigen manier speelt, niet voor het allerhoogste, eerste positie gaat. De enige daar die vele klossen garen bij spint is BP, die spreekwoordelijke mijnheer, met hoge hoed, sigaar in de mond, en dure ring aan de vinger)
    Feitelijk speel jij zoals ik nu ook (weer) tegen het spel aan kijk, het spel speel. Niet meer alles willen/moeten behalen.

@miekje9

In mijn vorig schrijven ging het niet om het om "hoe een event te spelen"! Het ging om hoeveel tijd en op welke tijden iemand kan en wil spelen. Persoonlijk kan ik mij niet aan de indruk onttrekken dat jij met omtrekkende beweging, een herhaling van jouw vorige opmerking cq verhaal herhaalt.

Jij blijft herhalen dat het (dit) event haalbaar is en weer met een uitleg van hoe. Wat ik al schreef, probeer eens door ander mans ogen heen te kijken. Vanuit iemand die een fultime (deeltijd) job, kinderen, partner, sociale bezigheden heeft. Dan is er domweg gewoon de tijd niet voor om "jouw manier/opzet te volgen" Dit omdat er dan andere dingen moeten worden weggestreept. En waarvoor, een spelletje?

Sterker nog, nu geef jij m.i. spelers nog een schop na met de opmerking van:

Misschien niet zo bedoelt, maar het kan zeker wel zo worden uitgelezen.

Het ging en gaat ook niet om wat wel en niet gepost zou mogen worden, (Dat moet het team maar oplossen.) Het gaat hoe iets omschreven word, wat de intentie achter een posting is.

Mooie quote mmans.

Kan ik helemaal achter staan. *Tumb up*

Eens! Het viel mij ook op. Hier zit ik met een overschot aan mensen. Dit in tegenspraak op sommige tips hier. Liepen bij het oogsten van anjers in de nacht, overdag met de versnellers en supermest e.d. aan de vorken en messen gelijk op. Toen ik overdag met de stallen (neon-kippen) aan de gang ging, ontstond er een messen overschot.

Op mijn account tot op heden: 93 keer gespeeld, over 43 vorken tegen 413 messen.

Laatste bewerkt: 24 September 2019
  7. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Ik snap het allemaal prima en nee geen omtrekkende bewegingen hier.

En mijn posten zijn niet bedoeld om te kwetsen verre van

Maar heb het gevoel dat er tegen mij wel gepost wordt om te kwetsen zo voelt het tenminste.

Soms kan je een opmerking het kan echt wel ook positief bekijken

Dit doet zeer ook omdat ik zelf amper op de farm ben geweest afgelopen week door andere minder leuke dingen zeggen we maar kort. Maar is goed dan posten we geen dingen meer om anderen te helpen is goed

Huhmmie38 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  8. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Die messen komen ook gewoon uit de gewassen, alleen niet zo veel in vergelijking met de vorken. En als je alleen stallen neerzet krijg je in verhouding weer te weinig vorken. Dat is de grap nou net van dit event: dat je de juiste verhouding moet zoeken. Als je daar geen zin in hebt kun je de rij ook best halen met alleen gewassen, maar dan zul je inderdaad met de supermest aan de gang moeten om aan de benodigde hoeveelheid messen te komen. En ja, dat is een keuze. Net als dat het iemand anders zijn keuze weer kan zijn om wel iets te doen met die aanbevelingen over stallen zetten, dus ik zet die aanbevelingen toch maar neer.

En ik ga ook niet stoppen met aangeven dat ik een event prima te doen vind. Dat is namelijk niet bedoeld om mensen de ogen uit te steken, maar om mensen een hart onder de riem te steken.

9. harm-jan70

Nog een positieve noot:

Het event is verlengd! 8)
    Zie de o.a.

HofvanDromen vindt dit leuk.
  10. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

11. schaapje52

Ik speel dit spel al vanaf het begin op mijn manier. Zo blijf ik het leuk vinden en overal zie ik dan op mijn manier wel weer een uitdaging om ergens voor te gaan. Ik vind sommige events super leuk en doe ik lekker mee op mijn manier. Soms komt er ook een event voorbij die laat ik lekker lopen. Het liefst ga ik voor stallen en ja de sieritems, dat vind ik gewoon erg leuk. Als ik moet kiezen tussen een wolk of een schaapsieritem, nou ja dan hoef ik niet lang na te denken, eigenlijk helemaal niet nadenken. Zo bedoel ik maar met iedereen speelt het spel anders met of zonder hulpmiddelen, met veel of weinig tijd. De een speelt het voor het hoogst haalbare en een ander weer niet. Dat mag en daar kan iedereen gelukkig zelf een keuze in maken. Ik laat bijvoorbeeld al mijn sieritems staan op het land, ook bij een event. Misschien ben ik knettergek, mag je ook zeggen hoor, zit ik ook niet mee. Op deze manier vind ik het spelen gewoon het leukst. :D

leni1955, hwjstolwijk, Dahlia76 en 4 anderen vinden dit leuk.
  12. kakelot69

Ha dat is leuk, dan ga ik proberen de 100 spelletjes te halen xD

-matthias1952-, schaapje52 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  13. harm-jan70

@schaapje52 Knettergek ben jij zeker niet. xD

Events speel ik enkel bij het genoeg hebben gespaard van supermest, (Van de mammoet bomen) er aan het einde van een event, nog een paar duizend over zijn, en de prijzen een beetje leuk zijn. Dit omdat ik bij veel events er na 2, max 3 dagen helemaal kregelig van wordt. na die 2 - 3 dagen wil ik altijd weer zo snel mogelijk terug in mijn eigen spel-modus.

Misschien verklaren mensen mij wel knettergek met deze speelwijze. ;)

hwjstolwijk, LucieSchreurs en schaapje52 vinden dit leuk.
  14. schaapje52

Hoeveel moet je nog halen dan voor de 100. 8)
    Oh, ik heb net alles weer omgebouwd. xD Ik ben gestrand bij 47 x spelen. :music:

-matthias1952-, kakelot69 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  15. kakelot69

Ik vind helemaal niemand knettergek. Je kunt dit spelletje op veel manieren spelen, dat is juist het leuke eraan.

Zelf ben ik een echte event-freak, en ik hou van plannen en strategieën uitvogelen. Bergen howies, supermest en TG bezit ik niet, wel speel ik altijd met knechten. En daarmee kom ik een heel eind, het is me sinds ik de anjers open heb eigenlijk nooit meer gebeurd dat ik een rij niet haalde. Maar de quests, de markt en de ambachten blijven dan weer een beetje liggen bij mij, het is of het één of het ander.

21 xD

Ik heb er voor de nacht krokussen op staan, daar zullen wel flink wat vorken uit komen. En dan morgen achtuurs stallen erop met versnellers :inlove:

-matthias1952-, schaapje52 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  16. schaapje52

xD Dat maakt dit spel juist zo leuk dat je het op verschillende manieren kan spelen. De hulp en tips van medefarmers waardeer ik ook altijd. Zo ben ik door een medefarmer geholpen met een heel handig, simpel programma om een printscreen te maken en op te slaan. Zelfs geholpen hoe je dit moest doen. Dat is nu wat ik heel erg waardeer.

Ik sta nu op 48. Heb nu maar op grote velden ook de krokus gezet want dan ga ik voor de 50. :D o_Ok mijn lynxen staan dus die geven ook nog. :music:

Zal duimen dat je die 21 gaat halen. 8)

Laatste bewerkt: 24 September 2019
    Dahlia76 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  17. Sanham

Sanham Levende forumlegende

Dat wordt nu dus morgen op mijn sloffen de wolkenrij binnenhalen. :music:
    Ik moet nog 6 serviezen maken, straks nog wat stallen klaar, dan kunnen er alweer 1 of 2 vanaf. Dacht dat het nog een ochtendje aanpoten werd, maar ga zo vast alles weer terug ombouwen met de knechtencoupon, die nog 2 uurtjes duurt. Hou ik er morgen eentje in mijn zak. :)

LucieSchreurs, -matthias1952- en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. keukendeur64

keukendeur64 Forum prof

Ben nu op 39 beland en haal de 60 nooit, maar ga alleen knechtencoupons kopen. En daar ben ik héééél blij mee. De wolkenrijen manueel legen vind ik toch maar een vervelend werkje. Dus ben ik een heel gelukkige dame!

-matthias1952-, gelderblom en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. schaapje52

Buuf, wel klompjes aan doen hoor anders krijg je natte voeten. xD Laat het hekje wel open, kan je zo in de keuken de la openen en nog wat messen meenemen. ;)

-matthias1952- vindt dit leuk.
  20. mariaschot

mariaschot Junior expert

Ik oogst ook op tijd en heb zat stallen staan maar lang geen messen genoeg, ik sta nu op 44 en vanmorgen was farmerama bij mij ook pas rond 11.00 te bereiken, ik heb geen red middel gebruikt om te gaan fokken, daar had ik geen zin in, ik ga leuke cadeaus uitzoeken van de munten. groetjes Maria

LucieSchreurs en -matthias1952- vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.