Praatgroep Openluchtfeest Eventquest

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 13 September 2019.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Op je hoofdakker kan alleen eventgewas (kool) de andere twee niet die heb je voor de tijdquesten. Vergeet het haverbrood (ambacht product) niet is +1 bij tarwe.;)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  2. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    -freedom5555- en jolanda13 vinden dit leuk.
  3. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    Geweldig Miekje de tarwe is binnen en de kool en hop staat erop.
    Gaat lekker hoor met hulp van de fansite.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  4. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning


    Ja, dat had ik ook gezien. Ik vroeg me daarom hardop af of het een noodzaak was, of dat die artikelen extra waren en dat je het ook zonder sieritem kan spelen. Bij sommige events in het verleden kreeg je bepaalde items alleen van een sieritem namelijk. Dus in dit geval of die vorken en messen tijdens het events ook op een andere manier te krijgen zijn.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  5. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Ik denk toch dat als je volgende event beetje relaxed wil spelen je deze kistjes wel nodig hebt
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  6. fablim

    fablim Oudgediende

    Dat kun je pas later inzetten. In eerste instantie wil je de witte onschuld en de stol gebruiken om je eventgewas sneller te laten groeien... (Ik tenminste)
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  7. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ben ik met je eens, maar dat was niet wat ik me hardop afvroeg. Mag ik aannemen dat het je het event kan spelen zonder dit item? Het staat nl nergens in de FAQ dat je dit moet hebben voor het event. Die info mis ik.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  8. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik heb eerst alleen tarwe gedaan op 3 akkers, dus gewacht met eventgewas. Haverbroodje aan, chocolade croissant (+3 op granen, in plaats van wac) liep al.
    Was in 2 oogstrondes ruim klaar met de 3 tijdsquests, dus in 16 minuten.
    Daarna kon er stol én witte onschuld in de gouden slotjes, dus die 16 minuten werden daardoor terugverdiend.
     
    Laatste bewerkt: 17 September 2019
    -matthias1952- en jolanda13 vinden dit leuk.
  9. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Fase 1 zonder knechten afgerond.
    Ik heb even gerekend, als ik mijn fabrieken en wat bomen laat staan in het bos, dan heb ik op de woelige weide en bos 362 kleine akkers.
    362x4 is 1448 gewas.
    Voor fase 2 diamant heb je 2300 hop nodig. Dus is met 2 oogsten klaar. Tijd hiervoor is 1.40 uur, Hop duurt met water 1.36 uur. Mest vind ik veel te duur, dus zonde. Het wordt dus goed op de klok letten, maar dan kun je op de hoofdakker door met je eventgewas.
    Ik heb even gezocht, maar er zijn volgens mij geen wolken die +1 op granen geven, of snellere granen. Wel een +1 op BAHA granen.

    Edit: zie nu dat de chocolade croissant +3 geeft op granen, maar deze heeft het diamanten slot nodig. Daar heb ik altijd voor een week WAC in staan en die loopt pas donderdag af. Daarbij heb je toch nog steeds 2 oogstronden nodig voor die 2300 hop.
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  10. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    klopt de gewassen zijn goed gekozen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  11. john-j

    john-j Forum-hertog

    bedankt beide voor de uitleg.
    ben inmiddels weer gestopt met event.
    ga mijn velden niet ombouwen en weer met kwartakkers moeten werken.
    ga weer zoals ik bezig was zonder aan events mee te doen.
    mvg john-j
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  12. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Gevonden. Geluksserum en wondertinctuur geven in totaal 10% sneller graan en sloten zijn zilver. Dan zit je iets ruimer in de tijd en kan het zonder knechten.
     
  13. thea1963

    thea1963 Forum freak

    Hier vanmorgen begonnen met 10 velden eventgewas en op de andere velden kwartakkers met tarwe, fase 1 zilver en goud zijn klaar diamant doe ik wel een keer tussendoor. als ik een ambachtsslot nodig hebt haal ik hem gewoon leeg nu bijvoorbeeld de stol (heb er toch 256 van). vanmiddag maar eens beginnen met de hop, die wil ik vandaag helemaal af krijgen
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  14. boerinpetra41

    boerinpetra41 Actieve auteur

    was helaas te laat in de tijd dacht 1400 uur maar was 1000 uur maar ik ben begonnen bijna tarwe af en dan op naar het volgende leuke opdracht en volgende week gaat deze weer verder
     
    jolanda13 vindt dit leuk.
  15. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    De tarwe is hier klaar. Op de grote akker staat kool met alles erop en eraan, op de overige twee velden staat hop.

    Op de eerste twee volledige oogsten kool ga ik ook supermest gooien, dan heb ik er binnen een paar uur genoeg om fase 3 zilver en fase 5 zilver te doen zodat ik de tijdopdrachten er allemaal vandaag nog doorheen kan jassen. De ontbrekende fases kan ik dan de komende dagen op mijn janboerenfluitjes doen want dat is dan alleen nog maar kool zaaien en oogsten xD
     
    jolanda13 en -matthias1952- vinden dit leuk.
  16. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    zo eerste van de hop ook afgerond :p
    Nu weer effies wachten tot er iets klaar is:wuerg:
     
  17. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Mee eens heerlijk tijdsquests ben ik gek op
    Gr Tineke en s6
     
  18. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Natuurlijk mag je dat aannemen :p

    Als ik bij de speculaasjes kijk vermoed ik dat wat uit de kistjes komen gaat extra dropjes zijn... :wuerg:
     
  19. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Hoi mikkie
    Werkt het net op hop die haverbrood ?
    Is toch ook granen ?
    Gr Tineke
     
  20. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Hoi tineke,

    Nee, haverbrood werkt alleen op tarwe.

    Voor hop is geen verhoger. Alleen een chocolade croissant in plaats van wac (en dat is nu wel lastig met die eventgewassen, want daar wil je weer wac aan).

    (Of het geluk van een oogstbonus uit het rad, of een oogstbonus uit je inventaris)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.