Praatgroep Openluchtfeest 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. moontje68

    moontje68 Regelmatige auteur

    ben ik met je eens , ik vind het openlucht event wel leuk om te doen
    en je kunt zelf bepalen of je wilt resetten of niet en tot hoeveel je wil doen
     
  2. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het aardbeienevent heb ik niet mee gemaakt. Het bierfeest met duizenden hop verbouwen voor een bierpul van 15 ep per 15 uur over twee vakjes wel. Het bierfeest duurde toen twee weken ipv zes dagen. En bij iedere stap heb ik me afgevraagd of ik de volgende nog zou halen, bij het bereiken van level 17 met het extra veld kreeg ik er iets meer vertrouwen in, maar de laatste fase niet gehaald. Je eerste event vergeet je nooit meer.
    De meeste events de afgelopen vier jaar gingen om zaaien en oogsten, maar de afwisseling met 2,3,4,5,6,8 uurs gewassen is helemaal weg. Het afgelopen jaar hebben we alleen nog 4 en 8 uurs gehad met een combinatie ervan. Ik heb events mee gemaakt van 4 dagen tot 6 weken, maar het afgelopen jaar is 6 dagen zo standaard geworden dat de nieuw producer het maar de naam wekelijkse events gegeven heeft.
    Er is heel wat gemopperd over de gezamenlijke balk, zodat deze ook al twee jaar verdwenen is. Nu wordt er gemopperd over de hoeveelheid gewassen en gevraagd om de bijzondere dieren en stallen. Zoals robijn zo mooi zegt: kijk uit wat je wenst, het kan wel eens waarheid worden. Vreemde dieren die de helft van de spelers niet heeft in de hoop dat de andere helft er rijk van wordt. Ik zou ook wel graag zien dat de nieuwe producer iedere maand een leuk meerweeks event neer weet te zetten met veel meer afwisseling, ipv aan te geven dat de wekelijkse eentonige events best veel tijd kosten.
    De 3 WAC zaten in fase 3, en zonder de inzet van minimaal 1 wac was deze inderdaad niet te halen.
    Ik hoop voor je dat Renzo gauw langs komt, en dat je dan voldoende TG gespaard hebt. Ik heb ook voor de bakker gekozen, en de eerste keer dat het ambachtsslot bij Renzo kwam had ik niet voldoende TG om de jammaker vrij te spelen, in januari 2013 gelukkig wel. Als Renzo's jaarmarkt, die meerdere keren per jaar zou komen, volgende maand niet komt, is het langer dan een jaar geleden. Voor de recyclomaat zijn we het jaar al lang voorbij.
    Dus ja, nieuwe dingen als uitbreidingen van Bahamarama en het koraalrif zijn belangrijk om het spel leuk te houden, maar twee jaar geleden was de agenda een stuk leuker en voller.
     
  3. Paddington28b

    Paddington28b Forum-generaal

    kan iemand mij vertellen wat een wonderkist is?
     
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Net weer geoogst en nu maar een klein stief kwartiertje wachten tot de volgende oogst. Gaat lekker hier. Heb nu voor fase 6 diamant aan gewas 2000 in de schuur staan. De vaatjes groeien gestaag verder tot ze klaar zijn.
     
  5. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

  6. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Hier ben ik het dus volkomen mee eens. Ik speel nog niet zo lang mee als sommige spelers (april 2012), maar toch wel zo lang, dat ook ik meegemaakt heb, dat veel events langer duurden dan een week. Wat overigens niet betekende, dat deze nu zo veel gemakkelijker waren te behalen. Ik was, zeker het eerste half jaar, al blij als ik de eerste levels, met leuke prijzen doorkwam. En inderdaad de gewassen wisselden inderdaad meer af qua duur. Ik weet ook niet waarom BP hiervan is afgestapt.
    Ik ben ook een van die spelers die vindt, dat er meer afwisseling moet komen in het gevraagde soort dieren. Er zijn ook nog heel veel dieren die in de winkel te koop zijn. Het zijn nu lagere level dieren die gevraagd worden. Je kunt ook onderscheid maken in lagere en hogere levels. Voor de vreemde dieren (en bomen) die niet iedereen heeft zou er in de cooperatie wel weer eens een quest kunnen komen, zoals nu de magische wandeling. die heb ik inmiddels afgerond, terwijl ik lang niet alle gevraagde dieren of bomen had.

    On topic:
    Ik ben lekker bezig met dit event. Ik heb nog geen vaatjes op het land gezet. Dat ga ik morgen doen. Het hoofdveld zet ik dan vol met vaatjes en de andere 2 velden houd ik nog voor de laatste peperkoeken. Ik zet de eerste vaatjes 's morgens, met theezakjes. Dan kan ik er ook n og een lading voor de nacht opzetten. Zonder theezakjes dan, want die zijn dan wel zo'n beetje op.
     
  7. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Mijn eerste event was het paas event en daarna van de aardbei. Ik weet nog heel goed dat je een sier item aardbeienkraam kon winnen die 100 BD geeft. Daar ben ik helemaal voor gegaan en die stond samen met de beker met konijn op het veld. Mijn eerste 2 sier items.
    Heb deze 2 nog steeds.

    Nu zien dat ik zover kom voor de wonderkisten en dan maar benieuwd zijn wat er in zit. Trouwens 2 stekjes zijn er ook nog van de bomen. Ik moet nog 5800 aan gewas binnen halen en dan het restant van vaatjes nog.
     
  8. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Dat was niet het eerste aardbei event van 2010 volgens mij. Ik heb ook een aardbeikraam die BD geeft, als ik het me goed herinner 1 van de weinige events met bestaand gewas.

    Ik loop duidelijk achter met de eventgewassen. Misschien vanavond toch maar opzetten, en morgen overdag hoewel ik dan lang weg ben. Bij de gekochte knechten zat niet de bouwknecht, dus ga ik morgenvroeg toch nog maar geen vaatjes opzetten.
     
  9. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Deel I van het event is klaar...ik heb nu 600 vaatjes opgezet waarvan ik er 596 van nodig heb voor deel II...morgenochtend 10:00 uur klaar volgens planning. :D
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben gaan spelen in april 2011 en toen heb ik meegedaan ik geloof ergens in mei met het aardbeienevent en toen heb ik de aardbeienkraam gewonnen. Of er in 2010 ook iets met aardbeien is geweest, weet ik dus niet. Ik speelde toen nog niet.

    Mijn gewas gaat nu super vandaag met een wac en kleine veldjes natuurlijk. Op naar het eind om alles te halen. ;)
     
  11. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    we hebben er toch 650 nodig ?
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Yep misschien een schrijffout
     
  13. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik ben benieuwd of dit gaat lukken. :wuerg:
     
  14. nicolle73

    nicolle73 Levende forumlegende

    hier gaat het event ook goed. nog 200 eventgewassen en dan nog de theetonnen
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  15. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    nog 6700 gewassen en dan de tonnetjes erop
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  16. nenek43

    nenek43 Forum-commissaris

    hier de tonnetjes er op nu, morgenochtend binnenhalen :p
     
    schaapje52 vindt dit leuk.
  17. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Kom op buurtjes, het gaat goed zo te lezen. :D:D
    De laatste ..... plantjes en vaatjes, jullie gaan het redden.
    Nog tijd genoeg.;)
    Nu ik zelf niet mee doe dacht ik, kom ik zal ze even aanmoedigen.
     
    nenek43, -mikmak- en schaapje52 vinden dit leuk.
  18. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Dank je wel buuf voor de aanmoediging. :D
     
  19. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Zo juist het hele event afgerondxDxDxD
    Alle anderen wens ik uiteraard heel veel succes toe:):):)
     
    Cornelly52, Anne.1980 en schaapje52 vinden dit leuk.
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Ik zit hier te wachten en duimen te draaien en blikjes geduld op te drinken tot mijn gewas klaar is. Nog 1 uur en 49 min. Nu nog 1 uur en 48 min enz enz. Wil graag fase 6 diamant inleveren en ben een beetje ongeduldig. :wuerg:
     
    moontje68 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.