Praatgroep Openluchtfeest 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -kwiebus-

    -kwiebus- Actieve auteur

    Ik speel farmerama op een laptop met een muis erbij en het oogsten van kwartveldjes doe ik het snelst al muisklikkend.

    Maar voor het zaaien en water geven heb ik wel een goeie tip voor diegenen die op een laptop met muis spelen:) en twee handen kunnen gebruiken:
    selecteer eerst wat je wil gaan snelzaaien en ga dan met de ene hand met de muis boven het zaaiveld staan, niet klikken!
    En dan met je ander hand met een vinger heel lichtjes midden op het touchpad van de laptop tikken...en je veldje is gezaaid ...en dan door naar het volgende veldje
    Op deze manier kan je zonder te hoeven klikken de veldjes erg snel inzaaien....het is even de goeie samenwerking tussen de handen zoeken, maar als je het eenmaal door hebt gaat het echt reuze snel en zweeft je muis snel van het ene naar andere veldje en tik je steeds lichtjes met je andere hand om te zaaien...
    Hierna kan je het snel water zaaien selecteren en daarna op dezelfde manier snel alle veldjes water geven

    Als je eenmaal de snelheid op deze manier te pakken hebt, zul je zien dat je met de ene hand zonder nadenken snel achter elkaar lichtjes kan blijven aantikken terwijl je met je andere hand met de muis over de veldjes zweeft...matchen deze 2 handelingen tegelijkertijd dan is er gezaaid of water gegeven. ;)

    Dus oogsten doe ik klikkend, maar zaaien en water geven zwevend en tikkend....en dat is bij 8 uurs gewassen prima te doen zonder knechten.
     
    omaatje75 en tootje vinden dit leuk.
  2. Ekeiram37

    Ekeiram37 Actieve auteur

    Alle velden vol met kwartakkers, vol met prachtige peperkoek :). Theezakjeshouders staan van zilver t/m diamant 1 op het veld, dus kan ik morgen oogsten :) Goed begin.

    Veel succes allemaal!
     
  3. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    655 theebrouw vaten binnen kunnen er zo op is het morgen wel klaar met dit event 1 en 2.
     
    -robijn- en schaapje52 vinden dit leuk.
  4. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Hier gaan de luikjes dicht en de katten naar buiten voor de muizen, anders houd ik geen peperkoek meer over. Deur op slot en morgen allemaal vrolijk weer op en verder gaan met dit event.
     
  5. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende


    ik heb geen witte onschuld dus ken dat niet, heb van beginafaan mest water supermest en de propellor.
    maar echt niet alle vaten binnen. [ ben wel altijd de onschuld zelf ]:wuerg:
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2014
  6. -robijn-

    -robijn- Forumleerling

    Ik ga een afkorting nemen en ben met 3700 eventplanten en 25 tg klaar met het event. Veel succes en bedankt aan de dicke punt voor deze mooie afkorting. :D

    Iedereen veel succes gewenst en voor iedereen die net zoals ik een hekel hebben aan de 8 uur planten. Hier misschien een oplossing en de afkorting die ik genomen heb.

    Opgave 1 zilver, goud en diamant doorspelen
    Opgave 2 zilver alleen
    opgave 3 zilver, goud en diamant doorspelen
    opgave 4 zilver alleen
    opgave 5 zilver, goud en diamant doorspelen
    resetten voor 25 tg
    opgave 1 zilver,goud en diamant doorspelen
    opgave 2 zilver en goud doorspelen ( kan je ook bij de eerste doorgang spelen)
    opgave 3 zilver, goud en diamant doorspelen
    opgave 4 zilver alleen doorspelen
    opgave 5 zilver, goud en diamant doorspelen

    Zomee met 3700 eventplanten en 25 tg klaar. Zelfs nog meer sterretjes met deze spelwijze als anders namelijk 42 sterretjes :D

    Zo ik hoop dat ik enige kon helpen met deze berekening :) En zo te lezen heeft copyshasta die ook genomen :D
     
    Laatste bewerkt: 19 September 2014
    Susannamaria en jkantenzn vinden dit leuk.
  7. copyshasta

    copyshasta Grote forummeester

    hallo robijn, lang niet gezien
    inderdaad ook voor deze weg gekozen
    Vandaag om 16.30 uur kan ik het event geheel afronden, vaatjes thee 655 stuks nog 8 uur te gaan.
     
    -robijn- vindt dit leuk.
  8. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Haha gezaaid en de vaten vergeten.Nouja vanavond in de herkansing.
     
  9. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je kunt de vaten ook opzetten wanneer je geen wac hebt lopen. En overdag kun je 2x oogsten op een kwartveldje, dus vanavond lijkt me in ieder geval slimmer.
     
    -robijn- vindt dit leuk.
  10. sinkieboy

    sinkieboy Commandant van het forum

    Fase 1 t/m 3 klaar, fase 4 zilver, fase 5 klaar...dus nog fase 4 goud en diamant en fase 6 helemaal.
    Nog 9930 peperkoekbloemen te gaan, als ik die klaar heb zet ik m'n velden vol met de vaatjes. :)
     
  11. -robijn-

    -robijn- Forumleerling

    Hoi copyshasta en toch meteen weer herkend :) Had het gedacht gehad, dat jij zeker voor deze afkorting zou gaan. :D
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ja vind het idd zonde van mijn wac.Voor de nacht is beter.
     
  13. -robijn-

    -robijn- Forumleerling

    Hoi Kerkdijk, en ik ben verbaasd, dat men niet zijn ongenoegen in geen vorm van de kritiek meer mag zeggen van medespelers. Ik heb dezelfde vragen als hof van dromen, en dat niet eerst sinds gisteren.

    Valt het niemand op dat dit voormalige forum, wat echt een keer levend was, bijna leeg is?? En hoe wil een spelmaker echt een mening vormen van events en andere dingen, wanneer nog alleen positieve feedback komt ?? Denken alles is pluis en leuk en die spelers vinden alles super leuk ?/

    Zo onstaat geen goede beeld over een spel en het spel stagneert ...kijk om je heen op het forum. Namelijk het geeft genoeg spelers die zich andere eventmechanismen wensen en toe zullen juichen, als het meer afwisseling was. Ik vind het zelfs vervalsing voor de producer, hij krijgt een heel andere beeld van zijn eigen product. En dan krijgt hij op de kop, omdat spelers weglopen naar andere oevers toe.

    Vanwege spelers die dan roepen je hoeft niet.. ja daarom zijn een heleboel spelers weggelopen en gedacht, mij hoor je niet meer en mij zie je niet meer. En natuurlijk nog uit andere redenen waarom het forum dood is.

    een ding geef ik om te overleggen, ook wij kritiekers houden van dit spelletje, zelfs heel erg, en wij willen niet dat de spelers uit pure verveling en niet meer kritiek magen uiten op het forum, omdat een paar dit vervelend vinden, weglopen. En ja, ik wens mij niets meer als het levendige forum terug, zoals het was als ik begon.

    Namelijk, een ding ben ik mij heel erg bewust, niet de dikke punt of de mods hier hebben iedere kritiek de mond gesnoord, hun zijn op spelerswensen ingegaan, net zoals met de vervelende events nu. Denken jullie maar na. En dan zouden jullie mij begrijpen, wat ik bedoel.

    Een wijzere man als ik heb voor mij gezegd, denk goed na wat je wenst, het kan in vervulling gaan...

    En zou deze post verdwijnen, ben ik niet boos op de mods of weet ik wat. Maar het is mijn eerlijke mening en mijn 5 cents wat ik denk. Ik zelf heb ook aan migratie gedaan.... dus heel veel zou ik niet meer schrijven .. geen zorg

    En sorry, ik wou en wil niemand het event verderven nog de boeman zijn voor andere spelers. Misschien, hoop ik, lezen enige mijne 5 cents .. Veel plezier iedereen en ik hoop dat iedereen op zijn manier het event kan spelen en zijn prijzen gaan halen wat hij wil
     
    Boer.Piet, -Tits-, schaapje52 en 10 anderen vinden dit leuk.
  14. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Mooi verwoord, ieder mag zijn mening ventileren zolang je mensen niet persoonlijk aanvalt is daar niets mis mee.
     
    Boer.Piet, schaapje52, omaatje75 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Robijn ...Prima geschreven..:)
    Ik hou zeker ook van het spel..dat heb je goed verwoord..
     
    stien56, omaatje75, penny1944 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  16. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Ik ook maar wil het ook leuk blijven vinden.Als ik zie hoeveel plezier ik nu nog heb wil ik dat graag zo houden:)
     
    stien56 vindt dit leuk.
  17. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    @Robijn, zo gedaan als jij hebt beschreven, maar kom toch maar op 560, dus nog 90 vaten te gaan:p
     
  18. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Niets aan toe te voegen Robijn, goed verwoord. Vooral jouw punt van: Het aanbrengen van argumenten zonder waarde. (lees: je hoeft toch niet..te posten, iets te lezen...etc..

    We eenheidsworsten nog maar even door zei de boer.
     
    stien56, tootje, lovely en 3 anderen vinden dit leuk.
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Ruth, het klinkt misschien raar, maar ik ben het helemaal met jou eens, maar net zoveel met Sonja.
    Ben je tevreden, vertel het anderen, ben je het niet, vertel het ons. Een verkoopkreet van veel bedrijven. BP kan alleen maar wat veranderen als we blijven roepen wat we niet leuk vinden, maar daarom is het nog geen leuke start van het event. Er is een tijd geweest dat we riepen wat we wel en niet genoeg op voorraad hadden, hoe we het gingen aanpakken e.d.. Maar de meeste spelers op het forum spelen het spel meer dan twee jaar, hebben alles meer dan genoeg op voorraad en de spelwijze is iedere keer gelijk. Dan blijft er weinig meer over om te delen.

    Heerlijk om dan de reacties van schaapje te lezen die de events moeilijk kan halen in combinatie met werk, maar er toch iedere keer weer vol voor gaat. Heerlijk zoals Eikeiram enthousiast op het forum kwam en toch ook durfde te zeggen dat wij oude rotten eigenlijk maar oude zeurkousen geworden waren.
    Zoals jij ook teruggekomen bent op het forum met de opmerking dat je het event ook kunt doen door 25 tg te betalen en je voorraden in te leveren ipv de knechten inhuren, mandje kopen en je rot zaaien. Heerlijk, ik ben blij dat je terug bent.
     
    Susannamaria, stien56, lovely en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  20. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Zo doe ik het ook, zondag ochtend heb ik de peperkoeken binnen, dan gaan 's avonds de vaatjes erop, die zijn dan maandagmiddag klaar.
    Tot nu toe t/m level 3 gedaan (behalve level 1, goud en diamant, die doe ik niet) en level 4 zilver is bijna klaar.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.