Praatgroep Openluchtfeest 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tootje

    tootje Commandant van het forum

    Een beetje meer creativiteit in de events zou best wel aangenaam zijn...en als er dan tóch herhaald moet worden, (wat ik wel snap, want dat is vast minder werk voor de bedenkers in Hamburg) doe dan inderdaad nog maar eens een dump - of recycle event... :p.

    'k Doe al in geen tijden meer mee aan de 'lever 10.000 acht uur gewassen in voor een sticker'....:oops: 'k Heb het nooit op die stickers gehad.... eerst plakten ze niet en nu krijg je ze zelfs met stickerverwijderaar niet meer weg. xD

    'k Ploeg gewoon een beetje voort in afwachting van iets lolligs. :)8)
     
    -robijn-, omaatje75 en harm-jan70 vinden dit leuk.
  2. tineke150

    tineke150 Commandant van het forum

    Ja ik ook zoveel geluk :wuerg::wuerg::oops:maar niet heus ergggggggggggggg

    Gr Tineke maar wel weer leuk hoor ben gek op events heerlijkkkkkkkkkkkkkkkk

    En kerkdijk ik ben het helemaal met je eens hoor je kan zelf beslissen of je meedoet of niet . laat iedereen in zijn waarde en niet zo klagen ;) doe ik ook niet vaak...... alleen maar over de uitkomsten van de stekjes en mysterieuze stallen Hahhahaa
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2014
  3. bassiefarmer

    bassiefarmer Gevorderde

    Dit lijkt mij een leuk event. Over de 8-uurs gewassen verschillen de meningen, logisch.
    Maar... de dropitems zijn dit event geen struikelblok. Dus kan iedereen die een aantal dagen 3 x per dag kan oogsten (op kwartveldjes met WAC) dit event halen. Of met comfortakkers (met WAC?, ik heb het niet uitgerekend) op werkdagen, en dan op een vrije dag kwartveldjes met WAC.
    Het lijkt mij voor de lagere levels, die wel al veel akkers vrijgespeeld hebben, een uitdaging om dit event helemaal uit te kunnen spelen.
    Daarom vind ik dit event wel degelijk anders dan anders.
    (Voor mij maakt het niet veel uit, omdat ik die dropitems altijd haal en ook dit event zal uitspelen. Maar ik ga weer proberen met mestverkoop een hoop BD binnen te halen, zodat ik weer ergens een fokdiertje op de markt kan scoren. Dat vind ik ook een uitdaging aan een event. Handel!)

    Edit: gezien de latere reacties: Ik bedoel met lagere levels die al wel veel akkers vrijgespeeld hebben, inderdaad vanaf level 50 of 60. Voor comfortakkers moet je level 60 al bereikt hebben. En om veel akkers te hebben moet je ook een aardig eindje op weg zijn.
    Ik vind een 8-uurs gewas eigenlijk zonde om knechten in te zetten uit een quest. 3 x Daags met de hand kwartveldjes klikken (als dat fysiek mogelijk is natuurlijk) vond ik in het verleden niet zo'n punt.
    En de WAC's zijn volgens mij vrij eenvoudig terug te verdienen door 's nachts een gewas neer te zetten dat veel BD oplevert op de markt. o_Ok hier geldt weer dat je dan wel kwartakkertjes moet hebben liggen.
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2014
  4. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De nieuwe producer gaf in de nieuwsbrief aan dat er best veel tijd zit in het ontwikkelen van de wekelijkse events. Ik heb toen ook aangegeven dat het jammer is dat het events van een week geworden zijn. Misschien wordt het inderdaad eens tijd om de oude events uit de kast te plukken. Die duurden twee tot zes weken. Wie dan snel wil, kan dat, maar dan is er ook meer ruimte voor minder fanatieke spelers om mee te doen.
    Ik vind de boerderij maar saai zonder event, maar meerdere weken de tijd voor een event als dit, en dan ondertussen volle maan met volle maan door laten gaan en renzo en de recycle langs laten komen lijkt me wel wat. Of dat koekoeksevent. Nu is dit event afgelopen voordat het bierfeest zelfs maar begint. wanner de tijd met tien dagen verlengd wordt, zonder het koekoeksevent te laten vallen, zijn er veel meer spelers die met plezier medoen.
     
    omaatje75 vindt dit leuk.
  5. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Hoe gaan dan die lagere levels het uitspelen? en zeker degene die geen knechtjes hebben..
    De lagere levels hebben bijna altijd al een tekort aan gewassen en dieren en dus ook minder BD te besteden om WAC te kunnen kopen.
    En zonder WAC en kwartveldjes kom je niet ver..
    Dat je nu de DI niet echt nodig hebt maakt het niet anders..
     
    harm-jan70 en tootje vinden dit leuk.
  6. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Met de lagere levels die al wel veel velden vrijgespeeld hebben, neem ik ook aan dat farmermikkie de levels 60 tot 80 bedoeld. Bij het voorgaande event waren er meerdere level 80 spelers die het met de drops niet konden redden, en toen gaf Leo ook aan tot level 80 niet ieder event te hebben gehaald. Voor dat je in het bos en op Bahamarama een groot gedeelte aan velden hebt vrijgespeeld ben je al lang geen kuiken meer.
    De voorraden en een wac lijken me vanaf level 60 ook wel te doen. In iedere produktquest zitten knechten, dus 1 24- of 36- uurs knecht uit de quest en je kunt die wac ook zo weer terugverdienen. De rest van de gewassen eventueel op comfortvelden, maar liever op gewone velden 3x per dag oogsten en s'avonds dan nog een keer vossebessen oid.
     
  7. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nou ik ben op mijn baby net 81 geworden en speel daar zonder Gekochte TG ..
    Heb het vorige event ondanks dat ik erg ziek was en met hulp van mijn kids daar wel het event uitgespeeld..de DI was helemaal geen probleem..
    Dit event doe ik daar zeker niet mee..Waarom ? ik heb geen WAC genoeg , geen BD genoeg, geen dieren genoeg, geen knechtjes mogelijkheid meer..enz enz..
    Bovendien ..met die 8 uurs gewas..zo zonde van WAC en knechtjes..
    En ik ben niet meer fanatiek genoeg om met de hand al die kwartveldjes te zitten klikken..
    Ben wel in de gelegenheid om heel de dag met me kadetten achter de pc te zitten ..maar tja ..een mens wil ook weleens iets anders..
    veel plezier iedereen die de *uitdaging* wel wil aangaan..
     
    harm-jan70, stien56 en tootje vinden dit leuk.
  8. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Is het mogelijk om deel 1 niet helemaal uit te spelen en vast te starten met deel 2???
     
  9. tootje

    tootje Commandant van het forum

    'k Ben het met de Hof eens, dat knechten bij 8 uur gewassen een beetje zonde zijn, maar kwartveldjes wegklikken gaat na verloop van tijd erg tegenstaan.....:wuerg: Bij mij dan hè....xD
     
    omaatje75, harm-jan70 en stien56 vinden dit leuk.
  10. stien56

    stien56 Alwetend orakel

    Tja, ieder zijn/haar meug - de één wil graag 4 uurs gewas en de ander 8 uurs - dit i.v.m. werk of anderszins.

    Blijft een feit dat er nu alweer een 8 uurs gewas is en weinig variatie - dit event is een kopie van de vorige, met ander gewas en dropitem.
    Er worden steeds dezelfde dieren en boomvruchten gevraagd - waarom zou men dan nog TG uitgeven voor stallen of stekjes??? Alleen maar voor de heb??

    Persoonlijk speel ik (weer) met plezier farmerama, ook de events, maar ik kan me heel goed vinden in de kritische punten die hier genoemd zijn door een aantal spelers.

    Bovendien is dit een discussie draadje - volgens mij mag een ieder daar zijn/haar mening in weergeven;
    Kritisch is prima (en in mijn ogen terecht), net als positief tegen een event aan kijken.

    Een ieder in zijn/haar waarde laten - hoe moeilijk kan het zijn, toch?!:eek:-.-:music::pxD
     
    -robijn-, omaatje75, djamie1967 en 3 anderen vinden dit leuk.
  11. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Gefeliciteerd met je baby van 81. Het is mij nog niet gelukt om hoger dan level 80 te komen. Vanaf level 60 speel ik dan toch al snel op dezelfde manier, en is de aardigheid er voor mij af. Misschien heb je net je dieren en BD in het vorige event gestopt. Maar als dat je enige spel zou zijn, en je bereid zou zijn ervoor te gaan, dan kwam je wel een heel eind. De stallen op van de dieren die je nodig hebt, de mest verkopen, de gewassen in de zaadhandel kopen en het teveel op de markt verkopen, 3x per dag eventgewas en daarnaast nog een keer aardbeien of vossebessen.
    Het is nog afwachten of je van deel 1 laatste fase diamant moet doen voor je verder kunt, maar je kunt 1 of 2 laten zitten die je het moeilijkst vind. Je kunt er heel veel sterren mee binnenhalen, die je op dat account vast goed gebruiken kunt.
    Voor een baby account is het de vraag of jij er de wac en de inzet voor over hebt, wanneer het je hoofdaccount zou zijn en je had hetzelfde gepost dat je ondanks ziekte met hulp van je kinderen het vorige event gehaald hebt, maar nu geen BD en geen wac meer hebt, maar wel voldoende tijd om er weer tegenaan te gaan, dan weet ik wel bijna zeker dat je spontaan meerdere wacs had gekregen.
     
  12. eevee60

    eevee60 Alwetend orakel

    Hier doen we gewoon weer mee omdat we hebberig zijn:oops:
     
  13. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Nou Coco ..ik speel op mijn baby heel anders dan op het hoofd account...Ben het begonnen als testaccount voor mijn kuikens...en tja toen levelde ik zo snel dat ik het maar gehouden heb:wuerg:xD
    Ben niet uit op het ontvangen van WAC en andere benodigdheden..ik regel het liever zelf en als ik geen benodigdheden meer heb dan speel ik een event daar gewoon niet..
    Soms speel ik daar expres wel een event om te kijken wat het verschil is met het hoofd account..
    Gewoon omdat ik nogal nieuwsgierig van aard ben , je kan het ook leergierig noemen...

    Poe als ik al lees , wat ik allemaal zou moeten doen om het eventueel alsnog te kunnen halen ..
    Zakt de moed me al in de schoenen..ben denk beetje luie boerin geworden..nou niet echt hoor..
    maar zo fanatiek nee dat ben ik nu na ruim 4 jaar spelen niet meer:oops:
     
    omaatje75, stien56, tootje en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  14. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Mijn laatste account heb ik ook opgestart omdat ik nieuwsgierig was naar de kuikenschool. In Duits ingelogd, en kuiken af voordat hier een maand later de kuikenschool kwam. Tot level 70 vond ik het leuk en spannend, daarna had ik het gevoel dat ik het gewoon halen kon als ik me er maarr voor inzette.
    Dus zoals Farmermikkie zei, een uitdaging voor een groep spelers die nog geen event hebben gehaald. Maar dan moet je inderdaad wel fanatiek zijn. Ik vind het spel voldoende uitdaging bieden om liever al mijn energie in 1 account te stoppen. Heel soms vind ik het nog wel leuk om mee te doen, en dan heb ik daar voldoende reserves, maar zoals een groep spelers aangeeft geen zin te hebben in weer een event met zoveel gewassen, heb ik daar geen zin in op meerdere accounts.
     
  15. wisbaar

    wisbaar Forumleerling

    Ik doe ook gezellig mee en ik zie wel hoe ver ik kom. Ik ga geen kwartveldjes (ben ik te lui voor) met WAC (vind ik zonde met 8-uur gewassen) doen maar ben wel gek genoeg om 's-nachts een keer uit bed te gaan om te oogsten en te zaaien tijdens een event. En ik hoop op die manier het event uit te spelen (wat natuurlijk niet altijd lukt, maar dat geeft niet) want zo'n wonderkist vind ik best spannend om te winnen.
    Verder ben ik blij met de extra sterretjes die ik krijg bij het behalen van een onderdeel van het event want ik ben nog lang niet klaar in de boom der wijsheid.

    Iedereen veel succes!!! :D
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2014
  16. boesje46

    boesje46 Forum-commissaris

    Het is begonnen iedereen veel succes die mee doen en ieder speelt op zijn eigen manier.Zo de eerste 35 Theebrouw-vat binnen
     
    Laatste bewerkt: 18 September 2014
  17. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    Oeps ik heb per ongeluk op kwartjes ingezaaid in plaats van grote akkers :oops:
    Niet zo,n slim begin.
     
  18. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    waar kan ik die theebrouw vaten vinden?
     
  19. Daxter1966

    Daxter1966 Levende forumlegende

    De theebrouwvaten staan bij je sieritem,s
    Het is net als bij de cupcakes
     
  20. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    bedankt voor je antwoord
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.