Praatgroep Openluchtfeest 2014

Discussie in 'Overig archief' gestart door Toontje2, 17 September 2014.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Het oogstfeest komt nog wel, neem ik aan. Dat was vorig jaar ook pas eind november. ;)
     
    Laatste bewerkt: 17 September 2014
  2. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    wonder kisten zijn die kisten die je kan kopen voor tg waar een sieritem in kan zitten kijk maar eens op het piraten schat eiland boven je bahama op de landkaart staan ze rechts ook
     
  3. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Het kunnen natuurlijk ook de kisten zijn die we een tijdje terug konden kopen waar ook een speeldoosje in kon zitten. Ik twijfel of ik nog mee ga doen, de 8 uur gewassen vind ik niet erg en de rest voldoende op voorraad maar de beloningen vind ik niet echt interessant.
     
  4. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    vind de beloning best leuk maar zou dan wel Quest 2 ook willen resetten dan zou het helemaal leuk zijn om alles dubbel te doen
     
  5. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Misschien is de wonderkist wel zo'n soort kist als in de piratenbaai maar dan anders. ;) Ik weet het niet, gewoon maar afwachten.

    Ik ga alles nog maar even lezen en kijken wat er nodig is aan aantallen en wat de prijzen zijn. Misschien komt er wel een prins op het witte paard uit de wonderkist. :music:
     
    stien56 vindt dit leuk.
  6. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Heel eerlijk, vind het weer een leuke uitdaging en ook voor de werkende boeren onder ons, met de 8 uurs gewassen, begrijp alleen nog niet de nut van het theebrouwselzakje:oops: ook niet na het nogmaals lezen van de FAQ:p
     
    .babouska. vindt dit leuk.
  7. daisy17858

    daisy17858 Forum-overlever

    Ik heb net de faq gelezen en ik doe dit event niet mee.
    Door mijn werk en afspraken na werktijd zou ik 1x per dag kunnen oogsten en zaaien.
    Dat lijkt me met dit event niet genoeg.
    Ik wens iedereen die wel deelneemt heel veel succes.
     
    stien56 vindt dit leuk.
  8. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Als van deel 1 alles doet, krijg je 690 vaten. Je hebt er in principe maar 650 nodig. Je kunt dus ook level 1 goud en diamant niet doen. Dat scheelt heel wat dieren. Die kun je beter verkopen, dan krijg je er veel meer voor.
     
    stien56 vindt dit leuk.
  9. sanne1000

    sanne1000 Forum-baron

    met het ook volkomen eens met hof van dromen. mijn schuur staat bomvol met gewassen en dieren. kom bijna niet meer op farmerama omdat ik maar wat langere gewassen er op zet. net een event gehad met dingen die je er op moest zetten cup cakes en nu tonnen wat is het verschil? een herhaling van de vorige maar dan met een ander ding. en wat het belangrijkste nog is alweer die 8 uur gewas. vraag me ook af waarom we nieuwe dieren enz krijgen. en waarom moeten we altijd dieren inleveren? we hebben zoveel boomsoorten en appels word er gevraagd.maar ik stop er mee want het geeft toch niks maar wou het toch even kwijt
     
    omaatje75 en stien56 vinden dit leuk.
  10. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Het is ook zeker weer een leuk event met uitdaging. Wat ik zelf alleen zo jammer vind is dat als ik de 4 dagen werk 1x kan oogsten in de avond en dan weer zaaien en dan is het alweer klaar. Ik vind het dan zo saai op de boerderij en het voelt voor mij dan niet als een echt spannend event. Je kan dan verder ook niets beginnen omdat ik gewoon alle velden nodig heb voor het zaaien.

    Misschien is het nut van de theebrouwels dat je de laatste vaten sneller kan oogsten qua tijd voorals het event bijna over is. Zeg maar wat want ik weet het ook niet echt. :oops:
     
    stien56 vindt dit leuk.
  11. sopor1

    sopor1 Junior expert

    zeker weer geen babyboom, vind bb leuker dan dit soort questen
     
  12. Maud1978

    Maud1978 Forumbeginner

    Oeh, dit lijkt mij toch wel een hele pittige! :oops:Maar ik ga ervoor! De eerste sinds ik er een tijd ben uitgeweest. :music:
     
  13. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    Zo, zojuist alles even gelezen, maar dat klinkt als een zeer pittig event. Waarvan ik nu al ga zeggen dat ik het niet ga halen.. Ik heb namelijk do, vr en zondag een late dienst en zaterdag bezoek en in de avond een uitje. Ga gewoon kijken hoever ik kom en dan haal ik wel mooi wat puntjes.

    Vandaag op baha het hele veld eindelijk vrij gespeeld, dus heb weer meer ruimte om gewassen te verbouwen en dus om vaatjes neer te zetten. Heb ik het goed gelezen dat we er 700 verdienen en 650 op maximale sterkte nodig hebben :oops:

    Succes iedereen:music:
     
  14. Corrieveen

    Corrieveen Oudgediende

    Tja ik zit ook te denken wat ik van dit event vind. Echt bezwaar tegen de 8 uurs gewassen heb ik niet. Je hebt nml. dan wel de tijd om iets anders te doen. Als je werkt kun je inderdaad slechts 2 x per dag oogsten (1 x 's morgens en 1 x als je thuis komt. Als je het saai vindt om dan niets meer op je boerderij te doen, kun je er natuurlijk ook voor kiezen om de avond wat kortdurende gewassen te zaaien en pas vlak voordat je gaat slapen de eventgewassen. (je moet natuurlijk wel 's morgens in staat zijn om te oogsten anders kom je niet aan 2 oogsten) Ik werk niet (meer) dus kan meestal 3x , soms ook maar 2x, de gewassen oogsten.
    Waar ik het mee eens ben is , dat er nu toch wel 2x achter elkaar ongeveer hetzelfde gevraagd wordt. Cupcakes of vaten, wat is het verschil? Ze duren ook nog eens even lang voordat ze klaar zijn en je kunt ze ook verkorten met een dropitem (theezakje of glazuur, wat is het verschil????)
    en ook ben ik het eens met degenen die vinden, dat er steeds hetzelfde gevraagd wordt: schapen, paarden, koeien, etc. Ik vraag mij ook echt af wat je moet met al die hanen, egels, kikkers, ooievaars etc. Ze worden nooit ergens voor gevraagd. Ze staan te koop op de markt, maar ik zou niet weten waarom ik ze zou kopen, voor de heb???? Ik heb deze stallen niet en voorlopig hoef ik ze ook niet.
    Zelfde geldt voor al die nieuwe boomvruchten, worden ook nergens voor gevraagd, dus wat moet je ermee?
    En toch zal ik wel meedoen met dit event: voor de ep's, voor de sterren, voor de bd, voor de sieritems/ bonenstaakrij en ook gewoon omdat ik hetn leuk vind!!:music::D
     
  15. Toontje2

    Toontje2 Global Team Leader Team Farmerama NL

    schaapje52 vindt dit leuk.
  16. Geertrui59

    Geertrui59 Forum-expert

    Met de DI kan je de vaten sneller laten groeien
     
  17. BoerAnnelies

    BoerAnnelies Alwetend orakel

    • dubbelpost samengevoegd. Klik op de 'bewerk' knop als je iets toe wil voegen
    Zo, zojuist alles even gelezen, maar dat klinkt als een zeer pittig event. Waarvan ik nu al ga zeggen dat ik het niet ga halen.. Ik heb namelijk do, vr en zondag een late dienst en zaterdag bezoek en in de avond een uitje. Ga gewoon kijken hoever ik kom en dan haal ik wel mooi wat puntjes.

    Vandaag op baha het hele veld eindelijk vrij gespeeld, dus heb weer meer ruimte om gewassen te verbouwen en dus om vaatjes neer te zetten. Heb ik het goed gelezen dat we er 700 verdienen en 650 op maximale sterkte nodig hebben

    Succes iedereen

    De BB is volgend weekend volgens mij, want dan hebben we ook meer de koekoeks!
     
    Laatst bewerkt door moderator: 17 September 2014
  18. .babouska.

    .babouska. Forum-baron

    Ik weet nu al wat er in mijn wonderkist zal zitten (met het geluk dat ik heb met dat soort dingen xD)
     
    omaatje75, tineke150 en schaapje52 vinden dit leuk.
  19. didi1627

    didi1627 Junior expert

    Als je niet de hele dag achter je computer kunt zitten is een 8-uurs gewas juist prettig. Dan hoef je namelijk niet van de eerste tot de laatste minuut te oogsten.
     
  20. -mikmak-

    -mikmak- Levende forumlegende

    het brouwselzakje is hetzelfde als het glazuur op de cupcake's
     
    Anne.1980 vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.