Praatgroep Oost West Thuis Best

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 November 2018.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. AHaW70

    AHaW70 Forum-hertog

    Ben het helemaal met je eens voor wat betreft de prijzen. Je kunt 2 kasteeluprades winnen en dan levert je kasteelitem 1300 EP extra. Wauw, maar niet heus. Daarbij staan al mijn siertuinen vol, behalve volle maan en daar kan ie niet op. Zelfde geldt voor die prikkeloge put. Twee knechtencoupons van maar liefst 1 uur (!!!). Het enige wat de moeite waard is, zijn de twee fabrieksupgrades. Die ga ik eerst halen. Daarna zie ik wel of ik nog verder ga met zaaien. Is op een apart veld, dus heeft geen invloed op de rest van de farm. Voor de top 3000 ga ik nooit.
     
    boemer49, boermars, leni1955 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. Tesselschade

    Tesselschade Veteraan

    De zilveren en vooral de gouden kisten tijdens het event zijn inderdaad leuk. :)
    De mestkisten vind ik minder.

    Het spel is ten opzichte van vorig jaar wel erg veranderd wat ep betreft.
    Toen waren er nog geen sieritems die enorm veel ep geven en er waren ook nog niet zoveel ep bevorderende zaken te vergaren en te koop.
    De 150% die we nu kunnen winnen is daardoor minder begerenswaardig dan de 100% van vorig jaar.
     
    rikmark en harm-jan70 vinden dit leuk.
  3. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dat begrijp ik helemaal.
    Ik heb 5 jaar gespaard en getobd voor ik voor het eerst meedeed met het oogst-event.
    Met een lege schuur en buiten de top 1000 (meer was er toen niet) als beloning.
    Maar het was wel leuk en spannend om mee te doen.

    Daarbij heb ik toen ook geleerd dat ik voor het oogstevent in december moest beginnen te sparen.
    Zoveel mogelijk papagaaienverenbomen verzamelen en het hele jaar laten staan en oogsten.
    Zoveel mogelijk kurk-eik XXL op de gewone farm. lekker kort en goede tegenwaarde.

    En natuurlijk voorraden verzamelen door worteltjes op de markt te verkopen en voor dat geld dure gewassen (dwz hoge bd-tegenwaarde) kopen in de winkel.
    Ik ben nooit van het afstruinen van de markt geweest, maar natuurlijk is voor wie dat wil via de markt ook veel voorraad aan producten en Baha-dieren binnen te halen.

    Afijn, ieder haar/zijn strategie. Wat ik maar zeggen wil, het Top-oogst-event is nooit haalbaar geweest als je niet al in december met de voorbereiding begon.
     
    .Kiko17., rikmark, boermars en 7 anderen vinden dit leuk.
  4. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh, kurkeik dus? Daar heb ik er drie van en ik wist eigenlijk nooit wat ik ermee moest xD.
    Zodra dat vermaledijde verborgen objecten-event klaar is zet ik ze meteen in de wei.
    Op Baha heb ik wel altijd sandelhout staan, dat levert ook lekker veel op en de Kristalwatervallen doen bij mij toch niet echt mee met de events, dus daar zet ik dan mooie of bijzondere bomen op en stallen voor de quests.
     
    Huhmmie38 vindt dit leuk.
  5. jaymi2003

    jaymi2003 Forumleerling

    wat ben jij toch altijd negatief ,hou t gewoon voor je . en probeer eens niet zo te mopperen
     
    Errim, Huhmmie38 en miekje9 vinden dit leuk.
  6. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Yep Hofje is kampioen mopperkadet ...xDxD

    Maar persoonlijk aanvallen doet zij nooit ...-.-...Dat is ook nergens voor nodig ...
    Naar mijn mening mag zowel negatief als positief naast elkaar staan ..

    En volgens mij wenste Hofje ook nog iedereen die wel mee gaat doen , veel plezier en succes ..
     
    .Kiko17., Sandri212, rikmark en 10 anderen vinden dit leuk.
  7. Leo.netten

    Leo.netten Teller


    Is wel 150% extra en nog net zo begerenswaardig als die van 100% van vorig jaar
     
    leni1955, Huhmmie38 en Tesselschade vinden dit leuk.
  8. vanDijk1970

    vanDijk1970 Levende forumlegende

    Scheelt 2 maanden (eind december vorig jaar,) maar dit terzijde.

    Ik voorzie vooral problemen bij de waarde van de fok stallen, bij m'n eerste reactie hier had ik ongeveer de helft (niet na geteld) aan waarde.
     
    Huhmmie38 vindt dit leuk.
  9. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ik ga het eens aankijken. Heb wel al sinds december gespaard (nee, niet zelf gemaakt, maar het merendeel van de markt door te handelen), maar ik heb geen idee of het genoeg is.
    Op zich wil ik wel voor de top1000 gaan, maar alleen als het haalbaar lijkt.
     
    rikmark, herma1234, schaapje52 en 2 anderen vinden dit leuk.
  10. hwjstolwijk

    hwjstolwijk Alwetend orakel

    leuk een apart veld om te zaaien en te oogsten
    en toen kwam er een einde aan mijn blijd schap 6 uurs gewas en dat zonder sm, en wac
    iets aan mij zegt dat bp een hekel heeft aan werkende spelers
     
    rikmark vindt dit leuk.
  11. harm-jan70

    harm-jan70 Levende forumlegende

    Denk zelf het tegendeel Stol. Juist mensen met een dikke portemonnee, maken nu net zoveel kan als mensen met minder in de knip voor het eerste deel van het event. o.o.k beginnende spelers maken hier net zoveel kans als ver gevorderden in het eerste deel van het event.

    Daarbij is het aantal gevraagde gewassen in het oogst-event nihil te noemen, in vergelijking met andere events.

    Na het eerste deel gaat die vlieger niet meer op. Dan is het een, ieder voor zich, wie heeft het meest gespaard in het afgelopen jaar? Wie is bereid om de meeste mandjes te kopen? Wie heeft er een BD berg achter in de schuur verstop om voorraden aan te kunnen schaffen om in te leveren? (lees: dumpen in een hele hele diepe put)
     
    rikmark, Huhmmie38, Errim en 5 anderen vinden dit leuk.
  12. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    Wel lekker voor de boertjes die met de hand oogsten dat het lekker op grote velden kan:inlove:
     
    rikmark, Huhmmie38, Butsmuts en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Daar zijn er meer van hoor, lees maar eens goed.
     
    rikmark, Tesselschade, harm-jan70 en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    We gaan maar weer eens een rondje meedoen. :music: Niet voor de top 3000 hoor. xD
    Dit vind ik altijd zo'n leuk event, dus deze laat ik niet lopen. Zit alleen met die fokdieren in mijn maag. :oops:
    Ik zie wel waar ik uit ga komen.
    Natuurlijk ga ik alle farmers weer volgen in de top 3000.

    Iedereen heel veel succes en speelplezier. :music:
     
    rikmark, Huhmmie38, herma1234 en 5 anderen vinden dit leuk.
  15. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Dat ben ik het niet met je eens want BP verkoopt tegenwoordig ook veel meer huisdieren of wolkenrijen die ook een percentage geven. Dus je dumpt dit event een hele berg voorraad om in de top 1000 te komen terwijl je bijvoorbeeld over een paar weken voor een paar euro huisdieren of wolken kan kopen die hetzelfde doen. Als ik aan de top 3000 mee ga doen is het omdat ik het leuk/spannend vind en niet speciaal voor de beloning. Boven level 200 moet je toch zoveel ep dat de extra ep die het oplevert voor mij eigenlijk niet uit maakt.
     
    Huhmmie38, harm-jan70 en hwjstolwijk vinden dit leuk.
  16. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    :D eindelijk weer een top 1.000 event even kijken welke rijke moderator ik nog wat BD afhandig kan maken door al me voorraad te verkopen xD of ik verkoop gewoon alle voorraad en de hoogste bieder :p dat zal denk ik wel naar een rijke investeerder gaan
     
    harm-jan70 en miekje9 vinden dit leuk.
  17. SnakeheadIII

    SnakeheadIII Gevorderde

    Hoeveel spelers zijn er überhaupt? Een top 3000 van 25000 of een top 3000 van bv 150000 spelers maakt nogal wat verschil. Niet dat ik een voorraadje heb om hieraan mee te doen...
     
  18. -tonio76-

    -tonio76- Forum prof

    :) neem hofje even bij de arm zeg hofje de prijzen die vind jij niet leuk, maar andere kunnen het top prijzen vinden, en als je nu van jou voorraad top prijzen maakt en die winst gebruikt om jou voorraad aan te vullen dan heb je ook top prijzen en winst gemaakt dit event

    idd copy ik denk dat er dit jaar tegen de miljard geleverd moet gaan worden om in de top 1.000 te komen, maar nu er veel moderators niet mee doen ( dacht dat die al niet mee mochten doen, maar ook ik ben maar een mens en kan er naarst zitten) maar goed denk dat we zeker het dubbele van vorig jaar mogen gaan leveren. maar ik ga wel dingen verkopen om boven de 400 miljoen bd uit te blijven xD
     
  19. thea1963

    thea1963 Forum freak

    tja er zijn op dit moment 55,5 miljoen spelersaccounts aangemaakt (wereldwijd), als bijvoorbeeld daarvan 5% nog van zou spelen zijn dat zo'n 2,5 miljoen actieve spelers accounts voor de top 3000
     
    Errim vindt dit leuk.
  20. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Oh met de fokstallen heb ik juist helemaal geen problemen, ik piep werkelijk van de fokbeesten. Geen idee hoe ik er allemaal aan kom maar hee, vraag niet hoe het kan maar profiteer ervan xD

    Edit: en Tonio heeft gelijk natuurlijk Hofje. Als je het dan toch een waardeloos event vindt kun je maar beter BD gaan verzamelen op de markt. Heb ik bij het laatste neonevent ook gedaan en dat heeft me letterlijk honderd miljoen opgeleverd. Voorwaar toch geen kattenpies :p
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.