Praatgroep - Oost west, thuis best (oogstevent)

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 14 November 2017.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. thea1963

thea1963 Forum freak

Zou wat zijn als dat een testaccount van BP is xD

2. Tesselschade

Tesselschade Veteraan

Wat zou er nog in moeten gaan,
    om in de top te blijven staan.
    ‘t Duurt wat lang dit oogstevent
    als je erg nieuwsgierig bent.:wuerg::music:

Katinka1700, eevee60, farmermikkie en 2 anderen vinden dit leuk.
  3. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

Tja, dat zou ik echt niet weten,
    want aan wie moet ik mij meten
    Veel bekenden zijn mij vandaag voorbij gegaan
    Toch bleef ik in de top 500 staan
    Niet meer voor lang
    Ben ik bang
    Maar dat mag de pret niet drukken
    De Top1000 dat moet lukken.

schaapje52, herma1234, Katinka1700 en 5 anderen vinden dit leuk.
  4. copyshasta

copyshasta Grote forummeester

Ach noch maar 8 miljoen en je hebt evenveel als in 2016 gestort daar sta je ook op plaats 550,
    doe daar nog eens 65 miljoen bij in de laatste 24 uur en je komt een heel eind voor een plaatsje bij de 1e 1000.

Meten is weten
    Nr. 3000 nu op 200 % van 2016
    Nr. 2000 nu op 130 % van 2016
    Nr. 1000 nu op 50 % van 2016

5. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Hallo,
    Ik heb even een vraagje. Zoals jullie wel weten ben ik redelijk nieuw in het spel nog. Ex kuiken van Annelies. En ik moet nog veel lerenxD. Welnu .... ben druk bezig met het oost west event. Het streven is toch te proberen de wolkenrij met items binnen te halen. Ik werk met dubbele akkers op het handje, en af en toe een keer WAC (heb ik nog niet zoveel van, nog maar 2x gebruikt ook). Ik zit nu op 10.759 gewas, later vanavond nog een keer oogsten, dan wordt dit wel 11.300 ongeveer. Ik heb nog zo'n 4.000 aan gewas te gaan als ik alleen voor de wolkenrij met items ga. En nu komt het: met mijn bomen ga ik het wel redden, beide keren (100.000 en 300.000 BD). Maar met de producten en dieren ga ik nat. Dat red ik bij lange na niet. Ik heb 900.000 BD in kas. Dus ik denk: kooooopen :oops:. Maar ... welke waarde is nu reëel? Als ik kijk naar de waarde in mijn schuur, die is aanzienlijk lager (natuurlijk) dan de prijzen op de markt. Welke waarde hanteert het event? En welke dieren en producten en hoeveel ervan kan ik dan het beste kopen? Lekker vraagje he? Jullie kunnen mij vast wel helpen :p.

farmermikkie en eevee60 vinden dit leuk.
  6. Paddington28b

Paddington28b Forum-generaal

Als je bij het betreffende huisje op investeren drukt kun je zien hoeveel waarde er aan elk dier of product is toegekend, dit kun je afzetten tegen de prijs op de markt. Deze fluctueert want er zijn meerdere markten en dus ook verschillende prijzen per product. Heb je een wac gestuurd voor het volgende event;)

eevee60 en Jokidoki1 vinden dit leuk.
  7. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Dank voor de WAC, in goede orde ontvangen.
    Nou ik heb nog niks ingeleverd in het event omdat ik eerst wil weten hoever ik ga komen met het gewas, vandaar dat ik het daar niet kon/kan zien nog. Het inleveren doe ik pas op het einde zodra ik alle gewas binnen heb. Lukt dat me nl. op de valreep net niet, dan zou het zonde zijn als ik wel al producten, vruchten en dieren ingeleverd heb. Hoewel ik natuurlijk sowieso ook voor de items ga, mocht de wolkenrij niet meer lukken. En dat gaat spannend worden want uitgesproken deze week moet ik ook nog dagdelen weg waardoor ik minder kan oogsten :oops:

8. farmermikkie

farmermikkie Levende forumlegende

Ik heb een excel sheet waar ik de tegenwaardes van de dieren en de marktprijs heb ingevoerd. Dan zijn er op mijn markt 2 dieren die verreweg de beste marktprijs-tegenwaarde hebben: nijlpaard en zeehond.

Het nijlpaard kan je kopen op de markt, als je Bahamarama al open hebt. De tegenwaarde van het nijlpaard is 2305. Dus als je er 43 inlevert en dan nog 1 goedkoper dier om de 100.000 punten vol te krijgen, dan ben je er al. Op mijn markt kost een nijlpaard 14.000, dus dan ben je er met ruim 600.000 bd.

Mocht je Bahamarama nog niet hebben vrijgespeeld, laat het dan even weten. Dan moet je met farmdieren aan de slag. En laat dan ook even weten in welk level je zit, zodat we weten welke dieren je al hebt.

En laat het event niet door je vingers glippen doordat je geen wac gebruikt. Zet iedere ochtend een wac aan tijdens een event met gewas, ik zal je ook een wac sturen.

Edit: je vraagt ook om advies in producten:
    Daar kan je het beste geitenmelk, koeienmelk, honing en van Baha papegaaienveren inleveren. Helaas voor jou zijn die producten nu een stuk duurder dan normaal, vanwege de top3000.

Je zit al boven level 40, dus we kunnen je dure ambachtsproducten toesturen voor verkoop op de markt, zodat je wat meer bd krijgt. Help me morgen even herinneren, dan stuur ik je nog iets.

Laatste bewerkt: 20 November 2017
    Jokidoki1 en eevee60 vinden dit leuk.
  9. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Dank je wel Farmermikkie, ook alvast voor de wac en andere producten. Ja ik heb Bahamarama al vrij. Mijn level daar is 54 en op de gewone 69. Maar ik heb nog niet alle grond vrijgespeeld waardoor ik ook nog niet veel stallen en/of bomen neer kan zetten om ook nog gewone akkers voor het eventgewas over te houden zeg maar. Heb op baha alleen maar een deel van de hoofdakker. Neemt niet weg dat ik over de hele farm AL mijn bomen heb staan en op de vrije plek de stallen en bomen. Ik heb stallen staan waarvan ik in ieder geval voer kan maken. o_Ok de wat 'duurdere' dieren erbij.

eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

Ik bedenk me opeens: waarom zou je dieren inleveren? Daar krijg je 8 spreien voor, maar die heb je helemaal niet nodig. Dus beter geen dieren inleveren.
    De produkten zijn wel nodig voor de bonestaakrij.

eevee60 vindt dit leuk.
  11. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Wat jij bedoelt dat zijn de fokdieren. Die sla ik inderdaad over. Maar de gewone dieren zijn nodig voor het item Oma Vos;)

eevee60 en farmermikkie vinden dit leuk.
  12. thea1963

thea1963 Forum freak

Ik heb als product 18 tiki-totem ingeleverd (tegenwaarde van 6884 bd), ik weet niet of Jokidoki1 die al kan kopen. zo ja kan je er 17 inleveren en dan voor de rest andere producten inleveren hier kosten ze 34.290 bd

eevee60 vindt dit leuk.
  13. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Ik zie ze hier niet op de markt, dus ik denk dat ik ze dan nog niet kan kopen. Ik heb voor 67.000 BD aan producten (incl. papegaaienveren).

Laatste bewerkt: 20 November 2017
    eevee60 vindt dit leuk.
  14. farmermikkie

Ik denk niet dat Jokidoki de toekan al heeft vrijgespeeld. Ik ben ervan uitgegaan dat de kameel, panda en toekan nog niet zijn vrijgespeeld. Die zitten behoorlijk ver weg in de apentempel.

Hier kosten de tikitotems 30.000 bd, daardoor zijn de eerder genoemde producten op mijn markt goedkoper om in te leveren dan de tikitotems. Maar dat is natuurlijk toch per markt verschillend.

eevee60, -Coco1968- en Jokidoki1 vinden dit leuk.
  15. thea1963

thea1963 Forum freak

Dan zou je idd de papegaaienveren kunnen inleveren, dat zijn er 64 plus wat andere producten erbij.

eevee60 vindt dit leuk.
  16. Jokidoki1

Jokidoki1 Forumleerling

Papegaaienveren heb ik er maar 12 xD, de rest is overige producten als wol, melk, honing, eieren, enz. Maar ik ga wel even puzzelen voor hoeveel ik dan nog moet kopen

eevee60, -matthias1952- en farmermikkie vinden dit leuk.
  17. thea1963

thea1963 Forum freak

je zou papegaaien kunnen verkopen en er veren voor kunnen terugkopen :music:

18. RonSchoof

RonSchoof Levende forumlegende

o_Ok dit is een geautomatiseerde handeiing en derhalve een (ro)bot.
    Moderatoren mogen meedoen met hun privé-accounts en worden indien ze in de top staan stuk voor stuk uitvoerig gecheckt op eerlijk spel.
    Dus hun logs, zowel van het spelaccount als van hun supportfunctie (hebben alleen een aantal mods met support-taak) worden door de profs in Hamburg nagevlooid.

Bij 'gewone' spelerrs is de controle primair door het supportteam en pas bij twijfel gaat het naar de profs door.

Testaccounts mogen al helemaal niet worden gebruikt op de liveserver voor deelname aan events.

De Hongaarse mod die nummer staat zal waarschijnlijk de zware controle doorstaan, diens logs worden wel twee jaar terug nagezocht. Maar het is een fanatieke speler die er zelf elke maand al veel geld in steekt, vergelijkbaar met andere top20 spelers.

Reggaefeeks, eevee60 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  19. Red_Tulip

Red_Tulip Regelmatige auteur

Dan zijn de knechten van BP ook een vorm van (ro)bot en dus niet toegestaan. Voor mij is zo'n bot een prgrammatje die automatisch voor je zaait/oogst/voert water geven etc. ook wanneer je niet aanwezig bent. Waar ik het over had is een hulpmiddeltje bij het oogsten en zaaien die het niet doet als je er niet bij bent, dus net als de knechten van BP.

eevee60 vindt dit leuk.
  20. -Coco1968-

-Coco1968- Levende forumlegende

De producten die Farmermikkie heeft opgenoemd op de markt langsgaan. Ik heb verschillende kunnen opkopen tot 3x de waarde.
    Dus koeienmelk voor 3x465= 1395, honing 3x740=2220 en papegaaienveren 3x1864= 5592, geitenmelk 3x375=1125.
    Wanneer je markt goedkoper is, kun je die beter kopen.
    Je kunt iedere dag de gewassen die in de zaadhandel onder de 100BD verkocht worden opkopen en met flinke winst op de markt verkopen.

Verder zou ik absoluut geen bomen of stallen opzetten op de 3 velden waar je eventgewas kunt zaaien. Boomvruchten zijn het goedkoopst op de markt, dus niet de moeite van het opzetten waard nu het andere event is afgelopen.
    In het bos kun je wel je productbomen neerzetten als je die met het ruilevent hebt gehad, bijzondere bomen die op de markt nog veel waard zijn en de stallen die het meest opleveren.

Door op tijd de markt op te gaan en misschien eerst voor 2,5x de waarde te kopen, kun je misschien producten in de schuur houden waar je zelf duur voer en dieren voor hebt gebruikt.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.