Praatgroep Nieuw Premiumstelsel

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 23 December 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    De prijs is voor mij niet het bezwaar maar de beperkingen van de het nieuwe Premium is wel een bezwaar.
    Geen parfum meer. Geen permanente Bomenoogst Geen onkruid wordt nu dus van toepassing op het hele spel
    En dat is ook dus een verschraling van het premium pakket Hierdoor worden de voordelen in verhouding wel
    erg weinig en zelfs veel minder dan het oude pakket en dat voor een prijs die bijna verdubbeld.
    De watertank word 100 liter kleiner. Het is afwachten of ze deze nadelen nog verzachten.
    Ik heb het spel nog nooit zonder premium gespeeld, maar overweeg dus ZONDER premium verder te gaan.
    Als dat niet lukt zal ik mogelijk gaan stoppen met het spel
     
  2. margo-64

    margo-64 Grote forummeester

    Wat ik het grootste gemis vind in het nieuwe premium, is de automatische boomoogst, ja, pffff, 1 week, kan je daarna weer 3 weken uitrekenen wanneer je moet oogsten, want ik zette altijd de auto oogst uit, ging eerst de huisdieren aanzetten, ambachtprodukten eten en dan pas de auto oogst aan. Zit nu al sinds december zonder premium, en denk dat het ook zo zal blijven, want 8 euro voor zoiets, nee bedankt>:(
     
  3. theav71

    theav71 Levende forumlegende

    Normaal als je automatische bomenoogst aan had staan kon je bij wijze van spreken een maand niet inloggen maar dan ging het oogsten van je bomen en di die er van af kwam gewoon door. Nu werkt dat maar voor 1 week en krijg je maar 1 keer di van dan de bomen. Dus het werkt nog gewoon maar niet meer onbeperkt achter elkaar. Denk dat BP op deze manier spelers wil stimuleren om toch in te loggen op het spel.
     
  4. ariesgirl

    ariesgirl Actieve auteur

    Volgens mij bestaat de automatische bomenoogst ook nog in het nieuwe systeem toch? Of zie ik dat nu verkeerd?

    Verder zie ik niet echt veel voordelen van het nieuwe premium, wel meer gratis goederen elke maand (sv, sm enz), maar het wordt dan ook wel fors duurder! Van 48 euro per jaar naar 7,99 per maand als ik het goed heb: ruim 95 euro per jaar, dat is 2x zo duur.
    En zoveel extra voordelen heeft het niet, wat heb ik aan nog meer buren? Je hebt ze niet nodig, en ik heb mijn lijst nu niet eens vol staan omdat ik anders iedereen maar 1x per week een geschenk kan sturen, en nu 7 en straks 8 cadeaus per dag maakt het verschil ook niet echt.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Margo begreep het verkeerd, dat had Thea al geprobeerd uit te leggen. Margo dacht dat je maar 1 week per maand iets aan de automatische bomenoogst hebt en de andere weken niet, ook al log je dagelijks in. Maar dat is niet zo, zolang je iedere week inlogt werkt de automatische bomenoogst net zo. Ga je langer dan een week niet spelen, dan ga je er wel op achteruit.

    De burencadeaus gaan van 7 naar 15 (+8) dat is dus ruim een verdubbeling en vermoedelijk wel handig. Vergeleken je huidige premium krijg je er dan 2 extra burenplaatsen bij. En verder wordt de mestopslag flink uitgebreid en als ik me niet vergis het water ook. Al is het water alleen voor het maken van supervoer en ambachtsproducten, voor stallen en gewassen was en blijft het gratis.

    Verder is er in het ideeëndraadje vaak gevraagd om je velden te kunnen opslaan zodat je die na een event zo weer kunt plaatsen, die mogelijkheid krijg je er nu ook bij.

    En de prijs? Misschien is het daarom nog wel even on hold gezet, iedereen vind dat te duur.
    Ik zie straks nog wel een combinatie met de maandknechten komen voor 15 euro, zodat je in totaal weinig tot niets duurder uit bent als je ze nu ook beide hebt.
     
    lach67, moontje68, blackscorpion64 en 3 anderen vinden dit leuk.
  6. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Dat zou leuk zijn, het water wordt 100 liter minder maar dat maakt niet uit bij premium
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  7. PeterS**

    PeterS** Forumleerling

    Ik vind het heel erg jammer dat de 5% kans op extra dropitems komt te vervallen, dat gaat veel schelen met events!!
     
    blackscorpion64 en Sintra98 vinden dit leuk.
  8. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    Wél voor het maken van een hoeveelheid supervoer (=35 water).
     
    blackscorpion64 en Sintra98 vinden dit leuk.
  9. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Die maak ik altijd per 2 Stuks dat is dus maximaal 6 in 27 uur
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  10. leni1955

    leni1955 Levende forumlegende

    Mijn premium loopt nog tot september en ik laat het zoals het is en daarna........ einde, veel te duur voor wat ze bieden.
     
    DarkDevilDude, blackscorpion64 en Sintra98 vinden dit leuk.
  11. fablim

    fablim Oudgediende

    Ik vind €8,= (afgerond) ook iets te duur voor wat je krijgt, maar denk idd net als coco dat er, doordat er alleen maandpremium is, gemakkelijker combi-aanbiedingen zullen komen.
    Ik vind wel dat, voor wat we verliezen, we een heleboel terug krijgen.
    Goed, we kunnen iets minder sv of ambachtsprodukt maken. So what? Als je alle dagen speelt, kun je t ook alle dagen opnieuw aanzetten, bovendien hoef je dan met events met molenprodukten niet meer te wachten tot je huidige hoeveelheid uitgedraaid is.
    De hoeveelheid buren gaat met 3 vooruit, maar als je je ww eenmaal vrij hebt gespeeld, maakt dat weinig meer uit. Als je mensen iets wilt sturen kan dat ook vanuit de vriendenlijst, en kijk: je kunt nu met premium 8 dingen meer (gratis) sturen per dag.
    Dat opslaan van boerderijindelingen vind ik totaal niet interessant, maar ik las op andere delen van t forum dat meerdere mensen hier juist om gevraagd hebben.
    Die gratis resets (van woonhuisbestellingen) was ook alleen maar bij je premium-klant, dus is t logisch dat deze optie verdwijnt.
    Die parfum is wel jammer, maar de hoeveelheid goederen die je ervoor terug krijgt is best een hele hoop.
    Volgens mij is t enige dat ik echt jammer vind het moeten missen van de 5% extra drops.
    Maar al met al vind ik t zeker t overwegen waard.

    Zie je Ron? Het is niet alleen mopperen wat ik doe ;)
     
    Cornelly52, DarkDevilDude, omahenny en 3 anderen vinden dit leuk.
  12. WilmaV

    WilmaV Forumleerling

    Helaas, er zijn geen 'oude' voordelen alsnog weer in het Premiumpakket opgenomen (o.a. parfum bij de fok en vooral de extra dropkans van items), dus ook voor mij komt er géén nieuw Premium-abonnement.
    Erg jammer dat er niets is gedaan met de vele feedback van de spelers :(
     
    Laatste bewerkt: 28 Maart 2017
  13. meggy1960

    meggy1960 Oudgediende

    mijn premium abonnement loopt in augustus af tot die tijd zal ik nog premium boer zijn ...daarna zie ik wel hoe het spel me nog gaat bevallen ...in elk geval ga ik niet betalen voor het nieuwe premium stelsel...
     
  14. Cornelly52

    Cornelly52 Forum-baron

    Ik haak ook af met het nieuwe Premium? het bijzondere is er wel van af. Geen onkruid was daar in het verleden een
    bijzonder onderdeel van de watertank is 100 liter kleiner dan die was maar dat is nog wel overkomelijk,
    Geen Parfum meer bij het fokken, en dan ook nog 2x zo duur. Oververhit noem ik dat, die maandelijkse paketten
    make dat er niet aantrekkelijker op . Die koop ik toch wel als ik ze nodig heb.
    Al met al, het wordt geen premium voor mij
     
    blackscorpion64 en Sintra98 vinden dit leuk.
  15. Belllie

    Belllie Forumbeginner

    Kunnen jullie geen andere plek vinden voor dat lelijke paarse plaatje? Het is tenslotte geen "multitool"
     
    blackscorpion64 en -Coco1968- vinden dit leuk.
  16. debeus

    debeus Doorzetter

    ik had net eenjaar bijgekocht en nog drie maand over dus 15 maand is toch 450 dagen nu schepen ze mij af met 89 dagen dit kunnen ze mij niet uitleggen ik heb altijd premium gekocht met tulpguldens en nu moet ik gaan betalen het lijkt wel of ze er niet genoeg aan kunnen verdienen en daarom moet er geld komen en geen vrijgespeelde premium
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  17. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Jou begrijpen doe ik ook niet. In november is het lidmaatschap eruit gehaald. Dat is niet net. Dus kun je ook lang geen 15 maanden hebben. En nu kun je niet voor een jaar tegelijk kopen, slechts voor een maand.

    Wanneer je nu 89 dagen hebt, dan heb je 30 dagen bijgekocht. En 59 van je oude abonnement. Deze dagen zijn gehalveerd, met je oude abonnement waren dit er nu nog 118 geweest. Ongeveer 4 maanden.

    Ik begrijp ook niet hoe je aan zoveel TG kon komen dat je een premiumlidmaatschap voor een jaar kon kopen van TG. Hoeveel TG was dat wel niet?

    Zojuist nog even de oude premiumfaq nagekeken. Het is nooit voor TG te koop geweest.
     
    Laatste bewerkt: 31 Maart 2017
    blackscorpion64, leni1955, fablim en 2 anderen vinden dit leuk.
  18. henny

    henny Actieve auteur

    Ik ben weer blij met premium, jammer dat het per maand moet. Stel, je bent langer dan 1 maand niet in de gelegenheid? Ik zou het prettig vinden als jullie dat zouden willen doorgeven.

    Weet je, als je vanaf het begin speelt, dan heb je eigenlijk een "giga"account. Als je gaat optellen door de jaren wat je er aan uitgegeven hebt, dan is dat niet weinig. Je kunt je boerderij gewoon niet verloren laten gaan. Je mag hem niet aan iemand cadeau doen en dat snap ik wel. Maar hij moet dan wel automatisch door kunnen lopen.
    Ik realiseer me, dat dit een luxe probleem is, maar het zou me zeer aan het hart gaan, als ik niet binnen een maand in kan loggen. Graag zou ik de mogelijkheid weer hebben van een half jaar premium of 3 maanden ofzo! Dit is nu eenmaal "mijn" spel, het enige spel(online) wat ik speel waar ik geld aan uitgeef.

    Ik speel nu eenmaal graag Farma en kom er vol voor uit!
     
  19. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    De automatische bomenoogst is nu beperkt tot 1 week. Wanneer je een maand niet speelt, heb je dus 3 weken niets aan je premium.
    Het is waar dat je na ongeveer een maand je buren kwijt bent, dit ligt er ook aan of de buren wel of niet dagelijks spelen, anders duurt dit langer. Je kunt 2x per jaar de vakantiemodus gebruiken van de sterren om dit met een maand uit te stellen, de vakantiemodus kun je wel voor langere tijd kopen.

    En je boerderij gaat niet verloren. o_Ok al kom je meer dan een jaar niet op je spel, wanneer je weer inlogt heb je alles zoals je het hebt achtergelaten. Er komt geen onkruid meer, de siertuin heb je als oudpremium speler cadeau gehad wat je niet met BD had vrijgekocht, en voor de voordelen van je huidige premium moet je gewoon gelijk je eerste speeldag weer premium worden. De indelingen die je nu kunt opslaan zijn gelijk na betaling weer actief.

    Blij om te horen dat Farmerama je favoriete spel is wat je zeker niet kwijt wilt, ook al horen we soms een paar maand niets van je.
     
    blackscorpion64 vindt dit leuk.
  20. PeterS**

    PeterS** Forumleerling

    Mijn Premium loopt nog tot 23 januari 2021. Kan dus nog even vooruit!:D
     
    blackscorpion64, vinc051 en Leo.netten vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.