Praatgroep Nieuw Premiumstelsel

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 23 December 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Bedankt voor de toelichting.
     
    Sintra98 en Leo.netten vinden dit leuk.
  2. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik denk wel dat ik de nieuwe premium neem. Vind de automatische bomenoogst toch wel veel voordeel. Wat nu ook wel een voordeel is dat je per maand betaald en niet een jaar vooruit
     
    rikmark en Sintra98 vinden dit leuk.
  3. WilmaV

    WilmaV Forumleerling

    Ik vaag me trouwens af waarom er zo drastisch is gesneden in de voordelen. Half januari zaten naast de nieuwe voordelen ook de oude voordelen er nog gewoon bij. Dus wel de grotere dropkans, het parfum in de fokstal ed. Nu blijkt plotseling dat die oude voordelen zijn geschrapt... een gevolg van jullie (lees: de teams) protesten tegen de absurd hoge prijs die ze eraan wilden koppelen? De prijs is nog steeds hoog en met het aanbod aan voordelen wat er nu op tafel ligt zullen er heel veel spelers afzien van een premium-abonnement.

    Of is dat misschien de bedoeling ook? Sinds Bigpoint is overgenomen door China lijkt het wel alsof wij in Europa een last zijn.
    Ik weet dat er in China weinig belangstelling bestaat voor casual spellen en dat alle aandacht (en tijd en geld) het liefst naar gewelddadige actiespellen moet gaan. Is er een nieuwe tendens gaande?
    Het spelen van spellen als Farmerama ontmoedigen? Zodat er steeds meer spelers af zullen haken, zodat er steeds minder spelers geld investeren? Dan kan het bedrijf na een tijdje zeggen: "Er wordt nog te weinig gespeeld om het rendabel te houden." en kunnen ze stoppen met het ontwikkelen en aanbieden van het spel.

    Een aantal spellen (bijvoorbeeld Drakensang) wordt al niet meer aangeboden in bepaalde talen. De reden die ze in China ervoor geven: Nederlanders en Scandinaviërs kunnen allemaal Engels lezen en begrijpen.
    Wat is de volgende stap voor Farmerama?
    Gaan wij ook die kant op en moeten wij ons straks ook maar in het Engels zien te redden als we het spel willen spelen?
     
    Butsmuts, Sintra98, lovely en 3 anderen vinden dit leuk.
  4. Boerbon

    Boerbon Commandant van het forum

    Mijn redenen om premiumboer te zijn waren:
    meer mestopslag (x2), meer water (2x en gratisch), automatische boomoogst én 1 parfum bij iedere fok (eigenlijk de hoofdreden, omdat de fok dan terug te brengen was tot enkele minuten).
    De extra buren zijn leuk, maar leveren niet veel extra's op.

    Nieuwe premium-aanbod: géén parfum bij fok, beperktere boomoogst (1 week), minder mestopslag en water (wel gratisch). Én belangrijk: 2x duurder dan oude stelsel en slechts per maand aan te schaffen.

    Overdenking: De extra buren kan ik wel missen (ik zit altijd met het probleem wie ik wel of niet een cadeautje moet sturen), de automatische boomoogst kan ik ook wel missen (wel jammer - maar verlies is niet zo heel erg groot), onkruid? - nooit gezien door regelmatig inloggen, water is goed te betalen (wel een paar klicks meer en goed opletten op de akkers).

    Conclusie: Nieuw premiumstelsel - Helaas voldoet het niet aan mijn wensen/verwachtingen.
    Dus Farmerama: helaas nee, ik ga er niet in mee. (goh dat rijmt ook nog)

    Kom liever met een beter aanbod.
     
    Sintra98 en lovely vinden dit leuk.
  5. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Misschien heb jij als vertaler minder geheimhoudingsplicht dan wij als modteam.
    Maar nu jij erover beweringen doet zal ik daar open over antwoorden.

    Bij ons was begin januari niet meer bekend dan we hebben gemeld in de OA's.
    We hadden al plaatjes voor Het Orakel waar onderdelen op te lezen stonden nog voor we konden testen.
    En een soortement faq kregen we pas toen we al een week aan het testen waren.

    Als BA's hebben we internationaal veel feedback gegeven over de invulling van het pakket toen de voorlopige faq ons tien dagen geleden bereikte. Uit o_Ost-Europese landen was er ook kritiek over de prijs, maar daar heb ik me niet over bekommerd. Ik heb nooit premium gehad en dus ook geen gevoel van jee wat duur of jee wat een mooie aanbieding.

    Zijn er voordelen geschrapt? Tja, pas toen we vorige week donderdag een lijstje kregen waarop alle plussen en minnen stonden zag ik dat er wel veel werd geschrapt.
    Maar dat is zeker niet gedaan vamwege de prijsstelling.

    GameDesign, en jij Wilma weet beter dan de doorsneespeler hoe die afdeling uitgebreid beschouwt wat voor de korte en wat voor de lange termijn beter is voor het spel (en ja ook voor de inkomsten van het spel, besluit welke onderdelen er (in dit geval) in de nieuwe aanbieding (premium) komen. Marketing bepaalt wat een gave prijsstelling is.

    De enige reden om het aantal lopende premiumboerderijen klein te maken is omdat de afdeling payment die indien
    de speler dat wenst wel ieder handmatig moet omzetten. Er zijn controles nodig op de betaling welke niet vanuit het spel of een script zijn te doen.
    De beveiliging van de verbinding met payment maakt die automatische verwerking heel moeilijk.
    Maar de juridische voorwaarden maakt dat zelfs onmogelijk, er moet een menselijke handeling aan te pas komen om te checken of de omzetting juridisch kan.

    Waarom jij China er bij haalt is mij een raadsel. Ik weet dat op ons Duitse zusterforum complottheorieën over alles wat los en vast zit de ronde doen. Dat was al zo toen ik F en jij BA was. En toen waren ze al onzin.

    Voor het hele premiumverhaal is het in elk geval van geen belang.
    Doelstelling was primair om te voldoen aan nieuwe Duitse wetgeving waarbij onlinediensten per direct (maand) opzegbaar zijn. En aangezien de hele achterliggende structuur opnieuw moest worden opgebouwd heeft men gekozen het hele stelsel opnieuw te bekijken en in te richten.
    Technisch moest die module toch al worden herschreven.

    Het voorgaande is uiteraard mijn visie, ik ben niet bevoegd om dit uit naam van BP te achrijven en ik was ook niet betrokken in de hele ombouwing.
    Vertalers hebben kennelijk meer rechten en informatie vooraf. Daar zit ik niet mee hoor.
    Ik meld wat BP aan nformatie vrijgeeft, en ik open een draadje waarin iedereen er alles (ook mopperen ja, henny en fablim) mag zeggen wat ie er van vindt.
    En vervolgens zet ik in de monthly, op skype of via mail, een bericht hoe de de NL+Be spelers erover denken.

    Ennuh, mondje dicht, maar het lijkt er op dat het conversie-aanbod niet meer deze week wordt gedaan. Duimen maar dus.

    Oja, een aantal spelers gaan over deze post op het Duitse forum praten en klagen, en dan wordt ie waarschijnlijk van hogerhand verwijderd. So be it. Ik vind net als Toon mensen die op ons forum zeuren omdat ze ook op het Duitse forum kind aan huis zijn laf. Er is geen strijd tussen ons en de Duitse collega's, er is geen achterkamertjespolitiek.
    Wat er wel is, is dat er wat meer mensen wonen in Duitsland als in Nederland. Maar ja, zulke verschillen hou je toch.
    Tenzij alle spelers in België en Nederland nu Farmerama tot een ongekende hype maken, al hun vriend(inn)en en familie en kinderen en kleinkinderen enthousiast maken.

    Sorry, beetje dromen moet ook kunnen, toch?
     
    Borkie, Reggaefeeks en Sintra98 vinden dit leuk.
  6. henny

    henny Actieve auteur

    Ik vind Ron, dat jij je geenszins hoeft te verdedigen in dezen, ik vind en dat ben ik nog steeds van mening, dat je als klant volwaardig behandeld dient te worden, als het om geld gaat. Of het nu een telefoonprovider, een verzekering, of een ander bedrijf is waar je klant bent. Je krijgt wel een mailtje van BP als je iets koopt, maar niet als er iets wegvalt of een best wel ingrijpende verandering gaat plaatsvinden. Daardoor verplicht je klanten om op het forum te verschijnen voor info en dat moet niet nodig zijn.

    Immers mensen die veel van huis zijn, daarvoor worden de bomen geoogst in een premium, een van de belangrijkste reden denk ik dat de meesten een premium hebben en zodoende het spel in beweging kunnen houden. Een klant heeft recht op de info en moet niet voor verrassingen komen te staan.

    Dit is absoluut geen persoonlijke aanval, maar een mening. Ik weet hoe prettig het is te werken in het FA team, ook internationaal, spelers hebben er geen idee van hoeveel werk het is, was het team niet zo prettig dan zou je het nooit zo lang volhouden! Ik weet als geen ander hoeveel werk jij verzet(belangeloos) voor BP en ook dat je wekelijks in je rapport doorgeeft wat de klachten zijn. Dat is dan ook de reden dat ze hier gemeld worden en ik dank je daarvoor.

    Ik voel me alleen als klant in de kou staan.
     
    Tesselschade, Reggaefeeks, Sintra98 en 3 anderen vinden dit leuk.
  7. WilmaV

    WilmaV Forumleerling

    Ron, mijn reactie was absoluut geen aanval op jullie als team. Het kwam voort uit onvrede over het feit dat er sinds BP is overgenomen door een Chinees bedrijf vaak beslissingen zijn genomen die erg nadelig voor ons, als Europeanen uit de kleinere landen, zijn genomen.
    Op het Duitse of Engelse forum kom ik niet, mijn 'vragen' en 'gedachten' zijn uit mijn eigen brein ontsproten. Feit is wel dat er steeds vaker beslissingen worden genomen waarbij we als spelers van casualspellen in het algemeen en daarnaast als klein percentage van de hele spelersgroep (als Nederlands sprekende spelers) in de kou worden gezet. Toen ik zag dat er binnenkort weer een Bigpointforum wordt gesloten omdat we als Nederlanders net zo goed Engels kunnen lezen, schoot mij dat even in het verkeerde keelgat. Welk forum dat is? Het lijkt mij niet het Farmaforum, daar komen nog steeds dagelijks bezoekers. Al besef ik ook dat wij in absolute getallen niet kunnen concurreren met de grotere landen, waar veel meer spelers zijn, domweg omdat er ook veel meer inwoners zijn. Dat is de tendens waar ik over sprak: het ontmoedigen van bepaalde groepen spelers, zodat er na een tijdje gezegd kan worden dat er voor die groepen geen 'aanpassingen' (fora, speltaal, support in eigen taal ed.) meer hoeft te zijn.
     
  8. HofvanDromen

    HofvanDromen Levende forumlegende

    Dromen mag je zeker van mij Ron...

    Al zal dat denk ik niet gaan gebeuren...Hoewel de AV voor Farmerama al een stuk beter is geworden..
    En dat komt misschien ook wel omdat , Spelers zo aan het zeuren ?? geweest zijn..
    En even voor de duidelijkheid...Hofje heeft maar ene keer op het Duitse Forum gepost...Daar had zij ook heel duidelijke redenen voor..
    Vind de benaming Zeuren..die altijd maar voorbij blijft komen niet zo fijn trouwens...Ik ben kritisch ...

    En ...zal het er ook maar meteen even bij schrijven...het is geen persoonlijke aanval op wie dan ook...
    Ben ook niet de beste schrijver , omdat ik alleen van uit mijn gevoel schrijf en in algemeen belang..zal ook wel weer stom zijn..

    Had liever deze uitleg die je kennelijk nu wel mag geven , in November/December al gelezen..
    Nog liever had ik gezien/gelezen , dat men daar in Hamburg - City eerst overleg met ons spelers "de klant" had gehad ...
    In de vorm van een enquete of een vragen lijstje...Het gaat hier wel om echte euroos en echte klanten..
    Ik als klant kan het spel niet eens spelen zonder mijn toestemming voor de AV te geven...en ja ook daarin staat dat BP zich ten alle tijden het recht heeft de voorwaarden en diensten te veranderen..En mijn gegevens ook te geven ...
    Vind het dan ook net als Henny erg raar...
    Dat men inderdaad wel een E-mail kan sturen als betalings bewijs ..en niet te vergeten de E-mails van nieuwe events en dergelijke..
    Maar als de klant dan uit eindelijk betaald heeft..en men de boel gaat veranderen , hoor je niks.
    Dat jij nooit Premium bent geweest en je daarom ook niet om de prijs van het produkt druk maakt ...vind ik wel vreemd
    Een dienst die uitgekleed en wel 2x zo duur gaat worden..daar kan toch niemand het mee eens zijn..

    Of het conversie aanbod er nu wel of niet gaat komen...Hofje zet niet om..
    In mijn geval zou dat een flinke achteruit gang zijn voor de Roze-Boerderij...
    Omdat ik noodgedwongen regelmatig de Boerderij op de auto bomen oogst moet laten draaien..
    De Hoofd reden voor mij om Premium te zijn..

    Ik schrik me trouwens ook te pletter als ik nu lees dat er fora gesloten gaan worden ...omdat men denkt dat wij in Nederland allemaal zo goed Engels kunnen spreken en lezen...
    Dan zal het zeker niet meer goed komen met de Familie en gezinnen en Opa,s en Oma,s die een gezellig en mooi spel willen spelen..
     
    rikmark, Sintra98, lovely en 7 anderen vinden dit leuk.
  9. farmgirl1988

    farmgirl1988 Forumbeginner

    Hoi hoi

    ik kan nergens vinden de pagina om premium boer te worden hoe werkt dat?
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  10. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Momenteel gaat dat even niet. Ze zijn met veranderingen bezig. Het systeem zoals dat was kan al een tijdje niet meer verlengd of aangeschaft worden en van wat ik begrepen heb is de verwachting dat er deze maand weer een bericht zou komen over het nieuwe stelsel. Het is dus even afwachten wanneer er een bericht gaat komen (in de Officiële Aankondigingen) en of er dan al wat nieuws is te melden over hoe het er uit gaat zien en of (waar een groep op zit te wachten) er al een datum bekend is wanneer het in zou moeten gaan.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  11. Gert-Jannetje

    Gert-Jannetje Forum-analist

    Ik ben benieuwd wanneer er meer duidelijk gaat worden en wat het in gaat houden. Gisteren is mijn premium verlopen.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  12. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Dank voor de bemoedigende woorden en het begrip naar ons team en mij persoonlijk toe.
    Wees er van verzekerd dat het ongenoegen over de wijze van niet-communiceren met de (inmiddels grotendeels voormalige) premiumklanten een belangrijk onderdeel vormt van onze rapportages aan Hamburg.

    Verder kan ik er weinig over zeggen. Vooralsnog heb ik geen nieuwe of gewijzigde informatie dus ik schend geen geheimhouding want er is niks nieuws te melden.
    Afwachten maar.
     
    rikmark, Leo.netten, henny en 3 anderen vinden dit leuk.
  13. henny

    henny Actieve auteur

    We wachten dan maar geduldig met je mee. Gr
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  14. lotje1957

    lotje1957 Regelmatige auteur

    lotje 1957 waarom moet het zo lang duren dat prumium terug komt er is wel tijd voor andere dingen er op te zetten
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  15. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik mis mijn premium wel. Hij is nu afgelopen. En moet er nu toch goed opletten dat ik tijdig de bomen oogst.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  16. deerman54

    deerman54 Forum freak

    Premium, zoals die er nu staat eens grondig doorgespit.
    Misschien een verbetering voor sommige zaken, maar zie veel meer nadelen dan voordelen.
    BP heeft dus duidelijk een strategie om minder te geven en meer te verkopen. (zie maar naar: geen parfum meer, extra klanten woonhuis en geen reset, geen extra dropitems, dubbele marktaanbiedingen, automatische bomenoogst teruggebracht tot 1 week).
    Dat zijn dus 5 voordelen die wegvallen en wat krijgen we terug ?? (8 extra buren + cadeau's , nu ja 3 extra buren en 8 extra cadeau's,
    opslaan van de boerderij indeling en 5 zaden extra bij begin van een event)
    Goed bezig BP , je kan al niet langer dan 1 week op reis want je bomen worden na een week niet meer automatisch geoogst, en dat was de enige mogelijkheid nu om niet naar de boerderij te moeten omkijken, dus die achterpoort is ook vakkundig gesloten.
    En dat voor ongeveer het dubbele van de prijs, je zou toch verwachten dat je ook het dubbele aan voordelen krijgt.
    Denk dat mijn oude premium gaat blijven staan tot die ten einde is , en dat het daarna ophoud met premium.
    Veel te duur voor wat je maar krijgt.
     
    Sintra98, .Fisherman. en stien56 vinden dit leuk.
  17. Fam.Farmer

    Fam.Farmer Forum-overlever

    Ik zat ook met smacht te wachten op premium. Nu ik gelezen heb wat het wordt, DANK JE DE KOEKOEK.
    Ga toch echt niet het dubbelle betalen voor een drastisch afgeslankt pakket. Volgens mij willen ze helemaal geen premiumboer(innen)en meer.
    Daar lijkt het volgens mij op. Wat een flutpakket zeg voor 8 euro per maand, kan me niet voorstellen dat iemand die bij zijn volle verstand is dit in Farmerama wil lanceren. >:(:mad:

    Voor mij geen Premium meer, nu ik dit schrijf denk ik, ik doe er helemaal geen rooie rotcent meer in.:mad:

    P.s. Was in mijn eerste post misschien iets te optimistisch. :sleepy:
     
    Sintra98, .Fisherman. en stien56 vinden dit leuk.
  18. tollertaygo

    tollertaygo Forumleerling

    Ik vind het ook veel te duur, ga dit ook niet doen. Al vanaf half november geen premium meer. Daar ben ik inmiddels wel aan gewend. Buiten de prijs vind ik het ook niet echt een verbetering.
     
    Sintra98 en .Fisherman. vinden dit leuk.
  19. btje1965

    btje1965 Forumleerling

    jammer dit ... voor mij stopt premium nu ook , was er jaren tevreden over maar dit wordt me te duur en niet interresant . heb gelukkig nog tot oktober . ik ben wel benieuwd wat de reden hier van is want ik denk dat er heel veel mensen met premium stoppen dus levert t uiteindelijk minder op lijkt mij
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  20. bibi9999999

    bibi9999999 Teller

    :cry: geen parfum meer..... Tja denk ook dat ik hier geen premium meer aanschaf misschien probeer ik het 1x een maand maar denk het niet.....
     
    rikmark en Sintra98 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.