Praatgroep Nestbouwende maatjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 April 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Hoe of waar moet ik op de hoofd akker van de Farm De bergklimmers snack inleveren?
     
  2. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Even in het eventscherm de gemsen aanvinken.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  3. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik heb een vinkje aanstaan ter hoogte van de papagaai maar een andere heb ik niet gevonden
    @even uitgelogd Ccleaner er over en weer ingelogd ik kan de Gemsen voeren
    Dankjewel Enk het is gelukt
     
    Laatste bewerkt: 23 April 2020
  4. hendrika73

    hendrika73 Commandant van het forum

    Dat is ook de enige. Als je daar een vinkje hebt springen je gemsen ook op je akker.
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  5. Sintra98

    Sintra98 Levende forumlegende

    Ik had reeds gemeld dat ik de gemsen kon voeren maar toch evengoed bedankt
     
  6. boskat52

    boskat52 Forummeester

    Nou dat staat niet duidelijk inde faq dan. Of ik heb eroverheen gelezen, maar vlgs mij staat er gewoon 1. Maar bedank voor je reactie Miekje.
     
  7. enk52

    enk52 Forum Moderator Team Farmerama NL

    Opdracht

    • Je begint dit event met het zaaien en oogsten van rhododendron en verzamelen van baardmos. Van dit eventgewas en dropitem kun je het molenproduct 'bergbeklimmersnack' maken die voer je aan de gems op je hoofdakker. De gems wil 1 bergbeklimmerssnack per keer voeren.
    • Tussen de beloningen van Alice zit ook het tweede eventgewas 'papegaaiennestvarens'. Deze zaai en oogst je ook, bij dit gewas krijg je niet nog meer eventgewas terug maar het tweede dropitem 'papegaaiennest'. Deze geef je aan de papegaai in het regenwoud. De papegaai wil 50 papegaaiennest per keer voeren.
     
  8. mi2la

    mi2la Forumleerling

    oh 50 ! papegaaiennesten !! allemachtig ...vandaar dat het niet lukte om ze te voeren
     
    Sintra98 vindt dit leuk.
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Ik vind dat ook heel veel. Valt me wel tegen dit event. Moet ik eerlijk toegeven.
     
    Sintra98 en mi2la vinden dit leuk.
  10. LucieSchreurs

    LucieSchreurs Levende forumlegende

    Tja , het is hoe je het bekijkt. Om de papagaai compleet te doen heb je 500 nesten nodig. ik zaai het gewas op grote akkers met WAC en suzimest, en haal daarmee 10 nesten per veld, dwz je hebt 50 zaadjes nodig van de gemsen

    In het allerslechtste geval betekent dit, dat je de gemsen 45 keer moet voeren, maar ik ga er eerlijk gezegd vanuit dat je het met dertig keer wel haalt dan heb je gemiddeld anderhalf zaadje nodig per keer de gems voeren

    Vind ik persoonlijk nog wel mee vallen
     
    Sintra98, -freedom5555- en -Pillow_ vinden dit leuk.
  11. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Met grote akkers de papagaainesten gezaaid met wac en susi plus
    oogstbonus net alle papagaaien gevoerd.
    Dat deel van de qeust dus af.
    Iedereen die gezegd had op grote akkers zaaien hadden dus gelijk.
    Dank je wel daarvoor.
    En nog 8 gemsen te voeren dan die ook af.
     
    Sintra98, -Pillow_ en LucieSchreurs vinden dit leuk.
  12. kakelot69

    kakelot69 Levende forumlegende

    Hier geen oogstbonus, maar desondanks zit ik zowel qua papegaaien als qua gemsen al op de helft. Gaat prima dus!
     
    -matthias1952- vindt dit leuk.
  13. vinc05

    vinc05 Forum freak

    ik heb in de schuur een oogstbonus voor event gewas.
    Zetten jullie die in voor de papegaaienesten op het regenwoud??
     
  14. mi2la

    mi2la Forumleerling

    haha dan werk ik met dit event heel wat minder hard poe...goed bezig dus jullie !
     
  15. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Nee , heb ik niet gedaan was oogstbooster van 100 procent uit het rad
     
  16. vinc051

    vinc051 Forum-overlever

    bedankt Venus voor je antwoord zal ik ook maar eens aan het rad gaan draaien wie weet lukt het ....
     
  17. venus261256

    venus261256 Levende forumlegende

    Succes
     
  18. Lieve

    Lieve Halfgod

    mijn gemsjes geven telkens maar 1 papegaaivaren 2 is echt uitzonderlijk
    schiet niet op
     
  19. klakje

    klakje Oudgediende

    Vind ik ook, meestal maar 1 of 2, soms 3 maar nul keer 5. Ik heb ze wel binnen omdat ik oogstbonus had van 200% dus dat schoot lekker op
     
  20. -Pillow_

    -Pillow_ Forumkoning

    Ik zit zonder oogstboosters op de helft van de gemsen en heb er 4 van de papegaaien ingeleverd, met nog 40 nesten in voorraad en 3 velden in de groei, dus totaal nog 70 nesten.

    Dus totaal 27 keer kunnen zaaien, 22 nesten uit 15 keer gemsen voeren (-5 van de beloning) Is ook niet meer dan 1 of 2 nesten per keer. Gaat dus best lukken zonder grote ingrepen.

    Gooi wel susi erop, krijg dan 10 nesten uit 1 veld. En net wakker, dus mijn dag begint nu.:D
     
    kakelot69 en vinc051 vinden dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.