Praatgroep Nestbouwende maatjes

Discussie in 'Overig archief' gestart door RonSchoof, 21 April 2020.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miekje9

miekje9 Levende forumlegende

Wat je ook gebruikt aan extra dingen altijd grote akkers voor de meeste opbrengst:music:

hendrika73 en -Pillow_ vinden dit leuk.
  2. liaab

liaab Regelmatige auteur

Dank je dan laat ik mijn grote akkers liggen;)

3. venus261256

venus261256 Levende forumlegende

Volgens mij werkt wac niet op het regenwoud

4. -Pillow_

-Pillow_ Forumkoning

Dat dacht ik eerst ook..... maar Ron zei dat het lijkt op het kruidenmysterie.
    Wac en suzi etc werken gewoon op dit eventgewas. Je kan het alleen maar 1 keer zaaien, net zoals bij het kruidenmysterie.
    Goed nieuws dus, want anders wordt het wel heel erg moeilijk om 500 nesten bij elkaar te krijgen.:D

5. mmans

mmans Forum-hertog

Maar vooral belangrijk: Die papegaai-dingesen dus alleen op grote velden zaaien!! Want daar is echt de meeste opbrengst te behalen!!

hendrika73 vindt dit leuk.
  6. miekje9

wac werkt overal behalve op het eventveld over het algemeen tenzij anders aangegeven op eventveld

7. venus261256

Okidoki , zeker goed nieuws , dan weet ik dat ik dat kan gebruiken.
    Voor mmans ik werk alleen maar met kwartveldjes en kom altijd met
    voldoende uit.

8. miekje9

Nu niet met kwartjes werken op regenwoud voor die papegaai dingessen:inlove:

9. venus261256

Leg me dat is uit dan 4x1 veld levert 8 op , 1x4 veld levert 5 op.
    Met wac is dat dan 16 tegenover 10.
    Volgens mij dan.

10. thea1963

thea1963 Forum freak

4 kwartakkers kost je 4 zaadjes, 1 grote akker kost je 1 zaadje ;)

edit:

met de 30 molenproducten krijg je in totaal tussen de 35 en 155 zaadjes
    (155 alleen dan als je random elke keer 5 zaadjes zou krijgen wat dus vrijwel niet mogelijk is)

Laatste bewerkt: 21 April 2020
  11. venus261256

Die snap ik , maar is de tijd dan hetzelfde

12. thea1963

thea1963 Forum freak

zie mijn edit hierboven

13. miekje9

gewas duurt altijd evenlang maakt niet uit op wat voor akker je het zaait

14. venus261256

Okido , gaat ik het uitproberen.
    Ben nog steeds aan het leren.

15. -Pillow_

-Pillow_ Forumkoning

De tijd op de grote akkers is hetzelfde als op kwartakkers.
    Je hebt ook comfortvelden, dat zijn ook grote velden met blinkende sterretjes erop. Die vragen meer gewas om te beplanten en duren wel langer.
    Hier gebruik je dus de gewone grote velden, niet die comfortvelden.

16. venus261256

Dank je , ga het eens uitproberen

17. kakelot69

kakelot69 Levende forumlegende

Grote velden leveren altijd meer op dan kwartjes. Stel je krijgt vijf zaadjes van de papegaai en je zet die op kwartjes (met wac), dan is je opbrengst 20 DI. Zet je diezelfde vijf zaadjes op helen (met wac) dan krijg je er 35, dus tel uit je winst.

Echter: per veld levert één oogst gewas van kwartjes (met wac) meer op dan een oogst van helen, omdat je nou eenmaal ruim vier keer zoveel kwartjes op dat veld kwijt kunt terwijl één hele met wac maar 1,75 keer zo veel gewas oplevert dan één kwartje met wac. Daarom is het raadzaam om wel kwartjes te gebruiken als je binnen een bepaalde tijd grote hoeveelheden gewas moet maken, mits je voldoende zaaigoed bezit om in één keer zoveel in te zaaien dat die kwartjes gaan lonen.

In dit geval is niet zozeer de opbrengst per oogst als wel de opbrengst per beschikbaar zaadje van belang, en daarom kun je echt veel beter grote velden gebruiken. Pas als je zo veel papegaaiendingen krijgt dat je in tijdnood komt als je ze op hele velden zet wordt dat anders, maar die kans acht ik niet zo groot.

18. lonnie57

lonnie57 Forum-hertog

hahahaha papegaai-dingsen . Je word er papegaaiachtig van. Ik ben blij met alle uitleg hier op het forum, want ik begreep er ook niet veel van, eenmaal bezig wijst het zich meestal vanzelf. Maar de Tip om op Grote velden te zaaien Regenwoud, heb ik maar even genoteerd ;) Nu eens even kijken of er nog wat gratis draaien in de kistjes zit, die heb ik er de laatste tijd aardig doorheen gedraaid. En extra gewas draaien is altijd lekker, als je geluk heb ! Succes iedereen

19. venus261256

Zoals ik al zei probeer steeds meer , ga het ook eens proberen en kijken
    of het voor mij ook werkt.Ga eerst wat opsparen en dan verdeelt over kleine
    en grote akkers erop zettten.Ga het dan zien , en laat het zeker weten.

20. miekje9

Ik zal hem voorrekenen

grote akker --> inzaaien 1 zaadje nodig --> opbrengst is 5 nesten +WAC heb je dan 7 nesten uit 1 zaadje
    kwart akker --> inzaaien 1 zaadje nodig --> opbrengst is 2 nesten + WAC heb je dan 4 nesten uit 1 zaadje

Bij gewoon gewas!!!!! dat je ook direct met de opbrengst in kan zaaien om zo veel mogelijk zo snel mogelijk te maken doe je met gebruik van wac het beste kwartakkers
    Want 202 kwart akkers met wac geven --> 2 per akker + 2 van de WAC = 202 X 4 = 808 gewas
    44 grote akkers geven --> 5 per akker + 2 van de WAC = 44 x 7 = 308 gewas
    Dan kan je dus wel beter op kwartjes werken
    In dit geval dus echt niet

Geloof alle spelers hier maar die al jaren meelopen Op het regenwoud alleen op grote akkers zaaien
    Het scheelt 3 nesten per zaadje namelijk op 30 zaadjes is dat 90 nesten meer op grote velden dat is bijna 2 keer die rare papegaai voeren die vraagt er 50 per keer......

Gert-Jannetje vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.