Praatgroep; Neonstallen-event III

Discussie in 'Overig archief' gestart door Klaartjuh, 18 April 2016.

Beste forumlezers,

Wanneer je in dit forum aktief aan de gesprekken wil deelnemen, of een eigen post wil starten, moet je eerst in het spel inloggen. Wanneer je nog geen spelaccount hebt zal je je eerst moeten registreren. We verheugen ons op je bezoek in ons nieuwe forum. „Naar het spel“
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. voesje

    voesje Oudgediende

    Nou, we zullen zien. Dit is voor mij een nieuw event dus ik zie wel wat ik bij elkaar krijg. Alles wat ik kan winnen is mooi meegenomen.
     
    robi99901, Borkie, daisy17858 en 1 ander persoon vinden dit leuk.
  2. DarkDevilDude

    DarkDevilDude Forum-overlever

    Leuk dat we 2 neon stallen per dier kunnen verdienen! :D

    Ik heb sowieso van de varkens genoeg op voorraad (660 bruine varkentjes haha).

    Heb even berekend, het is altijd goedkoper om de 1e fokdier in te leveren. Scheelt altijd een paar ton. Dus dat is een tip ;)

    Ik zal wel de fokmotellen alvast volzetten, wil de wolkenrij wel hebben. Altijd leuk! :D
     
    rikmark, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  3. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Ik heb dit al een keer eerder van iemand gelezen en heb dat deels gedaan. Dit kostte mij zoveel extra dat ik maar gewoon weer aan het fokken ben geslagen. Ik reken dan van te voren uit welke dieren ik moet hebben en fok dan tot ik deze heb. Dit kost mij heel veel dieren minder. Meestal heb ik ook 2 opties voor het inleveren en zie dan wel wat er uit de fok komt welke ik dan in kan gaan leveren. Ik lever het pas in als ik het compleet heb per dier.
     
    Borkie, daisy17858 en farmermikkie vinden dit leuk.
  4. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Dit ben ik niet met je eens. Bij het bruine varken is het een beetje een apart verhaal, omdat die op een van de bonestaakrijen als prijs zit, en daardoor in verhouding goedkoop is.
    Maar ik lever liever 1 grensgevalkalkoen in bij level 3, dan ruim 26 huiskalkoenen.
    Het hangt zeker ook van jouw markt af. Hier is het helemaal niet gunstig om de lagere fokdieren in te leveren.
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  5. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Het gaat er dus om hoeveel dieren je hebt en hoeveel supervoer. Met babyboom krijg je er standaard een extra dier bij en soms een mooie. o_Ok heel vaak 2 gewone dieren. Omdat je 150x moet fokken voor de hartjes, kun je behoorlijk vaak met gewone dieren fokken. Van een gewoon dier naar het eerste fokdier is een enorme sprong en verstandig om te doen, ook al heb je meer dan 1000 dieren op voorraad. Helemaal met babyboom.
    Van het 1e fokdier naar het 2e, of van het 2e naar het 3e, etc, is de waarde maar 3x het fokdier terwijl je er 4 in moet stoppen. Zonder overslaan en babyboom (rune) kan het absoluut voor dit event niet uit om verder te fokken. Maar met babyboom en rune en te weinig dieren om allemaal gewone dieren te fokken, is het wel een mogelijkheid om door te fokken.
    Van de dieren heb ik nog geen 200 stuks op voorraad en van het supervoer bijna 2000, dus kan ik me voorstellen dat je doorfokt.
    Ik ga inleveren wat ik heb, 84 huiskalkoenen, en 8 pauwkalkoenen, en daar niet verder mee fokken.
     
  6. balletdanseres

    balletdanseres Regelmatige auteur

    Hartelijk dank voor je reactie! Dan wacht ik op het volgende ruilevent ;)
     
  7. -Coco1968-

    -Coco1968- Levende forumlegende

    Je bedoeld dat het gunstiger is om de huiskalkoenen te verkopen en daar een duurder fokdier voor terug te kopen. Dat is mogelijk en geeft des te meer aan dat het niet uit kan om daar je supervoer voor te gebruiken.
     
  8. tompoes

    tompoes Forumbeginner

    inde faq staat bij laatste opdracht : lever 5000 punten in met varkens/kalkoenen en paarden,van elke dier dus 5000 punt.
    zijn dat ook fokdieren of moet het basis dieren zijn, want gewone basis kalkoen is maar 115 punten
     
    Borkie, daisy17858 en annigjen vinden dit leuk.
  9. annigjen

    annigjen Keizer van het forum

    Zijn ook fokdieren. Anders moet je er wel heel veel in gooien
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  10. farmermikkie

    farmermikkie Levende forumlegende

    Ja, helemaal eens.
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  11. voesje

    voesje Oudgediende

    Ok, even voor de goede orde.....Ik kan met alles fokken om slotjes te krijgen.....Ja maar ik kan alleen varkens, kalkoenen en paarden inleveren??? Met die slotjes kan ik sieritems kopen om in de tuin te zetten? En verder is hier niet veel te halen dan voor mij want ik heb nog niet echt een voorraad kalkoenen, varkens en paarden....Of begrijp ik het helemaal verkeerd?
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  12. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    inleveren fokdieren van kalkoen, varkens en paarden
    slotjes: maakt niet uit wat je fokt
    sieritems kunnen ook in wolkenlijn gezet worden
    je kan eventueel nog wachten met fokken, misschien dat er nog een bbd komt ;)
    tot die tijd kan je nog veel telen :)

    ik heb nu de varkens erop staan, de paarden staan op peil, later gaan de kalkoenen er ook weer op
     
  13. RonSchoof

    RonSchoof Board Administrator Team Farmerama NL

    Net als bij de voorgaande neon-events staat er bij de drie dieren welke dieren je mag inleveren, en in rood welke te veel waard zijn om in te leveren (het mag wel) omdat er geen ingeleverde waarde wordt meegenomen naar de volgende ronde.

    Fokpaarden zijn ook paarden.
    Dus ook voor de eindronde geldt dat je alle dieren van een groep, bijvoorbeeld paarden, kan gebruiken.

    Voor de liefdesslotjes geldt niet dat je "iets extra's" moet doen, het is een fokevent en je krijgt de slotjes met het fokken. Deze verbetering hebben wij na het vorige neon-event bepleit vanwege de vele verzoeken het logischer in te delen.
    Er is naar ons, dus naar jullie, geluisterd.

    Maar alléz, ons benne allemaal boeren(m/v) natuurlijk...

    EDIT
    Ik moet nog even opnieuw checken of de gewone dieren wel meedoen of alleen de fokdieren, kan ik pas straks nagaan maar laat ik nog weten
    Opeens twijfel ik omdat we eerder ook een event hadden datbde gewone dieren niet meededen. En ik wil geen fouteninfo geven.
     
    Laatste bewerkt: 19 April 2016
    DarkDevilDude, Borkie, annigjen en 2 anderen vinden dit leuk.
  14. -Mandy-

    -Mandy- Gelegenheidsauteur

    Ik heb er weer zin in hoor! Ik had een hoop sv opgespaard dmv questen,events en de molen ik heb zoveel fokdier varkens dat ik daar niet voor hoef te fokken. Hopelijk komt er een bbd,dan kan ik eindelijk wat opgespaarde baha diertjes fokken voor mooie stallen en de kastelen quest.
     
    DarkDevilDude en daisy17858 vinden dit leuk.
  15. fairie

    fairie Commandant van het forum

    Hier mijn berekening op het bericht van DarkDevilDude en jouw bovenstaande antwoord. Je moet in totaal 175.000 punten hebben dat is dan 159 x de huiskalkoen (1e fokdier), voor de varkens moet je 193.000 punten en kom je op 148 x een bruin varken (1e fokdier) en voor de paarden 211.000 punten en kom je op 150 Haflingers (1e fokdier). Bij allemaal heb je dan nog wat punten over waar je dan gewone dieren voor kan gebruiken. Zonder extra dieren zou je dan 457 keer moeten fokken. Ik heb het bij een eerdere event uitgeprobeerd en halverwege was ik al veel meer sv kwijt dan alle fokevents daarvoor in totaal aan sv. Bij een ander mag dit dan wel werken maar bij mij met uitproberen niet. Ik ga dan ook in stapjes verder fokken afhankelijk van de stappen die ik eventueel oversla en de fokdieren die ik eventueel extra krijg.
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  16. HappyChiefCook1

    HappyChiefCook1 Levende forumlegende

    ik dacht bij het eerste neon breeding event, en met de 2de neon breeding event deden ze wel mee.
     
    DarkDevilDude, Borkie en daisy17858 vinden dit leuk.
  17. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Kippen fokken en die kippen en mest verkopen en daar weer dieren voor terugkopen. Ik ben nu al bezig om BD te verdienen en daar koop ik weer dieren voor het neongebeuren voor terug. Succes hoor! Ik koop er zelfs op dit moment verblijven van het varken, kalkoen en paard voor terug. Ik heb nu 1 heel veld vol staan met paarden en een veld met varkens. De stallen kan je later weer heel goed gebruiken om je voorraad aan te vullen.
     
    Laatste bewerkt: 19 April 2016
  18. kimmie2012

    kimmie2012 Forummeester

    ben nu druk bezig met kalkoenen fokken. die heb ik genoeg. dus als ik die dan verkoop kan ik iig een neonstal van elk soort proberen te krijgen. En dat is voor mij goed hoor. Ik heb nu al een aantal events echt kunnen uitspelen dankzij de hlp en tips die ik heb mogen ontvangen :) Als ik niet alles compleet kan uitspelen geeft dat niet.
    Alleen wil ik natuurlijk wel graag een paar neon stallen omdat ik er daar nog geen 1 van heb. dus dit worden mijn eerste :)

    Mijn farm vliegt de laatste tijd omhoog :)
     
  19. miekje9

    miekje9 Levende forumlegende

    die stallen gaat je lukken kimmie:)
    Ik weet het zeker;)

    edit

    Fairie
    Je kan ook fokdieren kopen met BD
    Beste is dat om tussen door te doen als de waarde lager is
     
    Laatste bewerkt: 19 April 2016
  20. schaapje52

    schaapje52 Levende forumlegende

    Gaat vast goedkomen! Ik heb er weer zin in, ben reuze gek van verblijven en helemaal van neon. :inlove:

    Kan iemand mij antwoord geven op de vraag wat ik het beste kan doen.
    Ik heb 660 gewone paarden en 505 halflinger. Moet ik nu dan gaan fokken met de halflinger voor de shetlandpony of beginnen met de gewone paarden.
     
    Laatste bewerkt: 19 April 2016
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.